Trzynasty Schron - Postapokalipsa i Fallout
Grudzień 10, 2019, 23:09:18 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: Czy wiesz że... na Trzynastym Schronie wciąż działa system ankiet. Oddaj głos w aktualnej ankiecie
 
   Strona główna   Pomoc Kalendarz Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Fallout2 + Restoration Project - Mój sposób na grę  (Przeczytany 2153 razy)
sosenka
Kapral
*
Wiadomości: 24



« Odpowiedz #20 : Lipiec 11, 2019, 22:56:28 »

Nowe Reno

Na początek dwie sprawy:

1.   W okolicach Reno spotkałem gang, po rozwaleniu którego wpadł mi w łapy Pistolet 5.56 mm. Zaletą tej broni jest ukryty w niej perk „Weapon Penetrate” który powoduje zmniejszenie o około 80% „Damage Treshold” naszego celu. A żeby być dokładnym to wartość ta jest dzielona przez 3. Pomijając bełkot na temat mechaniki gry napiszę po ludzku, że jest to dobra giwera do napieprzania w opancerzone cele np. roboty czy ludzi noszących dobre zbroje. Dodatkowo pistolet ten posiada animację SMG więc może być używany przez Sulika. Warto mieć w zapasie z dwie sztuki tej broni. Jak nam się nie poszczęści to możemy kupić ją jeszcze w RNK.
2.   W Nowym Reno jestem przejazdem więc nie będę wykonywał tutaj większości questów i tak tu wpadniemy jeszcze niejednokrotnie a questowanie i nabijanie z tego powodu expa wolę zachować na przyszłość gdy będę miał u swojego boku mój DreamTeam. Poziomy naszych kompanów podnoszą się wraz z naszym awansem, im większy mamy level tym trudniej i dłużej zajmie nam wylevelowanie naszych towarzyszy.

Zaczynamy w Alei Dziewic, pogadajmy z Julesem załatwi nam jakieś rabaty w domu rozrywki i w sklepie z bronią ale najważniejsze by zaznaczył nam na mapie Golgotę, Stajnie oraz po zapłaceniu mu 100$ udzielił informacji o rodzinie Salvatore i ich laserowych zabawkach. Naprzeciwko stoi Cody - uroczy dzieciak, któremu dajmy owoc i nukacolę wpadnie +3 karmy. W burdelu możemy przekazać Miss Kitty znalezione do tej pory 10 szt. Cat`s Paw za trochę kasy i 1000xp. Nie targujmy się o dodatkową kasę to dostaniemy egzemplarz nr 5 w którym jest artykuł o broniach energetycznych. Po przeczytaniu umiejętność ta wzrośnie nam o 10%. Zapytajmy się co mają w menu i wybierzmy zwykłe pogadanie. Za tą usługę co prawda zapłacimy ale retoryka zwiększy nam się o 2% oraz na godzinę inteligencja o 1. Z jednej szafek zabierzmy nóż jak nie mamy żadnego egzemplarza na stanie i od razu wyekwipujmy się w niego. Z nożem w ręku polećmy do kasyna Desperado i zagadajmy do gościa przy barze. Mały Jesus za 200$ podszkoli nas w używaniu broni białej o 5%. Zapytajmy się go o robotę u Tatuśka i o sytuację górników w Redding. Lecimy piętro wyżej, na razie zadania dla bossów mnie nie interesują ale zabierzmy znaczone karty ze środkowego pokoju po lewej stronie. W rozwalonym budynku spotkamy szczekającego gościa z zaburzeniami neurologicznymi ale nie będziemy w stanie mu jeszcze pomóc. Możemy za to zagrać w karty z Montim, wcześniej jednak wymieńmy po przez handel jego karty na nasze znaczone 100xp. Po tym zabiegu będziemy zawsze z nim wygrywać i wyciągniemy od niego jakieś 180$. Gdy go już oskubiemy do cna podzieli się z nami jakąś informacją w zależności na jakim zadaniu tutaj będziemy ale nie jest to nic istotnego by zawracać sobie tym głowę. Diler przy wielkim neonie NewReno będzie miał pustą strzykawkę na sprzedaż, przydadzą się one do wytwarzania Stimpaków. Znajdziemy ich tu trochę więc warto zaglądać w każdy kąt i w kieszenie prostytutek. Mi udało się znaleźć aż 28 szt. Idziemy do następnej lokacji ale musimy pamiętać, że na jakiś czas stracimy samochód więc zawczasu wyjmijmy z bagażnika jeżeli w nim przechowujemy teczkę dla Bishopa oraz wszystkie bronie przeznaczone do ulepszenia.

W drugiej ulicy ze studia filmowego możemy zabrać pastucha elektrycznego ( do ulepszenia ) ale darujmy sobie na razie aktorstwo bo zablokujemy sobie jedno zadanie a i tak z naszym doświadczeniem gwiazdą porno byśmy nie zostali. Lecimy do Bishopa w głównym holu możemy dać pokaz Stand-up za 150xp i 300$ wchodzimy piętro wyżej. Strażnikom przy schodach powiedzmy, że mamy teczkę dla Pana Bishopa ale jeszcze tam nie wchodźmy. Wpierw przeszukajmy zbrojownię i zabierzmy dynamit oraz magiczną kulę ze stołu bilardowego ( użytek z niej zrobimy gdy podniesiemy sobie LK do 9 ). Następnie pogadajmy z Leslie Anne Bishop zapytajmy się ją o Kryptopolis, utnie rozmowę ale i tak babeczka na koniec zaproponuje nam drinka. Przeniesiemy się do jej sypialni gdzie w końcu stracimy tytuł dziewicy pustkowi. Podczas łóżkowej pogadanki ponownie zapytajmy się o Kryptopolis to otrzymamy kombinację do jej sejfu skąd weźmiemy rozszerzenie pamięci do naszego Pipboya, po użyciu 500xp i retoryka podniesie się o 10%. Pobiegnijmy teraz do pokoju Johna i podstawmy dynamit pod jego Sejf – włączmy skradanie i udajmy się w róg pokoju. Przybiegnie strażnik ale nas nie zauważy, najważniejsze, że sejf otwarty i wyciągamy z niego mapę kryjówki najeźdźców ze wschodu oraz holotaśmę będącą dowodem na powiązanie Bishopa z RNK w celu złamania oporu Kryptopolis do przyłączenia do Republiki. Teraz możemy udać się do Johna by oddać mu walizkę 500xp i zapytajmy się o dodatkową robotę. Zaproponuje nam zabójstwo Westina w RNK ale tak by wyglądało to na wypadek. Przyjmijmy zlecenie ale nie prośmy o dodatkową kasę. Ogólnie z rodzinami mafijnymi warto być zawsze grzecznym i posłusznym bo można łatwo coś popsuć. W przypadku Bishopa jest to o tyle ważne, że przespaliśmy się z jego żonką a w przyszłości córką. Po tym wyskoku nie możemy mu się pokazywać czy ponownie nawijać w stylu co słychać itp. bo odstrzeli nam dupę. Zagadujemy do niego tylko gdy oddajemy zadanie. Lecimy teraz do Baru Salvatore, Mason wpuści nas do swojego szefa jak najedziemy na niego ale nie gadajmy z Luisem. Wpadliśmy tutaj tylko by pozabierać fanty, książkę elektronik i najważniejsze pistolet laserowy. Udajmy się teraz do dzielnicy handlowej.

U Renesco kupmy zapas prochów a u Eldridga jak się poszczęści to kupimy ulepszone pancerze metalowe dla naszych towarzyszy. Za przyniesienie mu pistoletu laserowego dostaniemy 500xp i 1500$ ale nas i tak najbardziej będzie interesowało jego zaplecze. Wejdźmy od zachodniej strony przez zamknięte drzwi, znajdziemy kolejną książkę młody elektronik oraz Mausera 9mm. Schodzimy do piwnicy i poznajemy lekko niedorozwiniętego Algernona, ten koleś to największy kozak na pustkowiu, za darmo ulepszy nam giwery na dodatek załaduje magazynki do pełna ( dlatego dajmy mu zawsze rozładowane bronie ) Znajdziemy tu również trochę ogniw leżących na ziemi i w szafce, lodówkę z elektronicznym wytrychem i dwoma granatami EMP ( idealny zestaw do bunkra w  toksycznych jaskiniach )  oraz ulepszoną zbroję skórzaną i Easter Egga. Wychodząc od niego upewnijmy się tylko, że jest dzień aby nie nadziać się na Eldridga – nie będzie zadowolony, że grzebiemy mu po sklepie. Ojciec Tully wstanie skacowany około godziny 10 zagadajmy go o klasztor ( zaznaczy nam na mapie ) oraz poprosi nas o pozdrowienie Samuela i butelkę klasztornego wina. Mając trochę gorzałki wypytajmy go o rodziny mafijne, grzeszki z konfesjonału itp. ale najważniejsze jest by dowiedzieć się o rozlewni alkoholu rodziny Wrightów pod stacją kolejową. Z ogródka pozbierajmy wszystkie ziółka i możemy wracać do samochodu.

Będzie niespodzianka bo nasza bryka zniknęła, jest oczywiście kilka sposobów na odnalezienie samochodu ale tylko jeden wynagrodzi nas expem. Musimy zagadać do Cody`go ( boi się ghuli i mutantów więc odłączmy na ten czas Lennego od drużyny lub gdzieś go pogońmy ) Gdy zapytamy się kto ukradł samochód wskaże palcem na Julesa, teraz jest krytyczna decyzja bo gdy pokaże nam dziuple w odwecie Jules go zabije a tego byśmy nie chcieli ( kochamy dzieci i poza jednym wyjątkiem nie pozwolimy by włos spadł im z głowy ) Więc musimy teraz zagadać do Julesa i pogrozić mu a na koniec rozmowy wspomnijmy, że jak dzieciakowi stanie się krzywda to go zabijemy. Przenosimy się do dziupli i zyskujemy 5 karmy ale jeszcze nic straconego ponieważ możemy wyjść z lokacji i ponownie poprosić Cody`go by to on wskazał nam to miejsce, otrzymamy 500xp. T-ray odda nam samochód gdy powiemy mu, że jesteśmy od Bishopa 750xp a kolejne 750xp otrzymamy gdy zażądamy darmowych baterii. ( od tej pory co dwa tygodnie możemy zaglądać do niego po kolejną dostawę ) Za 500$ ulepszy nasz samochód a konkretnie powiększy nam bagażnik. Udajemy się na Golgotę.

Bierzemy łopatę w dłoń i rozkopujemy grób w południowo-zachodniej części by zdobyć lustrzanki. Za każdym razem mając je w dłoni charyzma zwiększa nam się o 1. Ekwipujemy się w nie przy rozmowach czy handlu, rekrutując kolejnego kompana lub po prostu by wyglądać Cool. W grobie na lewo pod krzyżem z napisem „Tu leży najgłupszy skurwysyn jaki postawił nogę w Nowym Reno” znajdziemy tatusia Lennego. O dziwo żyje ale pośpiesznie się oddali rzucając fajnymi tekstami. ( dla tego momentu zabrałem Lennego ze sobą ) I jako kolejny grób można wykopać Sama Pricharda by zdobyć mapę położenia Wojskowej bazy Sierra. Udajmy się teraz do Stajni po Myrona.

Znajdziemy tam krowę, która jest w złym humorze. Nie ma się co jej dziwić skoro w dupie ma paczkę ogniw termojądrowych. Potraktowanie jej skillem leczenia poprawi jej nastrój 100xp. Wyposażeni w okularki i podniesioną dzięki temu charyzmą możemy zagadać do łysej kobity i wkręcić jej kit, że przydzielono nas do pracy tutaj. Trochę podrywu, gadka szmatka i wyciągniemy od niej przepustkę 500xp, którą pokażmy strażnikom pilnujących Myrona. Wchodzimy do jego laboratorium, dzięki okularkom możemy go zrekrutować 750xp i koniecznie zabierzmy narkotyki i książkę wiedzy. Żeby czegoś nie popsuć radzę nie rozmawiać z nim na temat Jetu ani wytworzenia antidotum. Przyjdzie jeszcze na to pora w Kryptopolis. Na koniec ponownie udajmy się na Golgotę i postraszmy Myrona, że go zostawimy. Najpierw zdradzi nam położenie tajnej jednostki badawczej EPA lub AOŚ. A za drugim razem wskaże grób gdzie Mordino ma ukrytą skrytkę z kasą i narkotykami ( jest to grób po prawej od tego gdzie wykopaliśmy okularki ) Wszystko tu na razie co chciałem zostało zrobione w międzyczasie awansowałem na 14 poziom i nie rozdzielam punktów umiejętności. Wyruszamy do RNK.  
« Ostatnia zmiana: Lipiec 12, 2019, 19:42:00 wysłane przez sosenka » Zapisane
sosenka
Kapral
*
Wiadomości: 24



« Odpowiedz #21 : Lipiec 23, 2019, 20:57:25 »

RNK

Ponieważ jestem tu przejazdem nie będę wykonywał wszystkich zadań ale i tak zgarniemy ładną pulę punktów doświadczenia. Najważniejsze, że mamy już zaliczony zwiad dla Sierżanta Starka z Kryptopolis więc pora trochę się tu rozejrzeć. Doofus ma obsesję na punkcie naszego samochodu więc dajmy mu trochę drobnych aby popilnował naszego skarbu. Buster prowadzi całkiem dobrze wyposażony sklep ale należy pamiętać, że otwiera go o 08:01. Warto kupić u niego pistolet 5.56mm a nawet dwa lub ulepszone działko minigun dla Marcusa no i oczywiście całą amunicję. Taszczymy ze sobą tyle złomu, że bez problemu wystarczy na wszystko i nie trzeba go okradać.  Koleś w habicie za 1000$ zainstaluje nam w samochodzie małe turbo, które przyśpieszy nam jazdę. Po robocie możemy mu ukraść pieniądze więc wydatek praktycznie zerowy. Zagadajmy do Vortisa zleci nam zadanie byśmy dostarczyli mu mapę kryjówek strażników RNK. Doświadczenia za to nie dostaniemy ale wpadnie nam za to 500$. Musimy zagadać do niego akurat teraz ponieważ w przyszłości gdy będziemy mieli większą karmę już nie będziemy mogli podjąć się tego zadania. Jak się nam poszczęści to jeden z gości w barze będzie miał w kieszeni aż 200 naboi do strzelby a najlepsze jest to, że odnawiają się po jakimś czasie i znowu będziemy mogli je ukraść. W stróżówce za kobitą znajdziemy książki elektroniki i wiedzy. Najlepiej podnieść je w trybie skradania oraz możemy spróbować ogołocić jej szafki. Wchodzimy do miasta i koniecznie schowajmy broń oraz każmy to samo zrobić naszym towarzyszom ( klawisz H ).

Na pierwszym skrzyżowaniu zagadajmy do szefa tutejszej policji Dumonta ( w kieszeni ma 50szt. 2mm EC ) wkręci nas do roboty u Westina lub prezydent Tandi ale na razie olewamy te zadania, za to w jego biurze znajdziemy w biurku kolejne 50szt. amunicji 2mm EC do naszego pistoletu Gaussa. Za nim znajdziemy kolejny sklep w którym również możemy wymienić graty na amunicję. W kościele przed rozmową koniecznie zróbmy quicksave, na pytanie czy należymy do oświeconych odpowiadamy, że tak i podajemy nasz poziom postaci 100xp, kobita poprosi nas o dostarczenie raportu dla UKC-9 w San Francisco i zrobi nam Zeta-Skan. Podniesie to nam szczęście o dwa punkty lub obniży o jeden. Dlatego w przypadku fiaska wgrywamy Save i próbujemy na nowo. Bonus jest zajebisty, dzięki niemu możemy teraz pobawić się magiczną bilą znalezioną w New Reno. Odblokujemy nią kilka rzeczy np :

# Kod aktywacyjny terminala w krypcie 8 na kilka stimpaków.
# W ubikacji kasyna Desperado wyciągniemy z kibla granaty.
# Na Golgocie pod krzyżem z napisem śmieci znajdziemy trochę siana.

Oczywiście to nie wszystkie podpowiedzi magicznej kuli ale akurat te musimy wcześniej aktywować.

Lecimy teraz do doktorka i próbujemy z szafki w trybie skradania zakosić mu tabletki na serce oraz strzykawkę z trucizną. Jak mamy z tym problem to wcześniej obniżmy mu Percepcję alkoholem lub Jetem. Tabletki możemy użyć od razu na Cassidym dzięki czemu nie padnie nam już po zażyciu jakiegoś dopalacza. Zachowajmy je jednak na przyszłość – jeszcze się przydadzą. W siedzibie strażników bez problemu ze stołu podniesiemy mapę kryjówek dla Vortisa ( przeczytajmy ją ) i możemy się udać do elektrowni. Jak tylko się zbliżymy Dorotka będzie nas błagała o pomoc, szalony Jack chce wysadzić siebie i cały budynek. Załatwmy to najlepiej dyplomatycznie – szybko zagadajmy do Jacka i wybierzmy odpowiedzi na przemian czyli: 1,2,1,2,1,2,1,2 Po rozmowie zarobimy aż 6000xp i 25 karmy a Jack się podda i powędruje do więzienia. Ale to nie wszystko bo jeszcze Dorotka będzie miała dla nas komplet książek i kolejne 3000xp i 20 karmy. Właśnie awansowałem na 15 poziom, kuszący jest „szybki palec” ale wolę wybrać ponownie perka „życiodajna moc” dla kolejnych darmowych HP podczas awansu, nie rozdzielam punktów umiejętności. Wracamy na bazar i do baru. Mira będzie chciała zabić jej byłego męża, którym okazał się oficer Jack ale aby odblokować sobie to zadanie musimy zażyć dwie porcje psycho by obniżyć inteligencję i dodatkowo zażyć wygrzew by podnieść siłę. Dopiero teraz możemy zagadać o to zlecenie no i ważne jest by wykonać to przed walką z Lennym inaczej ścieżka dialogowa jej się zmieni i przyblokuje to zadanie. Do misji zabójstwa będziemy potrzebować mocnego gnata, który rozwali delikwenta w ciągu jednej tury. Pistolet Gaussa idealnie się do tego nada, bierzemy spluwę i przeskakujemy przez mur za pomocą liny, którą umieściła Mira. Kierujemy się na posterunek do więzienia. Ciche zabójstwa są kłopotliwe, można podbić sobie skradanie i próbować złotego strzału lub za pomocą superstimpaków ale odkryłem lepsze rozwiązanie. Podczas walki z Metzgerem gdy zamknąłem drzwi na klucz jego obstawa nie była wstanie ruszyć się w naszym kierunku ponieważ ich ścieżka ruchu była zablokowana przez drzwi. To samo zadziała tutaj, wystarczy wejść do celi, zamknąć kratę na klucz i w trybie skradania przywalić z Gaussa w oczy. Gdy Jack padnie nikt nie zareaguje, ponieważ odcięta została ścieżka do nas i bez znaczenia tutaj jest wtedy ilość punktów skradania czy inne bzdety. Najważniejsze by cel zginał w ciągu jednej tury i byśmy byli w trybie skradania. Ta metoda działa za każdym razem i potrafi po cichu eliminować NPCów wystarczy by znaleźli się tylko w zamkniętym pomieszczeniu. Na koniec zabierzmy z jednej szafek jego rzeczy, które zostały mu zarekwirowane ( karabin szturmowy, ammo i psycho ) Za zabójstwo otrzymamy 2000xp i -10 karmy a dodatkowo Mira podaruje nam H&K P90c zajebisty SMG, który polecam od razu przekazać Sulikowi. W trybie głupola czytam znalezione do tej pory wszystkie książki ( 8 wiedzy i 6 elektroniki ) dzięki czemu nauka ścisła podniosła mi się do 100% a naprawa do 87%. Jeszcze za pomocą czterech książek elektroniki możemy podnieść umiejętność naprawy do 91% po tym książki te staną się już bezużyteczne.

Czekamy do północy by zagadać do Merka na zapleczu baru ale wcześniej kliknijmy na Lennego - wielkiego supermutanta by rzucił do nas jakimś kretyńskim tekstem. Następnie częstujemy go dwoma porcjami Jetu, czekamy 30 min i próbujemy ukraść mu wspomaganą rękawicę i stimpaki. Po tym zabiegu dopiero teraz porozmawiajmy z Merkiem. Będzie miał dla nas robotę ale wcześniej musimy dowieść naszej wartości. Drogi są cztery albo walka hand-to-hand z Lennym, zabicie centrologa ( gdy nie kliknęliśmy na Lennego ) zabicie Doofusa gdy wygadał się nam o Merku lub oddanie mu Myrona. Najlepsze wyjście to walka z Lennym tym bardziej, że jest bez rękawicy i stimpaków oraz ma zjazd po Jet dzięki czemu ma mniej punktów akcji i obniżoną siłę. Podczas walki możemy założyć jego rękawicę  i zatłuc go na śmierć. 425xp i 5 karmy ( W Sejwach nie zapisuje się info o zażytym narkotyku naszego celu, więc gdy Lennemu zaserwowaliśmy koktajl z Jetu i zapisaliśmy grę a następnie ją wczytaliśmy np. po nieudanej kradzieży. Lenny nie będzie miał już zjazdu, gdy o tym zapomnimy i się zagapimy to w ringu spierze nas na kwaśne jabłko )  Gdy już udowodniliśmy, że stać nas na wiele, Merk zleci nam zadanie by wykraść papiery od doktora Henrego. Lecimy do doktorka, dokumenty są w szafce ale zagadajmy go o pieska i cybernetyce. Dzięki podpompowanej nauce zleci nam zadanie by wypróbować serum na jakimś supermutancie. Uważa, że odkrył lek na odwrócenie mutacji w nagrodę podaruje mechanicznego czworonoga jako towarzysza. Wracamy do Merka, za dokumenty odbieramy 1000$ i 1000xp, może nam sprzedać też mapę do krypty 13 ale jest to fałszywka więc szkoda zachodu. Vortis za mapę strażników zapłaci 500$ i w zasadzie to tyle co na ten moment tu zdziałamy. Kierujemy się z powrotem do New Reno po drodze odwiedzając jedną z kryjówek strażników RNK. Z martwych ciał nic nie wyciągniemy ale w szafce znajdziemy trochę broni i amunicji ( ukryta skrzynka za budynkiem z karabinem i amunicją – podświetlimy ją lewym Shiftem )  W Nowym Reno opylamy śmieci i udoskonalamy pukawki, nurkujemy do kibla po granaty i na cmentarz po hajs pod krzyżem. Nasz następny przystanek to Broken Hills.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 23, 2019, 21:49:00 wysłane przez sosenka » Zapisane
Strony: 1 [2]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kanał RSS Trzynastego Schronu Trzynasty Schron na Twitterze Trzynasty Schron na Facebooku Trzynasty Schron na Tumblr Trzynasty Schron na Instagramie Postapokalipsa bez ograniczeń! Radia Trzynastego Schronu na TubaFM Trzynasty Schron na YouTube
Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2011, Simple Machines Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!