Obecny opiekun działu: Holden
CIEKAWE QUESTY FALLOUT 3

Uwaga! Wysyłając nam porady do TEGO działu dajecie nam PEŁNE prawo do ich dalszego przetwarzania! Ponad to pamiętajcie, że ten dział jest po to, by zamieszczać to, co Wy znajdziecie w grze, a nie na innych stronach.

W Fallout 3 występuje cały szereg questów, czyli przygód, zadań głównych i pobocznych, z którymi nasz bohater musi się uporać. Tak właściwie to są one esencją gry, zresztą jak i każdego innego RPG. To dzięki questom nasz bohater zdobywa punkty doświadczenia, a fabuła posuwa się na przód. W tym dziale chcemy zebrać Wasze opisy questów i jeśli chcesz się podzielić swoim sposobem na jakieś zadanie, przejście trudnej lokacji - wyślij nam e-maila!! Jeśli faktycznie będzie ciekawy, na pewno go zamieścimy.

WARTO ZAJRZEĆ

Porady F3
Easter Eggs F3

Alien Blaster

Ciekawe Questy F3 To, że w Fallout 1 i 2 jest alien blaster (blaster obcych) wie chyba każdy, ale nie każdy wie, że Bethesda postanowiła kontynuować "tradycję" i umieściła blastera w Fallout 3. Niestety (wg. mnie) nie trzeba dużo szukać ani robić żadnych questów aby go zdobyć. Idziemy do Stacji Zasilania MDPL-13, która znajduje się na północ od Pola minowego. Gdy już tam dojdziemy idziemy na północ wzdłuż słupów linii wysokiego napięcia. Gdy miniemy ich ze 4 pojawi się komunikat, że złapaliśmy nową stację radiową. Jest to sygnał ze zniszczonego spodka. Gdy to nastąpi idziemy jeszcze kilka kroków do 5 słupa i skręcamy w lewo. Będzie lekki spadek i zaczniemy łapać promieniowanie. Jeżeli szliście dobrze (a jeśli złapaliście sygnał stacji to na pewno szliście dobrze) to powinniście zobaczyć rozbity pojazd, a przy nim leżącego obcego przy którym leży nasz blaster i amunicja do niego. Blaster ma naprawdę kopa, ma WIELKIE obrażenia ale jego amunicja jest unikatowa i więcej jej nie zdobędziemy dlatego radzę go sobie zostawić na twardych przeciwników, a nie strzelać do pierwszego lepszego bandyty. Jeśli nie znajdziecie spodka wg moich wskazówek to przeszukajcie teren zasięgu stacji ze spodka, jest bardzo mały a spodek dość spory. Możliwe jest, że więcej amunicji można zdobyć w okolicy ale głowy nie dam. Jak wam zależy to szukajcie. :) - GpganG

Zobacz również na film na YouTube

Podziękowania dla: Piotr J., formulagti, GpganG, Pilarious, Tomasz W.

Dziennik dezertera z Navarro

Ciekawe Questy F3 W jednym z domów w Grayditch (tym naprzeciwko domu Bryana, należącym do rodziny jego przyjaciela) można znaleźć nawiązanie do poprzedniego fallouta. Mianowicie można tam przeczytać (po zalogowaniu się do terminalu) wpisy dezertera z Navarro o jego ucieczce z bazy, niepokoju wywołanym radiem enklawa czy pojawieniem się doktora Lesko oraz mrówkach w Grayditch. Dodatkowo informują nas one o broni ukrytej w skrzynce na narzędzia za lodówką (chyba losowa). Od samego Bryana możemy się dowiedzieć że ojciec jego przyjaciela był w przeszłości kimś w rodzaju żołnierza. Mała rzecz, a cieszy.

Zdjęcia: Mapa, Strona dziennika

Podziękowania dla: Magor

Dogmeat

Ciekawe Questy F3 W lokacji Scrapryad natrafiamy na grupkę ridersów walczących z psem. Jeśli go uratujemy zyskamy kompana o takim samym imieniu co piesek z Fallouta 1.

Zdjęcia: Złomowisko, Mapa

Podziękowania dla: Kajetan K.




Nadludzki Gambit

Ciekawe Questy F3 Ciekawym questem można też nazwać zadanie "Nadludzki gambit" polegającym na powstrzymaniu jednego (opcjonalnie obojga) z "superbohaterów" w Catterbury Commons... narazie powstrzymałem Entomologię i w zamian dostałem jej zbroję (można postąpić odwrotnie i dostać zbroje mechanika) - mrówczą zbroję. - Pilarious

Podziękowania dla: Pilarious



Harold & Bob

Ciekawe Questy F3 Na północy pustkowi (prawie na krawędzi mapy), idąc wąwozem strudzony podróżnik dotrze do miejsca zwanego Oazą (Oasis). Przed wejściem zatrzymuje pewien starzec, który twierdzi, że jego bóg chce się z nami zobaczyć. Po krótkim przygotowaniu stajemy przed obliczem dużego drzewa, które okazuję się być... Haroldem z poprzednich części. Okazuję się, że Bob (drzewko w jego głowie z F2) trochę za bardzo się rozrosło. Harold prosi nas by go zabić, czyli zejść do podziemi i zniszczyć jego serce (nagroda - perk Barskin +15% DR). Możemy też polać jego serce miksturą, która przyśpieszy jego rozwój (nagroda - Outcast Power Armor) lub miksturą, która jego rozwój zatrzyma (nagroda - Missle Launcher z kilkoma rakietami).

Zdjęcia: Oaza, Mapa

Podziekowania dla: TuX

Okulary +1 do szczęścia

Ciekawe Questy F3 Stołeczne Pustkowia. Wchodzimy do sklepu i na końcu pomieszczenia znajduje się manekin z młotkiem w ręce i okularami na nosie.

Zdjęcia: mapa1, sklep

Podziekowania dla: Ajodegi




Ekstra zapasy

Ciekawe Questy F3 Prawie przy każdym nadajniku, który nadaje alfabetem morse'a jest zejście do ścieków gdzie jest mini schron z radiem emitującym. Jest tam trochę zapasów (jedzenie, amunicja itd.). Niby normalna rzecz ale bawiąc się linią komend, wpisując tcl możemy odkryć dziwne rzeczy np. X taki jak na mapie skarbów. :)

Podziękowania dla: Tomasz W.



Maska Ghula

Ciekawe Questy F3 Maska ghula pomaga przechodzić obok wrogich ghuli, które nie atakują i biorą nas za swojego. Można ją zdobyć wykonując questa dla ghuli, które chcą się wprowadzić do wieży Tenpennego. Trzeba doprowadzić do tego, aby ghule się tam po prostu wprowadziły. By tego dokonać trzeba zapytać Tenpennego o zgodę na ich wprowadzenie się. On da nam listę ludzi, których trzeba przekonać do ghuli. Sposobem na wykonanie tej misji bez rozlewu krwi jest okradzenie sklepów pani Ling i pana Montenegro, a następnie przekazanie pani Wellington listu miłosnego, który pan Wellington napisał do pani Montenegro (list znajduje się w jej apartamencie). Pani Wellington zabija męża i jego kochankę oraz wyprowadza się z wieży. Idziemy do Tennpenego, pytamy się o zgodę na wprowadzenie się ghuli, poczym przekazujemi im tę wiadomość. Misja wykonana i dostajemy maskę.

Podziękowania dla: Cniht

Gadający Power Armor

Ciekawe Questy F3 W kanałach pod Old Onely (miasto zaraz obok Vault 92) można znaleźć gadający pancerz wspomagany. Jest to prototypowy Medical Power Armor jeszcze z czasów wojny (ma wojskowe oznaczenia), który miał leczyć walczącego w nim żołnierza. Model który znajdujemy wstrzykuje nam Med-X automatycznie w miejsca, które najbardziej oberwały. Za każdym razem jak go założymy odezwie się lub ostrzeże gdy w okolicy jest wróg (nawet jeśli nie widzimy go na kompasie). Nie jest może tak rozmowny jak niektóre przedmioty z chociażby Baldurs Gate, ale to przyjemna odmiana.

Podziekowania dla: TuX

Wezwanie pomocy

Po śmierci naszego ojca, przechodząc obok krypty 101, łapiemy sygnał. W nim Amata, nasza przyjaciółka, mówi że w krypcie zapanował wielki nieporządek i prosi nas abyśmy do niej wrócili. Na miejscu okazuje się, że po twoim odejściu, niektórzy mieszkańcy krypty również postanowili ją opuścić. Jednak opiekun im na to nie pozwolił i zrobił barykadę. Konflikt można rozwiązać na dwa znane mi sposoby:

Zapewne konflikt w krypcie można zakończyć też zabijając opiekuna, ale nie sprawdzałem tej opcji.

Podziękowania dla: Makakao

Sprawdziłem opcję z zabiciem opiekuna krypty. Inaczej się w moim wypadku nie dało rozwiązać tego questa, bo miałem za niskiego skilla nauki. Do tego na samym początku gry, oryginalnego opiekuna (ojca Amaty) też ubiłem, więc ten nowo wybrany nie był do mnie zbyt pozytywnie nastawiony. Rozmowa z nim nie była zbyt konstruktywna, więc odstrzeliłem mu łeb. Amata została wtedy przywódczynią schronu. :)

Ponadto, jeśli ktoś jest naprawdę naprawdę naprawdę zły, to po całym zajściu może zabić też Amatę. Nie wiem co to w praktyce daje (poza exp), ale dostajemy wtedy zabawny tekst, że "W schronie 101 zapanował chaos! Jocker by się ucieszył" :)

Podziękowania dla: MackaN

Powyżej opisane są 3 warianty - przekonanie Amaty do zostania w Krypcie, zniszczenie reaktora oraz zabicie Nadzorcy. Istnieje też czwarta droga. Wystarczy pogadać z Nadzorcą i przekonać go, że jego postępowanie jest nie właściwe. Stwierdzi on, że faktycznie mylił się i nie jest w stanie dłużej zarządzać Kryptą. Na swojego następcę wybierze Amatę, która zostanie nowym Nadzorcą. Poprosi nas ona, abyśmy opuścili Kryptę na zawsze. Rozwiązanie o tyle dobre, że dostaje się za nie pozytywną Karmę.

Podziękowania dla: AK47

Skup technologii

Ciekawe Questy F3 W Forcie Independence, bazie wyrzutków z Bractwa Stali (na południu mapy, na wschód od Tenpenny Tower) należy porozmawiać z ich dowódcą, Casdinem. Zaoferuje on wynagrodzenie za przynoszone mu zaawansowane technologicznie przedmioty, takie jak broń energetyczna czy też różne komponenty techniczne, jak Fission Battery. W nagrodę za przedmioty można wybrać sobie nagrodę - stimpaki, amunicję .556, granaty odłamkowe lub Rad Awaye. Ich ilość zależy od wartości oddanego przedmiotu, np. za Laser Rifle dostaje się 5 stimpaków, a za Alien Blaster już 20.

Pozdziękowania dla: Piotr J.

Kałabin Łasełowy

Ciekawe Questy F3 W Latarence można znaleźć dziecko, które mówi "pokemonowo". Zaoferuje nam kupno "kałabinu łasełowego" za 500 kapsli. Korzystając z Duszy Dziecka można się zapytać czy odda go za darmo takiemu duzakoofffiiii jak my. Mamy za friko niepowtarzalny kałabin łasełowy.

Podziękowania dla: Pele




Trzeba im strzelać w głowę

Ciekawe Questy F3 Quest ten zleca nam Pan Crowley. Polega on na zabiciu strzełem w głowę 4 ludzi, którzy nienawidzą ghuli - Tempennego, Dukova, Teda Strayera, i Deva. Musimy również zdobyć dowód na to, że ich zabiliśmy (oprócz Tempennego). Trzeba mieć ich klucze. Można je ukraść, kupic, przekonać żeby je oddali lub po prostu zabić delikwentów i zabrać klucze. Jeśli porozmawiamy z którymś z wrogów (oprócz Tempennego) dowiemy się, że tak naprawdę nie mają nic do ghuli. Crowley powie, że tak naprawdę "rasistą" jest tylko Tempenny a inni po prostu mają klucze, które on chce. Okazuje się że jest coś w forcie Constantine co Crowley chce. Możemy się dowiedzieć od ofiar co mają wspólnego z Crowleyem i po co mu te klucze. Gdy zdobędziemy wszystkie klucze możemy zakończyć to zadanie na 3 sposoby:

Zdjęcie: Pancerz

Nadesłał: GpganG, Ajodegi.

Manservant Argayl

Ciekawe Questy F3 W Tenpenny Tower mieszka niejaki Herbert Darren Dashwood. Jest on bohaterem serii opowiadań emitowanych w radiu Galaxy News. Lata temu wraz ze swoim służącym Argaylem zbiegł z Paradise Falls, uwalniając równocześnie dziewczynę o imieniu Penelope. Razem udali się do Rockpolis, ukrytego podziemnego miasta. Na miejscu okazało się, że jest ona łowcą niewolników. Chociaż Argayl zabił ją wyrywając jej serce, to miasto było już stracone - łowcy podążali za nimi. Sam Herbert rozdzielił się ze swoim przyjacielem w czasie bitwy, która zaraz po tym wybuchła i nie widział się z nim do tamtego czasu. Naszym zadaniem będzie go odszukać. Aby tego dokonać będziemy musieli odnaleźć Rockpolis. Jest to lokacja w której znajduje się figurka dająca premie do walki wręcz, dokładny opis jej położenia znajdziecie w dziale Bobbleheads. Na miejscu okaże się, że Argayl nie żyje. Pozostaje nam jedynie przekazanie tą smutną wiadomości Dashwoodowi, który w nagrodę da nam klucz do sejfu z rzeczami z jego podróży oraz schematem miny kapslowej.

Zdjęcia: Zwłoki Argayl'a

Flinstonowe Ubranko

Ciekawe Questy F3 Podczas wykonywania zadania One!, na stacji Merigold znajdziemy holotaśmę z informacją o przesyłce (taśma jest w kasie biletowej). Nagrany na niej pechowiec prosi o odnalezienie paczki i dostarczenie jej do Grayshire. Żeby tego dokonać, będziemy musieli znaleźć klucz, który jest ukryty w skrzynce na wąż strażacki i sejf. Pomoże wam w tym przygotowana przeze mnie mapka. Po dotarciu do sejfu i jego otwarciu okażę się, że tajemniczą przesyłką jest niegrzeczna bielizna ;p (swoją drogą przypomina wdzianko Flinstonów) Nie jesteśmy jednak jedynymi jej poszukiwaczami - niespodziewanie pojawia się osobnik o imieniu Nakrętka. Możemy go zabić albo odstraszyć. W Grayshire naszą przesyłkę będziemy mogli sprzedać za 300 kapsli Rolandowi (lub za 500 jeżeli użyjemy Retoryki).

Zdjęcia: Mapka Pomocniczna

Maska Leduxa

Ciekawe Questy F3 W Fabryce Nuka Coli, w części biurowej znajdziemy zwłoki skrzydłowego Merciego. Miał on znaleźć i dostarczyć recepturę Nuka Coli Clear do fabryki Red Racer. Obiekt naszych poszukiwań znajduje się w zamkniętym sejfie na lewo od wejścia do kompleksu. By dostać się do jego zawartości, trzeba będzie otworzyć podwójne metalowe drzwi (bardzo trudny zamek) albo przejść przez rozlewnie i pomieszczenia administracji. Na końcu tej drogi spotkamy robota o imieniu Milo, który, po użyciu odpowiednich argumentów, rozwiąże nasz problem z upierdliwym sejfem. Wyjmujemy z niego recepturę, z którą udajemy się do fabryki Red Racer, przed która stoi trzyosobowa grupka bandytów z Ledouxem na czele - on ma maskę. Jedynym sposobem na jej zdobycie jest egzekucja zbirów. Naprawdę warto to zrobić ponieważ maska daje premie +25 do PA oraz w ogóle się nie psuje (pewnie jest zbugowana). Jest prawdopodobnie najlepszym hełmem w grze.

Zdjęcia: Fabryka Red Racer, Maska

Najwyższy Poziom Promieniowania w Grze

Ciekawe Questy F3

Wprawdzie nie jest to ciekawy quest, ale można to ująć jako ciekawostkę. Udało mi się znaleźć najwyższy poziom promieniowania w grze. Znajduje się ono koło krypty 87. Wynosi on - uwaga - 982 rad/sek! Obliczyłem za pomocą magicznego przyrządu (kalkulatora) jak szybko zginiemy w takim promieniowaniu. Utrzymamy się przez ~2,03 sekundy. Zrobiłem małe doświadczenie. Zeskoczyłem z wysokiej skarpy znajdującej się nad centrum promieniowania - no, musiałem chociaż parsknąć ze śmiechu. Moja postać, mając na sobie ulepszony kostium ABC + RadX - zmarła zanim dotknęła ziemi! Jako dowód - screen. Na screenie miałem włączone tgm.

Małe sprostowanie: Moja postać miała wtedy perk "Ołowiany fartuch" oraz medyczny pancerz wspomagany. Perk daje 25% zw. odporności na promieniowanie + pancerz - 25% + hełm - 3% + jeszcze coś tam :) razem ok. 75% odporności... a teraz liczymy! 25% to jest 982 rad/sek, 100% - 3928 rad/sek... :)

Podziękowania dla: Radziorek

Pomnik Anchorage War Memorial

Ciekawe Questy F3 Ciekawe Questy F3

Kiedy gramy w dodatek Operation Anchorage, pod koniec głównego zadania (lub gdzieś w środku, nie pamiętam dokładnie :P) natrafiamy na 3 żołnierzy pozujących fotografowi. W Fallout 3 można zobaczyć "Anchorage War Memorial" - pomnik upamiętniający walkę USA z Chinami, który przedstawia właśnie owych żołnierzy :)

Podziękowania dla: HanPL

Sewer Waystation - Misie ;P

Sewer Waystation, na pasach transmisyjnych znajdują się misie, niektóre z nich w dość "dziwnych" pozycjach lub trzymające przedmioty, które na pewno nie pasują do pluszowych przytulanek ^^

Hubris Comic Hubris Comic
Hubris Comic

Podziękowania dla: HanPL

SatCom Array NN-03D

W okolicy wież SatCom (mapa) znajduje się kilka ciekawych rzeczy oto kilka z nich:

SatCom Array NN-03D SatCom Array NN-03D
SatCom Array NN-03D

Podziękowania dla: HanPL

Król Karaluchów

Król Karaluchów Król Karaluchów Między Polem minowym a Świątynią Unii (mapka) znajduje się "tron", na którym zasiada Król Karaluchów. Jest on kolejnym "ludzkim" bossem którego możemy spotkać, lecz jego odporność i HP jest takie same jak u innych npc, więc nie stanowi on większego zagrożenia, chyba że na niskim poziomie podejdziemy do niego za blisko, wtedy może nas bardzo szybko przerobić na mielonkę, używając swojego miniguna. ;)

Ciekawostki:

Podziękowania dla: HanPL

Ciekawy sposób opuszczeia Krypty 101

Chciałbym przedstawic dośc ciekawy sposób opuszczenia Krypty 101... będąc dzieckiem :). Odkryłem go na PS3, ale jak wszedłem na YouTube zobaczyłem, że nie byłem pierwszy. Po wybraniu S.P.E.C.J.A.L.A. wystarczy prz drzwiach NIE PATRZEC na ojca. Reszte pokaze wam filmik.

You Tube: FILMIK

Podziękowania dla: KisTheMaster

OUTRO

Oczywiście ciekawych questów jest znacznie więcej - to dopiero zalążek tego, czym mamy nadzieję będzie ten dział w przyszłości. A ta przyszłość zależy w dużym stopniu także od Was, czytelników, od Waszej chęci pomocy i współpracy.Jeśli znasz więc jakiś ciekawy quest to koniecznie się nim z nami podziel! (w e-mailu napiszcie też czy chcecie by Wasz adres e-mail był tu na stronie i jeśli możecie podajcie czy graliście w "spatchowaną" wersję gry oraz czy była jakimś dodatkiem). Uwaga! Wysyłając nam porady do TEGO działu dajesz nam PEŁNE prawo do ich dalszego przetwarzania!