Autor Wątek: ATMS Alternative Travel - wywala przy zapisie  (Przeczytany 490 razy)

Sajok

  • Kapral
  • *
  • Wiadomości: 139
ATMS Alternative Travel - wywala przy zapisie
« dnia: 11 Listopad 2020, 23:35:51 »
Czy ktoś może używa(ł) tego moda? W okolicach Dużego Miasta mod mi wywala do pulpitu podczas próby zapisywania (jakiegokolwiek) gry. Na nexusie w forum tego moda ktoś też miał ten sam problem, ale nie ma podanego rozwiązania tego crashu. Pobieżnie przejrzałem mod w GECKU i F3Edit ale nic nie znalazłem... Co może powodować w modzie wywalanie do pulpitu przy próbie jakiegokolwiek zapisu?

EDIT: Problem niejako rozwiązany. Dla zainteresowanych pozwolę sobie przekleić:

Check your game saves folder. Do you have any saves that have a (.tmp) as it's extension?

You need to go to the windows "folder options menu" -> view -> uncheck "Hide extensions.." to be able to see file extensions. If you have a save with that extension that means that that save is corrupt.
oś mo
Try this:
1. delete any saves with that .tmp extension
2. get back in the game (load last save that you made)
3. kill yourself with a bomb or hand grenade
4. when the game comes back make another save

To tyle. A czy ktoś może wyjaśnić czemu tak się dzieje? Bo sumie rozwiązanie jest nieco "kosmiczne": skasuj jakieś dziwne save'y a następnie wysadź się w grze granatem i wszystko będzie już działać (i działa) ;) Zauważyłem, że te "dziwne" save'y .tmp tworzą się chyba jak mnie losowy wywala z gry, tak bez powodu. Tak na marginesie luźna myśl: dawno nie grałem w F3 i teraz jeszcze wyraźniej widzę jaka przepaś dzieli F3 od F:NV, szczególnie w kwestii fabularnej...
« Ostatnia zmiana: 12 Listopad 2020, 16:35:14 wysłana przez Sajok »

Aurelinus

  • Sojusznicy 13S
  • *
  • Wiadomości: 625
    • Mój miniblog tematyczny
Odp: ATMS Alternative Travel - wywala przy zapisie
« Odpowiedź #1 dnia: 22 Styczeń 2021, 13:06:27 »
A czy ktoś może wyjaśnić czemu tak się dzieje? Bo sumie rozwiązanie jest nieco "kosmiczne": skasuj jakieś dziwne save'y a następnie wysadź się w grze granatem i wszystko będzie już działać (i działa) ;) Zauważyłem, że te "dziwne" save'y .tmp tworzą się chyba jak mnie losowy wywala z gry, tak bez powodu. Tak na marginesie luźna myśl: dawno nie grałem w F3 i teraz jeszcze wyraźniej widzę jaka przepaś dzieli F3 od F:NV, szczególnie w kwestii fabularnej...
Wiem, że stare, ale dla potomności - save'y w F3/FNV nie zapisują stanu skryptów losowych, których działa całe stado na obszarach zewnętrznych, głównie randomowe spotkania, fauna, część wrogów którzy się respawnują itp. A skrypty lubią się kaszanić po załadowaniu sejwa i próbie ustalenia gdzie jesteś i na jakim etapie. Pomysł z bombą nie jest nowy i działa od zarania dziejów F3, a właściwie Obliviona, bo gra przy śmierci tworzy twardego sejwa. Tyle, że jest o niebo bezpieczniejszy i sensowniejszy sposób ochrony przed randomowymi dziwactwami - kończ grę i zapisuj stan gry w zamkniętym pomieszczeniu i po sprawie - pisałem o tym wielokrotnie i nawet w moich modach jest uwaga na ten temat. Nie trafisz nigdy na problem przy sejwach, jeśli będziesz korzystał z tej metody. I dotyczy ona również FNV.
Akurat w tym wypadku na pewno wina leży po stronie wadliwych skryptów moda, ale dodane do niestabilności samej gry tworzą wybuchową mieszankę. Po prostu kończ grę w pomieszczeniu zamkniętym i problem się nie pojawi, nawet przy niestabilnych modach. Chodzi z grubsza o to, że wszystkie skrypty są resetowane przy wczytaniu gry i te, które zostały zmodyfikowane w modach są doczytywane później (o milisekundę) - tzn. gra najpierw ładuje czystego F3 a potem próbuje modyfikować rzeczywistość na podstawie danych odczytanych z modów i sejwów, Jak można się domyślić dość luźna struktura plików gry powoduje, ze to się nie zawsze  udaje i masz klops. Na pewno nie raz trafiłeś na pędzących gdzieś dziwnych ludzi w grze (lub inne istoty) - to właśnie ten przypadek - oryginalna gra zapisała ich gdzieś indziej, a po doczytaniu moda są przesuwani tam, gdzie widzi ich mod. Wczytując grę w pomieszczeniu dajesz jej czas na weryfikację plików (podczas wychodzenia z tego pomieszczenia na zewnątrz), ale już jesteś w grze i w razie błędu skrypty nie są odpalane, dziwactwa się nie pojawiają ani gra najczęściej się nie wywala. Taki sam skutek ma też reload w trakcie gry (w dowolnym miejscu tym razem), wszystko to działa sprawniej, bo już jesteś zalogowany, a reload nie powoduje resetu skryptów.
Tak na marginesie luźna myśl: dawno nie grałem w F3 i teraz jeszcze wyraźniej widzę jaka przepaś dzieli F3 od F:NV, szczególnie w kwestii fabularnej...
Tak samo jak Wiedźmin 1 nie dostaje Wiedźminowi 3. Nie robiłbym z tego problemu - inne czasy, inne założenia.
« Ostatnia zmiana: 22 Styczeń 2021, 13:12:18 wysłana przez Aurelinus »

Sajok

  • Kapral
  • *
  • Wiadomości: 139
Odp: ATMS Alternative Travel - wywala przy zapisie
« Odpowiedź #2 dnia: 22 Styczeń 2021, 19:43:54 »
Bardzo cenne uwagi :) Obiło mi się kiedyś o uszy o tych zapisach w pomieszczeniach, choć nie pamiętam przy jakiej okazji. Ale dopiero Twój wykład Aurelinusie wyjaśnił o co w tych czystych zapisach chodzi i jakie to ma konsekwencję. Tym bardziej dla mnie to ważne, że mój FNV dość regularnie się zawiesza i wywala (założyłem, że to z uwagi na wady silnika i dużą ilość ładowanych modów, no i częstość grzebania w tych modach), więc zwrócę teraz uwagę na tę kwestię, którą poruszyłeś powyżej. Jeszcze raz dzięki Aurelinusie :piwo2: