Nowe RenoNa początek dwie sprawy:
1. W okolicach Reno spotkałem gang, po rozwaleniu którego wpadł mi w łapy Pistolet 5.56 mm. Zaletą tej broni jest ukryty w niej perk „Weapon Penetrate” który powoduje zmniejszenie o około 80% „Damage Treshold” naszego celu. A żeby być dokładnym to wartość ta jest dzielona przez 3. Pomijając bełkot na temat mechaniki gry napiszę po ludzku, że jest to dobra giwera do napieprzania w opancerzone cele np. roboty czy ludzi noszących dobre zbroje. Dodatkowo pistolet ten posiada animację SMG więc może być używany przez Sulika. Warto mieć w zapasie z dwie sztuki tej broni. Jak nam się nie poszczęści to możemy kupić ją jeszcze w RNK.
2. W Nowym Reno jestem przejazdem więc nie będę wykonywał tutaj większości questów i tak tu wpadniemy jeszcze niejednokrotnie a questowanie i nabijanie z tego powodu expa wolę zachować na przyszłość gdy będę miał u swojego boku mój DreamTeam. Poziomy naszych kompanów podnoszą się wraz z naszym awansem, im większy mamy level tym trudniej i dłużej zajmie nam wylevelowanie naszych towarzyszy.
Zaczynamy w Alei Dziewic, pogadajmy z Julesem załatwi nam jakieś rabaty w domu rozrywki i w sklepie z bronią ale najważniejsze by zaznaczył nam na mapie Golgotę, Stajnie oraz po zapłaceniu mu 100$ udzielił informacji o rodzinie Salvatore i ich laserowych zabawkach. Naprzeciwko stoi Cody - uroczy dzieciak, któremu dajmy owoc i nukacolę wpadnie +3 karmy. W burdelu możemy przekazać Miss Kitty znalezione do tej pory 10 szt. Cat`s Paw za trochę kasy i
1000xp. Nie targujmy się o dodatkową kasę to dostaniemy egzemplarz nr 5 w którym jest
artykuł o broniach energetycznych. Po przeczytaniu umiejętność ta wzrośnie nam o 10%. Zapytajmy się co mają w menu i wybierzmy zwykłe pogadanie. Za tą usługę co prawda zapłacimy ale
retoryka zwiększy nam się o 2% oraz na godzinę inteligencja o 1. Z jednej szafek zabierzmy nóż jak nie mamy żadnego egzemplarza na stanie i od razu wyekwipujmy się w niego. Z nożem w ręku polećmy do kasyna Desperado i zagadajmy do gościa przy barze. Mały Jesus za 200$
podszkoli nas w używaniu broni białej o 5%. Zapytajmy się go o robotę u Tatuśka i o sytuację górników w Redding. Lecimy piętro wyżej, na razie zadania dla bossów mnie nie interesują ale zabierzmy znaczone karty ze środkowego pokoju po lewej stronie. W rozwalonym budynku spotkamy szczekającego gościa z zaburzeniami neurologicznymi ale nie będziemy w stanie mu jeszcze pomóc. Możemy za to zagrać w karty z Montim, wcześniej jednak wymieńmy po przez handel jego karty na nasze znaczone
100xp. Po tym zabiegu będziemy zawsze z nim wygrywać i wyciągniemy od niego jakieś 180$. Gdy go już oskubiemy do cna podzieli się z nami jakąś informacją w zależności na jakim zadaniu tutaj będziemy ale nie jest to nic istotnego by zawracać sobie tym głowę. Diler przy wielkim neonie NewReno będzie miał pustą strzykawkę na sprzedaż, przydadzą się one do wytwarzania Stimpaków. Znajdziemy ich tu trochę więc warto zaglądać w każdy kąt i w kieszenie prostytutek. Mi udało się znaleźć aż 28 szt. Idziemy do następnej lokacji ale musimy pamiętać, że na jakiś czas stracimy samochód więc zawczasu wyjmijmy z bagażnika jeżeli w nim przechowujemy teczkę dla Bishopa oraz wszystkie bronie przeznaczone do ulepszenia.
W drugiej ulicy ze studia filmowego możemy zabrać pastucha elektrycznego ( do ulepszenia ) ale darujmy sobie na razie aktorstwo bo zablokujemy sobie jedno zadanie a i tak z naszym doświadczeniem gwiazdą porno byśmy nie zostali. Lecimy do Bishopa w głównym holu możemy dać pokaz Stand-up za
150xp i 300$ wchodzimy piętro wyżej. Strażnikom przy schodach powiedzmy, że mamy teczkę dla Pana Bishopa ale jeszcze tam nie wchodźmy. Wpierw przeszukajmy zbrojownię i zabierzmy dynamit oraz magiczną kulę ze stołu bilardowego ( użytek z niej zrobimy gdy podniesiemy sobie LK do 9 ). Następnie pogadajmy z Leslie Anne Bishop zapytajmy się ją o Kryptopolis, utnie rozmowę ale i tak babeczka na koniec zaproponuje nam drinka. Przeniesiemy się do jej sypialni gdzie w końcu stracimy tytuł dziewicy pustkowi. Podczas łóżkowej pogadanki ponownie zapytajmy się o Kryptopolis to otrzymamy kombinację do jej sejfu skąd weźmiemy rozszerzenie pamięci do naszego Pipboya
250xp, po użyciu kolejne
500xp i
retoryka podniesie się o 10%. Pobiegnijmy teraz do pokoju Johna i podstawmy dynamit pod jego Sejf – włączmy skradanie i udajmy się w róg pokoju. Przybiegnie strażnik ale nas nie zauważy, najważniejsze, że sejf otwarty i wyciągamy z niego mapę kryjówki najeźdźców ze wschodu oraz holotaśmę będącą dowodem na powiązanie Bishopa z RNK w celu złamania oporu Kryptopolis do przyłączenia do Republiki. Teraz możemy udać się do Johna by oddać mu walizkę
500xp i zapytajmy się o dodatkową robotę. Zaproponuje nam zabójstwo Westina w RNK ale tak by wyglądało to na wypadek. Przyjmijmy zlecenie ale nie prośmy o dodatkową kasę. Ogólnie z rodzinami mafijnymi warto być zawsze grzecznym i posłusznym bo można łatwo coś popsuć. W przypadku Bishopa jest to o tyle ważne, że przespaliśmy się z jego żonką a w przyszłości córką. Po tym wyskoku nie możemy mu się pokazywać czy ponownie nawijać w stylu co słychać itp. bo odstrzeli nam dupę. Zagadujemy do niego tylko gdy oddajemy zadanie. Lecimy teraz do Baru Salvatore, Mason wpuści nas do swojego szefa jak najedziemy na niego ale nie gadajmy z Luisem. Wpadliśmy tutaj tylko by pozabierać fanty, książkę elektronik i najważniejsze pistolet laserowy. Udajmy się teraz do dzielnicy handlowej.
U Renesco kupmy zapas prochów a u Eldridga jak się poszczęści to kupimy ulepszone pancerze metalowe dla naszych towarzyszy. Za przyniesienie mu pistoletu laserowego dostaniemy
500xp i 1500$ ale nas i tak najbardziej będzie interesowało jego zaplecze. Wejdźmy od zachodniej strony przez zamknięte drzwi, znajdziemy kolejną książkę młody elektronik oraz Mausera 9mm. Schodzimy do piwnicy i poznajemy lekko niedorozwiniętego Algernona, ten koleś to największy kozak na pustkowiu, za darmo ulepszy nam giwery
na dodatek załaduje magazynki do pełna ( Naprawili to i już darmowej amunicji nie dostaniemy ) Znajdziemy tu również trochę ogniw leżących na ziemi i w szafce, lodówkę z elektronicznym wytrychem i dwoma granatami EMP ( idealny zestaw do bunkra w toksycznych jaskiniach ) oraz ulepszoną zbroję skórzaną i Easter Egga. Wychodząc od niego upewnijmy się tylko, że jest dzień aby nie nadziać się na Eldridga – nie będzie zadowolony, że grzebiemy mu po sklepie. Ojciec Tully wstanie skacowany około godziny 10 zagadajmy go o klasztor ( zaznaczy nam na mapie ) oraz poprosi nas o pozdrowienie Samuela i butelkę klasztornego wina. Częstując go gorzałką wypytajmy go o rodziny mafijne, grzeszki z konfesjonału itp. ale najważniejsze jest by dowiedzieć się o rozlewni alkoholu rodziny Wrightów pod stacją kolejową. Z ogródka pozbierajmy wszystkie ziółka i możemy wracać do samochodu.
Będzie niespodzianka bo nasza bryka zniknęła, jest oczywiście kilka sposobów na odnalezienie samochodu ale tylko jeden wynagrodzi nas expem. Musimy zagadać do Cody`go ( boi się ghuli i mutantów więc odłączmy na ten czas Lennego od drużyny lub gdzieś go pogońmy ) Gdy zapytamy się kto ukradł samochód wskaże palcem na Julesa, teraz jest krytyczna decyzja bo gdy pokaże nam dziuple w odwecie Jules go zabije a tego byśmy nie chcieli ( kochamy dzieci i poza jednym wyjątkiem nie pozwolimy by włos spadł im z głowy ) Więc musimy teraz zagadać do Julesa i pogrozić mu a na koniec rozmowy wspomnijmy, że jak dzieciakowi stanie się krzywda to go zabijemy. Przenosimy się do dziupli i zyskujemy 5 karmy ale jeszcze nic straconego ponieważ możemy wyjść z lokacji i ponownie poprosić Cody`go by to on wskazał nam to miejsce, otrzymamy
500xp. T-ray odda nam samochód gdy powiemy mu, że jesteśmy od Bishopa
750xp a kolejne
750xp otrzymamy gdy zażądamy darmowych baterii. ( od tej pory co dwa tygodnie możemy zaglądać do niego po kolejną dostawę ) Za 500$
ulepszy nasz samochód a konkretnie powiększy nam bagażnik. Udajemy się na Golgotę.
Bierzemy łopatę w dłoń i rozkopujemy grób w południowo-zachodniej części by zdobyć lustrzanki.
Za każdym razem mając je w dłoni charyzma zwiększa nam się o 1. Ekwipujemy się w nie przy rozmowach czy handlu, rekrutując kolejnego kompana lub po prostu by wyglądać Cool. W grobie na lewo pod krzyżem z napisem „Tu leży najgłupszy skurwysyn jaki postawił nogę w Nowym Reno” znajdziemy tatusia Lennego. O dziwo żyje ale pośpiesznie się oddali rzucając fajnymi tekstami. ( dla tego momentu zabrałem Lennego ze sobą ) I jako kolejny grób można wykopać Sama Pricharda by zdobyć mapę położenia Wojskowej bazy Sierra. Udajmy się teraz do Stajni po Myrona.
Znajdziemy tam krowę, która jest w złym humorze. Nie ma się co jej dziwić skoro w dupie ma paczkę ogniw termojądrowych. Potraktowanie jej skillem leczenia poprawi jej nastrój 100xp a my zdobędziemy trochę ogniw. Wyposażeni w okularki i podniesioną dzięki temu charyzmą możemy zagadać do łysej kobity i wkręcić jej kit, że przydzielono nas do pracy tutaj. Trochę podrywu, gadka szmatka i wyciągniemy od niej przepustkę
500xp, którą pokażmy strażnikom pilnujących Myrona. Wchodzimy do jego laboratorium, dzięki okularkom możemy go zrekrutować
750xp i koniecznie zabierzmy narkotyki i książkę wiedzy. Żeby czegoś nie popsuć radzę nie rozmawiać z nim na temat Jetu ani wytworzenia antidotum. Przyjdzie jeszcze na to pora w Kryptopolis. Na koniec ponownie udajmy się na Golgotę i postraszmy Myrona, że go zostawimy. Najpierw zdradzi nam położenie tajnej jednostki badawczej EPA lub AOŚ. A za drugim razem wskaże grób gdzie Mordino ma ukrytą skrytkę z kasą i narkotykami ( jest to grób po prawej od tego gdzie wykopaliśmy okularki ) Wszystko tu na razie co chciałem zostało zrobione wyruszamy do RNK.
A po drodze trafił mi się kolejny Special Encounter ze Strażnikiem mostu. Zamiast odpowiadać na pytanie polecam zabić dziada - jest niezniszczalny ale możemy walić po oczach. W końcu wylosujemy krytyka "Instant Death" i za zabicie go otrzymamy aż
7500xp i
awans na poziom 16 - nie rozdzielam punktów umiejętności.
Kolejny Special Encounters zaliczony - nagroda to szaty strażnika o właściwościach takich samych jak Pancerz Bojowy. Sulik się ucieszy z takiego ubranka