Trzynasty Schron - Postapokalipsa i Fallout
Marzec 20, 2019, 16:06:53 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: Czy wiesz że... na Trzynastym Schronie wciąż działa system ankiet. Oddaj głos w aktualnej ankiecie
 
   Strona główna   Pomoc Kalendarz Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Satisfactory  (Przeczytany 12 razy)
Rezro
St. chorąży
*
Wiadomości: 3966


Why you people care so much where your souls are?


« : Marzec 14, 2019, 22:36:33 »

Ciekawie zapowiadająca się gra nazywana potocznie Factorio w 3D. Czy warto się nią zainteresować?



Zacznijmy od największego problemu a mianowicie faktu że gra będzie dostępna jedynie w Epic Store.. ugh! Ale cała reszta to już jest na plus. Na pierwszy rzut oka widać że grafika jest wprost przepiękna! Mnóstwo detalu, a zarazem urocza stylizacja z szczyptą humoru. Od razu widać że gra powstała z miłości. Mimo że gra jest porównywana do Factorio to są też wyraźne różnice. Np. gra kładzie większy nacisk na eksplorację, a nie na walkę (przynajmniej w Alpha). Poza tym skala jest nieco mniejsza bo z tej perspektywy po prostu mniej widać, ale gra nadrabia w iny sposób. Myślę że najlepiej będzie dać tu mini tutorial:

Tier-0:
Pierwsze co robimy w grze to zdemontowanie kapsuły i poszukanie dogodnego miejsca na tzw. Hub. To w zasadzie nic innego niż nasz dom i baza operacyjna. Hub jest w zasadzie niezależny więc warto poszukać po prostu jakieś ładne miejsce, ale w pobliżu dużego płaskiego terenu. W miejscu tym spędzimy wszakże mnóstwo czasu. Są jednak pewne wytyczne. Po pierwsze mimo wszytko będziemy latać do złóż zasobów więc warto wybrać miejsce w pobliżu trzech głównych, tj. żelaza, miedzi i wapnia. Nie należy jednak budować za blisko by infrastruktura nie zagracała nam przejścia. Tak z dwa, trzy słupy odległości powinno wystarczyć. Kolejnym powodem by budować blisko zasobów jest fakt że nasz hub będzie naszym pierwszym źródłem energii.

Pierwsze co robimy to pozyskujemy rudę żelaza z dużego kamienia na złożu do momentu jego rozbicia. Potem wracam i w warsztacie tworzymy dziesięć prętów. Odblokowanie pierwszego stopnia da nam dostęp do różnych części w tym kabli, warsztatu narzędziowego, pieca i koparki. Pierwsze co robimy to budowa i postawienie warsztatu tak by mieć niego łatwy dostęp z Huba, oraz konstrukcja w nim tak z trzech-czterech koparek. Od razu wrzucamy je na złoża gdzie będą pracować automatycznie, ale niestety można je opróżniać tylko ręcznie. Na tym etapie możemy zbudować piec, ale ręczne przetapianie jest na tyle szybkie że można się wstrzymać.

Po odblokowaniu kolejnego poziomu co można łatwo zrobić ręcznie uzyskujemy dostęp do: Konstruktora, Słupów Energetycznych (wcześniej piec można było podłączyć tylko bezpośrednio), Biomasy (główny powód dla którego lepiej wstrzymać się z piecem), Betonu (służy do budowania fundamentów) i kolejne części. Kolejny poziom daje nam gównie fundamenty, taśmociągi i kolejny generator. Odblokowanie go ręcznie nie powinno być szczególnie trudne ale możemy się wstrzymać. Tu mamy dwie opcje. Albo dalej odblokowujemy ręcznie poziomy, albo zaczynamy automatyzację. Jeden generator pozwoli nam zbudować dwa piece i trzy konstruktory. Co prawda będzie trzeba przerzucać ręcznie ale i tak ułatwi nam to pracę. Gdy odblokowujemy taśmociągi to łączymy dwa konstruktory i piece jeden przeznaczając pod miedź a drugi pod żelazo. Możemy też podłączyć drugi generator i dobudować jeszcze jeden piec na żelazo (są dwa podstawowe komponenty żelazne). Ten etap jest jednak opcjonalny.

Prawdziwa zabawa zaczyna się gdy mamy w końcu kopalnie i kontenery. W końcu mamy wszelką niezbędną infrastrukturę na automatyzację. Wymieniamy koparki na kopalnie ciągnąc do złóż przewody, podłączamy od razu konstruktory i.. to na tyle, bo budowa kontenerów na tym etapie jest zbędna bo w maszynach i tak zmieści się sporo surowca. Lepiej więc skoncentrować się na jak najszybszej budowie dwóch kopalni żelaza i kopalni miedzi, oraz budowa bądź przeniesieniu tam zestawów produkcyjnych jeśli takowe już mamy (na kopalni wapnia wciąż podostawiamy koparki, bo ten łatwo przerobić). Na tym etapie nie ma co się bawić w fundamenty, bo i tak wszystko zostanie w wkrótce ponownie przeniesione, a oszczędzi nam to wapnia. Uwaga! Energii nie starczy nam więcej niż te trzy zastawy! Dopiero teraz warto pomyśleć o kontenerach, dzięki czemu nie będziemy musieli już pilnować tak produkcji. Tu mamy dwie opcje. Te albo stawiamy na fundamentach przy Hubie ciągnąć taśmociągi (pamiętajmy że to już początek budowy głównej fabryki), albo przy zastawach ale na tym etapie latanie nie powinno być jeszcze problemem. Dopiero po odblokowaniu ostatniego poziomu budujemy produkcję cementu, bo uzyskujemy możliwość budowy generatora. Ostatni poziom odblokowuje nam Tier 1-2 oraz fikuśne laboratorium. Od teraz mamy już swobodę..
Zapisane
Rezro
St. chorąży
*
Wiadomości: 3966


Why you people care so much where your souls are?


« Odpowiedz #1 : Marzec 15, 2019, 00:12:26 »

Tier 1-2:
Pierwsze co NIE BUDUJEMY KOSMICZNEJ WINDY! Na tym etapie pochłonie nam to masę surowców, a bez należytej produkcji nie będziemy mieć i tak z niej użytku (uwaga! Windę budujemy nieco dalej od Hub'a w prominentnym miejscu). Następne co robimy to natychmiast ruszamy do budowy stacji paliw. Możemy ją zbudować albo w naszej głównej fabryce albo przy bio-elektrowni. Osobiście uważam że skoro nie da się w pełni zautomatyzować biopaliwa, to nie ma sensu podłączać jej pod główny kompleks. Bo wraz z nadejściem węgla biopaliwo dochodzi do lamusa/awaryjne źródło zasilania. Dobrze jest więc móc łatwo odciąć cały kompleks. Niemniej przez jakiś jeszcze czas będzie to krytyczne miejsce.

Najszybciej jak się da odblokowujemy technologię "Utility". Oprócz mało użytecznych na tym etapie różnych typów ścian i fajnej, ale nie niezbędnej wierzy obserwacyjnej daje nam ona dostęp do biopaliwa. Na tym etapie produkcja energii staje się krytycznym problemem! (równoczesne robimy badania ale nie odblokowujemy nic poza "Overclock Production" za pomocą ślimaka, co da nam możliwość regulacji produkcji na tym etapie krytycznej). W wersji Alfa nie działa jeszcze sortowanie, ale i tak staramy się jak najszybciej odblokować wpierw "Obstacle Clearing" z Tier-2 a później "Logistics". W między czasie możemy jednak już zacząć budowę podstaw. Budujemy konstruktor produkujący biomasę z liści a potem doprowadzający kontener. To już na starcie ułatwi nam przerób liści do zasilania generatorów. Po opracowaniu biopaliwa natychmiast budujemy drugi konstruktor produkujący biopaliwo i kontener wyjściowy (tu nie ma sensu budowy dwóch chyba że nie chcemy wynajdować jeszcze logistyki). Uwaga! Pomiędzy konstruktorami zostawiamy przerwę na sortownik zbiorczy. Te wstawiamy dopiero po pracowaniu logistyki a po opracowaniu piły kolejny kontener wejściowy i konstruktor nastawiony na produkcję biomasy z drewna (gdy będziemy mieć dedykowany sortownik, to można wstawić tam pojedynczy kontener). Najszybciej jak się da wymieniamy biomasę w generatorach na biopaliwo.

Dalsze technologie nie są krytyczne i wynajdujemy je w ramach uznania koncentrując się na lataniu z piłą. Kolejnym etapem na który musimy się skoncentrować jest jedynie technologia "Part Assembly" umożliwiająca nam automatyzację złożonych elementów. Tu sprawy zaczynają się już komplikować ale możemy sobie całość budować na spokojnie (w między czasie jeśli starczy nam surowców budujemy kosmiczną windę). Większość części z Tier-2 wymaga żelaza więc możemy albo zbudować fabrykę przy nowym złożu (łatwiejsze ale mniej wydajne), albo w głównej fabryce. Sugeruję jednak by miejsce było w miarę oddalone od sortowni bo instalacja zajmie trochę miejsca. Tu mamy dwie opcje: Albo budujemy zintegrowane linie w głównej fabryce, z możliwością rozbudowy produkcji (co zwiększa wydajność), albo dedykowane linie tymczasowe, co jest łatwiejsze. Sugerowany ciąg wygląda:

Z konstruktora Iron Rod (bądź kilku), ciągniemy linie do asemblera produkującego Rotory i drugą linię do konstruktora (bądź kilku) produkującego śruby (za w czasu planujemy też trzecią linię). Te zaś wysyłamy do Asemblerów produkujących Rotory i Reinforced Iron Plate (do tego prowadzimy też linię z Iron Plate). To umożliwi nam odblokowanie pierwszego poziomu kosmicznej windy i Tier 3-4. Gdy w międzyczasie odblokowujemy technologię (o tym za chwilę), to możemy w między czasie przygotować produkcję Modular Frame. Do tego potrzebujemy jedynie linii z Reinforced Iron Plate i trzecią linię z Iron Rod. Sugeruję jednak jeszcze nie uruchamiać produkcji (te możemy łatwo skręcić ręcznie).

Tier 3-4:
Natychmiast opracowujemy Coal Power! To krytyczna technologia dająca nam elektrownię węglową i łaziki. To rozwiązuje nasze problemy z energią i transportem. Natychmiast budujemy elektrownie węglowe i dostarczamy węgiel do bazy (ale bez magazynu tylko do zasilania stacji łazików) no chyba że mamy naprawdę duży zapas biopaliwa to możemy się z tym na jakiś czas wstrzymać, ale i tak to priorytet. Dzięki temu uzyskamy surowce i energię. Możemy więc w pełni skoncentrować się na maksymalizacji wydajności głównej fabryki (możemy też przenieść fabrykę tymczasową). Dalej jest już z górki. Uruchamiamy produkcję ram i opracowujemy "Steel Production". To daje nam kolejną porcję części. CDN
« Ostatnia zmiana: Marzec 15, 2019, 00:17:03 wysłane przez Rezro » Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kanał RSS Trzynastego Schronu Trzynasty Schron na Twitterze Trzynasty Schron na Facebooku Trzynasty Schron na Tumblr Trzynasty Schron na Instagramie Postapokalipsa bez ograniczeń! Radia Trzynastego Schronu na TubaFM Trzynasty Schron na YouTube
Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2011, Simple Machines Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!