<< Borderlands
Borderlands - Nowiny


23 kwietnia 2009
O Borderlands słów kilka - 18:02 - Uqahs
Tym, którym znudził się ponury postapokaliptyczny świat gier RPG i szukają odpoczynku od zgłębiania skomplikowanej fabuły i rozwiązywania różnych questów, polecam śledzenie prac nad Borderlands. Tworzy ją ekipa Gearbox Software, twórcy dodatków do pierwszej części Half-Life i serii gier Brothers in Arms. Firma ta obecnie pracuje nad grą Aliens: Colonial Marines.

Od czasów prezentacji na targach E3 w 2008 roku, styl grafiki w Borderlands uległ zmianie i niedawno mogliśmy się o tym przekonać. Twórcy opublikowali pierwszego screena, na którym gra prezentuje swój nowy wygląd.

Borderlands

A co to w ogóle za gra? Oprócz tego obrazka, na oficjalnym forum gry, pojawiły się pierwsze informacje. Borderlands będzie shooterem z perspektywy pierwszej osoby z elementami RPG osadzonym w postapokaliptycznym świecie na pewnej niegościnnej planecie Pandora. System rozgrywki oparto na 4-osobowym trybie współpracy, a więc 4 graczy będzie mogło wcielić się w czworo unikalnych bohaterów o odmiennych umiejętnościach. Poniżej, lista postaci:

Mordeca - Łowca/snajper posiadający miecz, towarzyszył mu będzie ptak, który będzie atakował energią
Lilith - Rudowłosa dziewczyna. Postać magiczna, manipulująca czasem i przestrzenią.
Roland - Złota rączka, były najemnik ze zdejmowalnym działkiem, które może służyć za tarczę jak i broń ofensywną.
Brick - Mięśniak, nosi łapę swojego zdechłego psa na na łańcuchu wokół szyi. Może tymczasowo zwiększać swoją zdolność walki wręcz, wstrzykując sobie pewną substancję.

Gra ma oferować generowane losowo mapy, podobnie jak Diablo. Jednak największe zainteresowanie wzbudza nowatorski system generowanych losowo broni. Ilość możliwych kombinacji, a co za tym idzie, ilość broni będzie wahać się w okolicy miliona! W grze powinny pojawić się także pojazdy, których wygląd przywodzi na myśl filmowego Mad Maxa. Zapowiada się ciekawie. Data premiery nie została jeszcze oficjalnie podana, ale najprawdopodobniej Borderlands ujrzymy jesienią tego roku.

Źródło: Strona oficjalna gry

Trzynasty Schron

02 maja 2009
Nowe screeny Borderlands - 0:04 - Uqahs
O Borderlands pisałem w tym newsie. Gra przeszła niedawno lifting i zmieniła styl graficzny. Oprawa wizualna przypomina teraz komiks, choć jak zapewniają twórcy, nie zastosowano techniki cell-shading. Tytuł ten dość luźno porusza klimaty postapo, łączy w sobie elementy gier FPS i RPG. Jakby tego było mało, w grze nie zabraknie pojazdów. Właśnie ukazały się kolejne screeny z gry. Jak sami się przekonacie, niektóre obrazki klimatem przypominają Mad Maxa, a niektóre świat fantasy. Na Trzynastym Schronie poruszamy szeroko pojęte "klimaty", dlatego warto wspomnieć i o tej grze.

Kliknij, aby powiększyć Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć Kliknij, aby powiększyć
Kliknij, aby powiększyć Kliknij, aby powiększyć

Źródło: Rock, Paper, Shotgun

Trzynasty Schron

02 czerwca 2009
Trailer Borderlands - 1:11 - Uqahs
Ciekawie zapowiadająca się produkcja studia Gearbox Software łącząca w sobie elementy gier FPS i RPG przy okazji targów E3 doczekała się krótkiego trailera. Twórcy Borderlands od czasów zeszłorocznych targów zmienili drastycznie wygląd gry. W tym celu zastosowali specjalną technikę przypominającą "cell-shading". Jak mówi dyrektor artystyczny gry, Brian Martel:

"Szukaliśmy sposobu na nadanie grze charakteru, który pasowałby do stylu Role Playing Shootera. Istniały pewne elementy gry, które wyrastały ponad wszystko i klimat surowej rzeczywistości nie był odpowiedni. Dlatego spędziłem trochę czasu przeglądając koncepty i pomyślałem, że powinniśmy sprawić, aby gra wyglądała tak jak one. Chciałem czegoś bardziej ludzkiego i ciepłego - czegoś, co pozwala ci ujrzeć rękę artysty przy pracy."

Więcej przeczytacie w wywiadzie, który przeprowadził z Brianem serwis IGN.

Gra wykorzysta silnik Unreala 3 i oferować będzie otwarte środowisko gry, z pojazdami, mnóstwem broni i przeciwników. Zapowiada się bardzo ciekawie. Poniżej macie wspomniany trailer prezentujący kilka scen z Borderlands, które powinno się ukazać jeszcze tej jesieni.

Źródła: IGN oraz Shacknews

Trzynasty Schron

09 września 2009
„Borderlands” – z wizytą na planie… - 18:21 - Zagłoba
Do premiery najnowszego dziecka Gearbox Software – „Borderlands”, czyli ambitnego połączenia FPS z cRPG, podlanego gęsto postapokaliptycznym sosem, pozostało około półtora miesiąca. Co miało zostać ujawnione, to zostało. Co miało zostać ukryte, takie pozostanie, a gracze skrzętnie rozliczą twórców i zapchają ich maile „konstruktywną oraz kulturalną krytyką”, za przeróżne smaczki, którymi z jakiś dziwnych powodów nie chcieli się podzielić (bo oczywiście wersji demonstracyjnej przed premierą nie będzie, bo po co komu takie burżuazyjne wynalazki?).

Oczywiście Teksańczycy nie mogą sobie pozwolić na chwilę oddechu, gdyż trybiki ogromnej machiny marketingowej ruszyły już dawno temu, a okres premiery gry jest na tyle morderczy (koniec października, czyli moment kiedy wychodzą największe hity roku i toczy się bitwa do ostatniej złotówki przed gwiazdką), że każda chwila zawahania może być równoznaczna z porażką gry lub, w najgorszym wypadku, upadkiem studia. Dlatego twórcy przygotowali dla nas coś specjalnego – jedyną w swoim rodzaju i niezwykle odprężającą wizytę za kulisami „Borderlands”.

Zapewne wielu z Was pomyślało, że powinienem się w tym momencie leczyć na nogi (bo na mózg jest już za późno), skoro zachwalam jakąś średnio ciekawą gadkę zgrai nerdów, którzy przez kilka minut z ekstazą w głosie mówią jaki to ich projekt jest wystrzałowy, czego on to nie zrobi, na ile sposobów można rozpaćkać mózg naszych nieszczęsnych ofiar, dzięki jakiemuś tam ficzerowi i że ogólnie konkurencja może im naskoczyć. Nie tym razem! Przekonajcie się sami. Na zachętę powiem, że dostało się niejakiemu Christianowi, który starał się wcielić w rolę Johna Connora oraz amerykańskiemu odpowiednikowi pana Durczoka (tak, tego pedanta od biurka).

Jak widać na planie „Borderlands” panuje mocno napięta atmosfera. Miejmy nadzieje, że to nie przełoży się na jakość produkcji i w nagrodę będziemy mogli wysłać biednemu Claptrapowi kilka saszetek ziółek ;)

Osobiście czekam z niecierpliwością na kolejne części.

Trzynasty Schron

24 września 2009
Borderlands na PC opóźnione - 0:08 - Uqahs
BorderlandRobiąca wokół siebie coraz więcej szumu gra, będąca połączeniem strzelaniny z perspektywy pierwszej osoby i gry RPG, już w październiku pojawi się na półkach sklepowych. Datę premiery w USA ustalono początkowo na 20. października, lecz autorzy gry poinformowali, że wersja na PC ukaże się sześć dni później. Twórcy dali sobie czas na optymalizację gry.
"Optymalizujemy wersję na PC, co zajmie kilka dni dłużej niż sądziliśmy. Borderlands na PC wyjdzie 26. października."

Posiadacze konsol w Ameryce nie muszą się martwić, data premiery gry na ich platformy nie uległa zmianie i nadal jest to 20. października. Reszta konsolowego świata będzie mogła cieszyć się Borderlands 23. października, a PeCetowcy dostaną ją w swoje wygięte od klawiatur łapska dopiero pod koniec miesiąca, dokładnie 30. października.

Źródło: IGN

Trzynasty Schron

03 października 2009
Wymagania Borderlands - 15:24 - Uqahs
BorderlandSerwis Steam ujawnił wymagania systemowe gry Borderlands na PC. Przypomnijmy, że jej premiera w USA została przesunięta na 26. października. Aby umilić oczekiwanie, Steam oferuje 10% zniżki dla osób, które zamówią grę przed premierą. Co oznacza, że wydanie tej gry na PC kosztuje 45 euro. Europa jak i pecetowa reszta świata na połączenie gry RPG z shooterem musi poczekać do 30. października.

Poniżej wymagania (jak na razie nieoficjalne):

System operacyjny: Windows XP/Vista Procesor: 2.4 Ghz
Pamięć: 1GB RAM (rekomendowane 2GB dla Visty)
Grafika: karta graficzna z 256MB pamięci lub lepsza (seria GeForce 8 lub wyższa/seria Radeon R8xx)
Miejsce na dysku: 8 GB lub więcej
Dźwięk: karta dźwiękowa kompatybilna z Windows

Źródło: Shacknews

Trzynasty Schron

14 października 2009
Borderlands w telewizji - 16:57 - Uqahs
BorderlandProdukcja studia Gearbox Software doczekała się telewizyjnej reklamy. Borderlands trafi na amerykańskie półki sklepowe już 20 października (wersja na konsole) oraz 26 października (wersja na pecety). O datach premiery i wymaganiach gry informowaliśmy już wcześniej w newsach: Borderlands na PC opóźnione oraz Wymagania Borderlands.

Źródło: Shacknews

Trzynasty Schron

16 października 2009
The Zombie Island of Dr. Ned - Zombie z Pandory - 19:48 - Uqahs
BorderlandTwórcy Borderlands ulegli najwidoczniej ogólnej modzie na gry z żywymi trupami. Wydawca gry, 2K Games, ogłosił, że jeszcze w tym roku ujrzymy pierwszy z dodatków do tego połączenia RPG i FPS. The Zombie Island of Dr. Ned wprowadzi do gry nowych przeciwników, których trzeba będzie po raz kolejny wysłać na tamten świat. O fabule dowiadujemy się z krótkiej notki - tworzeniem zombich zajmuje się niejaki Dr. Ned, który w ten sposób utrzymuje przy życiu siłę roboczą Jakobsa Cove'a. Niestety jego praca wymyka się spod kontroli i to gracz będzie musiał zająć się opanowaniem sytuacji. Dodatek ma oferować szereg nowych questów, unikalnych przedmiotów i mózgożernych przeciwników.

DLC ma ukazać się na wszystkie trzy najpopularniejsze platformy, a więc PC, Xbox360 i PS3. Jego cena to tradycyjne 10 dolarów lub 800 punktów Microsoftu. Światowa premiera Borderlands już w najbliższy wtorek, ale twórcom nie przeszkadza to w zapowiadaniu kolejnych rozszerzeń. Kolejnych, bo wiadomo, że wspomniane zombiaki nie będą jedynym dodatkiem. Puszka Pandory, którą stworzyło Gearbox Software wydaje się nie mieć dna, jakie DLC z niej wyfruną? Czas pokaże.

Źródło: Shacknews

Trzynasty Schron

16 października 2009
Postapokalipsa od Cenegi - 23:14 - Uqahs
Borderlands Tytuł tego newsa jest może trochę nieco zbyt huraoptymistyczny, ale Cenega ujawniła kilka szczegółów dotyczących swojego planu wydawniczego. Jak na razie nie ma wzmianki o Falloucie 3 w wersji "Gra Roku", ale fani apokalipsy znajdą tam smakowite kąski.

Cenega wyda grę Borderlands, o której huczą bez przerwy wszelkie serwisy internetowe, i o której newsy możecie znaleźć także na Schronie, wystarczy spojrzeć niżej. Już teraz mamy możliwość zakupienia pre-ordera gry w promocyjnej cenie, którą opisuje równanie: promocja = cena_normalna - 20 zł. A więc odpowiednio: 79,99 zł za wersję na PC, a gracze konsolowi zapłacą dokładnie 2,375 raza więcej, czyli 189,99 zł. Nie ma to jak płacić 110 zł za logo Sony lub Microsoftu. :D Konsolowcy będą więc cieszyć się... z premiery 23. października, a pecetowcy dopiero 30. października, o ile Cenega dotrzyma terminu premiery światowej, bo sądząc z braku tej informacji w opisie gry na stronie wydawcy, w Polsce Borderlands może zaliczyć obsuwę.

Zew Prypeci

Do grona gier klimatach, przybywających na skrzydłach Cenegi do naszego kraju, dołączył S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci. Sequel tej osadzonej w Czarnobylu i okolicach gry ma ukazać się dopiero w przyszłym roku. Jak czytamy na stronie:

Jako partner GSC Games World w Polsce z przyjemnością ogłaszamy, że do naszego planu wydawniczego trafiła wyjątkowa gra S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci! S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci to trzecia, najnowsza część kultowej serii strzelanin z elementami RPG, S.T.A.L.K.E.R.

Źródło: cenega.pl

Trzynasty Schron

10 listopada 2009
Pierwszy DLC do Borderlands - znamy datę premiery - 18:12 - Uqahs
Borderland
O dodatku do Borderlands informowaliśmy w tym newsie. Gearbox Software - twórcy gry - ogłosili, że DLC zatytułowany The Zombie Island of Dr. Ned ukaże się 24 listopada na konsole Playstation 3 i Xbox 360. Twórcy zapewnili posiadaczy pecetów, że dodatek pojawi się także na ich platformę, ale nie wiadomo jeszcze kiedy. Cena to standardowe 10 dolarów albo 800 punktów w usłudze LIVE. The Zombie Island of Dr. Ned ma oferować zupełnie nowe tereny do eksploracji, nowych przeciwników i unikalne przedmioty.

Twórcy poinformowali też, że trwają intensywne prace nad patchem dla wersji PC. Możemy jedynie zgadywać, kiedy łatka zostanie opublikowana.

Źródło: Shacknews

Trzynasty Schron

17 listopada 2009
Patch do Borderlands - 14:05 - Uqahs
Borderland
Studio Gearbox Software dotrzymało obietnicy i wydało pierwszego patcha do wersji PC swojej gry. Łatka oznaczona została numerkiem 1.01. Oto zmiany, jakie wprowadza:

Uaktualnienie jest przeznaczone jedynie dla posiadaczy pudełkowych wersji. Zamawiający poprzez Steama lub Direc2Drive muszą udać się na strony tych serwisów. Patch można pobrać ze strony producenta albo ze strony wydawcy - waży 184 MB.

Źródło: Shacknews

Trzynasty Schron

24 listopada 2009
Premiera Zombie Island of Dr. Ned - 17:31 - Uqahs
Borderlands
Twórcy Borderlands świętują dzisiaj premierę pierwszego dodatku do ich gry - Zombie Island of Dr. Ned. Rozszerzenie przenosi graczy na tajemniczą wyspę, na której grasują żywe trupy. Na razie dodatkiem mogą cieszyć się jedynie posiadacze konsol, po wydaniu 10 dolarów. Gracze pecetowi muszą uzbroić się w cierpliwość, bowiem producent nie ujawnił jeszcze daty premiery wspomnianego DLC na tę platformę. Poniżej przedsmak tego, co przygotowali twórcy w postaci premierowego trailera Zombie Island of Dr. Ned.

Źródło: Shacknews

Trzynasty Schron

01 grudnia 2009
Game Exowa recenzja Borderlands - 17:05 - nie wiem
Borderland Możecie to uznać za robienie lansu naszemu sojuszniczemu serwisowi i możecie pomyśleć, że jest to lans zupełnie zbędny, ale o grze Borderlands informowaliśmy już od 23 kwietnia tego roku, dlatego recenzja tej gry może być całkiem miłym urozmaiceniem dotychczasowych nowin na jej temat. A że jest na innym serwisie? Cóż z tego – właśnie po to zawiera się sojusze, knuje intrygi i spiskuje przeciw wrogom… no, może nieco się zapędziłem. Sama recenzja jest bardzo długa, a tutaj zaprezentuję jedynie jej początek:

Listopad przyniósł nie tylko krótsze dni, chłodniejsze noce i pierwsze poważniejsze sprawdziany. Listopad przyniósł nam również nieco zabawy, w postaci pudełek z grą Borderlands, które prędko zapełniły sklepowe półki. Uśmiech i radość mogą nie znikać z naszych twarzy, a jesienna pogoda może przestać mieć znaczenie, choćby na te chwile, gdy stajemy się najemnikiem na zakurzonych, rozgrzanych słońcem pagórkach planety Pandora. Gdzieś na niej czeka na nas skarb, a ludzie ze studia Gearbox dołożyli wszelkich starań, aby jego odnajdywanie było niezapomnianym przeżyciem.

Recenzja Borderlands autorstwa eimyra w serwisie Game Exe.

Trzynasty Schron

11 grudnia 2009
Drugi DLC do Borderlands zapowiedziany - 14:55 - Uqahs
BorderlandLedwie dwa dni temu Wyspa Zombich Doktora Neda uszczęśliwiła zniecierpliwionych posiadaczy pecetów, którzy musieli czekać ponad dwa tygodnie na ten dodatek, a już ujawniono informacje o nowym rozszerzeniu. Drugi DLC nie będzie jednak tak bogaty, jak jego poprzednik. Twórcy zapowiadają całkowicie nowy tryb gry oraz trzy nowe areny (Riot Arenas), na których gracze będą mogli zmierzyć się z hordami coraz mocniejszych przeciwników. Walka ma przynieść sowite wynagrodzenie w postaci punktów doświadczenia, jak i znajdowanych przedmiotów. Gearbox Software szykuje też dla graczy rodzaj banku, dzięki czemu przechowywanie bogatego arsenału, jaki zaserwowali nam twórcy będzie prostsze.

Mad Moxxi's Underdome Riot

Mad Moxxi's Underdome Riot, podobnie jak jego poprzednik, faworyzuje konsole i pojawi się 29 grudnia na Xboxa 360 oraz 7 stycznia 2010 na PS3. Pecetowi gracze znów muszą uzbroić się w cierpliwość. Cena dodatku to tradycyjne 800 punktów Microsoftu lub 10 dolarów.

Źródło: Shacknews

<< Borderlands