Navarro to baza wojskowa Enklawy. Transport między Navarro a platformą wiertniczą odbywa się za pomocą Vertibirdów i to właśnie z nimi związany jest główny quest dotyczący Enklawy: dostarczyć plany tego falloutowego helikoptera (albo Hubologistom, albo Shi albo Brotherhood of Steel).
Są cztery sposoby:
od frontu — ścieżką do góry planszy, przez las — dwie wersje:
nie zabijać gościa przy stacji benzynowej i pokojowo podejść do bazy. Jeżeli masz odpowiednio wysokiego Speecha (i tylko wtedy :)) porozmawiaj z głównym strażnikiem. Możesz udawać jednego z żołnierzy, podejść do szafek, wziąć plany vertibirda... i wtedy wszyscy i tak Cię zaatakują :)
jak terminator rozwalać wszystko, co się rusza po drodze :o). Nie będę pisał, że "trzeba strzelać do wieżyczek snajperką z dalekiej odległości", bo to zależy od Twojego typu bohatera. Jeżeli (jak opisany przeze mnie w dziale Twój Bohater Bruce) jesteś mocny w starciu i nic się nie oprze Twojemu Bozarowi, to podchodź do wieżyczek i dwie serie z tej broni załatwią żelastwo :).
przez system wentylacyjny z lewej strony planszy - taki żelazny "grzyb" :). Uważaj na pułapki! Potem granatową kartą (zdobytą w Gecko - znajduje się ona w jednej z szafek z półkami w elektrowni atomowej) otwórz drzwi i uwolnij deathclawa o imieniu Xarn. Ponieważ drzwi zostały otworzone, Xarn ucieka i nie pomoże Ci w rozwalaniu bazy.
zabij fioletowego gościa przy stacji benzynowej (Uwaga: musisz to zrobić w ciągu jednej, rozpoczętej przez siebie tury! Inaczej facet zawiadomi strażników i nici - thx for Miszcz Yaan) i wejdź przez wychodek. To bardzo dobre rozwiązanie, gdyż nie musisz od razu otwierać drzwi granatową kartą i wypuszczać deathclawa, a jednocześnie możesz przywłaszczyć sobie spoczywający w jednej z szafek Advanced Power Armor. Niestety, wszyscy na powierzchni bazy będą Cię atakowali (w podziemiach musisz po prostu uważać i nie wchodzić w drogę dowódcy bazy).
Tego questa otrzymasz od jednego z naukowców w bazie (konkretniej od doktora). Będzie on chciał, abyś zabił wspomnianego wcześniej Xarna (ma 250 HP). Zdecydowanie bardziej polecam poproszenie deathclawa o pomoc w rozwalaniu bazy. Kiedy jednak zdecydujesz się opuścić Navarro, Xarn odejdzie od Ciebie. |
|
Dzięki temu questowi możesz przyłączyć do swojej drużyny kolejnego NPC-a, tj. psa-robota. Na powierzchni w jednej z szafek znajduje się Motywator K-9, którego wystarczy użyć na cyberpsie w podziemiach :). |
|
To sprawia niektórym najwięcej problemów — nie wiem dlaczego :(. TankerFob znajduje się w biurze dowódcy bazy (dwa połączone pokoje w podziemiach). Poszukiwana część znajduje się w jednej z szafek, zablokowanej niestety — trzeba ją odblokować i wyjąć TankerFob. Proponuję wcześniej zapisać grę, bo ta szafka jest trudna do otwierania i strasznie łatwo rozwala się zamek :(. |
W Navarro znajduje się JEDYNY W CAŁEJ GRZE egzemplarz Advanced Power Armoru (na Enklawie jest Advanced Power Armor Mk II). Znajdziesz go w jednej w szafek w podziemiu (czyli nie na powierzchni) — w pomieszczeniu, w którym jest mnóstwo szafek :). Oprócz tego jest tam sporo amunicji, granatów (w tym pulsacyjnych!) i innego przydatnego stuffu.
Wbrew plotkom nie da się użyć stojącego na płycie lotniska w Navarro vertibirda i polecieć na Enklawę :) Potwierdził to chyba nawet sam Chris Avellone (a przynajmniej tak twierdzi Sajdon)
Rozwalenie Navarro jest niezwykle opłacalne ($$$ + XP), więc jeżeli zdobyłeś plany vertibirda i Advanced Power Armor pokojowo, a potem zmyłeś się, to wróć tam potem, aby wykończyć tą bandę. Strażnicy mają Plasma Rifle, Avenger Miniguny, Laser Rifle itd., a naukowcy pistolety laserowe, więc nie żałuj amunicji - zwróci się z nawiązką (i to jaką)
Nawet jeżeli nie będziesz otwierał drzwi granatową kartą dostając się do bazy pamiętaj, aby zrobić to później - to aż 1500 XP!