<< Powrót do NPC
Ludzie

No cóż, jako ludzie są jednym rodzajem potencjalnych przeciwników, ale w grze występuje cały kanon różnych frakcji, spółek i grup które różnią się między sobą niemal wszystkim.Nie wliczam tu oczywiście ghouli i supermutantów, choć ich początków należy się oczywiście dopatrywac w rasie ludzkie.

Nazwa: Dzikusy, Wojownicy, Kanibale
Powiązania z questami: brak
Punkty życia: Nie więcej niż 40.
Broń: Noże, co najwyżej dzidy.
Ekwipunek: brak
Najłatwiej zabić: Czymkolwiek.
Skutki ataku: Poza zranieniem brak.
Opis: Najsłabsi niemal identyczni przeciwnicy, z dobrą zbroją można sie pobawić w chirurga i ubić "ręcznie" :).

Nazwa: Tubylcy
Powiązania z questami: brak
Punkty życia: 50-90
Broń: Elektryczne pastuchy, G11
Ekwipunek: brak
Najłatwiej zabić: A po co zabijać?
Skutki ataku: Poza zranieniem brak
Opis: Tubylcy, po prostu tubylcy. Zwykle napotykamy ich, gdy z kimś walczą (np. z psami).

Nazwa: Bandyci (Bandits)
Powiązania z questami: Musisz kilku rozwalić w quescie z medalionem dla ducha w Den.
Punkty życia: 45-70
Broń: Pistolety 10mm, włócznie, noże.
Ekwipunek: Stimpaki.
Najłatwiej zabić: Jakikolwiek gnat, byle trafić w łeb.
Skutki ataku: Poza zranieniem brak.
Opis: Bardzo różnorodna grupa, która jest jednak na tyle małą częścią całości, że szkoda dzielić.

Nazwa: Moonshiner'si (???)
Powiązania z questami: brak
Punkty życia: ???
Broń: ???
Ekwipunek: ???
Najłatwiej zabić: ???
Skutki ataku: Po co zabijać? Można ich okraść.
Opis: Zdarzają się tylko w okolicy Modoc ( nie miałem spotkań nigdzie indziej), są to pokojowo nastawieni bimbrownicy. Gadają i sprzedają głównie booze oraz piwo, ale mają też jeta i ammo do shotguna. W zasadzie tylko jedna osoba z grupy ma aktywne okno dialogowe, reszta puszcza dymki. Nazwa ich wzięła się od zachodniej nazwy bimbru ("księżycówka") - jest nielegalny i robi się ten krzepiący napitek tylko nocką.

Nazwa: Traperzy (Trappers)
Powiązania z questami: Musisz jednego uratować, w Toxic Caves.
Punkty życia: 50
Broń: Noże, dzidy, czasami jakiś słaby gnat.
Ekwipunek: Skóry gekonów.
Skutki ataku: Poza zranieniem brak.
Najłatwiej zabić: Po co zabijać? Można ich okraść.
Opis: Traperzy polujący na Gekony dla skór. Jeden z trapperów w Den w barze Golden Gecko ma kilka fajnych rzeczy, a że straszny z niego mięczak ucieka kiedy kradzież się nie powiedzie.

Nazwa: Rabusie (Robbers)
Powiązania z questami: brak
Punkty życia: max. 65
Broń: Słabsze pistolety, noże karabiny myśliwskie.
Ekwipunek: Jet, stimpaki.
Najłatwiej zabić: Przeciąć serią.
Skutki ataku: Poza zranieniem brak.
Opis: Słabi, choć w większych grupach potrafią narozrabiać. Zawsze przeszukuj ich ciała.

Nazwa: Łowcy niewolników (Slavers)
Powiązania z questami: Kilka questów w Den i jeden w NCR.
Punkty życia: do 60
Broń: Desert Eagle, czasami jakieś SMG.
Ekwipunek: brak
Najłatwiej zabić: Tak jak każdego człowieka, w łeb albo jeszcze lepiej w oczy.
Skutki ataku: Poza zranieniem brak.
Opis: Zwykle pojawiają się na pustkowiu w raz z potencjalnymi niewolnikami. Duuużo karmy za zabicie.

Nazwa: Rozbójnicy (Bandits)
Powiązania z questami: brak
Punkty życia: nawet do 70
Broń: Dzidy, pistolety, strzelby.
Ekwipunek: Jet, stimpaki.
Najłatwiej zabić: Z jakiegoś SMG serią.
Skutki ataku: Poza zranieniem brak.
Opis: Lepsza wersja Rabusia, występują nieco bardziej na zachód, zwykle w większych grupach. Rozbójnika Rumcajsa to oni nie przypominają ;).

Nazwa: Oprychy (???)
Powiązania z questami: brak
Punkty życia: do 70
Broń: SMG, strzelby.
Ekwipunek: Jet, stimpaki.
Najłatwiej zabić: Seria z bliska.
Skutki ataku: Poza zranieniem brak.
Opis: Kolejny klan rabusiów.

Nazwa: Patrol (???)
Powiązania z questami: Raz sam wykonujesz patrol wokół GECK'o ;-)).
Punkty życia: po 80
Broń: Średniej jakości pistolety, karabiny szturmowe.
Ekwipunek: Stimpaki.
Najłatwiej zabić: Coś o dużym przebiciu.
Skutki ataku: Poza zranieniem brak.
Opis: Patrole wokół Vault City. Ci kolesie mają Combat Armor'y. Lepiej nie zaczynać!

Nazwa: Nielegalni handlarze (Treaders)
Powiązania z questami: brak
Punkty życia: do 60
Broń: Młoty, pancor jackhammer.
Ekwipunek: Alkohol, używki.
Najłatwiej zabić: W łeb z jakiejś strzelby.
Skutki ataku: Poza zranieniem brak.
Opis: Ot handlarze bimbrem, niczym nasi bracia ze wschodu na targach :). W polskiej wersji, wśród handlarzy znajdziemy osoby takie jak bimbrownik czy trep :).

Nazwa: Karawana (Caravan)
Powiązania z questami: W jednym z quesów masz odkryć przyczynę znikania karawan.
Punkty życia: nawet 90
Broń: Dobre Small guns, i Big Guns (miniuguny, miotacze ognia itp.).
Ekwipunek: Stimpaki.
Najłatwiej zabić: Coś o dobrym przebiciu.
Skutki ataku: Czasami można oberwać.
Opis: Karawana z szefem, w zależności od miasta eskorta jest inaczej uzbrojona (mogą miec nawet Combat Armor'y!!).

Nazwa: Centrolodzy (Hubologist - tak lepiej)
Powiązania z questami: Można wykonać kilka questów dla Hubologów w San Francisco i NCR.
Punkty życia: zwykle po 80
Broń: Granaty plazmowe, mocniejsze karabiny, power firsts.
Ekwipunek: Stimpaki.
Najłatwiej zabić: Popieścić serią z czegoś mocniejszego. Najpierw strzelaj w tego z granatami.
Skutki ataku: Jeżeli nie masz dobrego pancerza, to może być zabawnie ;-).
Opis: Jedna z organizacji rezydująca w San Francisco. Na pustkowiach zwykle tłuką się z Mercanieries.

Nazwa: Najemnicy (Mercaneries)
Powiązania z questami: brak
Punkty życia: zwykle po 80
Broń: Pistolety plazmowe, noże elektryczne, mocniejsze SMG, rękawice wspomagane.
Ekwipunek: Stimpaki, Jet.
Najłatwiej zabić: Popieścić serią z czegoś mocniejszego.
Skutki ataku: W większej grupie są bardzo niebezpieczni.
Opis: Najsilniejsi z kolesi z pod ciemnej gwiazdy jakich spotkamy w grze. Bez kilku stimaków nawet się nie zbliżaj.

Nazwa: Gang Prasowy :) (Press Gang)
Powiązania z questami: brak
Punkty życia: po 80-70
Broń: Pistolety plazmowe, noże elektryczne, mocniejsze SMG.
Ekwipunek: Stimpaki, Jet
Najłatwiej zabić: Popieścić serią z czegoś mocniejszego.
Skutki ataku: W większej grupie są bardzo niebezpieczni.
Opis: Dokładnie to samo co najemnicy.

Nazwa:Patrol Enklawy (Enclave Patrol)
Powiązania z questami: Z Enklawą będziesz miał bardzo wiele do czynienia.
Punkty życia: 150
Broń: Pulse pistol, Plazma rifle i tym podobne..
Ekwipunek: Stimpaki.
Najłatwiej zabić: Z Gauss rifle albo Plasma rifle w oczy. Możesz też spróbować Bozarem.
Skutki ataku: Mogą zabić. Bez Stimpaków się nie obejdzie.
Opis: Najsilniejsi ludzie, z jakimi przyjdzie Ci się zmierzyć. Lepiej uciekaj i nie oglądaj się za siebie.

<< Powrót do NPC