Napromieniowane jaskinieTutaj prosta sprawa – musimy utorować sobie drogę przez znaczną ilość złocistych gekonów. Mamy strzelbę, która dodatkowo ma fajny ale ukryty bonus +20% do celności - z naszą umiejętnością da nam to 93% szans na strzał z bliska w głowę gekona. Przy odrobinie szczęścia, dobrym krytykiem załatwimy gada jednym strzałem. Pamiętajmy o gumowcach by mieć je w ekwipunku i koniecznie jedną parę dać Sulikowi. Gdy dotrzemy do Smileya obowiązkowo należy ukraść mu 10 skór złocistych gekonów i eskortować go do wyjścia. Za ten heroiczny czyn otrzymamy
1000xp i 75 karmy. W szafce koło windy znajdziemy dwie sztuki Antyrada – jeden trzeba zachować, drugi możemy sprzedać. Pomimo, że otrzymaliśmy małą dawkę promieniowania nic z tym nie róbmy, tak ma zostać aż do momentu gdy dotrzemy do Kryptopolis. Z windą i generatorem nic na razie nie zdziałamy więc wracamy do Klamath.
Strzał w głowę i krytyk na 53 PW = Martwy Gekon
Klamath i ostatnie zadanieAdrin wręczy nam 100$ nagrody a
Smiley nauczy nas „Patroszenia gekonów” i
podniesie nam sztukę przetrwania o losową ilość 2% - 5%. Zostało nam ostatnie zadanie, Bob Flacha poprosi nas o podłożenie drewna do paleniska. Ponieważ destylator znajduje się na terenach łowieckich gdzie szlaja się trochę gekonów, specjalnie zostawiłem to zadanie na koniec by skorzystać z nowo otrzymanego skilla i pozbierać trochę skórek. W trakcie rozmowy z Flachą mamy możliwość wyciągnąć od niego dwóch butelek wódki o ile nie ukradliśmy ich wcześniej. Zadanie nie jest skomplikowane ale musimy je wykonać w ciągu 24h – Nagrodą będzie 50$,
100xp i 25 karmy.
Dodatkowo
wpadł 6 poziom i podniosłem leczenie z 68% do 90% oraz retorykę z 87% do 91%. Pozostałe 5 punktów sobie zostawiam a z dostępnych perków wybieram „
Przyciągająca osobowość” dla dodatkowego kompana. Wszystko w Klamath ładnie zrobione i wyczyszczone, bierzemy śmieci na sprzedaż i udajemy się do Nory.
NoraPrzychodząc do Nory ponownie zróbmy sztuczkę na zakup dwóch psycho, wygrzewu i jetu ale tym razem zabawimy się tu dłużej. Pierwsze co to lecimy po grubasa, na pewno niektórym z was już w tym momencie będzie palec świerzbił na spuście by załatwić Metzgera i jego ludzi ale radzę się jeszcze wstrzymać i zapłacić mu te 1000$ za uwolnienie Vica. Jest jednak fajna sztuczka - podczas rozmowy zanim wybierzemy kończący dialog „niech będzie...” wejdźmy w handel i wyrzućmy na ziemię całą gotówkę jaką mamy. Skrypt sprawdzający czy mamy pieniądze wykonał się już wcześniej dzięki czemu możemy w ten sposób wykupić Vica nie płacąc za niego. Od razu zapytajmy się (
Save ) Metzgera o innych niewolników, zdradzi nam położenie drugiego obozu – informacja ta będzie nam niezbędną przy zadaniu odbicia siostry Sulika. Po rozmowie Vic przyłączy się do drużyny a także zaznaczy nam na mapie Kryptopolis a jak pokażemy mu manierkę zarobimy dodatkowo
200xp i 5 karmy.
Metzger po niemiecku to znaczy Rzeźnik - po powrocie z wioski Sulika zajmiemy się tym Panem
Udajmy się do Rebeki właścicielki jednego z barów. Za wysłuchanie historyjki Leanny zarobimy łatwe
350xp. Zamówmy drinka i weźmy pierwszą pracę. Dług Freda należy spłacić
200xp i dodatkowo pożyczmy mu jeszcze 50$ ( Później nam się to zwróci z nawiązką ) Druga praca będzie polegać na odzyskaniu zagubionej książki
300xp. Znajdziemy ją w jednym z 4 miejsc w sąsiedniej lokacji. Gdy wciśniemy lewy Shift podświetlą nam się przedmioty leżące na ziemi co ułatwi nam poszukiwania. Franky będzie chciał dowiedzieć się dlaczego Rebeka sprzedaje alkohol tak tanio ( jeżeli wcześniej kupiliśmy whiskey od niej ) Będąc w jej barze poczekajmy pipboyem z 10 min aż strażnik pilnujący wejścia do piwnicy odejdzie na podryw. Schodzimy na dół i odkrywamy, że ma własny destylator. Po powrocie z tą informacją zyskamy
400xp a następnie dostaniemy zlecenie aby zniszczyć jej aparaturę. Zamiast tego, lepiej będzie udzielić Frankiemu przyjacielskiej rady aby kupował whiskey bezpośrednio od Rebeki
900xp i 70 karmy.Teraz fajny chainquest u Lary, po pierwsze będzie chciała dowiedzieć się co znajduję się w skrzyniach pilnowanych przez Taylera i jego gang. Ponieważ już to wiemy możemy przejść do następnego zadania. Potrzebujemy uzyskać zgodę Metzgera na walkę rywalizujących ze sobą gangów
200xp. Następnie Lara poprosi nas o znalezienie słabego punktu lub informacji, która pomoże im w walce. Od samego zainteresowanego dowiemy się, że wieczorem szykuje się wielka biba i zamierza się schlać jak świnia, więc obrona będzie osłabiona
200xp. Teraz czeka nas szturm razem z ludźmi Lary na kościół, walka nie będzie ciężka – pilnuje go zaledwie trzech strażników ale na koniec będziemy mieli dodatkową możliwość wykończyć samego Tylera. Przenosimy się z gangiem do lokacji mieszkalnej i próbujemy zaciukać Taylera i jego ochronę. Mimo że są pijani i mają problemy z celnością to walka na pewno nie będzie łatwa. Mają desert eagle gdzie jeden krytyk może nas posłać do piachu. Po zwycięstwie zbieramy loot i otrzymujemy
1000xp nagrody a po dodatkowe siano musimy ponownie udać się do kościoła. Właśnie wpadł
awans na 7 poziom ale nie rozdzielam nigdzie punktów umiejętności – zostawiam je sobie na później gdy będą mi bardziej potrzebne.
Skoro nadal jesteśmy w tej lokacji to odszukajmy Bobbiego – dzieciaka, który będzie biadolił o trudnym życiu swoim i maluchów w tym mieście. Poprosi nas byśmy porozmawiali w tej sprawie z Mamuśką. Zanim udamy się do niej w głównej lokacji poczekajmy do północy by zagadać do ducha, który pojawił się w jednym domów. Zjawa szuka naszyjnika a Mamuśka będzie osobą, która podpowie nam gdzie możemy go znaleźć. Dodatkowo w szafce znajdziemy pamiętnik Anny ( za przeczytanie go nagrodzeni zostaniemy
100xp ) W jadłodajni Mamuśki zarobimy
200xp za wysłuchanie historyjki Stacy a Karlowi nie dawajmy żadnych pieniędzy tylko wysłuchajmy jego opowieści. Mamuśkę najpierw zapytajmy o naszyjnik, powie nam byśmy przycisnęli Joey jednego z bandziorów handlującego jetem a jeżeli chodzi o pomoc dzieciakom to od dłuższego czasu myśli by otworzyć w Norze sierociniec w jednym z budynków w lokacji mieszkalnej ale najpierw poprosi nas o wyproszenie zamieszkujących w nim meneli. Na koniec zagadajmy „co słychać w mieście” – da nam obiad dla mechanika ( nagroda to stimpak i
150xp ) Joey odda nam naszyjnik za darmo jak nastraszymy go duchem i dodatkowo zaznaczy nam na mapie New Reno. Z naszyjnikiem wracamy do zjawy
250xp i 3 karmy, dom już nie jest nawiedzony a pozostawione kości podnosimy i zakopujemy w odpowiednim grobie na cmentarzu. ( szukamy nagrobku Anna Winslow –
600xp )
Mechanikowi zanosimy jedzenie oraz koniecznie zapytajmy się o furę stojącą przed jego szopą. Niedługo będzie naszą własnością jak przyniesiemy mu odpowiednią część do naprawy. A jeżeli chodzi o meneli to przekonajmy ich by pomogli Mamuśce w wysprzątaniu i przygotowaniu tego miejsca na sierociniec dla dzieciaków. Nagroda po powrocie u Mamuśki
1000xp a u Bobbiego za odmienienie jego życia na lepsze dodatkowe
500xp.To w zasadzie wszystko na ten moment, nasz następny cel to obóz łowców niewolników gdzie pomożemy Sulikowi odszukać i odbić jego siostrę. Zostawiam wszystko co zbędne i zajmuje miejsce w ekwipunku. ( Wrócimy obładowani śmieciami po same brzegi ) Vic dostał Desert Eagla, skórzaną kurtkę po Suliku i resztkę amunicji 0,44mm. A my na tą wyprawę będziemy potrzebować: Linę, 5 korzeni Xandrowych, 3 kwiaty Broca, 5 zwykłych włóczni, 10 noży, 2 psycho. A do obrony strzelba pozostałe 15 szt amunicji oraz kastet no i Metzger musi żyć.