Autor Wątek: Czy jest jakiś plik z logami błędów?  (Przeczytany 11483 razy)

Fenix

  • St. kapral
  • *
  • Wiadomości: 32
Czy jest jakiś plik z logami błędów?
« dnia: 01 Stycznia 2016, 19:49:01 »
W jednym z watkow pisalem, ze mam problem z modelem dloni. Usunalem pliki tekstur i modeli odpowidzialne za nowe body i wrocilem do starego. Od tego momentu F3 zaczal wychodzic na pulpit. Cos jest nie tak z modelami albo teksturami, bo np. w grze zwloki na nogach nie maja tekstur (czern), a po przywroceniu plikow z moda na body jest ok. Nie jestem w stanie zdiagnozowac, co jest nie tak bez jakiegos pliku z logami. Jest jakis sposob zeby zobaczyc co powoduje konflikty i wylaczenie gry?

Dodam, ze usunalem wszystkie pliki moda na body i dla pewnosci napisalem jeszcze wszystko modpakiem.
« Ostatnia zmiana: 01 Stycznia 2016, 22:01:08 wysłana przez Squonk »

Aurelinus

  • Moderator
  • *
  • Wiadomości: 625
    • Mój miniblog tematyczny
Odp: Czy jest jakiś plik z logami błędów?
« Odpowiedź #1 dnia: 01 Stycznia 2016, 23:47:16 »
Niestety, nie ma. Sugeruję reinstalację gry, jeśli nie możesz zlokalizować problemu, szczególnie, gdy występują crashe.

Tak "na oko", to może to być problem "duchów", tzn. jeśli zrobiłeś sejwa w pobliżu tych zwłok, to mogą one mieć w pliku zapisu odnośnik do danych ze zmienionymi danymi, np. odnośnik do już nieistniejących modów i po prostu się nie updatować w tym zakresie. Że tak jest potwierdzeniem może być wywalanie z gry - brak danych skutkuje crashami. Ale to zależy - jeśli poprzednie, już usunięte mody miały pliki esp/esm to to jest to. Dobre mody z podmianą modeli nie wykorzystują plików esp/esm, a jeśli używasz takich, które je mają, to tu tkwi problem. Zazwyczaj pliki esp/esm zawierają strukturalne zmiany w sposobie wyświetlania modeli i te już istniejące w grze modele postaci mogą nie umieć wrócić do "normalności", szczególnie zwłoki, które się nie odświeżają. W przypadku żywych postaci problem powinien zniknąć po jakimś czasie, gdy wszystkie pliki się zaktualizują.

Fenix

  • St. kapral
  • *
  • Wiadomości: 32
Odp: Czy jest jakiś plik z logami błędów?
« Odpowiedź #2 dnia: 06 Stycznia 2016, 19:28:31 »
Plik z logiem w grach Bethesdy to powinna byc podstawa. Kazda ich gra zyje praktycznie tylko dzieki modom, wiec troche to dziwi. Swietnie natomiast jest to rozwiazane w Stalkerze, dzie pliki z logami sa bardzo pomocne.

Reinstalowac juz nie bede, bo za duzo z tym zabawy z pewnych powodow. Do moda z modelami nie mialem zadnych esp, czy esm. Stad ten post, bo usunalem wszystkie pliki odpowiedzialne za modele i tekstury. Poza Twoim modpakiem uzywam tylko drobnych, kosmetycznych modow odpowiedizlanych za grafike i dzwiek plus jakies pierdilki, ale zaden nie podmienia mofeli postaci.

Jeszcze jedno. Wspomniales o duchach.. Zdarza mi sie spotkac niewidzialnych i niesmiertelnych przeciwniwkow. Nie widac modelu i dopiero po wlaczeniu VATS moze do nich celowac - widac wtedy tylko dane liczbowe trafienia. NPCe tez ich nie moga zabic i robia przez to masakre. Da sie cos z tym zrobic? Czym to jest spowodowane?

Aurelinus

  • Moderator
  • *
  • Wiadomości: 625
    • Mój miniblog tematyczny
Odp: Czy jest jakiś plik z logami błędów?
« Odpowiedź #3 dnia: 07 Stycznia 2016, 10:14:46 »
Poza Twoim modpakiem uzywam tylko drobnych, kosmetycznych modow odpowiedizlanych za grafike i dzwiek plus jakies pierdilki, ale zaden nie podmienia mofeli postaci.
Mój podmienia, zapewne usunąłeś też w tym wypadku moje pliki, stąd kaszana.
Nadpisz ponownie wszystkie pliki modpacka, powinno wszystko wrócić do normy.

Jeszcze jedno. Wspomniales o duchach.. Zdarza mi sie spotkac niewidzialnych i niesmiertelnych przeciwniwkow. Nie widac modelu i dopiero po wlaczeniu VATS moze do nich celowac - widac wtedy tylko dane liczbowe trafienia. NPCe tez ich nie moga zabic i robia przez to masakre. Da sie cos z tym zrobic? Czym to jest spowodowane?
Nie wiem czym to jest spowodowane, ale sporadycznie widywałem to nawet na niezmodowanej grze. Jedyny sposób to zapisywanie gry w pomieszczeniach, a jeśli gdzieś ich trafisz w trakcie gry, to wczytanie ostatniego zapisu najczęściej ich usuwa, bo dzieje się to z postaciami losowymi, spawnującymi się w grze w miejscach do tego przeznaczonych (nie powinni się wtedy zespawnować ponownie).

Fenix

  • St. kapral
  • *
  • Wiadomości: 32
Odp: Czy jest jakiś plik z logami błędów?
« Odpowiedź #4 dnia: 11 Stycznia 2016, 16:50:17 »
Co do kwestii "duchow", to wlasnie sie dzieje bardzo sporadycznie, wiec pewnie F3 tak juz ma. Problem z modelem dloni i "kraszowaniem" gry przy powrocie do oryginalnego body zalatwile mw banalny sposob. Po prostu wykasowalem same nowe modele dloni z pipboyem i dziala.