<< Twój Bohater F2
Sajdon

SAJDON - bohater Sajdon'a

Strenght: 6
Perception: 8
Endurance: 7
Charisma: 4
Intelligence: 10
Agillity: 10
Luck: 2

Traits:
Gifted
Fast Shot

Skills:
Big Guns
Unarmed
Steal

Myślę, że są to najlepsze ustawienia dla każdego, kto w pełni chce poznać Fallouta 2. Przy takich umiejętnościach i proporcjach, ukończyłem grę mając 47 level, około 400 HP, i ekwipunek o łącznej wartości ponad 500.000$.

O, JAK I DLACZEGO? - objaśnienia

ST - siła. Jest ona bardzo ważnym elementem w tej grze. Zawsze ustawiam ją na co najmniej 6. Powód? Jest to minimalna wartość, jeżeli chcesz mieć możliwość korzystania ze wszystkich broni. Od siły zależy również to, ile możemy ze sobą udźwignąć. Nie warto dodawać więcej niż 7, ponieważ w ciągu gry można zyskać jeszcze dwa. Dodatkowo noszenie Advanced Power Armor dodaje 4 punkty.

PE - nasze zmysły. Jedyna korzyść to zwiększone Sequence. Opłaca się dodawać tutaj dużo punktów, ponieważ bardzo zwiększa to celność, a co za tym idzie - zadawane obrażenia. Chyba najlepiej zostawić 7, ale nie stracisz dużo zwiekszającc tą ilość o jeden.

EN - odporności, kondycja, punkty HP. Mimo, że jest to bardzo przydatna cecha, nigdy nie dodaję do niej zbyt dużo dodatkowych punktów. Zwiększa ona naszą odporność na wszystko i ilość HP, ktorą dostajemy przy każdym level'u. Jeżeli nie chcesz dodawać tu zbyt dużej ilości punktów, opłaca się podczas gry wybrać co najmniej raz perka Lifegiver (+ 4HP co level).

CH - charyzma. Im więcej masz punktów charyzmy, tym więcej NPCów możesz przyłączyć do swojej drużyny. Aby obliczyć, jaka ilość NPCów może maksymalnie z tobą podróżować, wystarczy podzielić liczbę punktów przez dwa. W przypadku liczby nieparzystej wynik jest niestety zaokrąglany w dół. Podczas gry możesz wybrać sobie perka, który pozwoli ci przyłączyć o jedną osobę więcej. Dzięki temu, w mojej drużynie oprócz Cassidy'ego i Sulik'a znalazł się także Marcus.

IN - inteligencja. Jest to bardzo ważna cecha dla wszystkich postaci. Każdy punkt dodaje po kilka procent do kilku ważniejszych umiejętności. Ważne jest również to, że od niej zależy liczba punktów (Skill Points), jaką możesz rodzielić pomiędzy swoje umiejętności co każdy level. Im bardziej jesteś "inteligentny", tym lepiej dogadasz się z innymi postaciami spotkanymi w grze. Jeżeli będziesz miał 10 punktów, bez problemu zdasz test w Vault City i zostaniesz jego obywatelem bez rozwiązywania problemu w Gecko.

AG - sprawność, kondycja. Uważam, że jest to najważniejsza cecha ze wszystkich. Zależy od niej ilość AP, Sequence, Armor Class i dodatkowo dodaje kilka procent do paru umiejętności. Jak wiadomo, w bitwie najważniejsza jest ilość Action Points, a mając ich dziesięć jest nam o wiele łatwiej. Dodatkowo podczas gry możesz dwa razy wybrać perka Action Boy, dzięki czemu możesz mieć ich nawet 12! Ale to jeszcze nie wszystko. Możesz również dwa razy wybrać perka Bonus Move, dzięki czemu poza 12 AP, będziesz mógł zrobić jeszcze cztery kroki. Gdy połączysz to z Bonus Rate of Fire, który powoduje, że atak z jakiejkolwiek broni zabiera o jeden AP mniej, to będzie mniej więcej tak, jak to określił kiedyś DoPr: "to już nie jest Fallout, to jest Matrix!".

LK - szczeście. Nigdy nie daję tu więcej niż minimalne 2 punkty. Bo niby po co je marnować? Jeżeli jednak bardzo zależy ci na szczęściu (czasami się przydaje, zwiększa sznase na criticala, ale...), to muszę cię uprzedzić, że w NCR tak właściwie za nic, można na stałe dodać sobie dwa punkty do tej cechy.

Traits

Gifted - to jest to, co wybieram zawsze. Dodaje 7 dodatkowych punktów do rozdzielenia pomiędzy głowne cechy. Wprawdzie obniża ilość punktów, ktre dostajemy co każdy level, ale IN na 10 w jakiś sposób to rekompensuje ;-).

Fast Shot - dzięki temu każdy strzał zajmuje o 1 AP mniej. Jeżeli przy 15 levelu weźmie się jeszcze Bonus Rate of Fire to jeden strzał Bozarem zabiera wtedy tylko 4 AP! Czyli można strzelić dwa razy i jeszcze przeładować. Wprawdzie przy tym Traicie nie można strzelać z celowaniem, ale Bozar i tak nie ma tej opcji ;-)).

Skills

Big Guns - oczywiste jest, że pod koniec gry nie będę bawił się małymi pistolecikami. Big Guna można już zdobyć w Den, albo w Redding. O taką broń nie jest trudno, a Bozar (moża go dostać tylko w trzech miejscach - w NCR, New Reno i Toxic Caves) jest chyba najlepszą bronią, jaką można posiadać. Kiedyś jednym strzałem udało mi się zabić trzy Alieny (oczywiście wszystkie miały HP na maksa, czyli o ile dobrze pamiętam, po 210)!!!!

Unarmed - cholernie ułatwia grę, a szczególnie w Arrayo i Klamath. Przydaje się również później - m.in. w New Reno i San Francisco. Poza tym, w tej grze często musimy rozwalać "małe" zwierzątka i mi zawsze jest żal wywalać cłej serii z Bozara w głupiego skorpiona lub mrówkę.

Steal - chyba wiadomo. Bez tego ani rusz! Dzięki tej umiejętności zostaniesz takim małym złodziejaszkiem jak te dzieci w Den (a nawet lepszym!! :-)).

Inne lubiane przeze mnie kombinacje:

  • Big Guns -- Steal -- Speech
  • Small Guns -- Locpick -- Steal
  • Small Guns -- Big Guns -- Unarmed
  • Big Guns -- Throwing -- Locpick

    Perki

    Jak wiadomo, perków w tej grze jest dość dużo i niektóre z nich są bardziej przydatne niż inne. Oczywiście istnieje kilka perków, które można zdobyć w inny sposób, niż poprzez "co trzeci (u niektórych co czwarty) level". Są to m.in.: Gecko Skinning, Expert Excrement Expeditor, Vault City Inoculations, Vault City Training itp. Przedstawiam wam listę najbardziej (według mnie ;-)) wartościowych perków, które naprawdę bardzo ułatwiają grę:

  • Awerness - możesz zobaczyć ile przeciwnik ma punktów HP, jaką broń i ile amunicji
  • Quick Pockets - przeładowanie i otworzenie inwentarza podczas walki zabiera o 2 AP mniej
  • Bonus Rate of Fire - atak z jakiejkolwiek broni zabiera o jeden AP mniej
  • Action Boy - masz o jeden AP więcej
  • Lifegiver - dodaje o 4 punkty HP więcej co każdy level
  • Bonus Move - możesz zrobić dodatkowo dwa kroki podczas jednej tury
  • Strong Back - zwiększa pojemność plecaka
  • Tag! - możesz sobie wybrać jeszcze jedną główną cechę (Tag Skill)

    << Twój Bohater F2