Trzynasty Schron - Postapokalipsa i Fallout
Czerwiec 26, 2019, 14:24:40 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: Czy wiesz że... na Trzynastym Schronie wciąż działa system ankiet. Oddaj głos w aktualnej ankiecie
 
   Strona główna   Pomoc Kalendarz Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Poszukuję moderów do teamu :)  (Przeczytany 232 razy)
Ochłap
Kapral
*
Wiadomości: 7


« : Maj 14, 2019, 16:54:21 »

Witam serdecznie, Schronowicze. Poszukuję chętnych do współpracy moderów przy projektowaniu i przebudowywaniu Falloutów, w gruncie rzeczy na ten czas chodzi o 3 i NV. Zatem jeśli znajdą się tutaj jacyś chętni, pozostawcie ślad po sobie, a rozgryziemy jakoś szerzej ten temat. Mam trochę ciekawych pomysłów do wdrożenia, a co dwie głowy, to nie już nie będzie jedna.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 05, 2019, 20:33:23 wysłane przez Ochłap » Zapisane
Rezro
St. chorąży
*
Wiadomości: 4001


Why you people care so much where your souls are?


« Odpowiedz #1 : Maj 18, 2019, 00:17:54 »

Shamo all over again Idą, idą zombie, każdy Cię za dupę...
Zapisane
Ochłap
Kapral
*
Wiadomości: 7


« Odpowiedz #2 : Czerwiec 05, 2019, 20:32:01 »

Dalej cisza? Najwyraźniej. Co za krypta... tylko jeden coś mruknął i sobie poszedł.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 05, 2019, 20:38:27 wysłane przez Ochłap » Zapisane
Jerzy
Major - Redaktor
*
Wiadomości: 1502


Nie możesz być lisem, lwem też nie, bądź jeżem


« Odpowiedz #3 : Czerwiec 06, 2019, 23:34:13 »

No cóż, zbyt wiele doświadczeń życiowych. Zbyt mało młodych, naiwnych zapaleńców.
Zapisane

Historia uczy nas tylko tego, że jeszcze nigdy, nikt się z niej niczego nie nauczył.
Coś się kończy, coś się zaczyna- apokalipsa jest wokół.
Ochłap
Kapral
*
Wiadomości: 7


« Odpowiedz #4 : Czerwiec 07, 2019, 08:50:30 »

No cóż, zbyt wiele doświadczeń życiowych. Zbyt mało młodych, naiwnych zapaleńców.

A któż ich nie ma? Co do drugiej części - możesz rozwinąć myśl? Wiesz, wiem, że dziwnie poszukiwać teamu do modowania amerykańskiej gry o holocauście. Z resztą sam nie wiem czy czasami jest to do końca dobry pomysł z wyjściem z takim zapytaniem, no ale z tak z dobrą karmą coś tam sobie dłubię.
Zapisane
Rezro
St. chorąży
*
Wiadomości: 4001


Why you people care so much where your souls are?


« Odpowiedz #5 : Czerwiec 09, 2019, 16:09:12 »

Na początek proponuje ci wziąć się za modowanie i jak będziesz miał coś konkretnego to wtedy sobie szukaj konkretnych ludzi do konkretnych zadać. Bo jak kolega wyżej sarkastycznie to ujął, dzieciaków z zapałem do tego by inni odwalili za nich robotę to znaleźć nie jest trudno (szczególnie na Shamo). Naprawdę poświęciłem już zbyt dużo uwagi na ten temat, ale zapodziała mi się moja stara copy-pasta na ten temat.
Zapisane
Ochłap
Kapral
*
Wiadomości: 7


« Odpowiedz #6 : Czerwiec 10, 2019, 16:22:49 »

Ja już moduję i robię swoimi metodami coś po trochu, powoli z chaosu wychodzą pierwsze zarysy lokacji, no i odwalam troszkę roboty estetycznej na różnych listach. Zajmuję się przebudowywaniem Megatony - dla klimatu. Plan posiadłości rozwija się naprawdę ciekawie. Pomysłów na miejscówki mam od groma, no ale trzeba robić na spokojnie, wszystko z czasem. Przegrzebuję całe złomowisko F3 i NV. Za jakiś czas chcę zobaczyć efekty swojej pracy, podrzucę coś tutaj. Może ja źle coś sprecyzowałem - poszukuję właściwie nie ludzi, którzy będą ze mną siedzieć wspólnie przy modzie, bo chciałbym aby to był samodzielny projekt, ale po prostu poszukuję dobrej rady czasami, żebym nie błądził we mgle. Sporo sobie dłubię sam przy tym, ale czasami wolałbym pewne drobnostki wiedzieć na już - quick question, żeby zrobić coś szybko i sprawnie.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 10, 2019, 16:39:56 wysłane przez Ochłap » Zapisane
Aurelinus
Moderator
*
Wiadomości: 584



WWW
« Odpowiedz #7 : Czerwiec 21, 2019, 11:21:32 »

1) Fuzja - Faza I. Rozbiega się o transfer plików z jednej gry do drugiej i odwrotnie. Posłużę się przykładem przeniesienia Nuka Quartz z NV do 3.
2) Na celowniku mam zmienianie właściwości przedmiotu tak, żeby przykładowy kubek służył mi za przedmiot statyczny, niemożliwy do ruszenia. Dostrzegam gdzieś też inne preferencje i właściwości obiektów, ale na tą chwilę wystarczy mi w jaki sposób mógłbym zrobić bezpiecznie, aby kubek był nie do ruszenia.
3) Silnik 3 pracuje jak należy, nie wyświetla mi błędów podczas edycji interiorów, ale z NV mam problem, że po wczytaniu jednego z kasyn, lokacja nie wyświetla się właściwie - w zasadzie jakby coś działać nie chciało. Tak duży interior nie wczytuje wszystkich prawie ścian, NPC'ów, przedmiotów. Zależy mi na rozwiązaniu tego, muszę wiedzieć w czym jest problem.
4) Eksperymentowałem już z drzwiami, aby przełącznik obok je otwierał i choć nie zagłębiałem się w ten temat dalej z braku potrzeby w tamtym czasie, to chciałem dodać do tego jeszcze oświetlenie, symulację żarówki, aby przy otwieraniu drzwi zapalało się zielone światło. Niestety, coś nie pykło tą metodą, drzwi się otwierały, ale żarówka nie reagowała na polecenia z przełącznika. Dźwięki także. Rozumiem, że mógłbym pograć sobie w 4 i budować na żywo, ale mam sentyment do silników 3 i NV.
5) Chcę potworzyć więcej folderów z muzyką, aby dzięki nim majstrować bardziej falloutową muzyką i prywatnie z innych gier jak Wasteland 2 chociażby. Ta wiedza bardzo by mi się przydała. O ile myślę, że explore i public da się zrobić, o tyle nurtuje mnie czy można pójść wyższą szkołą jazdy z battle lub boxami aktywatorami w danym momencie.
Ad. 1 O ile mi wiadomo, to pliki z NV i F3 są zbieżne, nie powinno być problemów z ich użyciem pomiędzy grami. Inna sprawa to problem dotyczący praw autorskich. O ile możesz bezpiecznie przenieść zawartość F3 do FNV to odwrotne działanie chyba jest już nadużyciem, bo FNV został wykonany przez Obsidian, Betha jest tylko właścicielem praw wydawniczych.
Ad.2 Tworzysz nowy przedmiot w statycznych i dodajesz mu model z dynamicznych (o ile już taki nie istnieje, bo podejrzewam, że kubek gdzieś tam jest). Być może model dynamiczny wymaga edycji w NIFScope lub 3DS Max/Blenderze (usunięcia części danych animacji).
Ad. 3 To się ustawia za pomocą zmiany któregoś parametru w pliku INI, ale nie pamiętam jak, poszukaj w necie.
Ad. 4 Nie sądzę, żeby to się dało skoordynować bez skryptu.
Ad. 5 Foldery z muzyką są "ogólne", możesz tam dorzucić nowe pliki, ale nie ma możliwości przypisania ich do konkretnej lokacji, będą odtwarzane losowo w lokacjach/walkach i tyle. Teoretycznie można posłużyć się jakimś miejscowo stawianym dźwiękiem w konkretnej lokacji (tak jak inne przedmioty statyczne/markery map/ambienty, ale to będzie oznaczało równoczesne odtwarzanie muzyki z głównego folderu i takiego lokalnego; poza tym, nie ma możliwości wyciszenia lokalnie "ogólnej muzyki" , a im dalej od źródła tym dźwięk będzie cichszy dla takich pseudo-ambientów.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 21, 2019, 11:25:47 wysłane przez Aurelinus » Zapisane
Ochłap
Kapral
*
Wiadomości: 7


« Odpowiedz #8 : Czerwiec 23, 2019, 18:49:39 »

Pracuję cały czas na jednym modzie, wprowadzając porządek na różnych listach, np. żeby wszelkie itemy posiadały prefixy. Ale na tym samym modzie też pracuję nad przebudowywaniem interiorów, póki co, bo za exteriory i terraforming jeszcze się nie biorę. Na przykład miasta takie jak Megatona czy Pitt, ich obraz na razie powstaje w interiorach. Mam tam ogromne składowisko najróżniejszych rzeczy, od wieżowców po kształtujące się interiory. W tym czasie, spośród tego wszystkiego, najistotniejsza jest dla mnie posiadłość w Megatonie. Jeśli ktoś miał styczność z Oblivionem, wzoruję ją na Posiadłości Benirus z Anvil, ale rozbudowywana jest o następne pomieszczenia. Pomieszczenie, gdzie były schody i mały balkonik od biura, ono jest punktem wyjściowym na dalsze pomieszczenia, bo samo wejście, kuchnia, sypialnia pozostaje nienaruszona, poza tym, że są zdecydowanie większe. Niemniej nie zamierzam zapychać lokacji masą wszystkiego, więc z czasem będzie ona podzielona na kolejne interiory. Posiadłość Benirus raczej stanowić będzie sekcję mieszkalną. Chcę stworzyć ładnie zaprojektowane lokacje, by wchodząc do Składu przy Kraterze, fajnie było się zatrzymać i popodziwać w jakich warunkach Moira żyje. Jest tyle fajnych modeli, że taki czerwony silnik walający się po pustkowiach, miał swoje miejsce w sklepie i gracił wizualnie sklep ku uciesze oczu. Rozbieram także powoli lokacje bazowe w grze, wyciągając co ciekawsze artefakty. Gram sobie troszkę też bez włażenia do interiorów poprzez konsolę, bo gra raczej na tym etapie nie utrzyma tego składowiska, muszę wszystko stopniowo segregować. Niemniej latając na pustkowiach z włączonym modem, choć nie włażę do swoich obiektów, gra nie zalicza zwiech, a prefixy przy itemach sprawdzają się naprawdę świetnie, aż miło się przeczestuje ekwipunek. Wiem, że myślami wybiegam nieco dalej, niż efekty postępujących prac, ale wolę dopytać co i jak, bo nie rozumiem jeszcze wielu rzeczy, a bardzo mi się one podobają, np. przelot Verti-Birda nad jedną zamkniętą lokacją pod niebem czy ogólnie te dziwne kolorowe boxy. Spokojnie, Dogmeat... tylko spokojnie. Nie oszalej.

1. Takie buty z tym F3 i NV. Rozumiem. Ale wiesz... nie wiem teraz czy w takim razie będę mógł kiedyś opublikować tego moda w takim razie. Może na razie nie będę nic mieszał pomiędzy grami przyszłościowo, trzymając się tego, co należy do F3 i NV.
2. Z czasem zagłębię się w to bardziej.
3. Super, muszę lepiej zrozumieć w końcu te pliki INI.
4. Mhm, jedyny skrypt jaki w życiu udało mi się napisać, to taki, żeby dodawał jakiś item automatycznie po wejściu do gry, do ekwipunku. Niestety, myk był taki, że co sekundę dodawał mi kolejny w nieskończoność i coś ustawiłem przy tym, że potem działało jak należy. Ale to stare dzieje, wszystko od nowa będzie trzeba się uczyć ^^
5. Bardziej mi chodziło o możliwość stworzenia nowych folderów z muzyką. Aby był np. Explore 2 także. To ułatwiłoby mi przypisanie folderów pod lokacje, żeby w jednej lokacji panował lekki explore, w innej ciężki.

Po kilku latach przerwy, biegam sobie po F3 i widzę na trzeźwo, że wiele lokacji to po prostu wygląda jak randomy i tyle, zaśmiecone, więc nie przykładali się za bardzo do budowania lokacji, ale sam fakt, że sam mogę się za to wziąć daje mi dużo radochy. Niezbyt przyjemnie by mi się w to grało kolejny raz, gdyby nie GECK, ale nic nie poradzę, lubię te rdzawe klimaty ^^

Z Point Lookout wyciągnąłem ten mózg w tubie, który jest finałowym przeciwnikiem i chcę umieścić tą maszynerię w Megatonie dla klimatu. A że można potraktować go jako NPC, mózg ten chciałbym, aby z moim założeniu spełniał swoje jakieś funkcje, niekoniecznie udźwiękowienie, co żeby... no, żeby coś tam technicznie można było osiągnąć i mieć wpływ na grę.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 23, 2019, 19:00:08 wysłane przez Ochłap » Zapisane
Aurelinus
Moderator
*
Wiadomości: 584



WWW
« Odpowiedz #9 : Czerwiec 24, 2019, 20:59:56 »

Bardziej mi chodziło o możliwość stworzenia nowych folderów z muzyką. Aby był np. Explore 2 także. To ułatwiłoby mi przypisanie folderów pod lokacje, żeby w jednej lokacji panował lekki explore, w innej ciężki.
Nic z tego, nie będzie działało.
Zapisane
Ochłap
Kapral
*
Wiadomości: 7


« Odpowiedz #10 : Czerwiec 24, 2019, 21:29:43 »

Widzę, że niektóre z moich projektów w myślach to czysta fantazja w takim razie. Niedobrze. Ale... gdybym posłużył się wyłączoną muzyką w danym interiorze i np. na czas wejścia do niego, gdzie są przeciwnicy ustawił box-aktywator... nie wiem. Wybiegam zbyt dalekosiężnie w stosunku do postępu. Zobaczę, co da się z czasem zrobić. Na razie skoncentruje się na wybudowaniu chawiry i ogólnej rozbiórce Fallouta.

Niemniej, jeszcze do końca tego nie rozumiem, ale widzę przy chawirze w Megatonie mnóstwo x'ów w interiorze, które są połączone z różnymi itemami. Mój plan zakłada, aby pobawić się w tym w taki sposób, żeby x'y połączone były z różnymi elementami i aby można było owe ulepszenia zdobywać za pomocą holodysków. Mam nadzieję, że to chociaż przejdzie, ale jakie masz w tym swoje zdanie? To jest realne, do wykonania? Niestety, naprawdę czasami sięgam dalekosiężnie, bo nie są znane mi jeszcze ograniczenia. Zaskoczyło mnie to, że taki banał jak z folderami na muzykę może nie przejść. Wydawało się to proste do wykonania w zamyśle.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 24, 2019, 21:37:51 wysłane przez Ochłap » Zapisane
Aurelinus
Moderator
*
Wiadomości: 584



WWW
« Odpowiedz #11 : Czerwiec 25, 2019, 02:41:28 »

jakie masz w tym swoje zdanie?
Myślę, że najlepszym jest działanie zgodnie z zasadą nie łapania 3 srok za ogon, bo gówno złapiesz. Skup się na jednym, skończ to, zajmij się następnym.
Zapisane
Ochłap
Kapral
*
Wiadomości: 7


« Odpowiedz #12 : Czerwiec 25, 2019, 08:11:18 »

Fakt. Staram się, ale adhd, nerwica natręctw i ogólne maniakalne odloty rozbiły mój umysł na tysiące części, które rozleciały się we wszystkich kierunkach, odbijając się ciamajdowato od siebie. I tak zbieram te części, kawałek po kawałku, gnając przed siebie w nieustannej pogoni za kreacją własnej utopijnej rzeczywistości, dzień po dniu, noc po nocy, obmyślając niecne plany, by zaspokoić swoje oczy dziełem własnej iluzorycznej potęgi w tym okrutnym i pozbawionym wszelkiej nadziei świecie.
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kanał RSS Trzynastego Schronu Trzynasty Schron na Twitterze Trzynasty Schron na Facebooku Trzynasty Schron na Tumblr Trzynasty Schron na Instagramie Postapokalipsa bez ograniczeń! Radia Trzynastego Schronu na TubaFM Trzynasty Schron na YouTube
Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2011, Simple Machines Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!