Tutaj przeczytacie kilka ogólnych porad dotyczących tworzenia postaci w Fallout 1. Nie znajdziesz tutaj gotowego przepisu na superherosa (takie są w propozycjach bohaterów).
Postać uniwersalna to nie mit. Kilka razy grałam takim wynalazkiem i nie sprawiało to większych problemów - w tej grze opłaca się tworzenie everymana i dopiero w trakcie gry udoskonalanie poszczególnych cech. Potem (czytaj w Fallout 2) już nie.
Wejście smoka - Warto na początku gry, w Skillach, wybrać sobie Big Guns lub Energy Weapons (to drugie bardziej). Dlaczego? Bo w F1 stosunkowo szybko zdobywa się broń energetyczną. Pamiętam swoją panikę, kiedy po raz pierwszy dostałam takie coś do ręki i podczas walki okazało się, że mam jakieś 15% szans trafienia przeciwnika :).
Small Guns - jak wiadomo, z 3 wybranych skillów obowiązkowy niemal jest Small Guns. Z tej przyczyny, że zaczynasz grę z pistoletem i przez 80% gry będziesz używał broni palnej. Nie licz, że z młotkiem czy łomem porwiesz się na karawanę.
Kombinacja Skilled+Gifted jest wbrew pozorom niegłupia, ponieważ nie tylko masz 7 punktów więcej do rozdysponowania, ale także w Skillach wychodzisz netto (czyli na czysto) kilka procent więcej niż początkowo. Pozornie Gifted obniża, a Skilled wyrównuje i na czysto masz tylko 7 pkt do cech. Jest to mit. Tak właściwie jedynym minusem tej kombinacji jest minus 5 pkt przy każdym levelu. To się jednak da przeżyć, wystarczy wyśrubować Intelligence (którą ZAWSZE warto wyśrubować).
W F1 naprawdę warto popracować nad luck i gambling - w kasynie w Hub przy odpowiednio dobrym gambling (pow. 80%) masz praktycznie same podwójne i potrójne wygrane i przy odpowiedniej cierpliwości jesteś w stanie "wygrać" sobie combat armour, rocket launcher czy inną plasma rifle :).
Chyba nie trzeba tłumaczyć, że liczba Action Points jest sprawą kluczową? Należy ją tak ustawić, by wystarczyło ci na operowanie ciężką giwierą (zazwyczaj 6 AP) i czymś jeszcze, choćby to był "tylko" stimpak, zatem minimum 8 pkt. Taka ilość (lub większa) pozwala ci na następujące kombinacje: pistolet + broń ręczna (5+3 AC), ciężka broń + stimpak (6+2 AC), pistolet + unarmed (5+3 AC... np. "nieuzbrojony" w Power Fist :P), pistolet + inventory (5+4 AC), ciężka broń + inventory (6+4 AC), a jeśli masz do tego Quick Pockets (Inv = 2 AC), to już w ogóle bajka...
Nie ustawiaj żadnej wartości na 10 (może z wyj.LUCK) - po pierwsze, strength wywinduje ci i tak Power Armour, a po drugie masz możliwość pooperowania się w Brotherhood of Steel.
Nigdy nie ignoruj zdolności bojowych - właściwie ustawianie się bardzo jednostronnie jest w grze nieprzydatne. Część questów jest typowo siłowa i nie rozwiążesz ich negocjacją.