Uwagi i propozycje możesz wysłać na adres: redakcji Trzynastego Schronu
PORADY FALLOUT 2

SAMOCHÓD
SŁOWNICZEK
PORADY OGÓLNE
PORADY SZCZEGÓLNE
PORADY OD CZYTELNIKÓW

SAMOCHÓD

Poruszanie się po Pustkowiach w Falloucie 2 jest bardzo trudne ze względu na dużą ilość napotykanych random encounterów i bardzo niewielką prędkość naszego bohatera. W Falloucie 1 bohater chodził szybko i rzadko kiedy spotykał coś na swojej drodze, w F2 jest inaczej. Twórcy gry na szczęście pomyśleli o graczach i przekazali im prawdziwy skarb - samochód. Dzięki niemu można poruszać się znacznie szybciej i spotykać znacznie mniej stworzeń :o). Ponadto ma bardzo pojemny bagażnik, dzięki któremu udźwig naszego bohatera nie jest aż tak ważny.

Wszystko na temat samochodu - sposób zdobycia, jak go doładować, ciekawostki, bugi, a także miejsca, gdzie można go ulepszyć - znajdziesz tutaj.

SŁOWNICZEK

Poniżej przedstawiam mały słownik terminów anglojęzycznych używanych zarówno w grze, jak i w tych poradach (jeśli dobrze znasz Fallouty i wiesz o co w tych grach chodzi, to nie musisz tego czytać).

Critical - pełna nazwa to critical hit, czyli uderzenie krytyczne; gdy uda się nam je zadać, przeciwnik zamiast kilku/kilkunastu punktów życia traci kilkadziesiąt/kilkaset(!), co zwykle kończy się jego śmiercią w efektownych konwulsjach (czyli flaczki i oczęta denata latają po całym ekranie :-)). Szansa na critical hit zależy od traitu "finesse", a także od szczęścia. Celowanie po oczach i w głowę (w takiej kolejności) zwiększa znacznie szansę na criticala. Podczas gry, w miarę rozwoju postaci można sobie wybrać perki "more criticals" (większa szansa na criticala) i "better criticals" (silniejszy critical). Polecam oba!

Trait - to po angielsku cecha charakteru. Przy tworzeniu postaci możemy sobie wybrać dwa traity (z 16 do wyboru). Każda cecha ma jakieś plusy i minusy. Przykład: "finesse" - mamy 10% szans więcej na criticala, ale za to zadajemy mniejsze obrażenia bronią, kiedy nam ten critical nie wyjdzie. O ile dobrze pamiętam, są perki, pozwalające dodać sobie traita pod warunkiem, że nie wybraliśmy dwóch traitów na początku gry.

Perk - co trzy levele (lub co cztery, jeśli wybierzemy sobie traita "skilled") nasza postać uczy się nowej umiejętności. I to jest właśnie perk, czyli po polsku coś w rodzaju naszego bonusu (choć też nie do końca, bo po angielsku tez przecież jest słowo bonus). Perków są dziesiątki, jeśli nie setki.

Skill - są to umiejętności, jakie posiada nasz bohater, np. umiejętność posługiwania się bronią, czy kradzieży. Na początku gry wybieramy sobie trzy (spośród 18) sztandarowe skille, które będą się nam szybciej rozwijać. Choć oczywiście można przez całą grę rozwijać i inne skille, tyle, że jeżeli danego skilla nie "wybraliśmy", to będzie się on rozwijał dwa razy wolniej. W trakcie gry możemy sobie wybrać perka, który pozwala na "wybranie" sobie dodatkowego skilla :-).

Random encounter - przypadkowe spotkanie jakiegoś dziwnego zjawiska podczas podróży z miasta do miasta. Może to być UFO, rycerze króla Artura, dosłownie wszystko :-). Jeśli dobrze się "zakręcimy", możemy podczas niektórych random encounterów zdobyć troszkę punktów doświadczenia. Głównym celem random encounterów jest chyba jednak rozbawienie nas, a także "wynagrodzenie" za granie w pierwszą część (w random encounterach z Fallout'a 2 często pojawiają się motywy z Fallout'a 1).

Wszystkie Random Encountery z Fallouta 2 wraz z opisami i screenshotami znajdują się w Solucji F2.

PORADY OGÓLNE
PORADY SZCZEGÓLNE
PORADY OD CZYTELNIKÓW

Poniższe porady szczególne przysłali nam czytelnicy (nie dajemy na nie 100%-owej gwarancji :-).

Krystian
peeyack

Idąc samemu nawet pod koniec gry ciężko jest pokonać 5-osobowy patrol Enklawy na pustyni. Chodzi o samo sequence, bez drużyny przeżyć jest ciężko. Ja bym polecał 2-3 osoby (Cassidy, Vic, Marcus albo Sulik). Marcusowi trzeba zabrać Miniguna od razu i wepchnąć Plasma rifle.

Zabujca
Hammer

W ramach sprecyzowania chciałbym dodać, iż bandyci występują w dwóch "sektorach":
1. Między Den, Vault City i New Reno - ubrani w skórzane kurtki i posiadający cienką broń.
2. Między Military Base, San Francisco, Navarro i NCR - w Combat Armorach, mający Pulse Rifle, Gauss Rifle, i inne tego typu giwery :).

Na NPC-ach można zarobić sprzedając ich Big Jesus'owi Morlando w New Reno, albo Netzgerowi w Den. (porada tylko dla złych bohaterów ;-) - dopisek DoPr'a); (chodzi tu oczywiście o Big Jesusa Mordino, a nie Morlando :-) - dopisek de Wonderera).

Dziesięć przykazań:

  1. Kradnij zawsze i wszędzie, byle cię nie nakryli.
  2. Zabijaj złych i niegodziwych, ale prawych oszczędzaj.
  3. Czcij ojca swego i matkę swoją.
  4. Wykorzystuj żonę bliźniego swego i jego samego do własnych celów.
  5. Kłam tylko wtedy gdy jest to niezbędne do przeżycia, czyli przy każdej okazji.
  6. Nie wzywaj NPC-a swego na daremnie.
  7. Pamiętaj aby dzień w dzień brać narkotyki, lecz uważaj na uzależnienia i zawsze sprawdzaj z czego są wykonywane.
  8. Najpierw strzelaj, potem pytaj.
  9. Będziesz ograbiał ciała swoich pokonanych przeciwników i używał ich sprzętu w szczytniejszych, własnych celach.
  10. Ratuj każdego kto może ci się odwdzięczyć, materialnie, bądź w naturze.
Brov

Taka mała dygresja do szczęścia opisanego w dziale o tworzeniu bohatera. Wysokie szczęście (czyli conajmniej 6) jest niezwykle istotną cechą snajpera (obok percepcji obowiązkowo na 8). Lk6 = możliwość wybrania dwóch wypasiastych perków: More Critical i Better Critical. Pierwszy zwiększa o 5% szanse na krytyka, drugi daje o 20% więcej obrażeń. Ja mając bohatera: na 16 Levelu z St7 Pe8 En3 Ch6 In10 Ag8 Lk6, z Traitami: Gifted i Finezja oraz perkami: More Crits., Better Crits., Action Boy, Bonus Rate of Fire i skillem Small Guns na 151%, mam 10 pkt akcji, dwa celowane strzały na turę i trafiam dwa razy (jeżeli przeżyje pierwsze trafienie) w oczy kolesia za 40-90 pkt obrażeń z Pistola .223 i koleś nie żyje (koleś ma metal armora ale nawet typy z Enclave, gdy na pustyni dobijają targu z ludźmi Salvatore, nie przeżyli dwóch trafień krytycznych, a takie trafienie NIE udaje się [przy strzelaniu w oczy] około raz na 6 strzałów).

Chciałem tylko uzmysłowić, że mając wysokie szczęście można zrobić z bohatera wymiatacza trochę bardziej poukładanego, niż paker biegający z bozarem. Jak dla mnie klimacik większy jest wtedy, gdy oddając dwa strzały z pistoletu zabijasz dwóch typów - którzy padają na ziemię z dziurą w klacie, przez którš mógłby przejechać pociąg - niż prażyć z armaty zużywając tonę amunicji na jednego typa ;].

Radzi
  1. Warto nadużywać Jet'a, gdy już mamy antidotum na niego. Raz zdarzyło mi się, że moja postać po ciągłym zażywaniu Jet'a i odleczaniu Jet-Away'em miała 46 AP, a to pozwala na przeprowadzenie pełnych ataków z dwóch Bozarow, mając jeden w prawej ręce a drugi w lewej (teoretycznie :P bronie przecież są dwuręczne). Potem jeszcze reload i koniec tury... właściwie to koniec walki w niektórych wypadkach ;).
  2. Czasem, jeśli jesteśmy bohaterem pozytywnym, spotykamy na swej drodze karawany wrogo do nas nastawione (Wait a minute... I heard of you... itd). Z tego, co zauważyłem można bez żadnego poważniejszego ubytku na punktach charakteru zabić szefa karawany (resztę jego "ochrony" też), a zazwyczaj jest to bardzo opłacalne ze względu na chemikalia, jakie przewozi ze sobą Caravan's Master (zabicie karawany jednak obiża Karmę).
  3. W Den najlepiej od razu wytłuc wszystkich handlarzy bronią w mieście. Karma nie spadnie ani o punkt a możemy chodzić poważnie dozbrojeni już na początku gry.
  4. Ostatnimi czasy, zaczynając ponownie grę w F2 wypełniam następujący schemat: wypełniam questy w Arroyo i w Klamath, rozwalam typów w Den i udaje się na południowy zachód do San Francisco. Dlaczego? Tylko po to, by zagadać do gościa z BoS, a ten daje mi questa na wycieczkę do Navarro, aby zajumać plany Vertibird'a. Jak się tam dostać bez szwanku to chyba wiadomo (pyknąć bez pytania tego leszcza przy stacji - Chrisa, albo: dojść do głównej bramy i pogadać ze strażnikiem, jak każe zawrócić to mu dać OK i pójść dalej - mnie nie atakowali; jeśli Chris nie żyje to można spokojnie sobie wejść włazem). Nie wiem czy to jest konieczne, ale za każdym razem miałem na sobie Leather Armor. Może dlatego nie byłem rozpoznawany jako obcy. No a w szafkach na dolnym poziomie, za pokojem dowódcy wisi na wieszaku i rdzewieje Adv. Power Armor plus kilka innych bardzo przydatnych rzeczy.
Willy Berger

W sprawie Fallout 2: Opisywany pies nieszczęścia (przypadkowe lokacje), nie wiem czy to jest wyjaśnione gdzieś, ale ja się spotkałem z taka sytuacja:

Trzecie zabicie psa wg schematu już nic nie dawało. Tym sposobem z początkowego LK:2 mam 9. Pies ma kilkaset HP i ucieka poza planszę. Mój sposób to atak, dwie serie, przerwanie walki. Pies się łasi do nas i po dłuuugim acz bezbolesnym zbijaniu hp'y można podwyższyć sobie łatwo LK.

Paulos

Oto moich kilka uwag i pytań dotyczących Fallouta 2:

Jeżeli chodzi o ciasteczka, które zwiększają liczbę punktów akcji, to w grze są do zdobycia trzy takowe (a nie jedno)!
Podaję miejsca, gdzie je można zdobyć:
1) Modoc - w barze Rose kupujemy wodę, a do zakąszenia otrzymamy ciasteczko. Wszystko to za $1000, które to potem kradniemy.
2) Baza wojskowa Sierra - na drugim poziomie znajduje się pomieszczenie, na wschodzie, pośrodku planszy, otwieramy a na podłodze leży ciasteczko, które wygląda jak prostokątny klocek. 3) OD Farrela w Modoc za oczyszcznie ogodu jeœli masz IN mniejszš od 4.
Warto je zachować na koniec rozgrywki z Frankiem Horriganem.

Patrol Enklawy można samemu wyeliminować nawet jeżeli gramy w pojedynkę, musimy mieć Karabin Gaussa i strzelać w oczy, lub dwa(!) bozary.

Podaję miejsca występowania Cat's Paw, których uwaga znalazłem ... 19, z czego pamiętam, że chyba jednego ominąłem.

  1. Klamath - do kupienia u Duntonów.
  2. Klamath - szafa u Duntonów (żeby otworzyć drzwi należy mieć Otwieranie ok. 50% i wytrychy)
  3. Klamath - kibelek w zachodnia części Przedmieść.
  4. Klamath - jedna z kobiet w Bathouse.
  5. Nora - do kupienia u Flicka (którego możemy zabić:)).
  6. Nora - Metzger (jw. też do zabicia)
  7. Gecko - ghul w barze The Harp (jeden z trzech stojących pośrodku).
  8. Gecko - ghul- strażnik w Elektrowni.
  9. Gecko - jeden z ghuli w Elektrowni pałętający się pobliżu magazynu.
  10. Kryptopolis - w barze Cassidiego na Przedmieściach.
  11. Kryptopolis - II poziom w Krypcie.
  12. Broken Hills - patio w domu, w mniejszym dzbanie jednego z mutantów, rozmawiającego z żoną.
  13. Raidersi - sejf.
  14. Raidersi - w jednej ze skrzynek (trudno je zobaczyć).
  15. Nowe Reno - sejf Bishopa.
  16. Stajnie - szafka Myrona.
  17. Baza Wojskowa Sierra - II poziom, któreś biurko.
  18. Krypta 15 - II poziom, w biurku.
  19. Navarro - w szafkach Raula, obok motywatora K-9.
Vlad T.
de Wonderer

Kiedy przyłączysz do swojej drużyny Myrona, skorzystasz z wielu dobrodziejstw jego wysokiej inteligencji, na przykład będzie mógł wykonywać stimpacki, antidotum na jad skorpionów, a czasami super stimpaki (czasem je robi, czasem nie - nie wiem od czego to jest uzależnione). Do wykonania super stimpaka potrzebuje on: zwykłego stimpaka, nuca-coli i owocu - Fruit - (mi to coś zawsze przypominało jabłko).

O stimpaki chyba nie trudno, bo można je (1) kraść (2) zabierać zabitym (3) kupować. Problem zaczyna się, gdy chcemy większych ilości super stimpaków, bo brakuje nam zazwyczaj owoców i nuca-coli. A więc, nuca-colę najlepiej kupować w barze w Broken Hills (uwaga: nie w trybie Barter, tylko podczas rozmowy z barmanem!). Kosztuje ona $2, czyli dużo mniej niż zazwyczaj. Można ją wtedy (zależnie od skilla Barter) sprzedać za wyższą cenę, ale można wykorzystać do produkcji super stimpaków. Można też kupić w automacie za $1, ale ilość działających automatów i nuca-coli w jednym automacie jest stanowczo zbyt mała.

Największy problem jest ze zdobyciem jabłek. Mają je niektórzy handlarze i niektórzy ludzie. Większe zasoby można znaleźć m.in. w:

Jednak zdecydowanie najwięcej można zdobyć chodząc po okolicach Modoc, spotykając rabusiów, farmerów itd. Jeżeli będziemy mieli szczęście pojawić się przy jakiejś farmie i spotkać tam farmerów (atakowanych bądź też po prostu oferujących nam swoje płody rolne) to zazwyczaj w skrzynce w domu jest kilka jabłek.

Wbrew pozorom super stimpaki są jednak dosyć kłopotliwe w użyciu. Po pierwsze, WAŻĄ (i to aż 1 lbs, więc nie można bezkarnie nosić na przykład 60 szt.). Po drugie, po wyleczeniu się co jakiś czas traci się 3 lub 6 HP - skutek szkodliwej chemii :). Mimo wszystko ich użycie jest czasami niezbędne do przeżycia (he, he, Enklawa) - poza tym koszt ok. $2 za ulepszenie stimpacka jest naprawdę niewielki.

Mithr

Piszę bo naczytałem się porad jak najlepiej wymiatać w grze i żadna nie jest moim zdaniem maksymalnym rozwiązaniem. Całkiem niezłe jest oczywiście celowanie po oczach i powiększanie szans trafienia krytycznego, ale jest lepszy sposób.

Otóż uważam, że najlepszym rozwiązaniem jest zabicie 4 ludzi w każdej rundzie walki niezależnie od prochów, kombinowania i innych udziwnień. Jak?

Efekt - na początku nie mogliśmy korzystać z wspaniałości, jakie byłyby przy celowaniu w oczka i 3 razy perk more critical + finesse.

To wszystko rekompensuje się nam z chwilą osiągnięcia poziomu 24 i snajpera (najlepiej z luck dociągniętym do 10). Mamy 12AP, strzał z gaussa kosztuje 3 AP = 4ry strzały , a snajper gwarantuje nam, że po udanym rzucie na Luck (dla 10 to chyba 100%, albo 95%) strzał jest krytyczny - a więc 4ry krytyczne strzały... Oczywiście ciężsi przeciwnicy mogą wymagać 2 strzałów, ale wymiecenie 4 ludzi w metalowych pancerzach np. press gang w każdej rundzie działa na wyobraźnię. Można by jeszcze sprawdzać posługiwanie się pistoletami - koszt 2 AP, można, ale czy trzeba?...

24 poziom to dużo? - wcale nie jeśli jak, już słusznie ktoś napisał - najpierw pojedzie się do San Francisco i dostanie questa z Navarro. W navarro wystarczy zabić Chrisa i mieć Robe Children of Cathedral znalezione w Golden porn w New Reno. Można ograbić Navarro (i resztę zadań wykonać komfortowo z Advenced Power Armor na grzbiecie).

Sprzęt? - wokół San Francisko często walczą Hubologiści (centrolodzy) i Press Gang , czy Mercenaries. Przypominam, że strzelby Hubologów są warte 8000$ każda, rękawice bojowe 2200$ itd. Więc jeśli ktokolwiek mi napisze, że brak mu kasy to go wyśmieję - można mieć po kilku "szczęśliwych" wypadach sprzęt do sprzedania za dziesiątki tysięcy $. Radzę je wydać na książki, wszystkie dostępne stimpaki i amunicję do broni.

Po oddaniu planów "lataczy" w pomieszczeniach Bractwa Stali mamy 20000 xp, doskonały karabin plazmowy - dokup Gauss Rifle i zabijesz wszystko w miarę łatwo.

A pedeki? na północny wschód od San Francisko są przestrzenie gdzie licznie grasują Floatery (wisielce), Centaury (nie pamiętam), Aliens (obcy) - za tych pierwszych standardowo 1 potyczka to 4-5 000 pedeków, za obcych standard to 3300 , DeathClawów radzę jeszcze długo nie ruszać - mając 80 - 90% normal resistance dopiero przestają być wnerwiający.

Jeśli chodzi o wymagania cech do perków radzę poszukać w manualu.

Jeszcze tylko krótka uwaga - extrementexterminator - przydomek za "obsługę" nawozu w Broken Hils faktycznie dodaje 5% speech - o czym powszechnie wiadomo, ale czy ktoś zauważył, że odporność jego postaci na radiację spada wraz z dostaniem tego przydomku o 20%? Widać to kiedy mamy ubraną Advenced Power Armor. Myślę, że to nie tylko u mnie się objawiło, ale u innych nie sprawdzałem.

Nadesłał Xarafaxz

Za mało doświadczenia?
Jak jesteś dobry w walce lub masz silną drużynę poszwendaj się w pobliżu EPA (wielka równina w połowie między New Reno a Navarro lokacja bowiem nie została dokończona i umieszczona w grze) spotkać można deathclawy , floatery centaury i alieny) za każdą pakę od 3000 do 6000 expa koło samotnej góry można natrafić na jaskinie z robbersami (powinni się nazywać reavers) i żebrać fajny sprzęt. Ale uwaga to może być trudne (lub niewykonalne) bez silnej drużyny lub bardzo silnego bohatera.

Apropo można nabić sobie 4-5 leveli w swojej wiosce wychodząc na hunting grounds (najplepiej w nocy) zaserwujcie geckosowi 2 worki proszku potem kradnijcie i podkladajcie mu coś lekkiego np xander root lub broc flower , najlepiej kilka rzeczy na raz. Można tak w nieskończoność ale to nudne i wogóle do ...

Wszyscy wiedzą chyba że przed kradzieżą trzeba saveować.Nie zwalnia nas od tego ani wymasowanie skilla steal , kradziez od tyłu ,ani zdobycie kilku perkow odnośnie kradzieży bowiem te 5% zawsze może przeważyć i mamy np wielką rzeź w mieście w którym tyle questów jest do wykonania Jest jednak metoda bardziej subtelna i pewniejsza wymagająca zastosowania pokaźnej ilości chemii (mowie raczej o kradzieżach rzeczy wartościowych takich jak bazary w NCR czy gaussy na tankowcu). W tym celu serwujemy ofierze 2 ampułki jetu (po prostu nie sprzedawajcie go jak go zdobędziecie od rabusiów itd.) czekamy 20 min (pipboy) i serwujemy 3-4 flaszki rot-guta (doskonałym źródłem jest bar w broken-hills) po takim miksie :-) oszołomioną ofiarę okradamy , a jak nas wykryje to najprawdopodobniej nie będzie w stanie zatakowac (za mało AP na chociaż by cios pięścią) możemy zakończyć walkę a jak nie to zalaczjac sneaka podejść jej za plecy na odległość ponad 2 hexy i teraz zakończ walkę. Metoda działa prawie wszędzie , prawie bo niektóre ofiary mogą być pamiętliwe i zaatakować po wyłączeniu sneaka albo po prostu nie wezmą narkotyku.To bardzo rzadkie zjawisko wiem ze dotyczy Myrona :-) i twardziela szprzedajacego guny w San Francisco, tak samo tylko garstka ludzi jest wystarczająco pamiętliwa. przykładowo strażnicy z Bozarami są wobec tego praktycznie bezradni. Mi wydaje się to uczciwsze i ciekawsze niż 4 savy na bazarze w NCR.

Nadesłał Wilk

Przeglądałem ostatnio dział porady i postanowiłem dorzucić swoje 3 grosze:
1. W Arroyo okradając Elder z pieniędzy możesz zdobyć 5030xp! Wystarczy mięć Steal powyżej 40% i dużo cierpliwości ale chyba się opłaca. Jak masz za mały Steal to zawsze możesz zmienić poziom trudności na Easy lub użyć Falche2 (edytora postaci).
2. Generalnie jak nie możesz czegoś zrobić bo masz za mały poziom umiejętności przełączaj poziom trudności na Easy. Może to małe oszustwo ale na początku masz takie crapowate statystki, ze aż zęby bolą.
3. W Klamath możesz odzyskać Sulika za darmo nie idach do Toxic Caves. Trzeba zrobic tak: przyjmij ofertę Duntonow na ukradzenie bydła Torra - spadnie trochę Ci karma ale nic to. Przy okazji pozabijaj skorpiony - trochę xp. Wróć do miasta i idź pogadać z panią Buckner, okaże się ze Torr zaginął i zleci Ci odnalezienie go. Idź do kanionu z rozbitym Vertibirdem i uratuj Torra przed robotem. Wracasz do pani Buckner i jako nagrodę zażądaj Sulika. Uwaga - nie sprawdzałem sam, opieram się na solucji z No Mutants Allowed.
4. W Den można zabić Metzgera podczas pierwszej wizyty, szczególnie jeśli postąpiło się jak w pkt. 1. Trzeba tylko mięć Shotguna (można ukraść Metzgerowi), dużo amunicji do niego(można kupić u Flicka np. za skory gekonow) i Small Guns powyżej 110% (ładuj skill pointy tylko w SmG). Na 1 cel wybierasz kolesia, który stoi na lewym rogu budynku Slaverow i ładujesz mu celowany strzał w oczy. Schowaj się za rogiem i czekaj aż pozostali przybiegną, i wal im po oczach. Jak masz niezłą szansę na krytyka to powinno się udać. Sulik Ci pomoże, a jak mimo to masz kłopoty to uciekaj w stronę Kościoła, gang Lary powinien być po Twojej stronie!
5. Używając 2xBuffout można w Broken Hills wygrać z Francisem w siłowaniu na rękę.
6. Przy walce z Masticatorem (New Reno-walki bokserskie) trzeba uważać bo jak wyjdzie mu krytyk to urwie Ci ucho a to oznacza -1CH i minusy do Speech i Barter. Najlepiej zapisywać co jakiś czas podczas walki. Ja niestety spostrzegłem się za późno i musiałem ratować się edytorem :-(
7. Przy czytaniu książek jak masz wysoki poziom umiejętności (pow. 70%) zmień poziom trudności na Hard -10% do wszystkich umiejętności. Dzięki temu będziesz miał większy przyrost danej umiejętności.
8. Zajrzyjcie na No Mutants Allowed, w dziale Walkthroughs, pierwsza solucja to prawdziwe kompendium wiedzy o Falloucie 2! Jest tam dosłownie wszystko.
9. Jeśli tak jak ja nie lubicie mięć na początku crapowatych statystyk to polecam użycie jakiegoś edytora plików GCD. Pozwala to na małe ulepszenie postaci. Może to małe oszustwo ale w końcu to Wybraniec a nie jakieś byle co :-)
10. Bossa Salvatore można załatwić kradnąc mu zbiornik tlenu - fajne teksty.
11. W New Reno można na zlecenie pani Wright zniszczyć im maszyny do produkcji gorzały - 500xp(może więcej, nie pamiętam). Trzeba zagadać z nią o jej mężu, potem o tym ze ciągle produkuje gorzale, cos w tym stylu - można dojść metoda prób i błędów. Potem trzeba się spotkać z panią Wright przed Kościołem w Commercial Row i przyjąć zlecenie. Następnie idzie się do Wrightow na stacje(budynek na pn mapy) i schodzi się do piwnicy. Tam wystarczy użyć science lub repair na jednej z maszyn(polecam 1 z prawej) i voila! Trzeba tylko uważać na gości (mogą zacząć strzelać). Oczywiście nie można być Made Manem jakiejś innej rodziny bo zaczną walić ze wszystkich luf.

Nadesłał Salvatore

Mam taką sprawę - w solucji do Fallout'a 2 tutaj (Najbardziej masochistyczno - szczegółowa solucja do obydwu Falloutów plus Wastelanda jaką widziałem - dop. QBA) w opisie quest'u "Farrel has a rodent problem in his garden. Remove the infestation." (w Modoc) znalazłem informację "IN<4: You get a Cookie for a reward!" - co znaczy tyle, że mając inteligencję poniżej 4 za wykonanie zadania dostaje się "Cookie", czyli ciasteczko ;) Jednak w opisie ekwipunku do Fallout'a 2 jest mowa tylko o dwóch ciasteczkach (łącznie w grze). Tak więc to powinno być trzecim. Nie sprawdzałem autentyczności tej informacji...

Nadesłał Miko

Ilość NPC, których możesz mieć w drużynie określa się wzorem CH/2. Tak więc przy charyzmie 4 możemy mieć 2, przy 6 3 itd. Można jednak mieć nawet 5 NPC przy małej charyzmie, a wszystko to dzięki błogosławieństwu mentatsów. Wystarczy się nimi naszprycować i możemy dobrać sobie dodatkowych NPC, którzy nie odejdą z drużyny gdy dragi przestaną działać! Nie wolno ich tylko zostawiać, bo nie będzie można przyłączyć ich ponownie, chyba że mamy jeszcze więcej mentatsów (ja grając na charyzmie 4 bez problemu znalazłem dość mentatsów, żeby mieć 5 NPC). Poza tym po prostu TRZEBA korzystać z dragów w czasie gry. Ułatwiają nam życie jak cholera. Gdy masz niską siłę, bierzesz Bouffota i w New Reno bez problemów rozwalasz wszystkich bokserów (chyba z 10% do unarmed i 8% do damage resistant!), to samo w walkach w San Francisco. Na wszelakie dłuuugie i trudne walki wystarczy nam jedno Psycho (w połączeniu z Combat Armor i bonusem za boks w New Reno mamy 50%+chyba 40%+8% = 98%!!!). Stałem sobie w Enclavie i śmiałem się, gdy 10 gości wzięło mnie w krzyżowy ogień. Wszystkie strzały zabierały maksymalnie 2 HP i tylko krytyki zabierały trochę więcej, ale przy 500HP (2x lifegiver :D) i tak mi to zwisało. Psycho to moim sromnym zdaniem najlepszy drag w grze, bo te 3 inteligencji w czasie walki nie jest nam raczej potrzebne, a po walce można sobie odpocząć 1 dzień.

I jeszcze trochę od tego Pana:

W obu częściach Fallouta za zabijanie złych gości karma rośnie, za neutralnych nie zmienia się, a za dobrych spada. O tym wiedzą wszyscy. Zauważyłem jednak, że kiedy dobra postać ginie z ręki któregoś z naszych NPC'ów, to karma pozostaje bez zmian. Swoją drogą to samo jest gdy nasi NPC zabiją kogoś złego. Wykorzystując ten błąd, możemy zabić dowolną dobra postać w grze bez uszczerbku w karcie karmy. Przydaje się to również, gdy do większej walki mieszają się jakieś dobre postacie (czasem się zdarza, że np. zabijając Duntonów w Klamath do walki włączają się przechodnie, to samo może się zdarzyć w New Reno gdy wykańczamy którąś rodzinę albo w Hub w Falloucie 1 gdy zabijamy w kasynie Kane'a).

S.P.E.C.I.A.L. 10/10 na samym początku gry - Stefan

Aby zacząć ze S.P.E.C.I.A.L.-em 10/10 potrzebne są obie części Fallout'a. Najpierw tworzymy postać (nową! ) w F2 i zapisujemy rezultat naszej pracy. Kopiujemy plik z tą postacią do DATA w F1 i odpalamy F1. Ładujemy naszą postać w menu tworzenia postaci i... mamy 5 punktów do rozdysponowania. Teraz zapisujemy naszą postać (po rozdysponowaniu oczywiscie owych punktów), ale POD INNĄ NAZWĄ NIŻ BYŁA ZAPISANA WCZEŚNIEJ. Kopiujemy plik z F1 do DATA w F2, ładujemy postać pod F2, gdzie BEZ BAWIENIA SIE STATYSTYKAMI zapisujemy ją ZNOWU POD INNĄ NAZWĄ i znowu ładujemy plik do F1. I tak w kółko, aż uzyskamy naszą wymarzoną postać. Uwaga! Nie zaczynajcie od tworzenia postaci pod F1. Wtedy nie otrzymacie tych dodatkowych pointsów do rozdysponowania. Zaczynamy od F2 i ładujemy plik do F1. Nigdy nie odwrotnie. Miłej gry ;-).

Jak ręcznie zmienić statystyki - 3_14ter

Statystyki w savach podczas gry są mocno ukryte. Ale można zmieniać pliki, które powstają w czasie tworzenia postaci - opcja zapisz postać. Dane nagrywane są do plików o rozszerzenie .GCD w podkatalogu DATA.

Otwieramy plik dowolnym edytorem hex:
Struktura pliku:

offset: cecha:
07h Strength
0Bh Perception
0Fh Endurance
13h Charisma
17h Intelligence
1Bh Agility
1Fh Luck

Pod każdy z tych offsetów możemy wpisać wartości 0d 01h (Very Bad czyli 1) do 0Ah (Heroic czyli 10). Jeżeli wpiszemy wszędzie 0Ah to nasz bohater ma wszystkie cech na poziomie 10! Pod offsetem 1AFh znajduje się liczba punktów, które można rozdzielić.
W offsetach 194h, 198h, 19Ch oraz 1A0h zapisane są liczby, które są cechami podstawowymi bohatera. Wpisujemy wszystkie wartości. Dzięki temu aż cztery cechy rosną z podwójną prędkością!

Wartości które wpisujemy pod offsety:
FF FF FF FFh brak
00 00 00 00h Small Guns
00 00 00 01h Big Guns
00 00 00 02h Energy Weapons
00 00 00 03h Unarmed
00 00 00 04h Melee Weapons
00 00 00 05h Throwing
00 00 00 06h First aid
00 00 00 07h Doctor
00 00 00 08h Sneak
00 00 00 09h Lockpick
00 00 00 0Ah Steal
00 00 00 0Bh Traps
00 00 00 0Ch Science
00 00 00 0Dh Repair
00 00 00 0Eh Speech
00 00 00 0Fh Barter
00 00 00 10h Gambling
00 00 00 11h Outdoorsman

Szybkie expo w Broken Hills - Fenris

W Broken Hills w kopalni Uranu, leży kapitan Stogers, podchodzimy do niego po cichutku i rozmawiamy z nim, wybieramy opcje w której pytamy o jego personalia, za co po zamknięciu okna zyskujemy 500 exp. UWAGA! w momencie końca rozmowy naciskamy klawisz Escape i zapisujemy grę, punkty są, a kapitan nie ucieka z jaskini! Następnie wczytujemy grę i ponawiamy zabieg, dalej zapisując przy końcu rozmowy i wczytując. Jeżeli robimy to w miarę szybko to kapitan stoi w miejscu, a jeżeli nasze reakcje są słabe to ucieknie ;). To w zasadzie tyle, dodam że zaczynam dziś po raz enty Fallout'a 2 i zrobiłem w ten sposób 19 poziomów w ciągu godziny ;) - tak jeszcze nie grałem.

Randka w Vault 8 - owsianka

Oprócz oddania nasienia w Vault 8 (Vault City), można wyciągnąć pielęgniarkę na randkę, w ten sposób:

a) pokazać jej, że jest coś poza Vault 8

b) przekonać się, że nie warto jej było nigdzie wyciągać :D

OUTRO

Jeśli macie jakieś uwagi lub sugestie, piszcie! Jeśli znacie jakieś ciekawe questy zajrzyjcie do działu Ciekawych Questów.