Trzynasty Schron - Postapokalipsa i Fallout
Sierpień 25, 2019, 18:13:58 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: Czy wiesz że... na Trzynastym Schronie wciąż działa system ankiet. Oddaj głos w aktualnej ankiecie
 
   Strona główna   Pomoc Kalendarz Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Satisfactory  (Przeczytany 380 razy)
Rezro
St. chorąży
*
Wiadomości: 4020


Why you people care so much where your souls are?


« : Marzec 14, 2019, 23:36:33 »

Ciekawie zapowiadająca się gra nazywana potocznie Factorio w 3D. Czy warto się nią zainteresować?



Zacznijmy od największego problemu a mianowicie faktu że gra będzie dostępna jedynie w Epic Store.. ugh! Ale cała reszta to już jest na plus. Na pierwszy rzut oka widać że grafika jest wprost przepiękna! Mnóstwo detalu, a zarazem urocza stylizacja z szczyptą humoru. Od razu widać że gra powstała z miłości. Mimo że gra jest porównywana do Factorio to są też wyraźne różnice. Np. gra kładzie większy nacisk na eksplorację, a nie na walkę (przynajmniej w Alpha). Poza tym skala jest nieco mniejsza bo z tej perspektywy po prostu mniej widać, ale gra nadrabia w iny sposób. Myślę że najlepiej będzie dać tu mini tutorial:

Tier-0:
Pierwsze co robimy w grze to zdemontowanie kapsuły i poszukanie dogodnego miejsca na tzw. Hub. To w zasadzie nic innego niż nasz dom i baza operacyjna. Hub jest w zasadzie niezależny więc warto poszukać po prostu jakieś ładne miejsce, ale w pobliżu dużego płaskiego terenu. W miejscu tym spędzimy wszakże mnóstwo czasu. Są jednak pewne wytyczne. Po pierwsze mimo wszytko będziemy latać do złóż zasobów więc warto wybrać miejsce w pobliżu trzech głównych, tj. żelaza, miedzi i wapnia. Nie należy jednak budować za blisko by infrastruktura nie zagracała nam przejścia. Tak z dwa, trzy słupy odległości powinno wystarczyć. Kolejnym powodem by budować blisko zasobów jest fakt że nasz hub będzie naszym pierwszym źródłem energii.

Pierwsze co robimy to pozyskujemy rudę żelaza z dużego kamienia na złożu do momentu jego rozbicia. Potem wracam i w warsztacie tworzymy dziesięć prętów. Odblokowanie pierwszego stopnia da nam dostęp do różnych części w tym kabli, warsztatu narzędziowego, pieca i koparki. Pierwsze co robimy to budowa i postawienie warsztatu tak by mieć niego łatwy dostęp z Huba, oraz konstrukcja w nim tak z trzech-czterech koparek. Od razu wrzucamy je na złoża gdzie będą pracować automatycznie, ale niestety można je opróżniać tylko ręcznie. Na tym etapie możemy zbudować piec, ale ręczne przetapianie jest na tyle szybkie że można się wstrzymać.

Po odblokowaniu kolejnego poziomu co można łatwo zrobić ręcznie uzyskujemy dostęp do: Konstruktora, Słupów Energetycznych (wcześniej piec można było podłączyć tylko bezpośrednio), Biomasy (główny powód dla którego lepiej wstrzymać się z piecem), Betonu (służy do budowania fundamentów) i kolejne części. Kolejny poziom daje nam gównie fundamenty, taśmociągi i kolejny generator. Odblokowanie go ręcznie nie powinno być szczególnie trudne ale możemy się wstrzymać. Tu mamy dwie opcje. Albo dalej odblokowujemy ręcznie poziomy, albo zaczynamy automatyzację. Jeden generator pozwoli nam zbudować dwa piece i trzy konstruktory. Co prawda będzie trzeba przerzucać ręcznie ale i tak ułatwi nam to pracę. Gdy odblokowujemy taśmociągi to łączymy dwa konstruktory i piece jeden przeznaczając pod miedź a drugi pod żelazo. Możemy też podłączyć drugi generator i dobudować jeszcze jeden piec na żelazo (są dwa podstawowe komponenty żelazne). Ten etap jest jednak opcjonalny.

Prawdziwa zabawa zaczyna się gdy mamy w końcu kopalnie i kontenery. W końcu mamy wszelką niezbędną infrastrukturę na automatyzację. Wymieniamy koparki na kopalnie ciągnąc do złóż przewody, podłączamy od razu konstruktory i.. to na tyle, bo budowa kontenerów na tym etapie jest zbędna bo w maszynach i tak zmieści się sporo surowca. Lepiej więc skoncentrować się na jak najszybszej budowie dwóch kopalni żelaza i kopalni miedzi, oraz budowa bądź przeniesieniu tam zestawów produkcyjnych jeśli takowe już mamy (na kopalni wapnia wciąż podostawiamy koparki, bo ten łatwo przerobić). Na tym etapie nie ma co się bawić w fundamenty, bo i tak wszystko zostanie w wkrótce ponownie przeniesione, a oszczędzi nam to wapnia. Uwaga! Energii nie starczy nam więcej niż te trzy zastawy! Dopiero teraz warto pomyśleć o kontenerach, dzięki czemu nie będziemy musieli już pilnować tak produkcji. Tu mamy dwie opcje. Te albo stawiamy na fundamentach przy Hubie ciągnąć taśmociągi (pamiętajmy że to już początek budowy głównej fabryki), albo przy zastawach ale na tym etapie latanie nie powinno być jeszcze problemem. Dopiero po odblokowaniu ostatniego poziomu budujemy produkcję cementu, bo uzyskujemy możliwość budowy generatora. Ostatni poziom odblokowuje nam Tier 1-2 oraz fikuśne laboratorium. Od teraz mamy już swobodę..
Zapisane
Rezro
St. chorąży
*
Wiadomości: 4020


Why you people care so much where your souls are?


« Odpowiedz #1 : Marzec 22, 2019, 00:45:49 »

No to jedziemy..



Tier 1-2:
Pierwsze co NIE BUDUJEMY KOSMICZNEJ WINDY! Na tym etapie pochłonie nam to masę surowców, a bez należytej produkcji nie będziemy mieć i tak z niej użytku (uwaga! Windę budujemy nieco dalej od Hub'a w prominentnym miejscu). Następne co robimy to natychmiast ruszamy do budowy stacji biopaliw. Możemy ją zbudować albo w naszej głównej fabryce albo przy bio-elektrowni. Osobiście uważam że skoro nie da się w pełni zautomatyzować biopaliwa, to nie ma sensu podłączać jej pod główny kompleks. Bo wraz z nadejściem węgla biopaliwo dochodzi do lamusa/awaryjne źródło zasilania. Dobrze jest więc móc łatwo odciąć cały kompleks (tego jednak nie burzymy bo przyda nam się przy przepięciach). Niemniej przez jakiś jeszcze czas będzie to krytyczne miejsce.

Najszybciej jak się da odblokowujemy technologię "Utility". Oprócz mało użytecznych na tym etapie różnych typów ścian i fajnej, ale nie niezbędnej wierzy obserwacyjnej daje nam ona dostęp do biopaliwa. Na tym etapie produkcja energii staje się krytycznym problemem! (równoczesne robimy badania ale nie odblokowujemy nic poza "Overclock Production" za pomocą ślimaka, co da nam możliwość regulacji produkcji na tym etapie krytycznej). Dalej odblokowujemy "Logistic" co dam nam przenośniki taśmowe, oraz "Obstacle Clearing" z Tier 2 (kolejne technologie są już mniej krytyczne). W między czasie możemy jednak już zacząć budowę podstaw bio-elektrowni. Budujemy dwa kontenery, dwa konstruktory (jeden na przerabia drewno, drugi liście na biomasę), łącznik i kolejny konstruktor (biopaliwo) i kontener wyjściowy. To już na starcie ułatwi nam przerób biomasy do zasilania generatorów. Najszybciej jak się da wymieniamy biomasę w generatorach na biopaliwo, stopniowo też rozbudowując ich infrastrukturę.

Kolejnym etapem na który musimy się skoncentrować jest jedynie technologia "Part Assembly" umożliwiająca nam automatyzację złożonych elementów. Tu sprawy zaczynają się już komplikować ale możemy sobie całość budować na spokojnie (w między czasie jeśli starczy nam surowców budujemy kosmiczną windę). Większość części z Tier-2 wymaga żelaza budujemy więc Zakład Metalowy. Sugeruję jednak by miejsce było w miarę oddalone od sortowni bo instalacja zajmie trochę miejsca. Tu ważna uwaga. Kopalnie mają różną wydajność, czasem jedna kopalnia może obsłużyć dwa piece, a jeden piec zawsze obsługuje dwie linie Iron Rod. Z konstruktora Iron Rod (bądź kilku), ciągniemy linie do asemblera produkującego Rotory i drugą linię do konstruktora produkującego śruby (trzymaj linię krótką i nie gromadź ich) a tą podłączamy do asemblera (za w czasu planujemy też trzecią linię dla Iron Rod). Budujemy kolejny Asembler tym razem dla Reinforced Iron Plate. Prowadzimy do tego linię z Iron Plate oraz osobny konstruktor produkujący śruby do którego podłączmy trzecią linię Iron Rod. To umożliwi nam odblokowanie pierwszego poziomu kosmicznej windy i Tier 3-4. Gdy w międzyczasie odblokowujemy technologię (o tym za chwilę), to możemy w między czasie przygotować produkcję Modular Frame. Do tego potrzebujemy jedynie linii z Reinforced Iron Plate i kolejną linię z Iron Rod. Sugeruję jednak nie uruchamiać produkcji o ile nie zapełni nam się magazyn (te możemy łatwo skręcić ręcznie).
Zapisane
Rezro
St. chorąży
*
Wiadomości: 4020


Why you people care so much where your souls are?


« Odpowiedz #2 : Marzec 22, 2019, 00:47:31 »

No to ciąg dalszy..



Tier 3-4:
Natychmiast odblokowujemy Coal Power i poszukujemy węgla. Na miejscu budujemy kopalnię i elektrownie węglowe. Nie opłaca się sprowadzać do bazy węgla chyba że kopalnia jest tuż obok niej. Jedynie ciągniemy drut z bazy do elektrowni. Dalej zaś odblokowujemy logistykę co da nam lepsze pasy i fajne słupy. Jeśli wpadnie nam w ręce ruda Ceterium bądź Dysk przeprowadzamy badania. Pierwsze da nam dostęp do lepszych słupów a drugie do ciężkich ram. Na razie jest to jednak opcjonalne.

Teraz ważna uwaga która wcześniej miała marginalne znaczenie. Otóż są trzy rodzaje złóż Impure, Normal i Pure. Mają one różną wydajność. Impure domyślnie produkuje 30, Normal 60 (dwa piece) a Pure aż 120 jednostek rudy. Do opracowania logistyki jednak nie wykorzystamy w pełni czystych złóż, bo przepustowość podstawowego taśmociągu to 60 (dalej uzyskamy też dostęp do lepszych koparek podwajających wydajność, ale to nie teraz). Pamiętajmy żeby wymienić linie z koparki na czystej rudzie na MK.2 (przepustowość 120). To samo na linach śrubek których produkcja i zużycie waha się koło tej liczby. NIE wymieniać wszystkich linii. W krotce będziemy mieć lesze pasy a MK.2 zużywa wzmocnione płyty. A i jeśli mam już zapas wzmocnionych płyt to uruchamiamy produkcję ram.

W końcu zaś odblokowujemy produkcje Stali z Tier 4 (to da nam też dostęp do lepszej koparki). Tu czeka nasz sporo roboty. Osobiście proponuję uruchomić Stalownię tuż zaraz koło kopalni węgla. Stal wymaga aż trzech sztuk węgla i rudy stali, co czyni transport problematyczny (niby łaziki są czadowe ale jest to zbędne). Co więcej budując kopalnie żelaza z dala od bazy odciążamy linię produkujące części żelazne, cho chyba że tych złóż koło węgla nie ma, wtedy to musimy zainwestować w transport węgla łazikiem. Stal ciągniemy pasem, a w razie czego dwoma (łatwiejsze niż transport rudy) bądź łazikiem zależnie od potrzeb i odległości.

Zależnie od planu naszej fabryki na linii z miedzią planujemy zakłady mechaniczne i sprawdzamy gdzie jest linia betonu i stali, jeśli pokrywają się one z zakładami metalowymi to produkcję prowadzimy tam, a jak nie to budujemy przybudówkę z obiema linami. Do tejże prowadzimy stal którą przerabiamy na rury i kątowniki (oba to komponenty), po czym przechodzimy do kolejnej przybudówki (opcjonalnie możemy za w czasu wstawić asembler i połączyć kątowniki z betonem robiąc belki konstrukcyjne, ale za nim uruchomimy tą linię damy sobie czas na zgromadzenie komponentów i zaplanujmy też miejsce pod kolejny asembler). Teraz czas na zakład mechanicy. Sam osobiście proponuję uruchomić produkcję drutu i kabli w sortowni za w czasu, po czym przenieść do zakładów mechanicznych. Gdy Doprowadzimy tu stalowe rury (komponent budowlany) to stawiamy dwa asemblery. W jednym łączymy druty i rury w Stator'y a te w następnym asemblerze z rotorami (które zresztą też są materiałem budowlanym). Tak oto mamy już produkcję silników (znowu, komponent budowlany). Pamiętajmy że te zakłady ulegną jeszcze znacznej rozbudowie. Wrzucamy ramy do kosmicznej windy i odblokowujemy Tier 5-6.
Zapisane
Rezro
St. chorąży
*
Wiadomości: 4020


Why you people care so much where your souls are?


« Odpowiedz #3 : Marzec 22, 2019, 08:36:41 »

No i w końcu..



Tier 5-6:
Pierwsze co to odblokowujemy "Logistics Mk.3". Da nam to dostęp do tanich pasów poziomu poziomu trzeciego. Od teraz w końcu mamy możliwość budowy zintegrowanych systemów logistycznych, w których jedną linią zasilamy kilka maszyn, co zwiększa wydajność szczególnie jeśli korzystamy z overclockingu. O ile jest to konieczne może czekać nas przebudowa fabryki i linii dostaw. W między czasie odblokowujemy "Industrial Manufacturing" uzyskując dostęp do ciężkiej maszyny fabrycznej i transportera. Dzięki czemu możemy już uruchomić produkcję ciężkich ram (choć ten krok na razie można pominąć). W końcu odblokowujemy "Oil Processing" i jeśli mamy dostęp do caterium to "Caterium Electronics" dzięki czemu możemy konstruować sortowniki. Wciąż nie widzę powodu by integrować linię w sortowni, ale możemy rozbudować ją o sortownik i dzięki temu wyzbyć się szrotu z plecaka.

Budujemy pompy ropy, tej nie ma co przerabiać na miejscu więc transportujemy ją do bazy gdzie w przyszedł końcu czas na budowę rafinerii. Uruchamiamy wpierw przerób paliwa, dzięki czemu będziemy mogli zasilić naszą sieć łazików (dlatego nie opłaca się sprowadzać węgla). Po czym zaś uruchamiamy produkcję plastiku i gumy. Czas na rozbudowę fabryki maszynowej. Doprowadzamy tam plastik i łączymy z drutem w płytki drukowane. W końcu czas ma budowę maszyn fabrycznych i rozpoczęcie produkcji komputerów (płytki drukowane, plastik, kable i śruby, do których produkcji musimy ściągnąć pręty z sortowni). Na razie nie odblokowujemy kolejnego poziomu kosmicznej windy, koncentrując się w zamian na poziomie szóstym.

Jeśli mamy problem z zaopatrzeniem lub energią to odblokowujemy "Expanded Power Infrastructure" da nam to nowe jeszcze lepsze pasy i elektrownię na olej (o ile mamy dostęp to zasobów węgla to koncentrujemy się jednak na nich, chyba że nie wyrabia nam produkcja stali). Jeśli mamy dostęp do Caterium to odblokowujemy "Advanced Caterium Electronics", nie zdobędziemy jednak możliwości jego wykrycia do momentu opracowania wyższych poziomów badań (nie dostępne na razie w wersji Alfa). Na koniec opracowujemy "Jetpack" i "GasMask" co wielce ułatwi nam eksplorację.
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kanał RSS Trzynastego Schronu Trzynasty Schron na Twitterze Trzynasty Schron na Facebooku Trzynasty Schron na Tumblr Trzynasty Schron na Instagramie Postapokalipsa bez ograniczeń! Radia Trzynastego Schronu na TubaFM Trzynasty Schron na YouTube
Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2011, Simple Machines Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!