<<Wróć do Solucji F2
New Reno

"New Reno - Największe, małe miasto na świecie" Taki oto napis wita cię gdy wchodzisz do miasta. Miasta rozrywki, narkotyków i sex'u. Na ulicach stoją dziwki, dilerzy i inne podejrzane typki. Lokacją rządzą cztery gangsterskie rodziny: Mordino, Bishop, Salvatore oraz Wright. Lepiej nie zadzieraj z nimi bo ani się obejrzysz, a znajdziesz się pół metra pod ziemią Golgoth'y. Cassidy radzi by mieć się tu na baczności.

Rodzina Mordino




Rodzina Mordino jest dwugłową bestią: ojciec Big Jesus Mordino i syn Lil' Jesus Mordino. Kiedyś byli niewolnikami lecz dziś mają swoje małe imperium zbudowane głównie na produkcji i dystrybucji narkotyków, w tym niezwykle uniezależniającego Jet, który został wynaleziony przez cudowne dziecko Myron'a. Myron mieszka w dobrze strzeżonej głównej fabryce Jet'u o mylącej nazwie "Stajnie" (Stables). W stajniach przeprowadzane są też eksperymenty na ludziach.
Mimo iż
Mordino mają już dość pokaźną władzę to, rodzina ta ma jeszcze większe plany na przyszłość. Chcą zdobyć władzę nad New Reno oraz... Redding, w którym górnicy są uzależnieni od Jet'u co bardzo ułatwia zdobycie kontroli nad lokacją.
Jeśli szukasz pracy u
Mordino (i nie grasz kobietą), najpierw porozmawiaj z Lil' Jesus Mordino, który stoi przy barze w kasynie Desperado na ulicy Virgin Street. To ich teren więc lepiej z nim nie zadzieraj. Powiedz Lil' Jesus, że szuksz pracy, a on odeśle cię do swojego ojca na piętrze. Big Jesus wygląda zupełnie jak Vic, dojdź do niego, zagadaj i powiedz, że przysłał cię Lil' Jesus Mordino...

Deliver Big Jesus`s package to Ramirez at the Stables.

Pierwszym zadaniem od Mordino będzie dostarczenie do Stables walizki wypełnionej narkotykami . Jeśli się zgodzisz, automatycznie zostaniesz przeniesiony do stajen i twoja mapa świata będzie wzbogacona o nową lokację. Skieruj się do lewego wejścia, tam w budynku znajduje się Ramirez. Oddaj mu paczkę i wracaj do New Reno by powiadomić o ukończeniu zadania. Uzyskasz w ten sposób 100$ od pana Mordino plus 500 punktów doświadczenia. Teraz możesz się podjąć następnego zadania.

Collect tribute from the Corsican Brothers.

Big Jesus Mordino poprosi cię o zebranie haraczu od Corsican Brothers, którzy prowadzą studio filmów porno Golden Globes. To będzie łatwe zadanie. Poprostu idź do tej wytwórni filmowej na 2nd Street i gdy już tam będziesz zagadaj do gościa w pokoju na prawo. Powiedz, że przesłał Cię Mordino po haracz. Nie powinno być z tym żadnych problemów nawet jeżeli Big Jesus już drugi raz w tym miesiącu zdziera z nich kasę. Jak sam mówi, lubi trzymać ich w niepewności. Gdy dostaniesz 250$ dla pana Mordino, możesz spróbować swoich sił w filmie porno, ale jeśli nie masz wysokiego Agillity nie warto tracić czasu. Zwróć uwagę by nie był to film za 5$! Jak załatwisz wszystkie swoje sprawy w wytwórni filmowej możesz wracać na Virgin Street by oddać zdobyte pieniądze. Za wykonanie zadania Big Jesus odpali Ci połowę pieniędzy z haraczu i uzyskasz 500 punktów doświadczenia.

Assassinate Boss Salvatore for Big Jesus Morodino.

Ostatnim zadaniem jakie otrzymasz od Mordino będzie zabicie pana Salvatore, starego i schorowanego ojca chrzestnego innej mafii New Reno. Mieszka on w barze Salvatore's na 2nd Street, na przeciwko Shark's Club Bishop'a. Są dwa sposoby na wykonanie tego zadania. Pierwsze to wchodzisz do baru z bohaterem uzbrojonym po zęby i zaczynasz rzeź. Niestety jest to dość niebezpieczne gdyż twoi przeciwnicy mają metalowe zbroje i pistolety laserowe. Z łatwością mogą pokroić twojego bohatera na kawałki jeśli nie jest odpowiednio przygotowany do tej walki. Drugi sposób to otrucie Mr. Salvatore za pomocą pojemnika z trucizną, który wygląda zupełnie jak butla z tlenem, której używa. Trucizna znajduje się w jednym z pomieszczeń, podziemi kasyna Desperado. Butlę można podłożyć Salvatore za pomocą Steal'a i UCIEKAJ!!! - zanim zginie.
Po zabiciu pana Salvatore zostaniesz gangsterem rodziny Mordino. Na razie jednak powstrzymaj się z wykonaniem tego zadania gdyż warto popracować trochę dla Salvatore i nazbierać cennych punktów doświadczenia.

Assassinate Big Jesus Mordino.

Tak na marginesie. Może się zdarzyć, że będzie trzeba zamordować Big Jesus Mordino. Jest to bardzo łatwe do wykonania - Mordino pokonasz jego własną bronią czyli Jet'em! Big Jesus ma chyba te same problemy z sercem co Cassidy i jakiekolwiek narkotyki wywołają u niego atak serca.

Rodzina
Salvatore


Jak już wiesz Mr. Salvatore mieszka na drugim piętrze baru Salvatore's. Idź tam. Na dole baru można jedynie sobie pogadać z barmanem, ale to nie przyniesie żadnej korzyści więc lepiej od razu iść na górę (i na wszelki wypadek zapisać stan gry). Tam pogadaj z Manson'em. Bądź dla niego niezwykle uprzejmy mimo, że cały czas cię obraża. Zapytaj się kto jest za drzwiami, a potem powiedz, że chcesz porozmawiać z Mr. Salvatore. Manson w końcu cię wpuści. Gdy wejdziesz do pokoju porozmawiaj z panem Salvatore i powiedz, że szukasz pracy. Salvatore odpowie Ci, że najpierw musisz coś dla niego wykonać by zyskać jego zaufanie.

Track down Pretty Boy Lloyd, recover the stolen money and make an example of him.

Niejaki Pretty Boy Lloyd ograł Louie Salvatore na 1000$ i ukrył się gdzieś w New Reno. Twoim zadaniem jest odnalezienie go, odzyskanie pieniędzy i zrobienie z niego przykładu. Tego wszystkiego dowiesz się od Manson'a. Teraz idź do piwnicy kasyna Desperado. Po prawej stronie widać pokoik, a w nim jakiegoś człowieka - to właśnie jest Lloyd. Obejdź zbiorniki z wodą i dojdź do drzwi. Otwórz je najlepiej wytrychami tak by nie ryzykować uszkodzenia zamka. Wejdź do środka i rozmawiaj z Lloyd'em. Dowiedz się gdzie ukrył pieniądze i go zabij. Jednak, jeśli masz 6 Inteligencji możesz ubić z nim interes. On zaprowadzi cię do miejsca gdzie ukrył łup (czyli do ukrytego schronu na Golgocie), a ty puścisz go wolno. Gdy już będziecie na miejscu nie daj się namówić do kopania grobu gdyż jest tam ukryta mina. Niech Lloyd kopie, wtedy nie będzie żadnych niespodzianek. Gdy w końcu wejście do podziemnego pomieszczenia zostanie odkopane, każ Lloyd'owi zejść na dół po pieniądze. Gdy to zrobi zrzuć mu minę którą wcześniej odkopał, w ten sposób bardzo łatwo się go pozbędziesz. Zejdź na dół i wyjmij ze skrzyni 1000$. Teraz idź oddać pieniądze. Za wykonanie zadania otrzymasz 500$ i 500 punktów doświadczenia.

Go visit Renesco the Rocetman and collect Mr. Salvatore`s tribute of 1000 $.

Sklep Renesco znajduje się w handlowej części miasta (Commercial Row). Wejdź do środka i tam, za kratami stoi łysy gościu w lekko zakrwawionym fartuchu. Otwórz furtkę i zagadaj do niego. Możesz z nim rozmawiać o różnych (ważnych) rzeczach ale na razie ogranicz się tylko do tego, że przysłał cię Mr. Salvatore po pieniądze. Renesco będzie się wykręcał, ale jak tylko pokażesz mu pistolet laserowy, który został wyjęty ze skrzyni w pokoju Mr. Salvatore, zaraz zmieni zdanie. Niestety nadal będzie się upierał przy tym, że nie ma pieniędzy. Możesz mu złożyć propozycję, że w zamian za znaczącą zniżkę na jego produkty, zapłacisz haracz z własnej kieszeni. Jeśli to wszystko się uda, to otrzymasz 100$ i 750 punktów doświadczenia za pobranie haraczu, oraz dodatkowe 500 punktów doświadczenia za ubicie targu z Renesco.

Help guard a secret transaction taking place in the desert.

By stać się gangsterem rodziny Salvatore, trzeba wykonać jeszcze jedno zadanie, które jest związane z tajemniczą transmisją radiową między Navarro i New Reno, którą chciał podsłuchać Metzeger z Den. Zadanie jest proste, lecz niezwykle żadkie.
Po ściągnięciu haraczu z Renesco, pan Salvatore zaproponuję ci jeszcze jedną pracę. Potrzebuje dodatkowego strażnika, który by zabezpieczał pewną transakcję. Jeśli się zgodzisz, wyśle cię do Manson'a by z nim porozmawiać. Pamiętaj, by poprosić Mr. Salvatore o egzemplarz pistoletu laserowego. Jeśli wcześniej się na to nie zgodził to teraz na pewno da ci zezwolenie na tę broń. Pistolet otrzymasz od Manson'a, który przy okazji może cię trochę podszkolić w jego obsłudze. Potem, gdy porozmawiasz z nim o tej tajemniczej pracy, powie ci, że możesz chwilę zaczekać, albo od razu z nim iść. Lepiej się od razu zgodzić, bo później Manson może cię zaatakować pod pretekstem twojego spóźnienia.
Na miejscu, okaże się, że rodzina Salvatore handluje z Navarro. Wymieniają się chemikaliami na pistolety laserowe - teraz już wiadomo skąd w tych stronach taka broń.

Recover your stolen car.

Podczas wykonywania zadań dla Big Jesus i Mr. Salvatore, prawdopodobnie skradziono Ci samochód - twojego pięknego Highwayman'a! Trzeba go odzyskać, jednak nie wiesz gdzie jest. Są dwa sposoby na odnalezienie auta: pierwszy to podążanie za śladami opon (wystarczy podejść do miejsca, w którym stał Highwayman), a drugi to rozmowa z Jules'em - miejscowym dilerem, który też jest niezłym informatorem... oczywiście nie za darmo. Spytaj się Jules'a gdzie jest twój samochód. Na początku będzie kręcił, że nic nie widział, ale potem zgodzi się zaprowadzić cię na miejsce, czyli do Chop Shop.
Chop Shop to po prostu "dziupla". W warsztacie znajduje się twój samochód i mechanicy już gotowi są do jego "naprawy". Masz dwa wyjścia: albo wyrżnąć wszystkich w pień, albo odkupić samochód. Jeśli wybierzesz ten drugi sposób to musisz pogadać z T-Ray'em - jest na zapleczu. Spytaj się skąd ma ten samochód i zaproponuj przebicie ceny jaką oferował Bishop (1000$ zawsze działa).Gdy już odkupisz swoje cacko, T-Ray zapyta Cię czy nie zrobić kilku przeróbek - tylko 500$. ;) Możesz się zgodzić, ale nie wiem czy warto wydać 500 baksów na kosmetykę... Gdy już transakcja dobiegnie końca, w nagrodę za wykonanie zadania bez korzystania z przemocy, dostaniesz 750 punktów doświadczenia. Jedyną wadą tego rozwiązania jest to, że T-Ray opróżnił bak auta z energii oraz to, że nie możesz przeszukać szafek w warsztacie.
Prawie zapomniałem. Jest jeszcze jeden sposób. Jeśli masz odpowiednio dużo inteligencji, to możesz spróbować podać się za wysłannika Bishop'a i odzyskać samochód ze wszystkimi ulepszeniami za darmo. To jest zdecydowanie najlepsze rozwiązanie, bo prócz dodatkowych punktów doświadczenia, można jeszcze wydębić od T-Ray'a 50 Fusion Cell. W dodatku bak auta jest pełny.

Rodzina Bishop

John Bishop jest głową rodziny. Ten sprytny drań ma plan jak zdobyć władzę nad miastem, a może nawet nad Vault City... Jego siedziba mieści się w kasynie Shark Club na 2nd Street. Nie odwiedzaj go jeśli nie masz nic ważnego do załatwienia z nim. Nie zbliżaj się też do jego córki i żony. Mogą Cię wpakować w niezłe tarapaty choć, z drugiej strony, dzięki nim możesz się dostać to sejfu Bishop'a (mapa Riders'ów i holodisk Bishop'a), ale wykorzystaj to tylko wtedy, gdy będzisz dla niego wykonywć jakieś bardzo ważne zadanie - wtedy się jakoś uratujesz.
By móc porozmawiać z panem Bishop'em musisz mieć jakąś bardzo ważną sprawę do niego. W New Reno takiej nie znajdziesz, więc musisz się udać do Vault City. By tam, niejaki Thomas Moore, przekazał Ci walizkę dla Bishop'a. (patrz opis Vault City - "Deliver Moore's briefcase to Mr. Bishop in New Reno.") Z tą pomarańczową walizeczką, strażnicy przepuszczą cię do pokoju szefa.

Assasinate Westin in NCR without making it look like a murder.




Gdy oddasz przesyłkę i dostaniesz kilkaset baksów za fatygę, możesz spytać się Bishop'a czy nie miałby dla ciebie jakiejś pracy. Ten przyjrzy się tobie uważnie, spyta się czy przypadkiem nie jesteś z NCR. Odpowiedz przecząco, a zleci Ci bardzo trudne zadanie. Otóż, masz zabić konsula Westin'a, który mieszka w NCR. Co więcej, masz to zrobić tak, by nie wyglądało to jak zabójstwo na zlecenie. Trudne, prawda? Ale nie niewykonalne.
Idź do NCR. Tam porozmawiaj z szeryfem, który stoi na rogu koło sklepu. Spytaj się go o pracę i Westina. Następnie idź do szpitala doktora Jubilee i weź z szafki strzykawkę z trucizną. Teraz udaj się do wejścia na ranczo Westina. Strażnikowi powiedz, że szukasz pracy. Spotkasz tam jeszcze ochroniarza. Powiedz mu, że szukasz pracy i przysyła cię szeryf. Możesz wejść do budynku. Teraz wystarczy użyć strzykawki z trucizną na panu Westin'ie. Za wykonanie zadania otrzymasz 500$ i 2000 punktó dośiadczenia. Zanim jednak to zrobisz proponuję rozważenie tego kroku, gdyż możesz wykonać dla Westina bardzo ważną pracę (patrz opis New California Republic - "Stop brahmin raids."), oraz możesz skorzystać z jego kontrpropozycji, czyli zabicia Bishopa (patrz opis New California Republic - "Eliminate Mr. Bishop"). Zabicie Bishopa jest o wiele trudniejsze, gdyż jest to zwykła rzeź, ale może być bardziej opłacalne (można się jednak obejść bez bitwy podkładając steal'em trzy ładunki wybuchowe - najlepiej plastiki).

Murder Carlson in NCR.

Jeśli zdecydujesz się dalej pracować dla Bishopa, otrzymasz od niego kolejne zlecenie. Tym razem będzie to zamordowanie konsula Carlsona, który mieszka w NCR na zachód od Council Hall i ma podobną posiadłość do tej Westin'a. Jednak dostać się do niego jest nieco trudniej, gdyż strażnik przy bramie wpuszcza tylko osoby upoważnione. By stać się taką osobą musisz posiadać prezydencką przepustkę o najwyższym stopniu dostępu, a ukraść ją możesz Gunther'owi - sekretarz Tandi, ubrany we frak stoi w budynku lokalnych władz. Gdy szczęśliwie zdobędziesz przepustkę, użyj jej na strażniku wejścia do posiadłości Carlsona. Teraz możesz udać się do pokoju Carlsona (taki siwy facet). Drzwi się za tobą pozamykają... i rozwal gościa. Najlepiej zrób to tak by nie mógł wyjść ze swojego pokoju i zaalarmować ochroniarzy. Jeśli wszystko pójdzie tak jak należy, wyjdziesz z posiadłości nienaruszony, a później otrzymasz 2500 punktów doświadczenia.
Po powrocie do New Reno, Bishop prawdopodobnie nie da ci pieniędzy, a zaproponuje przyłączenie się do jego rodziny. Cóż... Teraz już nie możesz odmówić, inaczej postanowi cię zabić, byś nie przyłączył się do innych. Za stanie się gangsterem rodziny Bishopa, uzyskasz 1000 punktów doświadczenia.

Prywatne pokoje Bishop'a.

Na najwyższym piętrze kasyna Shark Club, znajdują się sypialnie Bishop'a i coś w rodzaju jego biura, gdzie zawsze stoi ze swoimi ochroniarzami. Nie sposób go ominąć po prostu przechodząc przed nim, więc trzeba użyć podstępu. Niestety, jeśli Bishop nie zlecił ci zabicia Westina z NCR, lepiej nie próbować się tam dostać, bo nie uda ci się stamtąd wydostać. Dlaczego? Otóż pan Bishop nie lubi gdy byle kto sypia z jego żoną lub córką, a tak właśnie można tam się dostać.
Na pierwszym piętrze jest kilka pokoi. W pokoju, na zachód od schodów prowadzących na parter, stoi żona Bishop'a. Porozmawiaj z nią, a gdy będziesz kończyć rozmowę, pani Bishop zaproponuje ci rozmowę w jej pokoju. Zgódź się. Na miejscu okaże się, że żonie Bishop'a tak naprawdę chodziło o sex. Cóż, lepiej się nie sprzeciwiać. ;) Po stosunku można jeszcze pogadać z nią o Bishop'ie, ale jeśli twoja charyzma jest za słaba niewiele z niej wyciągniesz. Gdy już wstaniesz z łóżka, twój bohater będzie mógł przeszukać szafy w sypialniach. Problem jest z sejfami gdyż są zabezpieczone kodem, a w pokoju Bishop'a nawet pułapką. Sejf w pokoju pani Bishop jest łatwo otworzyć, gdyż gdy będzie ona mówić przez sen jak wspaniały był ten sex, w pewnym momencie powie kod do jej sejfu. Teraz można łatwo go otworzyć. Sejf córki Bishop'a też łatwo można przeszukać, gdyż wystarczy zaciągnąć ją do łóżka, a sama go jotworzy (córka Bishop'a stoi w korytarzu na pierwszym piętrze i od razu przechodzi do rzeczy). Jedynie z sejfem samego Bishop'a jest problem. Najpierw najlepiej rozbroić pułapkę, gdyż jej detonacja może zaalarmować ochronę. Potem można próbować włamać się do sejfu. W sejfie znajdziesz dwie bardzo ważne rzeczy: mapę z zaznaczoną pozycją Riders'ów oraz holodisk Bishopa. Te dwie rzeczy mogą być przydatne w Vault City i może nawet w NCR.

Rodzina Wright

Rodzina ta, jest jedyną prawdziwą rodziną i liczy około dwudziestu osób. Bosem rodziny jest Orvill Wright. Wright'owie są najsłabszą rodziną w New Reno i jedyne co kontrolują, to produkcja alkoholu. Ironią losu jest to, że Ethyl Wright (żona Orvill'a) prowadzi organizację o nazwie Temperance Union, która ma za zadanie zwalczanie pijaństwa w Reno. Niestety, pani Wright nie zauważa, że największym dystrybutorem "wody ognistej" jest jej mąż.
Jeśli chcesz zacząć pracować, dla rodziny Wright (i nie jesteś Slaver'em) proponuję najpierw rozmowę z Chris'em Wright, który stoi w budynku starej stacji kolejowej w West Side. Powiedz, że szukasz pracy, a ten wyśle cię do swojego ojca mieszkającego w posiadłości po drugiej stronie ulicy. Idź tam i zanim wejdziesz do pokoju Orvill'a Wright'a, porozmawiaj z Keith'em. Powiedz, że przysłał cię Chris, a dostaniesz pozwolenie na rozmowę.

Find out who was responsible for Richard's Wright overdose.

Wright postanowi cię najpierw sprawdzić i twoim pierwszym zadaniem, będzie odnalezienie tego, który napakował Richard'a Wright'a Jet'em. Proponuję nie dopytywać się, czy aby na pewno nie było to przedawkowanie i od razu zabrać się do roboty.
Jeśli masz 7 Inteligencji, to możesz obrać chyba najlepszą drogę, na rozwiązanie tej sprawy - śledztwo w mieście. Najpierw porozmawiaj z Keith'em i dowiedz się, gdzie jest pokój Richard'a. Następnie idź tam i przeszukaj półki niedaleko drzwi. Znajdziesz pustą ampułkę po Jet'cie (500 punktów doświadczenia). Zabierz ją i pokaż Jagged Jimmy J.'owi, który wykryje w niej truciznę Radscorpion'a (500 punktów doświadczenia). Teraz zabierz ją do Renesco Rocetman'a w Commercial Row. Powiedz mu o jadzie Radscorpion'a w Jet'cie, którym otruty został Richard. Teraz Renesco zacznie śpiewać i powie ci, że Salvatore kazali mu to przygotować (1000 punktów doświadczenia). Pogadaj z nim jeszcze o tej sprawie i możesz iść do bosa Wrighta. Powiedz mu, że jego syna otruli Salvatore. Gdy Wright zacznie się zastanawiać dlaczego, Salvatore chcieli by śmierci jego syna możesz mu powiedzieć o tym, że Salvatore liczyli na to, że Wright'owie wypowiedzą wojnę rodzinie Mordino. W ten sposób, obie rodziny mocno by się osłabiły, a jedynym przeciwnikiem Salvatore stał by się Bishop (2000 punktów doświadczenia).
Jeśli nie masz 7 punktów Inteligencji, możesz łyknąć Mentants'y lub wybrać inne rozwiązanie, które niestety przynosi znacznie mniej punktów doświadczenia. Najpierw porozmawiaj z Keith'em, a ten powie ci, że Richard został pochowany na cmentarzysku Gologotha. Idź tam i odkop trzeci grób od dołu, we wschodnio-północnej części cmentarza. Na krzyżyku na pewno widnieje imię i nazwisko Richard'a. Gdy już odkopiesz, przyjrzyj się temu grobowi (użyj lornetki z menu wskaźnika). Twój bohater odkryje, że syn Orvill'a został otruty jadem Radscorpion'a (500 punktów doświadczenia). Teraz należy iść do Renesco i powiedzieć mu o tym. Wyda się, że o czymś wie i wszystko wyśpiewa (1000 punktów doświadczenia). Teraz idziesz do Orvill'a Wright'a i mówisz mu, że syn został otruty, a potem, że to wina Salvatore (najlepiej nie wspominaj o Renesco). Niestety tym razem nie uda ci się wytłumaczyć Orvill'owi motywów Louie Salvatore, gdyż nie pozwala ci na to twoja niska inteligencja.

Find a way into the Sierra Army Base.

Po wykonaniu pierwszego zadania, Orvill zaproponuje ci następną robotę. Twoim zadaniem jest przedostanie się do wnętrza bazy wojskowej Sierra. Jednak będzie to bardzo trudne zadanie, gdyż Wright już wcześniej próbował się tam dostać i zastał tam niemiłą niespodziankę. Nawet najlepsi jego ludzie, równo ginęli od kul z karabinów maszynowych zamontowanych na jakichś super wieżyczkach.
Idź do Sierra Army Base, które od teraz masz zaznaczone na swojej mapie świata. Gdy utorujesz wejście do bazy (patrz opis Sierra Army Base) i Pip-Boy potwierdzi wykonanie zadania, wróć do New Reno by powiadomić o tym Wright'a. Ten od razu uczyni cię Made Man'em i uzyskasz 1000 punktów doświadczenia.

Bust up Wright's still beneath the train station.

Jeśli chcesz pomóc Temperance Union we zwalczaniu handlu alkoholem w New Reno, dowiedz się jak najwięcej o rodzinie Wrightów (Jules, ojciec Tully) i idź do Ethyl Wright, która stoi w północno-zachodnim rogu domu Wright'ów. Porozmawiaj z nią i powiedz jej, o tym, że jej mąż kontroluje handel alkoholem w mieście, a fabryka jest pod byłą stacją kolejową. Ethyl nie będzie ci wierzyć, ale pójdzie to sprawdzić. Gdy się przekona, że to prawda, poprosi cię o spotkanie koło kościoła w Commercial Row. Następnego dnia, przyjdzie tam i będziesz móc jej zaoferować, że zniszczysz baniaki z alkoholem. By to zrobić, musisz mieć dynamit, który uzbroisz i położysz koło jednego z baniaków. Teraz uciekaj, bo ludziom tam pracującym, eksplozja będzie bardzo się nie podobać. Za wykonanie zadania otrzymasz 500 punktów doświadczenia. Jeśli twoja reputacja jest bez najmniejszej skazy, Ethyl da Ci kij bejzbolowy.

New Reno
Arms

Jest to sklep z bronią Eldridge'a w Commercial Row. Zresztą jeden z lepszych sklepów w grze. Eldridge może ci sprzedać Voice Recognition Module, który jest potrzebny do naprawy interfejsu głosowego komputera w Vault 13, oraz gdy staniesz się MadeMan'em którejś z rodzin udostępni ci swoją specjalną ofertę broni, w której znajduje się np. Bozar. Jednak cały ten specjalny ekwipunek można mu ukraść, gdyż znajduje się na zapleczu sklepu. Najłatwiej dostać się tam można przez tylnie drzwi i podczas dnia, gdy Eldridge zajęty jest prowadzeniem sklepu. Niestety półek pilnują psy i jeśli postanowisz wszystko ukraść, prawie na pewno cię zaatakują i gdy Eldridge to odkryje, albo zaatakuje cię na miejscu, albo znacznie podwyższy swoje ceny i będzie miał tendencje do prób zabicie cię. Lepiej więc zostawić specjalny towar i wejść za dużą szafę. Tam znajduje się zejście do piwnicy. Jak się okazuje, Eldridge wykorzystuje niepełnosprawnego geniusza, który potrafi ulepszać niektóre pistolety, strzelby i jeszcze kilka innych broni. Teraz gdy już znasz tę tajemnicę, możesz zakradać się do tego miejsca gdy tylko masz jakąś broń, wartą usprawnienia. Dasz ją dzieciakowi, a ten ją przerobi.
Warto przeszukać tę piwnicę, gdyż znajduje się w niej kilka fajnych rzeczy np. w lodówce znajdziesz Electronic Lockpick, potrzebny do otwarcia drzwi do windy w Toxic Caves.

Deliver a laser pistol to Eldridge.

Jeśli twój bohater wie już o pistoletach laserowych rodziny Salvatore, może porozmawiać o tym z Eldridge'em, który zaproponuje pieniądze za dostarczenie jednego z egzemplarzy. Taki pistolet łatwo jest zdobyć, gdy zaczniesz pracować, dla Salvatore. Możesz go wyjąć z kufra w pokoju Mr. Salvatore lub dostać go od niego. Pierwszy sposób jest łatwiejszy. Pistolet przynieś Eldridge'owi po wykorzystaniu w negocjacjach z Renesco (patrz wyżej). Za wykonanie zadania otrzymasz 500$ i 500 punktów doświadczenia.

Cat's Paw

Cat's Paw jest to najlepszy burdel w całej grze. Ma najlepszą obsługę i najszerszą ofertę. Od seksu oralnego, aż do specjalnych życzeń niczym wyjętych z filmów porno. Jeśli staniesz się MadeMan'em którejś z rodzin, seks będzie za darmo. Niestety specjalne życzenia nadal będą płatne i horrendalnie drogie.

Deliver ten Cat's Paw magazines to Miss Kitty.

Gdy znajdziesz jakiś egzemplarz magazynu Cat's Paw, możesz pokazać go burdelmamie. Okaże się, że Cat's Paw, przed wojną wydawało takie właśnie gazetki. Miss Kitty zaproponuje ci nagrodę, za odnalezienie 10 egzemplarzy tego magazynu. Znalezienie tylu numerów tego pisma jest dość trudne, więc podaję tu miejsca, w których można je spotkać:
1 - sejf Bishopa
2 - pokój Myrona w Stables
3 - szafa w barze Cassidy'iego, w Vault City
4 - kieszeń jednego ze strażników pilnujących reaktora atomowego w Gecko
5 - jeden z ghouli, które włuczą się w elektrowni, w Gecko
6 - biurko na drugim poziomie Vault 15
7 - jedna z dziewczyn pracujących w Bathhouse w Klamath
8 - Flick - sprzedaje kradzione rzeczy, w Den
9 - jeden z braci Dunton (Klamath)
10 - zamknięte pomieszczenie w sklepie braci Dunton (Klamath)
11 - sejf Khan'ów (lokacja Raiders)
Gdy w końcu zbierzesz wszystkie dziesięć numerów, zanieś je do Miss Kitty. Zaproponuje Ci 500$, ale jeśli chcesz możesz potargować się o więcej np. 750$.
Zamiast targowania się o więcej pieniędzy, możesz mieć możliwość zwrócenia uwagi na to, że numer piąty jest chyba sklejony. Miss Kitty się temu przyjrzy i stwierdzi, że tak naprawdę są to dwa numery, które skleiła czyjaś sperma. Jeden z tych numerów dostaniesz spowrotem i będzie można go przeczytać, gdyż zawiera obszerny artykuł o broni energetycznej. Po miłej lekturze podniesie się twoja umiejętność obsługi tego rodzaju broni.
Za wykonanie zadania otrzymujesz 1000 punktów doświadczenia.

Golden Globes
Porn

Jest to studio filmowe prowadzone przez Corsican Brothers. Można tu zarobić 5$, ale jest to praca bardzo poniżająca więc nie radzę z niej korzystać. Za to, gdy w jakiś sposób zdobędziesz sławę, to nie będziesz mieć problemów ze staraniem się o to, by zagrać w filmie. By film się udał, musisz posiadać odpowiednio wysoką zręczność, percepcję i przede wszystkim doświadczenie. Dopiero wtedy będziesz móc zagrać w filmie, za którego realizację otrzymasz marżę w wysokości 200$, które możesz wytargować do wysokości 500$. Dodatkowo uzyskasz 1500 punktów doświadczenia i pojawi się nowa cecha - Porn Star.
Najłatwiejszym sposobem na zagranie w filmie jest:
1 - zdobycie sławy - wygraj walki bokserskie, lub przyłącz się do którejś z rodzin New Reno
2 - zdobycie doświadczenia, czyli np. cechy Sexpert lub Kama Sutra Master - proponuję częste wizyty w burdelach i wypróbowanie wszystkich pozycji ;)
3 - użycie narkotyków zwiększających percepcję i zręczność.

Jungle Gym

Odbywają się tu walki bokserskie. Porozmawiaj ze Stuart'em Little, a wprowadzi cię na ring (pod warunkiem, że grasz mężczyzną). W zamian zażąda 50% z tego co zarobisz. Jest to trochę mało więc radzę potargować się o 25%. Zacznie się walka. Na początku jest dość łatwo, ale potem robi się coraz trudniej. W końcowej walce, niejaki The Masticator może odgryźć ci ucho. Zresztą ty możesz zrobić to samo. :) Nawiasem mówiąc, Masticator jest najsilniejszym NPC w grze, biorąc pod uwagę to, że nie masz ekwipunku podczas walki. Na ringu twój ekwipunek jest pusty i jedyne co masz to rękawice bokserskie. Na szczęście nie jest aż tak bardzo źle. W piwnicy kasyna Shark Club znajdziesz rękawice bokserskie ze schowanymi blaszanymi płytkami wewnątrz nich. Przed walką daj rękawice do rąk swojego bohatera, a prawdopodobnie będziesz móc z nich korzystać podczas walki. Niestety istnieje niebezpieczeństwo, że sędzia zauważy twoje oszustwo - dyskwalifikacja nieunikniona.
Innym sposobem na zwiększenie swoich szans, jest zażycie kilku narkotyków wzmacniających. Ważne jest to, by te narkotyki nie spowodowały, że podczas walki twój bohater akurat będzie osłabiony, bo narkotyki już przestały działać. Najlepiej je zażyć przed godziną 21:00 bo wtedy na ogół odbywają się walki. Dodatkowym zabezpieczeniem przed przegraną może być częste zapisywanie gry, gdyż twój bohater może zostać znokautowany, nawet jeśli wydaje się, że wygrywa.
Podczas walki najlepiej jest uderzać przeciwnika w głowę, gdyż w ten sposób można go szybko znokautować.
Za walki nie zdobywa się wielu pieniędzy, ale dostaje się bardzo dużo doświadczenia:
1 - walka: 500 punktów doświadczenia
2 - walka: 750 punktów doświadczenia
3 - walka: 1000 punktów doświadczenia
4 - walka: 2500 punktów doświadczenia + cecha Prizefighter, która przede wszystkim podnosi twoje Unarmed i odporność na obrażenia.

Jagged Jymmy J.

Jagged Jimmy jest jednym z wielu dealerów narkotyków w New Reno, ale nie jest taki jak wszyscy. Gdy zdobędziesz sławę np. poprzez stanie się gangsterem jednej z rodzin, JJ prawdopodobnie sprzeda ci Jet po niższej cenie niż inni. Poza tym, stary JJ ma swoją małą historię. Gdy spytasz się go skąd ma tę bliznę na twarzy, opowie ci jak to obronił panienkę przed jakimś brutalem, który potem zranił go w twarz. Jest to oczywiście nieprawda, gdyż w rzeczywistości sam sobie to zrobił gdy próbował ogolić się nożem, ale jeśli będziesz mu przytakiwać to może nawet dać ci pierwszą dawkę za darmo. Niestety trzeba mieć wysoką charyzmę - około 7.

Father Tully

Ojczulek Tully prowadzi kościół w Commercial Row. Jest to dość nieoczekiwany widok w New Reno, ale wkrótce okazuje się, że nie wszystko jest tak jak powinno. Jeśli twój bohater przyszedł tam w ciągu dnia, pewnie nikogo nie zastał. Dlaczego? Otuż ojciec Tully jest pijakiem, który myśli tylko o tym gdzie znaleźć alkohol. Poczekaj do północy aż się obudzi i porozmawiaj z nim. Będzie chciał rozmawiać tylko wtedy, gdy przyniesiesz mu trochę alkoholu z piwnicy stacji kolejowej na East Side. Gdy to zrobisz, zgodzi się na rozmowę i za butelkę wyjawi ci co mówią inni w konfesjonale. Można się dowiedziec wielu ciekawych rzeczy, więc chyba warto rozmawiać z tym pijaczyną. Ironią losu jest to, że Tully jest członkiem Temperance Union - organizacji prowadzonej przez Ethyl Right, która walczy z alkoholem i innymi używkami. Jednak lepiej nie mówić dobrej Missus Wright o problemie ojczulka, gdyż może się obrazić.
W kościele, koło ołtarza jest skrzynka na datki dla biednych. Wydaje się, że Tully jest najbiedniejszym człowiekiem w całym mieście, gdyż wszystkie pieniądze wydaje na alkohol i jeśli chcesz mu pomóc w rzuceniu tego nałogu, to możesz zabierać stamtąd pieniądze. Poza tym, w ogródku za budynkiem rośnie kilka kwiatków, które na pewno przydadzą się Myron'owi do zrobienia Stimpack'ów.

Renesco
the
Rocketman

Renesco prowadzi aptekę w Commercial Row. Można u niego kupić różne medykamenty i Jet. Wydaje się dziwne, że narkotyki można normalnie kupić w aptece, ale w New Reno jest to zupełnie normalne. Zresztą nikt się tym specjalnie nie przejmuje i każdy wie, że u Rocketman'a zawsze może kupić trochę Jet'u po średniej cenie. Renesco ma też spore problemy z Salvatore, gdyż dosłownie należy do nich i musi im płacić gigantyczny characz wysokości 1000 baksów. Nie jest łatwo zarobić tyle pieniędzy, gdy inni dealerzy w mieści mówią, że Renesco sprzedaje niebezpieczne narkotyki i lepiej u niego nie kupować. Ratuje go chyba, jego dobre zaopatrzenie, gdyż często oferuje to co do miasta przyniosą jakieś karawany. Czasem może cię też zaopatrzyć w rzeczy bardzo dziwne np. używany w kopalniach oczyszczacz powietrza.
Poza tym rozmawiając z Renesco można zaóważyć, że jest całkiem inteligentny i sporo wie o planach Mordino. Podsunie ci też radę jak szukać antidotum na Jet.

Okulary dla Renesco.

Jeśli chcesz w jakiś sposób pomóc Renesco możesz zdobyć dla niego okulary. Jest to dość łatwe gdyż wystarczy iść do Broken Hills i ukraść je "inteligentnemu" radscorpionowi. Następnie przynosimy je do Rocketmana i pytamy się czy nie były by mu potrzebne. Aptekarz z chęcią je przyjmie, choć nie będzie tego pokazywał po sobie. Jednak jeśli później dwadzieścia razy spytasz się go o ten prezent to otrzymasz Pip Boy Medical Enchancer - cudeńko, które zwiększa umiejętność doktora (jak sobie przypomnę to uzupełnię o ile zwiększa).

Jet

Jet - najbardziej uzależniający narkotyk od czasu kiedy zrzucono bomby. Raz spróbowany natychmiast uzależnia. Na początku jest to zabawne, ale z biegiem czasu staje się bardzo uciążliwe i zawsze należy mieć przy sobie trochę tego dragu - przynajmniej do czasu, aż zdobędzie się antidotum. Do tego czasu można stracić naprawdę sporo pieniędzy na kupowanie działek.
Najlepszym miejscem do zaopatrywania się w Jet jest New Reno. Wydaje się, że ten narkotyk, powinien tu być najtańszy. Niestety rzeczywistość jest trochę inna. Na początku najlepiej kupować Jet od drobnych dealerów, którzy nie mają nawet imion. Oni mają najtańszy towar, ale niestety wyczerpywalny. Potem należało by spróbować towaru Jules'a, Jagged Jimmy'iego i Renesco. Na końcu można próbować u barmanów w kasynach, ale to prawdopodobnie nie będzie konieczne, gdyż wszystkiego co potrzebne do całkowitego odlotu, dostarczy ci Rocketman.
Jest jeszcze jedno wyjście, ale rzadko się udaje. Można próbować namówić Myron'a by zrobił Jet.

<<Wróć do Solucji F2