Trzynasty Schron - Postapokalipsa i Fallout Dmitrij Manasypow - Droga stali i nadziei Dmitrij Głuchowski - Outpost
Kwiecień 15, 2021, 06:57:47 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: Czy wiesz że... na Trzynastym Schronie wciąż działa system ankiet. Oddaj głos w aktualnej ankiecie
 
   Strona główna   Pomoc Kalendarz Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: ATMS Alternative Travel - wywala przy zapisie  (Przeczytany 327 razy)
Sajok
Kapral
*
Wiadomości: 139


« : Listopad 12, 2020, 00:35:51 »

Czy ktoś może używa(ł) tego moda? W okolicach Dużego Miasta mod mi wywala do pulpitu podczas próby zapisywania (jakiegokolwiek) gry. Na nexusie w forum tego moda ktoś też miał ten sam problem, ale nie ma podanego rozwiązania tego crashu. Pobieżnie przejrzałem mod w GECKU i F3Edit ale nic nie znalazłem... Co może powodować w modzie wywalanie do pulpitu przy próbie jakiegokolwiek zapisu?

EDIT: Problem niejako rozwiązany. Dla zainteresowanych pozwolę sobie przekleić:

Check your game saves folder. Do you have any saves that have a (.tmp) as it's extension?

You need to go to the windows "folder options menu" -> view -> uncheck "Hide extensions.." to be able to see file extensions. If you have a save with that extension that means that that save is corrupt.
oś mo
Try this:
1. delete any saves with that .tmp extension
2. get back in the game (load last save that you made)
3. kill yourself with a bomb or hand grenade
4. when the game comes back make another save

To tyle. A czy ktoś może wyjaśnić czemu tak się dzieje? Bo sumie rozwiązanie jest nieco "kosmiczne": skasuj jakieś dziwne save'y a następnie wysadź się w grze granatem i wszystko będzie już działać (i działa) Wink Zauważyłem, że te "dziwne" save'y .tmp tworzą się chyba jak mnie losowy wywala z gry, tak bez powodu. Tak na marginesie luźna myśl: dawno nie grałem w F3 i teraz jeszcze wyraźniej widzę jaka przepaś dzieli F3 od F:NV, szczególnie w kwestii fabularnej...
« Ostatnia zmiana: Listopad 12, 2020, 17:35:14 wysłane przez Sajok » Zapisane
Aurelinus
Sojusznicy 13S
*
Wiadomości: 625



WWW
« Odpowiedz #1 : Styczeń 22, 2021, 14:06:27 »

A czy ktoś może wyjaśnić czemu tak się dzieje? Bo sumie rozwiązanie jest nieco "kosmiczne": skasuj jakieś dziwne save'y a następnie wysadź się w grze granatem i wszystko będzie już działać (i działa) Wink Zauważyłem, że te "dziwne" save'y .tmp tworzą się chyba jak mnie losowy wywala z gry, tak bez powodu. Tak na marginesie luźna myśl: dawno nie grałem w F3 i teraz jeszcze wyraźniej widzę jaka przepaś dzieli F3 od F:NV, szczególnie w kwestii fabularnej...
Wiem, że stare, ale dla potomności - save'y w F3/FNV nie zapisują stanu skryptów losowych, których działa całe stado na obszarach zewnętrznych, głównie randomowe spotkania, fauna, część wrogów którzy się respawnują itp. A skrypty lubią się kaszanić po załadowaniu sejwa i próbie ustalenia gdzie jesteś i na jakim etapie. Pomysł z bombą nie jest nowy i działa od zarania dziejów F3, a właściwie Obliviona, bo gra przy śmierci tworzy twardego sejwa. Tyle, że jest o niebo bezpieczniejszy i sensowniejszy sposób ochrony przed randomowymi dziwactwami - kończ grę i zapisuj stan gry w zamkniętym pomieszczeniu i po sprawie - pisałem o tym wielokrotnie i nawet w moich modach jest uwaga na ten temat. Nie trafisz nigdy na problem przy sejwach, jeśli będziesz korzystał z tej metody. I dotyczy ona również FNV.
Akurat w tym wypadku na pewno wina leży po stronie wadliwych skryptów moda, ale dodane do niestabilności samej gry tworzą wybuchową mieszankę. Po prostu kończ grę w pomieszczeniu zamkniętym i problem się nie pojawi, nawet przy niestabilnych modach. Chodzi z grubsza o to, że wszystkie skrypty są resetowane przy wczytaniu gry i te, które zostały zmodyfikowane w modach są doczytywane później (o milisekundę) - tzn. gra najpierw ładuje czystego F3 a potem próbuje modyfikować rzeczywistość na podstawie danych odczytanych z modów i sejwów, Jak można się domyślić dość luźna struktura plików gry powoduje, ze to się nie zawsze  udaje i masz klops. Na pewno nie raz trafiłeś na pędzących gdzieś dziwnych ludzi w grze (lub inne istoty) - to właśnie ten przypadek - oryginalna gra zapisała ich gdzieś indziej, a po doczytaniu moda są przesuwani tam, gdzie widzi ich mod. Wczytując grę w pomieszczeniu dajesz jej czas na weryfikację plików (podczas wychodzenia z tego pomieszczenia na zewnątrz), ale już jesteś w grze i w razie błędu skrypty nie są odpalane, dziwactwa się nie pojawiają ani gra najczęściej się nie wywala. Taki sam skutek ma też reload w trakcie gry (w dowolnym miejscu tym razem), wszystko to działa sprawniej, bo już jesteś zalogowany, a reload nie powoduje resetu skryptów.
Tak na marginesie luźna myśl: dawno nie grałem w F3 i teraz jeszcze wyraźniej widzę jaka przepaś dzieli F3 od F:NV, szczególnie w kwestii fabularnej...
Tak samo jak Wiedźmin 1 nie dostaje Wiedźminowi 3. Nie robiłbym z tego problemu - inne czasy, inne założenia.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 22, 2021, 14:12:18 wysłane przez Aurelinus » Zapisane
Sajok
Kapral
*
Wiadomości: 139


« Odpowiedz #2 : Styczeń 22, 2021, 20:43:54 »

Bardzo cenne uwagi Smiley Obiło mi się kiedyś o uszy o tych zapisach w pomieszczeniach, choć nie pamiętam przy jakiej okazji. Ale dopiero Twój wykład Aurelinusie wyjaśnił o co w tych czystych zapisach chodzi i jakie to ma konsekwencję. Tym bardziej dla mnie to ważne, że mój FNV dość regularnie się zawiesza i wywala (założyłem, że to z uwagi na wady silnika i dużą ilość ładowanych modów, no i częstość grzebania w tych modach), więc zwrócę teraz uwagę na tę kwestię, którą poruszyłeś powyżej. Jeszcze raz dzięki Aurelinusie Pijmy piwo!
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kanał RSS Trzynastego Schronu Trzynasty Schron na Twitterze Trzynasty Schron na Facebooku Trzynasty Schron na Tumblr Trzynasty Schron na Instagramie Postapokalipsa bez ograniczeń! Radia Trzynastego Schronu na TubaFM Trzynasty Schron na YouTube
Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2011, Simple Machines Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!