Trzynasty Schron - Postapokalipsa i Fallout
Kwiecień 07, 2020, 05:59:33 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: Czy wiesz że... na Trzynastym Schronie wciąż działa system ankiet. Oddaj głos w aktualnej ankiecie
 
   Strona główna   Pomoc Kalendarz Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: GECK'i  (Przeczytany 169 razy)
Ochłap
Kapral
*
Wiadomości: 3


« : Luty 16, 2020, 20:02:06 »

Aurelinus,

Nie chcę wyjść na męczyduszę, ale przyznam, że moje umiejętności nie są za wielkie jeśli chodzi o edytory, a bardzo chciałem się nimi pobawić na swój własny sposób. To co najlepiej mi w sumie idzie to projektowanie i dekorowanie lokacji, ale przez ten czas, od kiedy ostatni raz tutaj byłem, zdystansowałem się od trochę od tematu.

F3 na Win10 wariuje trochę, ale nie przeszkadza to w tym, żeby robić spokojnie mody. Narobiłem trochę śmietnika, będę musiał robić wszystko od nowa, ale za to jest tyle fajnych elementów, by poskładać fajnie wnętrza i ruiny miast, wraz z autostradami. Zamysł The Pitt bardzo mi się spodobał, mógłbym naprawdę ciekawie to zrobić, jak zacząłem układać ulice i dokładać elementów, wieżowce i inne Cheesy Natomiast FNV ma inny problem - pliki INI w ogóle nie chcą dać mi się zmodyfikować. Jest taka linia z ustawieniem odległości PipBoy'a na ekranie i na F3 działa spokojnie, w FNV już nie bardzo. I to mnie drażni, bo nie mogę spokojnie sięgnąć po zabawę tym edytorem. Nie wiem jak odmrozić te pliki INI, żeby dały się swobodnie modyfikować. Drugą kwestią jest to, że nie wiem, naprawdę nie wiem, co mam zrobić, żeby edytor FNV wczytywał mi dokładnie wszystkie lokacje. Np. Saloon wczytywany jest dokładnie, ale kasyna już nie, pisałem o tym kiedyś, po prostu brakuje ścian, NPC, są jakieś szczątkowe dosłownie dane lokacji, podczas gdy w grze wszystko jest w porządku. Znalazłbyś dla mnie rozwiązanie? Pisałeś coś, że ma to związek z plikami INI. Nie wiem jak się za to zabrać. Szczerze? Chcę się skoncentrować chociaż na tych podstawach z projektowaniem i dekorowaniem lokacji, żeby nie wiało absolutną #$%^@&. Udzieliłbyś mi chociaż tej rady, jak ruszyć z INI i edytorem FNV?
Zapisane
Aurelinus
Moderator
*
Wiadomości: 613



WWW
« Odpowiedz #1 : Luty 19, 2020, 17:18:20 »

Nie wiem jak odmrozić te pliki INI, żeby dały się swobodnie modyfikować. Drugą kwestią jest to, że nie wiem, naprawdę nie wiem, co mam zrobić, żeby edytor FNV wczytywał mi dokładnie wszystkie lokacje. Np. Saloon wczytywany jest dokładnie, ale kasyna już nie, pisałem o tym kiedyś, po prostu brakuje ścian, NPC, są jakieś szczątkowe dosłownie dane lokacji, podczas gdy w grze wszystko jest w porządku. Znalazłbyś dla mnie rozwiązanie? Pisałeś coś, że ma to związek z plikami INI. Nie wiem jak się za to zabrać. Szczerze? Chcę się skoncentrować chociaż na tych podstawach z projektowaniem i dekorowaniem lokacji, żeby nie wiało absolutną #$%^@&. Udzieliłbyś mi chociaż tej rady, jak ruszyć z INI i edytorem FNV?
GECKCustom.ini ---> bUseMultibounds=1 zmień na bUseMultibounds=0

Pliki są zabezpieczone śmiesznym tagiem "tylko do odczytu", to trochę takie przedszkole wiedzy informatycznej  Embarrassed, usuniesz to klikając "właściwości" dowolnego pliku. Nie zapomnij przywrócić "do odczytu" po zmianach, bo jak włączysz GECKa to ci skasuje zmiany.
Zapisane
Ochłap
Kapral
*
Wiadomości: 3


« Odpowiedz #2 : Luty 20, 2020, 10:07:50 »

Dzia Aurelinus! Cheesy Piwa Ci po stokroć, powiadam, po stokroć Cheesy Wyjaśnij mi tylko czym jest dokładnie ta komenda w pliku ini, którą podałeś. Jak to jest, że bez niej, wiele lokacji nie mogło się wczytać poprawnie? Idę brać się za Goodsprings i Saloon Cheesy Yaaa Cheesy
Zapisane
Aurelinus
Moderator
*
Wiadomości: 613



WWW
« Odpowiedz #3 : Luty 20, 2020, 12:45:42 »

Dzia Aurelinus! Cheesy Piwa Ci po stokroć, powiadam, po stokroć Cheesy Wyjaśnij mi tylko czym jest dokładnie ta komenda w pliku ini, którą podałeś. Jak to jest, że bez niej, wiele lokacji nie mogło się wczytać poprawnie? Idę brać się za Goodsprings i Saloon Cheesy Yaaa Cheesy
Jak nazwa wskazuje - zamiast obrysu obiektów (multibounds) używasz teraz pełnych modeli Zwyrol.
Zapisane
Ochłap
Kapral
*
Wiadomości: 3


« Odpowiedz #4 : Marzec 04, 2020, 22:43:28 »

Aurelinus, zapytam jeszcze... Kiedy otwieram GECK'a F3 i wczytuje exteriory, np. Springvale, w oknie renderowania jest czerwona obwódka. Wcześniej chyba jej nie było, jedynie w Broken Steel, gdzie odpalałem bazę Enklawy. Czy mam powody do zmartwień, że odpalając Springvale od razu mam tą obwódkę? Nie wiem jak nawet mam nazwać ten problem w google, żeby się dowiedzieć.

Co do NV, wszystko działa jak należy, już sobie tam majstruję coś topornie z Przyczułkiem Mojave, ale... nie znajduję informacji w internecie dlaczego nie mogę włączyć dźwięki w GECK'u. W 3 wszystko działa, w NV już nie.
Zapisane
Aurelinus
Moderator
*
Wiadomości: 613



WWW
« Odpowiedz #5 : Marzec 05, 2020, 21:42:10 »

Co do dźwięku to pogrzebałbym w opcjach, pewnie coś go włącza. Ale ogólnie 2x nie mam pojęcia, ale to chyba nie jest życiowy problem w obu wypadkach.
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kanał RSS Trzynastego Schronu Trzynasty Schron na Twitterze Trzynasty Schron na Facebooku Trzynasty Schron na Tumblr Trzynasty Schron na Instagramie Postapokalipsa bez ograniczeń! Radia Trzynastego Schronu na TubaFM Trzynasty Schron na YouTube
Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2011, Simple Machines Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!