Autor Wątek: Fallout2 + Restoration Project - Mój sposób na grę  (Przeczytany 21393 razy)

BeF1990

  • Mł. chorąży - Redaktor
  • *
  • Wiadomości: 295
  • Fallout fan
    • Outsiders Parkour Sosnowiec - official website
Odp: Fallout2 + Restoration Project - Mój sposób na grę
« Odpowiedź #40 dnia: 07 Sierpnia 2022, 12:26:01 »
Nie pamiętam już kiedy ostatni raz pisałem na tym forum, ale Twoja praca zachęciła mnie, aby napisać, że jestem pod ogromnym wrażeniem pasji i zaangażowania, ktorymi wykazałeś się przy pracy nad tą solucja. Kawał swietnej roboty, która zasługuje na wydanie jej w cyfrowej formie, lub nawet jakiegoś fizycznego wydruku, który każdy fan dumnie będzie trzymał na półce.

Ze swojej strony dziękuję i trzymam kciuki za dalszy rozwój solucji, a może i nowe projekty... Fallout 1, Nevada, Resurrection. ;)

sosenka

  • St. plutonowy
  • *
  • Wiadomości: 38
Odp: Fallout2 + Restoration Project - Mój sposób na grę
« Odpowiedź #41 dnia: 07 Sierpnia 2022, 16:31:23 »
Dzięki za dobre słowa ale aż tak w przyszłość bym nie wybiegał. Muszę to najpierw skończyć, potem żmudne poprawianie błędów czy porobienie fajnych screenshotów. Więc jeszcze daleka droga do końca. Poza tym trzeba pamiętać, że to opis mojej drogi jaką gram zazwyczaj a nie solucja. Tworząc własną postać o innych atrybutach czy idąc swoją drogą rozwoju część rzeczy z tego opisu już się nie zrobi. Fallout'owe świry większość patentów już zna a świeżaki i tak polecą do gówna, które częstuje nas Bethesda. Nie robiłbym z tego pisma świętego i myślę, że forum to odpowiednie miejsce mimo tego, że posucha straszna w tym dziale. 😀

Makotnik

  • Mł. chorąży - Redaktor
  • *
  • Wiadomości: 649
Odp: Fallout2 + Restoration Project - Mój sposób na grę
« Odpowiedź #42 dnia: 10 Sierpnia 2022, 21:50:56 »
Muszę to najpierw skończyć, potem żmudne poprawianie (...)
Taki mi wpadł do głowy pomysł z punktu widzenia czytelnika, który oddaje pod Twoje dalsze rozważania, Sosenko:
Gdybyś napisał to wszystko z perspektywy "ja" (FPP), praktycznie dałbyś światu gotową beletryzację Fallouta 2. Wystarczyłoby wrzucić kilka opisów kluczowych NPC, miejsc, giwer czy pancerzy. Ło panie! Czytałbym :ssnacz:

Ale się podjarałem, idę puknąć.

sosenka

  • St. plutonowy
  • *
  • Wiadomości: 38
Odp: Fallout2 + Restoration Project - Mój sposób na grę
« Odpowiedź #43 dnia: 11 Sierpnia 2022, 19:47:26 »
Doskonale rozumiem o co Ci chodzi, taki "pamiętnik wybrańca". Niestety jestem prostym człowiekiem a nie pisarzem powieści fantasy czy post-apo. Kiedyś znalazłem opis Fallouta 2 w takim stylu ale forum stało się chyba płatne a na pewno wymaga rejestracji więc nawet nie podaje linka. Ale na pocieszenie luknij sobie tutaj w szczególności jak lubisz serię Might&Magic.
http://ashtarat.blogspot.com/2012/10/playing-might-and-magic.html?m=1

Makotnik

  • Mł. chorąży - Redaktor
  • *
  • Wiadomości: 649
Odp: Fallout2 + Restoration Project - Mój sposób na grę
« Odpowiedź #44 dnia: 11 Sierpnia 2022, 20:27:16 »
Hehe, fajne są takie solucje. Lata temu, gdy miałem z 14-15 lat, nosiłem się z zamiarem kompletnego przetłumaczenia scenariusza gry Blood Omen: Legacy of Kain. Od razu zaznaczę, że gra ma właśnie pierwszoosobową narrację w bardzo literackim stylu. Jest też jedną z najmroczniejszych gier, jakie znam. Niestety zabrakło mi wtedy pomysłu na oddanie tego polotu i klimatu, którym zachwyca oryginał. Zresztą, czym byłby sam tekst w oderwaniu od głosu Simona Templemana oraz muzyki Steve'a Henifina.

Trochę offtop, ale jeśli znajdzie się jakiś oldskulowiec podzielający sympatię do tej gry - podrzucam przy okazji odlotową ciekawostkę, za którą kiedyś dałbym sobie spuścić sporo krwi czyli kompletny scenariusz gry (Blood Omen: Legacy of Kain) w bardzo ascetycznej, lecz kompletnej formie.

Dzięki za Might And Magic. Jestem jedną z osób zaintrygowanych ideą wywodzącą się z wczesnych gier tej serii (bardziej niż samymi grami), a mianowicie połączeniem "typowego" fantasy z science fiction. Wydaje mi się to dużo bardziej atrakcyjne niż np. wpychany wszędzie steam punk. Pozdro!
« Ostatnia zmiana: 11 Sierpnia 2022, 20:32:33 wysłana przez Makotnik »

Freeman555

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 3
Odp: Fallout2 + Restoration Project - Mój sposób na grę
« Odpowiedź #45 dnia: 14 Września 2022, 15:07:36 »
Sosenka, Twój opis przejścia gry zainspirował i zachęcił mnie do (który to już raz?) ponownej przygody ale uwzględniając Twoje wskazówki.
W miarę jej przejścia będę zamieszczał swoje spostrzeżenia, uwagi, itp.

FAQ:
1. Jak ogarnąć moda do zarządzania ekwipunkiem?
Genialny mod Inventory Filter jest dostępny tutaj:
https://www.mediafire.com/file/xz1v2oavnsh408w/ifp_us_v2.0.zip/file
a wątek z jego udziałem tutaj:
https://www.nma-fallout.com/threads/inventory-filter-mod.221005/

2. Jak manualnie sterować jednym z naszych kompanów:
W pliku z grą szukamy pliku "sfall-mods.ini", otwieramy go notatnikiem/notepadem.
Edytujemy wiersze:
z "Mode=0" na "Mode=2"
oraz
z "DisplayName=0" na "DisplayName=1"
zapisujemy plik.
Nie musimy zaczynać gry od początku, działa na starych savach.
Gdy nasze punkty ruchu się skończą, automatycznie gra oddaje nam do dyspozycji kompana.


Świątynia Prób
Cytuj
W kolejnej lokacji warto rozbroić wszystkie 18 pułapek(...)
Lokalizacje ich poniżej:


Arroyo
1.
Dodatkowe 25xp po otwarciu zamka w bramie od zagrody z brahminami, po prawo od Nagor'a. Wymagane minimum 30% lockpick.


Klamath
1.
Cytuj
Potem z powrotem do Adrin ale nie prośmy o nagrodę kolejne +75 karmy. Zrobiliśmy ten quest tak z dwóch powodów: po pierwsze został darowany dług Sulika i możemy go zrekrutować 500xp po drugie, dzięki podpompowanej karmie cena skórzanego pancerza spadła nam z 1770$ do 1218$.
Wracając do Maida są 3 opcje do wyboru:


Wybierając uwolnienie Sulika dostałem xp oraz zmieniła się karma w Klamath z Antipathy na Accepted.

Cena pancerza zmniejsza się wyłącznie spełnieniu dwóch warunków: po wykonaniu tak tego zadania i zrekrutowaniu Sulika.

2.
Cytuj
Odwiedzamy teraz warsztat Vica ale oczywiście go nie zastaniemy, rozbrajamy pułapkę na drzwiach oraz zamek(...)
Aby całkowicie pozbyć się pułapki w drzwiach trzeba na nich dwukrotnie użyć skila Lockpick, najpierw znajdujemy pułapkę a za drugim razem ją rozbrajamy.

Nora
1.
Cytuj
To wszystko co chciałem tutaj na razie zrobić – podsumowując mamy strzelbę i 60 naboi, dwie książki od broni palnej, 3 szt. wygrzewu, 4 psycho i trochę jetu.
62 naboje (2 są w magazynku), w sumie już 3 książki od broni palnej.

Klamath i szczury
1.
Cytuj
Tam podnosimy narzędzia oraz dynamit a drzwi rozwalamy koktajlem Mołotowa.
Mając 8 Siły zamiast marnować koktajl Mołotowa używamy łomu to otwarcia drzwi, robimy to tak:

Najeżdżamy kursorem na drzwi i wybieramy ekwipunek.

Wybieramy łom.

Próbujemy aż pojawi się komunikat o wyrwanych drzwiach.

Nora
1.
Cytuj
Zanim udamy się do niej w głównej lokacji poczekajmy do północy by zagadać do ducha, który pojawił się w jednym domów.
Duch pojawia się w zachodniej części miasta, obok placówki bractwa stali.
2.
Cytuj
A my na tą wyprawę będziemy potrzebować: Linę, 5 korzeni Xandrowych, 3 kwiaty Broca, 5 zwykłych włóczni, 10 noży, 2 psycho.
Wystarczy że zabierzemy 4 noże, włócznie i pozostałe noże zdobędziemy w nowej lokalizacji. Krom przyjmie zwykłe i naostrzone włócznie.

Kryptopolis
1.
Cytuj
splądrować dwa biurka
trzy biurka

Krypta 8 i lecimy po samochód
1.
Cytuj
Następnie powiedzmy mu, że jesteśmy napromieniowani (po wizycie w toksycznych jaskiniach)(...)
W sytuacji w której nie jesteśmy napromieniowani/zatruci to jeszcze będąc w Gecko otwieramy drzwi w reaktorze i wchodzimy na jeden hex do środka i czekamy aż otrzymamy obrażenia wraz z napromieniowaniem.

Wchodzimy o jeden hex do środka i czekamy na obrażenia wraz z dawką.

2.
Cytuj
Na drugim poziomie aby sforsować dwie pary drzwi musimy zażyć dwa tabsy wygrzewa aby siła podskoczyła nam do 10(...)
9 siły wystarczy aby otworzyć drzwi.


« Ostatnia zmiana: 12 Grudnia 2022, 20:03:02 wysłana przez Freeman555 »

sosenka

  • St. plutonowy
  • *
  • Wiadomości: 38
Odp: Fallout2 + Restoration Project - Mój sposób na grę
« Odpowiedź #46 dnia: 02 Października 2022, 21:30:56 »
Tytuły "town reputation" w Klamath są trochę skopane. Jako ciekawostkę podam, że gdy wpadniemy do "golden gecko" i zaproponujemy wszystkim bywalcom darmowej najebki na nasz koszt to reputacja nam spadnie. Tak samo jak po siłowaniu się z braćmi Dunton. Nigdy to nie zostało poprawnie zaimplementowane czy naprawione. Co do reputacji po sprowadzeniu Torra to musisz zagadać najpierw do Adrin - matki Torra i u niej odmówić nagrody. Na screenshocie zagadujesz do siostry .
« Ostatnia zmiana: 02 Października 2022, 21:41:11 wysłana przez sosenka »

sosenka

  • St. plutonowy
  • *
  • Wiadomości: 38
Odp: Fallout2 + Restoration Project - Mój sposób na grę
« Odpowiedź #47 dnia: 06 Października 2022, 10:20:40 »
Krypta 13

Po otworzeniu potężnego włazu zyskamy 2000xp i naszym oczom ukaże się gadający Szpon śmierci. Gruthar jest przywódcą stada zamieszkującego tą kryptę i pozwoli nam się rozejrzeć w zamian za naprawienie głównego komputera. Na drugim piętrze nic ciekawego nie znajdziemy może poza fajnym osobnikiem o imieniu Dave aka "Pan Nieszczęścia"
Na trzecim piętrze znajdziemy poszukiwany przez nas GECK - 4000xp oraz część komputera nawigacyjnego. Komputer główny naprawimy posiadając komputerowy moduł głosowy, który znaleźliśmy w Kryptopolis lub do kupienia w Nowym Reno.
Przeczesując archiwa poznamy historię krypty i rolę nadzorcy w eksperymentach rządowych 800xp a także dowiemy się o roli poszczególnych krypt 1000xp.
Po lewej pogadajmy z Gorisem - zdradzi nam położenie bazy wojskowej a także możemy zwerbować go do drużyny.
Po powrocie do Gruthara i poinformowaniu o naprawieniu komputera zyskamy jeszcze 5000xp. Wpadł awans na poziom 27 - nie rozdzielam punktów umiejętności a perka wybieram "Przyrost charyzmy". Zafundujemy sobie niedługo bojowe implanty a te obniżą nam charyzmę.
Istnieje dobre zakończenie dla Szponów śmierci, Franek nie przyjdzie ich powybijać i dalej będą zamieszkiwać kryptę 13. Wystarczy po naprawieniu komputera i odebraniu XP od Gruthara udać się do od razu do Navarro i zabić doktorka Schreber`a ale mamy na to tylko dwa tygodnie. Jeżeli po tym zabójstwie nie wrócimy już do krypty 13 - Szpony śmierci przeżyją i nawet na końcowym filmiku będzie to opowiedziane. Mimo tego ja tam wolę klasyczne podejście z wybiciem stadka.
Mamy już Geck więc radośnie możemy wrócić do Arroyo - niestety po powrocie zastaniemy zniszczoną wioskę a ci co przeżyli masakrę zostali porwani więc na Happy Ending musimy jeszcze poczekać. Kontynujemy naszą przygodę a ponieważ nigdzie nam się nie śpieszy - kolejny cel to zwiedzanie Bazy a raczej ruin Mariposy.

Baza wojskowa Mariposa

Po dotarciu na miejsce i wyeliminowaniu stada wilków możemy pozbierać z namiotów duperele - znajdziemy w jednym między innymi mapę, która wskaże nam położenie San Francisco.
Z szopy zabierzmy dynamit a następnie na wózku górniczym użyjmy pręta i dynamitu aby wysadzić zwałowisko kamieni i odblokować wejście do bazy 5000xp.
Na pierwszym poziomie znajdziemy holodyski, trochę szczurów i Grundela próbującego upolować coś na kolację - niech mu ziemia lekką będzie.
Aby uruchomić windę musimy naprawić generator zasilania za co wpadnie nam 1500xp.
Pięterko drugie to już typowa rozwałka połączona ze zbieraniem lootu z ciał naszych przeciwników. Jak widzę mutka z ciężką giwerą to strzelam w górne kończyny. Gdy wejdzie krytyk mamy sporą szansę na trwałe uszkodzenie a co za tym idzie mutek nie będzie wstanie oddać strzału z broni oburęcznej. W jednej z szafek znajdziemy T-51b nasz pierwszy wspomagany pancerz. Nawet dobrze się składa bo podniesie nam siłę niezbędną do dźwigania aż o 3 punkty. Po walce awansowałem na poziom 28 - nie podnoszę punktów umiejętności.
Na trzecim piętrze znowu kilka mutków i szczurów do wybicia a w jednej z szafek znajdziemy "zielony moduł pamięciowy"
Na czwartym piętrze czeka na nas boss do ubicia i to taki z prawdziwego zdarzenia. Nazywa się Melchior i przywołuje do pomocy różnorakie stworzenia. Warto skupić się na początku na powybijaniu wszystkich przyzwanych bestii a dopiero na samym końcu gdy jego magiczne sztuczki się wyczerpią zająć się delikwentem. Za naszą cierpliwość zgarniemy aż 14315xp. W skrzyni za nim znajdziemy pistolet gaussa.
Bierzemy wszystko na co nam starczy miejsca w plecakach i jedziemy opylić ten złom w San Francisco.

San Francisco

Po dotarciu do miasta Goris musiał opuścić naszą drużynę - wyczuł, że jego stado w krypcie 13 jest w niebezpieczeństwie. Zadań tutaj nie będę jeszcze wykonywał, wpadłem przejazdem odwiedzić dwa najlepsze sklepy w grze by pozbyć się całego złomu jaki do tej pory zebrałem i nauczyć się kung-fu. Zagadujemy do Dragona i poprośmy o naukę walki. Podszkoli nas aż 5 razy jeżeli nie przekroczymy poziomu umiejętności walki o 90%. Więc rozmawiając z nim zdejmijmy Power Armour a jak będzie potrzeba to nawpierniczajmy się wygrzewu i poczekajmy na zjazd by dodatkowo opadła nam siła. Po pięciodniowym treningu walka wręcz podniosła mi się do 97% czyli 20% więcej. Niestety u Lo Pana nie będziemy mogli trenować a liczyłem po cichu, że perk "Kult jednostki" coś tu zdziała. Podnoszę jeszcze umiejętność walki wręcz do 125% i zagaduje do Dragona aby zmierzyć się z nim ale tylko w celu przyjacielskiej potyczki. Wystawi przeciwko nam 6 zawodników. Jeżeli będziemy mieli taką możliwość zabijmy ich w walce. Zgarniemy za to odpowiednio 250xp,400xp,500xp,2x600xp a po walce jeszcze dostaniemy 8000xp. Wpadł poziom 29 - nie rozdzielam punktów umiejętności. Zasuwamy teraz to Lo Pana i również najpierw zmierzmy się z jego ludźmi. Kolejna szansa na 2350xp i zgarniemy również po walce drugie 8000xp.
Dopiero teraz wyzywamy Lo Pana na pojedynek. Gdy już mocno obijemy mu facjatę może zaatakować nas ukrytym pistoletem 5.56 więc nie dajmy mu takiej szansy. Po zwycięskiej walce udajemy się do Dragona i w podziękowaniu dostaniemy 65 karmy i 3000xp. Wracamy do RNK zahaczając o kryptę 13.

RNK i wyprawa do Redding

W krypcie 13 zastaniemy straszliwy widok - wszyscy mieszkańcy i szpony zostali wymordowani. Gdy przejrzymy zapiski z kamer monitoringu na głównym komputerze dowiemy się kto dokonał tej masakry. Po lewej w tym samym miejscu co wcześniej znajdziemy Gorisa, który żądny zemsty będzie się chciał ponownie przyłączyć do naszej drużyny niestety jego miejsce jest już zarezerwowane dla DogMeat. Więc dzięki Goris radź sobie sam.
Jedziemy do RNK spotkać się z Tandi - możemy teraz oddać jej te części komputerowe z krypty 15 ale podczas rozmowy powiedźmy jej, że znamy położenie krypty 13 i jest już
opustoszała.
Za tę informację radzę iść na całość to zgarniemy 20 patyków. Licznik kasiory dobił mi do 99999$ więc muszę upychać kasę do bagażnika.
Za zwrócenie części i doniesieniu o szpiegu w RNK otrzymamy jeszcze 2000xp, 5000xp, 4000xp i dodatkowe 4000$.
Wpadł awansik na 30 poziom - nie rozdzielam punktów umiejętności, perka wybieram przyrost Percepcji.
Zostały tutaj do zrobienia jeszcze dwie rzeczy: wykończyć łowców niewolników w obozie koło nory oraz zatrudnić się jako ochrona karawany do Redding. Ponieważ oba cele są blisko siebie możemy połączyć jedno z drugim. Ochrona Bramin nie jest tym razem typowa jak w mieście oferowana przez przewoźników w konkretne dni miesiąca akurat ta wycieczka będzie widnieć jako Quest w statusie PipBoya. Dlatego postanowiłem podjąć się tego zadania, jedyny minus jest taki, że będziemy bez samochodu więc radzę zabrać na tą wyprawę spore zapasy amunicji oraz antidotum na JET.
Wylądowaliśmy w Redding więc od razu kieruje się do obozu niewolników. Po rozprawieniu się ze szkodnikami otwieram zagrodę by uwolnić nieszczęśników za co zgarniemy marne 200xp
Zadanie wykonane wracamy do Redding.
 
« Ostatnia zmiana: 08 Października 2022, 22:02:27 wysłana przez sosenka »

AcMilanFan

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 1
Odp: Fallout2 + Restoration Project - Mój sposób na grę
« Odpowiedź #48 dnia: 12 Stycznia 2023, 12:23:36 »
Mistrzowska robota, wróciłem do fallouta po kilkunastu latach dzięki temu opisowi przejścia. Dziękuję Ci serdecznie autorze! Czy jest szansa na kontynuację?

Jerzy

  • Major - Redaktor
  • *
  • Wiadomości: 1568
  • Nie możesz być lisem, lwem też nie, bądź jeżem
Odp: Fallout2 + Restoration Project - Mój sposób na grę
« Odpowiedź #49 dnia: 13 Stycznia 2023, 16:32:09 »
Podzielam opinię. Szansa na kontynuację? To zależy jaki feedback autorowi wystarczy. Dwa posty na kwartał...  :'(
Historia uczy nas tylko tego, że jeszcze nigdy, nikt się z niej niczego nie nauczył.
Coś się kończy, coś się zaczyna- apokalipsa jest wokół.