<< Powrót do wyboru lokacji
RÓŻNE

Jak wygarnąć masę expa z okazji spotkania Strażnika Mostu?

Jak wygarnąć masę expa z okazji spotkania Strażnika Mostu? Od razu uprzedzam, rzecz jest dla ludzi bardzo cierpliwych i nie zrażających się łatwo:P oraz dla tych, którzy będą mieli na tyle szczęścia żeby na tego encountera doświadczyć. Po natrafieniu na Strażnika Mostu, najpierw odłączamy z naszej drużyne towarzyszy, o ile takich mamy. Potem omijając krowę lecimy do Strażnika i odpowiadamy poprawnie na pytania. Po wszystkim Strażnik idzie na drugą stronę mostu. Teraz chodzi o to by zabić krowę tak by nie została po drugiej stronie i jednocześnie podążać za strażnikiem, zabijając ewentualne kolejne krowy. Jak już przejdziemy przez most, podlatujemy do samochodu i bierzemy dobrą pukawkę i masę ammo do niej (ja wziąłem .44 Magnum Revolver bo ma zredukowany strzał i można oddać dwa celowane na turę, no i łatwo o amunicje do niego). Ustawiamy się teraz następująco: zaczynamy walkę, idziemy stanąć koło strażnika, ubijamy krowę (1-2 strzały celowane w oczy) i kończymy walkę (Enter, żeby nie było pomyłki i nie wciskajcie Spacji, bo to kończy turę a z racji braku przeciwników również walkę, ale nie zalica expa za krowę). Dziwnym trafem mimo infa, że nie można zakończyć walki w pobliżu wroga, to ona i tak się kończy. Dostajemy 80exp za krowę i dusimy od razu guzik A - obok nas pojawia się kolejna a nie chodzi o to żeby one wybuchały:P I od nowa, kulka w łeb, koniec walki, zaczynamy walkę, kulka w łeb, koniec walki etc. Aż do wyczerpania ammo:P Jak pisałem na początku jest to rzecz dla wytrwałych (tak żeby nabić 2-3lvl, potem koniec ammo i cierpliwości). Gdy nasz npc zabije krowę to nie ma za to exp, dlatego zostawiamy ich na początku. Można się też do tego przygotować wożąc Magnum i masę ammo w samochodzie jeśli się jeszcze tego encountera nie miało, tylko po co? Można oczywiście machać Super Sledge'm bądź nawet Sledgehammerem (de facto do zgłuszania krów on właśnie służy w rzeźniach) i trzepać exp ile tylko dusza zapragnie. Bądź najpierw złapać za kalkulator, policzyć ile tych krówn trzeba ubić żeby będąc w okolicach 20 lvl przeskoczyć o 1 lvl i się zniechęcić:D Ja skończyłem z wynikiem pod 300 krów co musiałoby się prezentować malowniczo tak jedna na drugiej :]

Podziękowania dla: kadrzys

2 levele

Na szóstym poziomie weź perka "Here and now" to podskakuje o 2 levele a nie jeden, czyli jesteś na 8 a nie 7 levelu. nie wiem czy wersja była spatchowana - dopisek DoPr'a)

Podziękowania dla: pan zły

Ach te wredne dzieci ;-))

To właściwie nie quest a ciekawostka. W Nowym Reno, pod posiadłością Wrighta bawią się dzieci. O ile jesteś w pancerzu wspomaganym jedno z nich zacznie cię przezywać. W rozmowie zapyta, jak się pije w tym "kostiumie". Gdy bohater odpowie że zbroja przetwarza mocz, dziecko zacznie cię wyśmiewać i sypać tekstami w stylu "Pije własne siuśki" :-)))

Podziękowania dla: QBA

Alien Blaster

No więc..... trza iść do Modoc. Zostawić tam samochód i wyjść z Modoc :) i udać się nad nie. Wędrować należy tam aż nie spotkamy aż nie spotkamy pewnego tradera ze strażą. Należy kupić od niego to co nam zaproponuje. Następnie opuszczamy lokację i zwiedzamy górne okolice Modoc aż do kolejnego spotkania. Kiedy znów spotkacie sprzedawczyka kupcie kolejną rzecz jaką wam oferuje. Operację tę należy powtarzać do skutku czyli do kupienia Alien Blastera.
Nie można zabic gościa i ot tak sobie wziąść Aliena bo wtedy go tam nie ma. Jeszcze jedno ..... trza mieć troche kasy :)

Podziękowania dla: Martin

Automaty z Nuka-Colą

Właściwie to nie jest quest. Podejdźcie do automatu z Nuka-Colą i wrzućcie monetę. Automat wypluje Nuka-Colę która kosztuje (chyba) 5 kapsli (czy czego tam) a ty wrzucasz tylko jedną monetę. Niestety w jednym automacie jest tylko kilka butelek :( (zależnie od automatu :-) - dopisek DoPr'a)

Podziękowania dla: Zywert

Ciekawostka w sprawie Unwashed Villiagers

Nie jest to, co prawda quest, ale ciekawostka. W Fallout' cie 2 Unwashed itd. to ma być Special Random Encounter, czyli można go odwiedzić tylko raz i za każdym razem jest w innym miejscu. Trochę to dziwne, bo ja go spotykałem za każdym razem, gdy wracałem z Ghost Farm do Modoc (ale tylko wtedy, gdy wybierałem Modoc z listy miast po prawej stronie mapy świata). Grałem w niespathowaną wersję z cd-action.

Podziękowania dla: Bartoszek

Cyferki

A propos cyferek, które można wciskać wchodząc do lokacji: Jeśli wchodząc do Den, w trakcie wyboru lokacji (west side i east side) naciśniemy 3, znajdziemy się w den residental nie istniejącej normalnie w grze mapie, która była pierwowzorem obecnego den. Właściwie nic tu nie ma, oprócz Smitego, z którym nie można gadać. Co ciekawe właśnie w tym miejscu stoi Highwayman "z grubą dupą" na screenie, w ósmej odsłonie księgi. "Cyferki" działają również w innych lokacjach, w Klamath nie radzę używać, gdyż można znaleźć się w na pół skończonej mapie kanionu, z której nie ma wyjścia. W Reno może to zaowocować tym, że znajdziemy sie w miejscu dokonywania transakcji między Enklawą i ludźmi Salvatora (którą to lokacje normalnie znajduje się rozmawiając z dzieciakiem przy domku Wrighta). Zapewne jest to tylko mała część wszystkich ciekawych lokacji, które można w ten sposób zwiedzić, ale zwyczajnie zabrakło mi czasu na sprawdzanie wszystkich miast, choć z pewnością jeszcze to zrobię.

Podziękowania dla: Miszcz Yaan

A może Ctr+R zamiast "cyferek"?

W menu głównym gry po wciśnięciu Ctr+R otworzy się lista wszystkich map z gry (nawet tych niewykorzystanych) Wybierasz dowolną i wciskasz enter. Gra się wtedy Nargiem, zero ekwipunku, bardzo niskie statsy. Nie można z nikim gadać ani przeszukiwać półek. Wychodzi się po ponownym wciśnięciu Ctr+R

Podziękowania dla: Bosy

Poprawka do "A może Ctr+R zamiast "cyferek"?"

Po przejściu do wybranej w ten sposób lokacji jest możliwość grania w "normalny" sposób. Trik jest banalny - po przejściu do mapy zasejwuj grę, wyjdź za pomocą Ctrl+R i użyj mocy (Load Game, panowie, Load Game). Voila.

Podziękowania dla: CaptGinyu

Darmowe ammo???

Znalazłem sposób na darmowe uzyskiwanie ammo. Potrzebne do tego jest kilka gunów, NPC i trochę amunicji. Przykładowo: bierzemy Sulika i dajemy mu 5 Grease Gunow i jeden magazynek (w tym wypadku 30 ammo). Klikamy parę razy na 'Use Best Weapon' i Sulik ma wtedy 5 gunow z PEŁNYM MAGAZYNKIEM. Potem dajemy trade, wyciągamy ammo z broni i bierzemy je sobie :))) Żeby zadziałało jeszcze raz, w trybie rozmowy trzeba kliknąć na "Put your weapon away". Następnie znowu "Combat Control", "Use best weapon" i mamy full amunicji :> Działa nawet w wersji 1.02.

Podziękowania dla: MP

Drogocenne kamyczki

Głowa mieszkańca Krypty - daje ci po jakimś czasie kamień, ale samolub słówkiem nie piśnie, że ma ich więcej - można je ukraść, dobrze jest jednak zasejwować przed próbą - w razie niepowodzenia bohatera szlag trafia.

Podziękowania dla: CaptGinyu

Gotowy materiał

W niektórych solucjach pisze, że by mieć stimpaka darmowego, to trzeba posiadać Myron'a w drużynie i wracać się po Brook flower i Xander Root. To nieprawda, bo te rośliny można zerwać z ogródka Tully'iego, albo natrafić na encountera z mięsożernymi roślinami i domkiem. (miejsc na pustyni z roślinkami jest wiele i nie tylko takie jak wymienił autor - dopisek Hammer'a). To spotkanie jest bardzo rzadkie, ale opłacalne. Nie mówię tak bez powodu, 5 stimpacków i Hunting Rifle piechotą nie chodzi (5x Meat Jerky też, ale to po co?) BTW Niektóre encountery są dobrym widowiskiem, np. wojna gangów (nie wiem jakich, ale pewnie głupich, bo przebiegłem podczas ich walki między nimi, a oni dalej swoje), albo żołnierze w armourach z pieskami nawalających bandytów.

Podziękowania dla: Bartoszek

Poprawka do "Gotowy materiał"

"W niektórych solucjach pisze, że by mieć stimpaka darmowego, to trzeba posiadać Myron'a w drużynie i wracać się po Brook flower i Xander Root." Twórcy solucji chyba powinni sobie kupić aparaty słuchowe, bo Myron wyraźnie mówi o trzecim składniku - pustej strzykawce. Swoją drogą, ta nieszczęsna strzykawka to kruczek tej niby-przydatnej umiejętności, bo o ile xander roots i brock flowers jest w grze dostatek, o tyle liczba empty hypodermics jest ściśle ograniczona. Można ich parę wykraść z zaawansowanych technicznie lokacji (SAD, SF), sporo jest w laboratorium Morona i posiadają je niektórzy narkomani w New Reno, ale łącznie jest ich najwyżej 20.

Podziękowania dla: CaptGinyu

Happy Independence Day Quest

...a raczej nie quest ale ciekawostka. Otóż na PipBoy-u, dokładnie 4 lipca każdego chyba roku, :) ukazuje się napis Happy Independence Day. Informacja jest ciekawa o tyle, że odkryłem to właśnie 4 lipca. :)

Podziękowania dla: Micho

Ciekawostki ze świata PipBoy'a

Co do PIP BOYA to wyświetla komunikaty także w inne święta np. 1 stycznia "Happy New Year" czy coś w tym stylu ;) Ciekawą rzeczą jest też wygaszasz ekranu: po prostu wejdź do głównego ekranu PIP BOYA i poczekaj jakiś czas (około minuty). Grałem w wersje spatchowaną ale w pierwotnej chyba też działa.

Podziękowania dla: BooC

Co i kiedy świętuje się w Stanach.

Oto pełny spis okolicznościowych dat wyświetlanych w Pip-Boyu, o których wspomnieli już Micho i BooC. Wszystko ręcznie malow.. sprawdzone ;-)

Grałem w spatchowana wersję, ale w tym przypadku to nie ma znaczenia.

Podziękowania dla: Marks

Holy Hand Grenade

Co do zdobycia Holy Hand Grenade - nie trzeba zabijać szczura aby go zdobyć. Granat jest w jaskini, co do szczura zaś - tylko ta broń może go zabić. Szczerze mówiąc nie wiem po kiego ratować tych rycerzy - bo ja mam teraz granat. Mam władzę! HAHAHAHA!

Podziękowania dla: CaptGinyu

Kolejne ułatwienie dla niespatchowanej wersji

Cierpiąc np. z powodu niskiej wartości skilla, będąc koło 18 - 21 levelu, weźcie sobie perka "Tag!" skok punktów tej umiejętności do jakichś 170%!!! I co więcej można te punkty potem sobie odjąć i przydzielić na coś innego! Wymagana wysoka inteligencja.

Podziękowania dla: MizMa

Kradzież na szóstkę

To, że jak się kradnie po jednej sztuce 6 rzeczy to dostajesz 200 xp to pewnie wiecie ale wykombinowaliśmy (grał z kolegą - dopisek DoPr'a), że jak wkładasz komuś rzeczy do inwentarza to tak samo za 6 rzeczy po jednej dostajesz 200 xp. to jest dobry sposób żeby podwyższyć se level w swojej wiosce. (nie wiem czy wersja była spatchowana - dopisek DoPr'a)

Podziękowania dla: pan zły

Najciekawsze tekściki

Tak serio mówiąc to nie jest to quest tylko ciekawostka. Po zakończeniu gry (czy też przed) wejdźcie do menu Fallouta 2. Naciśnijcie na shift, po czym credits a zobaczycie najciekawsze rozmowy z Fallouta.

Podziękowania dla: Martin

Nasz ziomek Falloucie 2?

Po wydaniu Fallout 1 firma Interplay ogłosiła konkurs na temat szczegółowj wiedzy na temat Fallout 1. Konkurs ogłoszono na stronie internetowej oraz w pewnym magazynie Australijskim. Miłym zaskoczeniem było to, że 2 miejsce zajął Polak: Łukasz Kawarski z Jaktarowa. A wiesz co było nagrodą? Jak się nazywa jeden z mieszkańców Arroyo, przywódca? LUCAS!

Podziękowania dla: Golic

Niedziałające triki w F2 v1.02...

Wszelkie "triki" typu:

i tak dalej nie działają w spaczowanej wersji (1.02).

Podziękowania dla: woyteq

Nowy bug?

Grając w Fallout 2 znalazłem nowego buga, dającego nam nieskończoność ruchu po mapie podczas walki (!). Aby to zrobić należy mieć perka Bonus Move [chyba wszystkim dobrze znany] i w czasie walki poruszyć się o te 2 darmowe pola. Teraz zapisz grę, a potem ją wczytaj. Ponownie masz 2 pkt ruchu do spożytkowania! Perka nie sprawdzałem na innych kompach u kolegów, ale myślę że zadziała na wszędzie. Oczywiście jest to dość denerwujące gdy musimy wczytywać, zapisywać, wczytywać i znowu zapisywać, a potem... znowu wczytywać :), ale czasem ten bug jest naprawdę przydatny.
(Głowy nie dam bo nie sprawdzałem, ale sprawdzę w najbliższym czasie ;-)... na razie dodaje - dopisek Hammer'a)

Podziękowania dla: Miko

O co chodzi w Crashed Whale

Jednym z randomów jest Crashed Whale. Jest to żarcik twórców F2.
Otóż w tetralogii Douglasa Adamsa "Autostopem przez galaktykę" jest scena, kiedy to bohaterowie zwiewając statkiem przed 2 rakietami uruchamiają napęd nieskończonego nieprawdopodobieństwa. W efekcie jedna rakieta zamienia się w wieloryba - który spadając ku powierzchni planety snuje egzystencjalne rozważania, druga zamienia się w doniczkę z petunią.
(btw książka jest rewelacyjna ---> w końcu rekomendują ją autorzy :))

Podziękowania dla: Zgryzik

O tym jak przejść przez most

Gdy spotkasz Most śmierci masz trzy opcje (właściwie to cztery... - dopisek Hammer'a)

Jeśli zdecydujesz się na czwartą opcję bedziesz potrzebował dużo amunicji i czasu (niektóre strzały nawet krytyczne zadają mu 0 hp). Uwaga na krowy jak skończysz walkę one wybuchają więc zabij jej zanim wyłączysz tryb walki.

Podziękowania dla: RedDragon

O tym jak stać się milionerem

Czasami podróżując karawaną możesz spotkać tradera z "ochroniarzami" w metal armourach i z hunting rifle - po wybiciu ich i przeszukaniu ciał okazuje się że trader nie ma w sumie nic (smg, korzonki i inne takie), ale ochrona ma... nieskończone siano! "Przeciągając" można brać do znudzenia, natomiast po użyciu "take all" siano znika (pewnie jest to bug w grze, ale te pare dodatkowych milionów się przyda jeżeli ktoś spędza dużo czasu w New Reno :P (Ja też myśle że to bug wersji niespatchowanej - dopisek Hammer'a)). Spotkałem się z tym tylko w niespatchowanej wersji.

Podziękowania dla: QweR

Po co komu lockpick? ;-)

Jeżeli jesteś bardzo zręczny i masz duże umiejętności w posługiwaniu się bronią palną możesz przy odrobinie szczęścia zniszczyć co niektóre drzwi. Wystarczy wejść w tryb turowy i strzelić do drzwi w trybie z celownikiem.

Podziękowania dla: Golic

Prawda o SRE..

Absolutnie nie jest prawdą, że bez luck na jakimś tam poziomie i bez perków explorer ,scout itp nie można się natknąć na specjalne spotkania. Specjalnie raz zagrałem postacią z luck 1 (słownie: JEDEN) i nie brałem tych perków. Pod sam koniec gry (przed podróżą na Enclave), jak już byłem trochę podpakowany, pojeździłem nieco po planszy i w ciągu 2 godzin grania znalazłem WSZYSTKIE (słownie: WSZYSTKIE) randomy - trzeba mieć na to czas, ochotę no i oczywiście paliwo do samochodu bo trzeba odkrywać kwadracik po kwadraciku.

Podziękowania dla: woyteq

Ułatwienie dla niespatchowanej wersji

Będąc w granicach 18 - 21 poziomu weźcie sobie perka "Here and Now" - skok na 29 lev. GWARANTOWANY!!! A co więcej nasi ziomkowie też się rozwijają!

Podziękowania dla: MizMa

Kopowianie przedmiotów

W katalogu z saveami zapisywane są dane dotyczące postaci, towarzyszy i ekwipunku, reszta plików przypisana jest lokacjom, więc np. w San Francisco w posterunku Bractwa idziemy do szafki, zostawiamy w niej przedmioty które chcemy skopiować, zapisujemy grę i z niej wychodzimy. Otwieramy katalog z zapisami (może to być SLOT01 albo SLOT02 zależy pod jakim slotem tą grę zapisaliście), kopiujemy plik (w tym przypadku SFCHINA2.sav) na pulpit. Jak to zrobimy, włączamy grę, wczytujemy zapis i przenosimy do ekwipunku to co zostawiliśmy w szafce, zapisujemy grę, wychodzimy albo minimalizujemy ją (przycisk z logo Windows) i plik w slocie podmieniamy na ten z pulpitu. Po uruchomieniu gry, wczytujemy zapis i mamy dwa razy więcej tych przedmiotów które chcieliśmy skopiować. Ta sztuczka działa w F1 i F2, a operacje można powtarzać do woli :)

Podziękowania dla: THUNDER

<< Powrót do wyboru lokacji