<<Wróć do Solucji F2
Den

Informacje ogólne

Szczerze mówiąc, The Den (Nora) jest moim ulubionym miastem. Posiada wiele ciekawych i krótkich misji. Możesz tu zabić dosłownie każdego bez narażania się całemu miastu. Oczywiście jeżeli zaatakujesz kogoś z jakiejś grupy - rzucą się na Ciebie wszyscy jej członkowie. Jedyną wkurzającą rzeczą są dzieciaki, które stoją przed prawie każdymi drzwiami - skubane kradną tak sprytnie, że nawet tego nie jesteś w stanie zauważyć. Na początku udaj się do sklepum z tablicą TUBBY'S - jest to najlepsze miejsce do kupna pancerza, amunicji lub nowej broni. (!!!Pamiętaj aby przeszukiwać wszystkie szafki i półki w całymi mieście - czasami możemy znaleźć tam bardzo fajne rzeczy!!!). W budynku po prawej stronie (ten z porozwalanymi materacami na podłodze) można pohandlować z Flick'iem (koleś w zielonej bluzie). Wkurzy się, jeżeli zapytasz się go o jego dziwny akcent. Dowiesz się również, że te wszystkie dzieciaki pracują dla niego. Często będziesz mógł odkupić u niego własne rzeczy. Jest to pierwsza osoba, którą rozwalam w tym mieście. Powód? Jak go zabijesz, nikt nie będzie miał do ciebie pretensji, dzieciaki przestaną Cię okradać i zagarniesz kilka fajnych broni i amunicję.
Gdy zrobisz tu już wszystko, co miałeś do zrobienia, najlepiej skieruj swe kroki do Vault City. Po drodze możesz wstąpić do Modoc, w którym możesz wykonać wiele ciekawych i łatwychmisji. Jeżeli nie znasz lokalizacji tych miast, cały czas kieruj się na wschód w linii prostej od Den.

Questy

Collect money from Fred.

W zachodniej części miasta znajduje się bar BECKY'S. Porozmawiaj z barmanką. Zleci Ci odebrać 200$ Fredowi. Fred znajduje się w tej samej lokacji. Jest to jeden z tych przygarbionych typów ubranych na żółto. Masz dwie możliwości. Pierwsza to zabrać od niego te 200$, oddać Becky, dostać 50$ i 200 exp. Druga możliwość, o wiele lepsza, to zgodzić się pożyczyć łącznie 150$ Fred'owi. Becky i tak odda Ci 50$, więc będziesz stratny tylko o 100$. Jeśli tak uczynisz, to gdy przybędziesz do Den po jakimś czasie, spotkasz Freda ubranego w bardzo drogi garnitur. Powie Ci, że dzięki tym 50$ wygrał kupę kasy na jakiejś loterii i da Ci sporo naprawdę wartościowej amunicji o łącznej wartości - ponad 8000$!

Get book from Darek.

Kolejną misją, jaką dostaniesz od Becky, będzie odebranie książki "The Lavender Flower" od Darka. Darek znajduje się w lewym dolnym rogu wschodniej lokalizacji. Rozmowa z nim na nic się nie zda, ponieważ powie Ci, że gdzieś ja zostawił i nie pamięta gdzie. Książka znajduje się zawsze gdzieś we wschodniej lokalizacji. Można ją znaleźć m.in.: na cmentarzu, koło beczki na południu, w kiblu na północy lub w prawym górnym rogu za murem. Gdy ją znajdziesz, oddaj ją właścicielce. Da Ci 80$ i zyskasz 300exp.

Free Vic from his debt by getting his radio from his house in Klamath and paying Metzger.

Zadanie odnalezienia Vic'a otrzymałeś już na samym początku gry - w Arroyo. Zapewne przeszukałeś jego dom w Klamath i wziąłeś jego radio. Vic znajduje się w wschodniej lokalizacji w budynku z tabliczką Slaver's Guild (ja bym ich określił jako "Łowców niewolników"). Jak tylko wejdziesz do środka zaczepi Cię jeden z ochroniarzy Metzger'a - szefa całej bandy i największej szychy w mieście. Możesz zapytać się go o Vic'a i Metzger'a. Idź pogadać z szefem bandy. Możesz sprzedać mu Sulika lub wstąpić do jego gangu - jednak odradzam robienia którejkolwiek z tych rzeczy (nie warto!). Powie Ci, że nie wypuści Vic'a, dopóki nie naprawi mu radia. Vic znajduje się w pomieszczeniu po prawej. Żeby z nim pogadać musisz najpierw poprosić (upierdliwie ;-)) strażnika przy drzwiach, aby Cię wpuścił. Daj mu radio (chyba go nie sprzedałeś, co nie?), aby je naprawił. Pogadaj z Metzger'em. Teraz powie Ci, że radio nic go nie obchodzi i zażąda okupu w postaci 1000$. Jeśli grasz kobietą, to można go wykupić za 500$ plus usługę (wiadomo chyba w jakiej postaci ;-)). Jeżeli masz tyle kasy, możesz go wykupić, ale nie jest to najlepszy kompan podróży! Na początku Vic jest mało użyteczny, ale gdy podkoczy o kilka leveli i dostanie pożądną broń, to będzie naprawdę pożyteczny. Jeżeli jednak nie chcesz wydawać tyle kasy, możesz rozwalić Metzger'a i całą jego bandę. Jednak radzę Ci to zrobić, gdy będziesz dysponował dobrą bronią i gdy będiesz miał lepszy pancerz. To, czym na razie dysponujesz raczej nie wystarczy ;-)).

A teraz ja - czyli Oozy - się wtrącę. Metzgera można rozwalić już na początku przygody - będąc na 4-5 levelu, grając nawet na Rough "Combat Difficulty". Oto "przepis" - zażywamy Psycho (od Tubby'ego), w jednej rączce Magnum 44 (of Flicka), w drugiej ręce Hunting Rifle (też od Flicka) i jazda na Metzgera :-)). Walimy w niego z Magnuma, z NAJLIBLIŻSZEJ odległości, po głowie albo po oczach (strzał celowany). A potem zajmujemy się jego "kolegami" (tez z najbliższej odległości - trzeba do nich na chama podchodzić jak najbliżej i też Magnumem po oczach albo głowie nawalać). Powinno sie udać, choć trzeba ciągle save'ować. I dobrze mieć powyżej 5 stimpacków. Bardzo przydaje się też 10 Agility - wtedy mamy możliwość oddania aż dwóch celowanych strzałów w trakcie jednej tury. Zanim zabierzemy sie za rozwałkę Metzgera proponuję zrobić wszystkie questy z Den. To da nam gdzieś 5 level, nasza postać będzie ciut silniejsza, a więc będzie łatwiej. Można też wcześniej uwolnić Vica (za $1000, albo $500, jeśli jesteś kobietą i się z Metzgerem prześpisz), żeby nam pomógł w walce, ale chyba nie warto - Vic kiepsko walczy; Sulik powinien wystarczyć (mi się nawet udało rozwalić wszystkich bez Sulika). Acha, Huning Rifle się przydaje na polowanie na niedobitków, bo dziady zawsze uciekają :-). Za zabicie samego Metzgera dostajesz 1500 exp. points, za zabicie jego kumpli 450 exp. + mnóstwo sprzętu. Dodatkowo, uwalniając niewolników, których więził Metzger, dostajesz 1250 exp. points. Z kolei od Becky dostajesz $1000 albo Karme (możesz wybrać - jeśli odmówisz przyjęcia $1000, to wzrośnie Ci karma). Jak więc widać, naprawdę warto zabić Metzgera! Tylko pamiętaj o Psycho - bez tego ani rusz :-)). Teraz mi wpadło do głowy, że można by zażyć dwa psycho (jeśli jest się za słabym) - tylko nie wiem, czy efekt psycho się podwoi, bo nigdy dwóch naraz nie brałem. No i uważaj na uzależnienie - przed zażyciem zrób save'a :-). Uff, to chyba all.

Lara wants to know what is being guarded in the church.

Idź pogadać z Larą. Jest przywódczynią gangu w zachodniej lokacji (grupka ludzi w srebrnych pancerzach w jednym z budynków). Poproś ją o pracę. Zleci Ci dowiedzieć się, czego strzeże gang Tyler'a w starym kościele. Udaj się więc do wschodniej lokacji. Pogadaj z Tyler'em (to ten po prawej) i powiedz, że Metzger Cię przysłał. Wejdź do środka i przeszukaj skrzynie (zapewne zauważyłeś już, że łącznie dostałeś 1000 exp.? ;-)). Wróć do Lary - da Ci 200$ i zleci kolejną misję.

Get permission from Metzger for gang war.

Kolejną misją zleconą przez Larę, jest dostanie pozwolenia od Metzger'a na wojnę gangów. Wystarczy pójść do niego i się zapytać. Następnie wróć do Lary i powiedz jej, że Metzger wyraził zgodę. Dostaniesz 50$ i 200exp.

Find weakness in Tyler's gang guarding the church.

Następna misja od Lary polega na znalezieniu słabego punktu w gangu Tyler'a. Okazuje się nim sam Tyler! Idź do niego i pogadaj z nim. Powie Ci o wielkiej imprezie dziś w nocy i, że będą pili do upadłego (w tym momencie dostajesz 200exp.) Teraz możesz wrócić do Lary. Mimo, że obiecała Ci 150$, nie dostaniesz ich teraz. Da Ci 300$, ale pod warunkiem, że pójdziesz z nimi w nocy zaatakować gang Tyler'a. Jeżeli nie masz lepszej broni niż 10 mm Pistol, to radziłbym sobie teraz kupić. Bardzo przydatni mogą okazać się Sulik i Vic.

Help Lara attack Tyler's gang.

Zanim zdecydujesz się zaatakować, upewnij się, że twoi ludzie są jako tako uzbrojeni (Sulik bardzo dobrze posługuje się broniami z funkcją "Burst", a Vic'owi na razie powinna wystarczyć zwykła strzelba). Nie zapominaj też o sobie! Jeżeli chcesz dostać kasę, postaraj się, aby nie zabito Lary. Gdy upewnisz się, że wszystko jest zapięte na ostatni guzik - ruszaj do boju! Jak się zapewne domyślasz, Tyler'a nie ma (pewnie leży gdzieś pijany pod murem ;-)). Mimo, iż Lara nie kazała Ci walczyć, lepiej będzie, jeśli jej pomożesz. Gdy wszyscy wrogowie będą już leżeć martwi, a Lara będzie żyła, dostaniesz 400$ (100$ premii).

Deliver a meal to Smitty for Mom.

W Mom's Diner pogadaj z Mom. Gdy zapytasz się czy dzieje się coś ciekawego w mieście, poprosi Cię o dostarczenie obiadu dla Smitty'ego. Smitty znajduje się na złomowisku (interesuje Cię samochód? - patrz na samym końcu solucji). W nagrodę za dostarczenie obiadu dostaniesz 150 exp i Stimpaka.

Returne Anna's locket.

Obok budynku Brotherhood of Steel (Bractwa Stali) znajduje się nawiedzony dom. Jeśli przyjdziesz do niego w nocy (najlepiej przespać się do 24.00), to spotkasz tam ducha Anny. Już po chwili rozmowy zorientujesz się, że szuka swojego złotego naszyjnika. Mimo, że Cię nie słyszy, oskarży Cię o kradzież i zażąda zwrotu. Ma go Joey. Znajdziesz go bok przejścia do wschodniej lokacji. Masz dwa sposoby, aby odebrać własność Anny. Pierwszym z nich jest postraszenie - zgodzi się wtedy odsprzedać Ci go za 50$. Drugim rozwiązaniem (a zarazem moim ulubionym :-)) jest posłanie tego drania i jego przyjaciół do piachu. Nie powinno Ci to sprawić najmniejszych problemów. Nie dość, że nie płacisz za naszyjnik, to jeszcze zyskujesz kilka wartościowych przedmiotów do handlowania. Teraz udaj się z powrotem do Anny i oddaj jej łańcuszek. Jak już zapewne zdążyłeś zauważyć, z Anny pozostał cholernie ciężki worek kości (a ty przy okazji dostajesz 250exp.). Teraz jedyne co musisz zrobić, to zakopać je na cmentarzu. Tylko nie rzucaj się na pierwszy lepszy grób! Najpierw musisz mieć łopatę. Znajdziesz ją w szafce w domu, gdzie straszyła Anna. Następnie musisz odszukać jej grób (dla ułatwienia - drugi od prawej w dolnym rzędzie), rozkopać go, wrzucić tam kości i zakopać (doskonała robota dla przyszłego grabarza ;- ))). Jeżeli jednak rozkopiesz ten grób, zanim Anna zamieni się w kupę kości, lub jeżeli rozkopiesz jakikolwiek inny grób to zostaniesz oznaczony jako Grave Digger ( miano "złodzieja grobów" - za każdy kolejny rozkopany grób -5 Karmy). Jeśli wszystko pójdzie dobrze to dostaniesz 600exp.

Find out why Becky has so cheap whiskey and Sabotage Becky's still.

Najpierw udaj się do Becky, kup sobie drinka i wypytaj o wszystko, co możesz. Idź do wschodniej lokacji do baru The Hole. Zapytaj się barmana, dlaczego ma tak drogą whiskey, a Becky tak tanią. Poprosi cię, abyś spróbował się tego dowiedzieć. Zgódź się. Teraz pójdź do baru Becky. Włącz PipBoy'a i odczekaj 10 minut. Strażnik przy drzwiach podejdzie do stołu. Teraz masz szansę! Otwórz drzwi Locpick'iem i zejdź na dół. Przyjrzyj się destylatorowi i wróć do baru The Hole. Powiedz kierownikowi, że Becky ma bimbrownię. Dostaniesz 100$ i 400exp. Teraz masz do wyboru dwie drogi (ja polecam tą drugą - dostaniesz więcej exp.):
1. Barman poprosi Cię o zniszczenie destylarni. Możesz powiedzieć mu, że masz lepszy pomysł. Za zaproponowanie pogodzenia się z Becky i prowadzenie wspólnych interesów, dostaniesz 900 exp.
2. Barman poprosi Cię o zniszczenie destylarni. Zgódź się. Weź łom z szafki w jednym z pokoju i wracaj do destylarni. Za pomocą łomy zniszcz maszynę i porozmawiaj z Becky. Przyznaj się, że zrobiłeś to na zlecenie (i tak Ci nic nie zrobi, ale w ten sposób dowiesz się, że Becky i tak zbuduje nowy destylator). Wróć do zleceniodawcy. Powiedz mu, że zlikwidowałeś bimbrownię. Dostaniesz 500$ i 700 exp. Jeżeli powiesz mu, że Becky ma zamiar zbudować nową maszynę, zaproponujesz mu pogodzenie się z Becky i prowadzenie wspólnych interesów, dostaniesz jeszcze 900 exp.
W sumie:
Rozwiązanie 1: 400$ + 1300exp. + punkty Karmy
Rozwiązanie 2: 900$ + 2000exp. + o kilka punktów Karmy mniej
Wybór należy do ciebie ;-)).

Ciekawostki

  • Pogadaj z kobietą o imieniu Leanne w barze u Becky. Jeśli postawisz jej drinka, opowie ci króciutką, ale bardzo ciekawą historię, która wydarzyła się 80 lat temu. Za wysłuchanie jej dostaniesz 350exp.
  • Pogadaj ze Stacy. Stacy znajduje się w "restauracji" Mom's Diner. Jeżeli postawisz jej drinka, to opowie ci historię o kotku zjedzonym prze "kotko-żerców" ;-)). Jeżeli nie powiesz niczego w stylu: "I understand that" - mając na myśli zjedzenie kota, za wysłuchanie jej dostaniesz 200exp.
  • Fuel Cell Controller Aby zdobyć samochód (jedyny działający środek lokomocji w tej grze) Fuel Injection System pogadaj z jego właścicielem - Smittym. Aby go dostać, musisz mieć 2000$ i Fuel cell controller, który możesz dostać tylko w Gecko. UWAGA! Jeżeli grasz w wersję bez patcha możesz dostać samochód bez Fuel cell controller. Jeżeli będziesz miał ze sobą Fuel injection system, który można zdobyć w Klamath, za dopłatą 700$ Smitty ci gi zamontuje (o połowę zmniejsza zużycie paliwa).

  • Możesz pogadać z Karl'em w "Mom's Diner". Poproś go o opowiedzenie historii o nawiedzonej farmie. W Modoc dostaniesz zadanie odnalezienie Karla.
  • W budynku, gdzie straszyła Anna, znajduje się koleś, który za 25$ pokaże Ci "prawdziwą" mumię z Egiptu. Tak naprawdę, jest to ghoul Woody,którego odnalezienie zleci Ci kupiec w Gecko. Póki co nie możesz z nim nic zrobić ;-)).

    Znaleziska

  • W budynku obok siedziby Brotherhood of Steal (Bractwa Stali) w szafce znajdziesz łopatę - potrzebna jest, aby wykonać quest z duchem Anny.
  • Przeszukuj wszystkie szafki i półki - na prawie każdej coś znajdziesz ;-).



    <<Wróć do Solucji F2