Duże Miasto to lokacja fabularnie powiązaną z Jaskiniami Latarenki - jeśli je odwiedzicie, spotkacie tam niejakiego Lepkiego, który będzie chciał być odprowadzony właśnie do Dużego Miasta. Warto jednak zauważyć, że nie ma to żadnego wpływu na rozgrywkę ani na przebieg zadania, a z racji tego, że Latarenka jest na drugim końcu mapy, a Duże Miasto psi skos od Megatony, w początkowych fazach gry nie ma sensu po niego iść.
Tuż przy wejściu spotkamy Dustego - to strażnik bramy. Powie nam, że Duże Miasto jest nieustannie najeżdżane przez bandy super mutantów, które porywają ludzi. Więcej dowiemy się od mieszkańców - najkonkretniejsze informacje ma Tatko. Warto również porozmawiać z Gorzką i zacząć z nią chodzić :) oraz uleczyć Bombkę, który leży w klinice (wystarczy umiejętność medycyny na poziomie 40), co się nam potem bardzo opłaci. Jeśli wszystko poszło sprawnie, to pewnie zdołaliście się dowiedzieć, że mutanci mają swoją bazę na Komendzie Policji w Germantown i porwali Czerwoną oraz kilka innych osób - pora pokazać zielonym ryjom kto tu rządzi!
Kierujemy się na północ, przechodzimy przez most i w prostej linii przed sobą mamy Cmentarz Hollowed Moors. W kościołku urządziły sobie norę mutanty i w dodatku przetrzymują ludzi - nie są oni jednak związani z naszym zadaniem. Możemy tam wpaść i zmasakrować towarzystwo, zgarniając przy okazji trochę sprzętu lub też ominąć nekropolie szerokim łukiem. Prędzej czy później, idąc prosto przed siebie dojdziemy do posterunku policji - mutki się ufortyfikowały na zewnątrz, ale nie powinniście mieć kłopotów. Wejście do środka znajduje się od południowej strony, po schodkach w górę.
Na pierwszym piętrze oprócz dwóch gadających do siebie mutantów oraz kilku pułapek nie ma nic ciekawego, wystarczy przejść lokacje wzdłuż i odnaleźć drzwi prowadzące na parter. Ten poziom wygląda zupełnie tak samo, wystarczy iść przed siebie, aż w końcu znajdziemy pomieszczenie z celami. W jednej z nich jest Czerwona, która bardzo się ucieszy z uwolnienia. Warto ją spytać, czy ktoś inny oprócz niej przeżył - okazuje się, że Krótkiego zabrano do piwnicy. Każemy jej poczekać i kierujemy się wdg. wskazówki marker na mapie. Jak się okazuje, w podziemiach jest strzelnica, a naszą zgubę znajdziemy w jednym z pomieszczeń, gdzie próbuje wyłgać się od bycia obiadem super mutanta. Likwidujemy amatora ludzkich posiłków, bierzemy Krótkiego i idziemy po Czerwoną. Teraz wystarczy wyjść na zewnątrz i za pomocą szybkiej podróży wrócić do Dużego Miasta.
Na miejscu pora na nagrodę, dostaniemy 300 kapsli lub 500 jeśli użyjemy retoryki. Nie jest to jednak koniec naszej pracy tutaj, mieszkańcy nie przeżyją długo, jeśli nie będą umieli się bronić przed mutantami. W zależności od tego co umiemy, możemy ich nauczyć następujących rzeczy:
Jeśli postanowiliście pomóc, odczekajcie parę godzin a pojawią się mutanci - dla pewności pomóżcie w ich wybiciu. Teraz wszyscy się cieszą, że sobie poradzili, pora odebrać najfajniejszą nagrodę w tym zadaniu - od Bombki dostaniemy Szczęśliwą Kule Bilardową, która noszona w ekwipunku zwiększa nasze szczęście o 1. Gratulacje, właśnie udało wam się skończyć kolejne zadanie!
Moja porada: Nie wiem czemu, ale Duże miasto to lokacja, która najbardziej przypadła mi do gustu w F3, tak czy siak warto pomóc dzieciakom :)