Uwagi i propozycje możesz wysłać na adres: redakcji Trzynastego Schronu
PORADY FALLOUT 3

Jeśli macie problemy techniczne z Falloutem 3, zapraszamy do naszego działu pomocy Technicznej!

Pomoc Techniczna - Fallout 3

INTRO

Witamy w dziale Porady F3! Jak na razie jest on w fazie powstawania, a jego wygląd oraz obszerność w głównej mierze zależy od Was - czytelników. Będziemy umieszczać w nim przeróżne informacje nadesłane przez Was, które nie mieściły się w zakresie tematycznym innych działów, bądź po prostu do nich nie pasowały.

By Wam ułatwić zadanie, postanowiliśmy podzielić porady na przykładowe kategorie, których zadaniem będzie orientacyjne pokazanie jakich informacji szukamy. Nie są one stałe i zapewne będą ewoluować pod kątem tego, czym się z nami podzielicie, to Wy tworzycie ten dział. Jeśli macie wątpliwości, czy coś do nas wysłać, bo uważacie że się nie nadaje/jest za słabe/macie inne powody - i tak to zróbcie, z pewnością jakoś to wykorzystamy.

Jeśli chcecie, możecie również dołączać screeny do swoich materiałów - najlepiej w rozdzielczości 800x600 i formacie jpg.

Porady możecie przesyłać na nasz Redakcyjny Mail albo zamieszczać w tym Temacie na forum.

KATEGORIE

Rozgrywka
Tworzenie postaci
Przedmioty
Zadania
Towarzysze
Lokacje
Bugi
Różne

Zadania
Nadludzki Gambit

Najłatwiej przekonać najpierw Mechanika i z jego zbroją na wyposażeniu powędrować do Etymologii - wtedy nawet przy niskiej retoryce uda Wam się ją przekonać na danie drugiej szansy ludzkości. Na 10 podejść 4 razy w tej kolejności rozwiązany problem zakończył się uzyskaniem obu pancerzy.

Zaczynając od przekonania Etymologii - na 10 podejść tylko raz rozmowa zakończyła się sukcesem.

Oczywiście można pójść na skróty i odpowiednią ilością ołowiu "przekonać" Mechanika i Etymologie do zakończenia sporu i oddania pancerzy - które swoją drogą poza oryginalnym wyglądem nie mają więcej zalet.

Podziękowania dla: Grzegorz

Trasa kupców - Catterbury Commons

Będąc jeszcze  w Catterbury Commons warto porozmawiać z Wujkiem Joe na temat kupców, wysupłać z kieszeni najpierw po 200 i w następnej opcji dialogowej po 400 kapsli na poszerzenie asortymentu kupców krążących po pustkowiach. Dzięki temu zyskamy:

Podziękowania dla: Grzegorz

Bugi
Tempenny Tower i problem Ghuli

Autor schronowej solucji (całkiem słusznie) poleca pójście na układ Royem i jego bandą, wpuszczając ich do Tempenny Tower. To rozwiązanie pociąga jednak za sobą bardzo poważne konsekwencje w jednej sytuacji.

Jeśli w misji "Potęga Atomu" puściliśmy Megatonę z dymem dostajemy mieszkanie w TT. Wpuszczając zdziczałe Ghule do środka, stracimy do tego mieszkania dostęp (za każdym razem będzie się pojawiał napis, że nie można otworzyć w tej chwili drzwi), co jest problemem dość poważnym, gdyż tracimy stojak na figurki i całe zaplecze magazynowe, łącznie z własnym łóżkiem. A z tego co mi wiadomo, stojaki w grze są tylko dwa - w TT i w Megatonie.

Nie wiem czy jest to błąd, czy może jedna z licznych niedoróbek wersji na PS3, może po jakimś czasie dostęp do mieszkania jest ponownie możliwy, ale myślę, że warto ostrzec czytelników przed zbyt pochopnym "pójściem na całość" w czynieniu zła ;-).
Jeśli mieszkamy w TT, praktycznie jedyną rozsądną opcją jest rozsmarowanie Roya i jego towarzyszy na ścianach metra.

(Nie stwierdziłem tego problemu w wersji na PC, jednak przezorności nigdy za wiele ;p - Holden)

Podziękowania dla: AK47

Podręcznik przetrwania na pustkowiach

Znalazłem pewien problem utrudniający wykonanie zadania "Podręcznik przetrwania na pustkowiach". Na czym polega:

Na poziomie (około) 4 wykonałem zadanie "Operacja Anchorage"... Po tym jak wiadomo zdobywa się Chiński Pancerz Stealth... i tu jest zonk !!!

Mając ten pancerz na sobie i będąc w trybie skradania idziemy zabijać kretoszczurki ŚRODKIEM NA GRYZONIE... Kretoszczurki giną... ale nie od środka tylko od uderzenia krytycznego (!!!) co powoduje że nie zlicza nam "testowanych" kretoszczurków...

Dla sprecyzowania mam pocrackowaną wersję F3 bo szkoda mi płytki rysować oryginalnej więc to może być błąd z tego powodu, ale ile osób zrobiło to tak jak ja ;P... ale mimo wszystko myślę, że należało by to ująć gdzieś oficjalnie w zadaniach czy coś ;P

(Eh te złośliwe płyty xD - Holden)

Podziękowania dla: Bercik

Bug z towarzyszami

Jeśli lubicie pozostawić wątek główny i eksplorować mapę (a świat F3 wręcz się o to prosi) i zawędrujecie do Muzeum Historycznego - na małe zakupy: np za 2000 kapsli odkupicie kontrakt Charona - idealny partner jeśli preferujecie "skradankowy" sposób przechodzenia gry lub choćby rozpoczynania wymiany ognia - (za 1000 przy wyższym współczynniku handlu >50) od Ahzrukhal'a  (przy okazji zobaczycie jak wygląda sprawiedliwość wg honorowych Ghuli na pustkowiach ;) i z nowym towarzyszem wrócicie do poszukiwań ojca, to po przybyciu do Cytadeli możecie zgodzić się na dołączenie do Waszej podróży nowej postaci - Paladynki Cross. Polecam wręczyć jej gatlinga i zapas amunicji- nigdy jeszcze poziom trudny nie był tak łatwy ;)

Podziękowania dla: Grzegorz