<<Wróć do Solucji F2
Gecko

Gecko jest niewielką miejscowością położoną tuż obok Kryptopolis. Po upadku Mistrza i ataku supermutantów na Nekropolis, część ghuli wyemigrowało na północ i założyło osadę właśnie w Gecko. Teren im odpowiadał ze względu na podwyższony poziom promieniowania. Nie było ono efektem wojny, ale powstało ze względu na potężny reaktor atomowy, który uruchomiono po latach (paliwo dostarczane jest z Broken Hills). Stare i zaniedbane instalacje nie pracowały jednak bezpiecznie i doszło do wycieku z reaktora. Zanieczyszczone wody gruntowe odbiły się czkawką na mieszkańcach Kryptopolis, odtąd Gecko stało się największą bolączką tego miasta. Konflikt zaognił się, pomóżmy więc obu miejscowościom poprawić relacje.

Oprowadzenie:

W Osadzie, oprócz wejścia na teren elektrowni, znajdziesz bar "Harfa", a w niej niejakiego Wooza, z którym możesz wychylić kielona i zagrać w karty. Jest to jednak strata czasu. Na przeciwko knajpy znajduje się dom Harolda, który dotarł do Gecko krótko po Wielkiej Migracji ghuli i zdobył spory posłuch w wiosce. Z nim też należy rozmawiać w kwestii naprawienia stosunków z Kryptopolis. Obok niego stoi Lenny, stary ghul i lekarz, którego możesz przyłączyć do drużyny, jeśli opowiesz o swoich koneksjach z Przybyszem z Krypty. Stajesz się przez to bardziej lubiany w Gecko, więc warto. Na północy znajduje się Śmietnisko. U Percy'ego możemy zaopatrzyć się w medykamenty, zaś u Skeetera usprawnić broń (normalnie bierze z to kasę, choć dzięki bugowi, przy "handlu" równym 91%, wykonuje upgrade'y za darmo). Gordon z Gecko (dom obok warsztatu Skeetera) przekona cię, że chciwość jest dobra i przekaże holodysk z propozycją handlową dla Kryptopolis. Za przedstawienie oferty McClure'owi otrzymasz 750 PD. Z ghulem możesz porozmawiać jednak jedynie przed wykonaniem zadania 1. lub po zakończeniu zadania 2, co jest nieopłacalne, gdyż wówczas punkty doświadczenia przepadają. Jeśli zagapiłeś się w ferworze rozwiązywania problemu reaktora, musisz zejść do podziemi w domu na północy. Odnajdziesz tam zmutowanego szczura, podobnego do Króla Szczurów z Klamath. On da ci talizman i pokieruje cię do Gordona. Do swobodnego poruszania się po elektrowni potrzebujemy żółtej i czerwonej karty dostępu. Obie można znaleźć w szafkach na jej terenie. Powinieneś odnaleźć także niebieską kartę, która znajdzie swoje zastosowanie w Navarro. Przedmiotem konfliktu między Kryptopolis i Gecko jest reaktor, zajmijmy się więc problemem.

Zadania w Gecko:

1. Rozwiąż problem z elektrownią w Gecko. (Solve the Gecko powerplant problem.)

Zadanie otrzymujemy od Harolda (lub wcześniej od Lynnette w Kryptopolis). Z założenia istnieją dwie drogi rozwiązania tego zadania, które - upraszczając - możemy rozróżnić jako dobrą i złą.

I. Zajmijmy się najpierw tą złą, jako że nie wymaga ona wędrówki do Kryptopolis i kończy się zniszczeniem reaktora.

Istnieją trzy sposoby wyłączenia chłodzenia rdzenia reaktora:

1) Wyłączenie ręczne: no cóż, jak sama nazwa wskazuje, należy wyłączyć chłodzenie samemu. W tym celu trzeba przebiec wokół reaktora do czerwonego pokrętła i użyć go co najmniej 3-krotnie (jeśli posiadasz niewielka Siłę, możliwe jest, że będziesz musiał kręcić więcej razy). Sposób ten nie ma absolutnie żadnych pozytywów, gdyż będziesz otrzymywał spore obrażenia podczas biegu i samego używania pokrętła, nie wspominając o gigantycznym promieniowaniu (choć tego da się uniknąć za pomocą Rad-X). Tak czy siak nie otrzymasz za to żadnych punktów doświadczenia i wszystkie ghule w elektrowni zaatakują cię.

2) Wyłączenie za pomocą robota: użyj komputera w pokoju kontrolnym (wprowadź w kolejności kody z literami 'A', 'B' i 'C'), wybierz procedury chłodzenia i poczytaj o obsłudze robota. Musisz pokierować go, używając odpowiednich poleceń, by dotarł do mechanizmu wyłączającego chłodzenie: wokół reaktora znajdują się machinerie o dziwacznych nazwach, a każda z nich ma w sobie nazwę jakiejś planety Układu Słonecznego; przypatrz się kolejności ich ustawienia wokół reaktora i wprowadź taką samą kolejność w komputerze (podpowiem, że to odwrócona kolejność planet od tej usytuowanej najdalej od Słońca; a jeśli już wybitnie nie wiesz o co chodzi lub Ci się nie chce, klikaj kolejno polecenia ze słowami kluczowymi: gamma, Neptun, Uran, Saturn, Jowisz). Na koniec uruchom procedurę wyłączenia reaktora. Po wszystkim otrzymasz 550 PD i, oczywiście, zaatakują cię wszystkie ghule.

3) Namówienie Hanka: w tym celu należy zaopatrzyć się w raport o stanie reaktora z domu Harolda. Pokaż go Hankowi (ghul w pomieszczeniu kontrolnym przed reaktorem) i po krótkiej rozmowie osobiście pójdzie wyłączyć chłodzenie. Pozytyw jest taki, że w czasie marszu Hanka wokół reaktora można skierować się w kierunku wyjścia i darować sobie walkę z ghulami. (Teoretycznie jest to możliwe także przy użyciu robota, ale gra lubi się wtedy zawiesić.) W momencie wykonania zadania przez Hanka, otrzymasz 550 PD.

Po opuszczeniu elektrowni, wcześniej wyłączywszy rzecz jasna reaktor, otrzymasz 2500 PD. Staniesz się bardzo nielubiany w Gecko i nie będziesz mógł więcej wejść do reaktora. Każda próba rozmowy z mieszkańcami wioski zakończy się walką. Po 24 godzinach w Gecko nie będzie już prawie żywej duszy.

II. A teraz opcja dla postaci zbawiających pustkowia.

Harold oznajmi ci, że do zatrzymania wycieku i naprawienia reaktora potrzebują pewnej specjalnej aparatury o długiej i skomplikowanej nazwie - Hydroelektryczny Regulator Magnetosfery, którą skrótowo nazywajmy Hy-Magiem. Udaj się do Kryptopolis, gdyż tylko tam go dostaniesz. Nie gadaj jednak z Lynnette, gdyż nie przynosi to niczego dobrego. Zamiast z nią, porozmawiaj z dużo rozsądniejszym radnym McClure'em z pokoju w zachodniej części ratusza. Oznajmi ci, że dostaniesz Hy-Mag od Randala w Biurze Dostaw. Z częścią wróć do Gecko.

I tutaj również istnieją trzy sposoby na rozwiązanie zadania, z tym, że poprawną politycznie drogą:

1) Naprawa ręczna: podobnie jak wyżej - biegnij wokół reaktora, otrzymując gigantyczne obrażenia i potężne dawki promieniowania, i użyj Hy-Maga na czerwonym pokrętle. Otrzymasz za to 4000 PD (jeśli przeżyjesz).

2) Namówienie Festusa: ghul znajduje się w południowo-wschodnim narożniku elektrowni. Będzie się opierał, ale przy dość wysokiej "retoryce" powinno się udać. Jest to warte 4250 PD.

3) Naprawa za pomocą robota: uruchom program naprawczy w konsoli i umieść w luce Hy-Maga. Następnie uruchom procedury obsługi robota - wprowadź kod (patrz wyżej) i postępuj zgodnie z logiką opisaną powyżej, na koniec zaś wybierz opcję instalacji Hy-Maga. Po krótkim spacerze robot zainstaluje część, a ty otrzymasz 4500 PD i zostaniesz idolem w Gecko.

Po naprawie reaktora odwiedź Harolda, a jeśli ci się poszczęści otrzymasz od niego kilka medykamentów.

2. Zoptymalizuj pracę elektrowni. (Optimize the powerplant.)

Festus przekaże ci Dysk Reaktora, który trzeba zaktualizować w głównym komputerze Kryptopolis. Znajduje się on w krypcie, a żeby tam się dostać trzeba być obywatelem miasta. McClure uczyni cię nim, gdy rozwiążesz sprawę reaktora w Gecko. Teraz wbij się na ostatni poziom krypty i użyj dysku na centralnym komputerze w pomieszczeniu na południowym wschodzie poziomu. Wróć do Gecko i użyj dysku na konsoli. 2500 PD.

Jako ciekawostkę mogę dodać, że nic broni ci po wykonaniu obu zadań (jak również tylko pierwszego) uruchomić procedurę wyłączenia chłodzenia reaktora lub zrobić to własnoręcznie. Warte to jest co prawda 3000 PD, ale konieczność walki z ghulami i tak będzie miała miejsce, a poza tym zostaniesz znienawidzony w Gecko i przyczynisz się do śmierci niewinnych umarlaków. Twój wybór.

Druga ciekawostka - jeśli wybierzesz w komputerze reaktora procedury ogólnej konserwacji lub czyszczenia i spróbujesz ściągnąć pliki dotyczące naprawy reaktora, możesz połączyć się z Enklawą. Kod dostępu to ciągi znaków zawierających kolejno 'X', 'Y', 'Z'. Rozmowa z żołnierzem jest komiczna, jednak nie jestem pewien, czy nie skutkuje niczym złym (podczas wizyty w samej Enklawie lub Navarro), dlatego - "dla spokoju" - warto jest się pośmiać, ale wczytać stan gry.

(Co ciekawe w outrze wspomniane jest, że po optymalizacji reaktora Kryptopolis przejmuje kontrolę na Gecko, a więc nie jest to dla ghuli rozwiązanie najlepsze, znając homofobię Lynnette. Najoptymalniej jest wykonać jedynie zadanie pierwsze, ale nie przesadzajmy - ważne jest tu i teraz.)

3. Zdobądź super zestaw naprawczy od Skeetera. (Get super repair kit for Skeeter.)

Skeeter zleci ci to zadanie w momencie, gdy zapytasz go o kontroler baterii do samochodu. Zestaw naprawczy jest nagrodą za wykonanie zadania "Znajdź kombinerki (narzędzia) i klucz francuski dla Valerie" w Kryptopolis. Można go także odkupić od Smitty'ego w Norze. Nagrodą jest właśnie kontroler i 250 PD. (Oczywiście nikt nie broni okraść lub zabić Skeetera - ostatnia możliwość nie ma ubocznych skutków w postaci wrogości mieszkańców Gecko. Eliminuje jednak możliwość otrzymania od niego drugiego zadania.)

4. Zdobądź trójfazowy transformator plazmowy dla Skeetera. (Get 3-step plasma transformer for Skeeter.)

Część tę posiada Jeremy, znajdujący się na terenie reaktora. Zdobyć ją można na dwa sposoby: ukraść lub dostarczyć formularz zamówieniowy. Formularz znajdziesz w domu Harolda, posiada go również Festus we wschodniej części reaktora (przekonaj go by ci oddał, odkup lub zabierz - wedle uznania). Jakkolwiek zrobisz, po dostarczeniu części Skeeterowi otrzymasz 350 PD i możliwość darmowego usprawnienia dowolnej broni. Przez swego rodzaju nielogiczność w grze możesz wykorzystać wszystkie wymienione wyżej sposoby do zdobycia trzech transformatorów - a więc formularzu Harolda, formularzu Festusa i obrabowania Jeremy'ego - i za każdym razem zdobędziesz 350 PD i możliwość usprawnienia broni.

5. Poszukaj ghula Woody'ego dla Percy'ego. Spróbuj w Norze. (Find Woody the ghoul for Percy. Try the Den.)

Woody znajduje się, wedle słów Percy'ego, w Norze. Udaje mumię, pozwalając zbijać kasę jakiemuś łachudrze. By go uwolnić, musisz zapłacić kilka dolców i obudzić ghula. Otrzymasz za to 1000 PD, a od Percy'ego, jeśli będzie chciało ci się tu wrócić, trochę antyradiacyjnych medykamentów.

⇒ Spis treści

© Michał 'Veron' Tusz

<<Wróć do Solucji F2