Uwagi i propozycje możesz wysłać na adres: redakcji Trzynastego Schronu
FOnline: 2238

Informacje o FOnline: 2238

pasek

Artykuły związane z Falloutami

Podstawowe informacje
FOnline: 2238

FOnline to chyba budzący najwięcej emocji tytuł tego roku. Dzieło rosyjskich programistów to gra dla wielu graczy poprzez Internet oparta na dwóch pierwszych częścią serii Fallout. Projekt ma się dobrze i wchodzi w coraz to dalsze fazy rozwoju. 15 sierpnia zaczną się beta testy więc chętni będą mogli wypróbować grę. Jak na razie nie ma zbyt dużo informacji na temat tego tytułu oprócz obszernej notatki prasowej której tłumaczenie znajdziecie poniżej oraz pierwszego filmiku. Wraz z dalszym rozwojem produkcji i nowymi informacjami będziemy rozwijać ten dział, który na razie jest tylko zalążkiem tego czym mamy nadzieje stanie się w przyszłości.

Mała niezależna grupa projektantów "Rotators", wspierana przez głównego producenta FOnline Tsvetinsky "Cvet", z dumą przedstawia wam FOonline:2238, nową ogromną grę multiplayer, wolną od opłat i opartą na słynnych, wielokrotnie nagradzanych tytułach Fallout i Fallout 2.

Zmiana z trybu pojedynczego gracza na multiplayer nie była łatwym zadaniem. Łącząc ze sobą istniejące cechy gry z nowymi, w celu jak najlepszej grywalności, młodzi projektanci mieli na celu odtworzenie świata Fallouta takiego jakim go poznaliśmy w późnych latach dziewięćdziesiątych, skupiając się na możliwości wyboru, unikalnym świecie i jego charakterze. Gra będzie wam przypominać Fallouta 1 i 2 gdziekolwiek się nie udacie - miejsca, ludzi, historie i wydarzenia, które wstrząsnęły światem i nadal nim potrząsają.

Ludzkość, a przynajmniej to co z niej zostało, nie ma czasu by odetchnąć. Postawiona w obliczu nieustannych wyzwań, próbuje przetrwać w surowym post-apokaliptycznym, post-nuklearnym, jałowym świecie, walcząc o niepewne jutro. Ludzie, ghule i mutanci organizują siebie, by się udało, by pozostać przy życiu. Każda grupa, każde miejsce, każda organizacja ze swoimi planami, z własną ideologią, walczy o swoje miejsce pod palącym słońcem. To, w co wieżą, może być słuszne bądź nie... Ale kim my jesteśmy by to oceniać, kiedy zmagamy się z tą samą starą koniecznością - przeżyciem?

Gra dodaje kilka unikalnych cech odnośnie do graczy i ich interakcji z innymi graczami, odpowiadającymi im grupami czy NPC. Po pierwsze, są grupy: frakcje, gangi - nazwij ich jak chcesz, od których zależy los świata. Niektóre są bardziej potężne od innych, inne są przebiegłe i podstępne, niektóre nawet odrażające. Ale są tam, walcząc ze sobą nawzajem, albo stając po stronie wielkich sił - tych, które mają technologiczną przewagę, wpływy polityczne albo po prostu są duzi, czy też mają jakąś inną przewagę nad pozostałymi. Wybierz swoją ścieżkę: dołącz do ulubionej grupy i rozszerzaj ich wpływy przez pustkowia. Zdecyduj jak poradzisz sobie z oporem - dobrą wolą czy uporem. Szanuj inne władze albo poprowadź rewolucje by zrzucić ich z tronów - to twój świat, ty decydujesz.

Jeśli nie czujesz przywiązania do grupy i masz własną ideologie, możesz pójść jedną z wielu ścieżek, które oferują pustkowia. Niektóre z nich to: bycie łowcą głów, handel brahminami, rzemiosło, eksploracja i ogólnie handel. Nowy system profesji pozwoli ci wyrobić swoje umiejętności i poznać rzeczy, które rzadko można znaleźć w książkach, dając ci pewną przewagę nad innymi graczami. Szabrowanie, zbieranie zasobów i przydatnych przedmiotów będzie nieodłączną częścią życia w FOnline: 2238. Wyrabianie przydatnego wyposażenia ze zgromadzonego złomu albo sprzedawanie go swoim ulubionym handlarzom, jest po prostu małą częścią wielkich możliwość jakie daje ci gra. A i oczywiście możesz zabrać komuś sprzęt, po prostu brutalnie go zabijając albo używając bardziej wyrafinowanych metod, jak kradzieży. Wybór jest twój - podobnie jak konsekwencje.

Z technicznego punktu widzenia, gra powróci do dobrego, starego widoku izometrycznego 2D. Silnik wspiera kilkanaście nowych cech takich jak nieprzezroczystość obiektów i obsługa formatu PNG. Użyty język programowania to AngelCode Scripting Library (albo po prostu AngelScript) stworzony przez Abdreasa Janssona. Wymagania systemowe będą minimalne jeśli chodzi o większość dzisiejszych komputerów: MS Windows 2000/XP/Vista, 56k bądź lepsze połączenie z Internetem i płyta Fallout 2. Były pogłoski że gra będzie działać również na Linuxie (z użyciem emulatora WINE), ale generalnie nie wspieramy tego. Angielski będzie jedynym obsługiwanym językiem.

W wyniku faktu, że gra jest na etapie wczesnych beta testów (pamiętajcie, projektowanie silnika poszło mocno do przodu i sam silnik może być uznany za prawie kompletnie skończony) to jest potrzebna sporo liczba testów cech i dodatków. Biorąc to pod uwagę, decyzja o organizacji kolejnego beta testu została podjęta, a jego data to 15 sierpień 2009. Nie możemy się doczekać by zobaczyć was w grze i wysłuchać waszych wrażeń na temat tego co zrobiliśmy, tak aby następny otwarty test był wzajemną przyjemnością.

⇒ Menu Źródło: Strona FOnline

Jeden z członków ekipy Rotators - Slaven Ostojic - w krótkim filmie prezentuje wygląd San Francisco w FOnline. Miasto różni się od tego znanego z Fallouta 2. Autorzy pozostali wierni koncepcji znanej z F2, która zakładała, że miasto założyli potomkowie rozbitków z chińskiej łodzi podwodnej. Obecnie miasto jest zarządzane przez komunistyczny Komitet Centralny, który ma siedzibę w dawnej świątyni Shi. Wraz z nowym ustrojem politycznym, zmieniono także wnętrza budynków, a na zewnątrz dodano nowe elementy graficzne nawiązujące do symboli komunistycznych.

Niektóre lokacje składające się z wielu mniejszych map zostały połączone w jedną. Przykładem jest tutaj właśnie San Francisco, jego południowa i północna część funkcjonują teraz jako jedna mapa. W dokach znajdziemy rybaków, tankowiec, a także motel w postaci kilku chat, w którym będzie można wynająć pokój i przechowywać w nim przedmioty i pieniądze.






⇒ Menu