Witajcie,
Chciałbym wyjaśnić parę kwestii odnośnie tłumaczenia:
1) Dlaczego nie ma wersji PL do wyboru w instalatorze?
KillApp miał napisać PW (powiadomienie mail) na No Mutants Allowed, kiedy będzie mieć gotową wersję 2.3.3 i podesłać mi pliki do przetłumaczenia. Maila nie otrzymałem, a sam wątku na forum nie pilnowałem. Przepraszam.
2) Dlaczego nadal nie ma spolszczenia do 2.3.3?
Padł mi dysk i wszystkie programy i oryginalne pliki od poprzednich wersji poszły się jeb... na spacer.
Niestety przy prędkości mojego internetu, pobranie 200 MB to krucjata na cały dzień a musiałbym pobrać wszystkie 3 wersje (2.1.2b, 2.3.2 i 2.3.3), a w czasie pobierania nie da się korzystać z internetu a ten jest do dyspozycji dla 5 osób - ja mógłbym nie używać ale reszta domowników nie ma zwyczaju się ograniczać więc najzwyczajniej się nie da pobrać tak dużych plików u mnie w domu.
Na szczęście w październiku zaczyna się rok akademicki (dla mnie pzynajmniej) a na uczelni net jest szybki - pozwoli mi to wszystko pobrać. Czyli nad spolszczeniem 2.3.3 (tłumaczenie nieprzetłumaczonego + poprawki) pracę rozpocznę w październiku i mam nadzieję, że zajmie mi to tydzień lub dwa... niestety obecnie pracuję a studia zajmują weekendy więc czasu wolnego za dużo nie mam. Szkoda, że nie ma zimy, bo zimą przynajmniej nie ma jak robić przy domu czegokolwiek więc tego czasu wolnego mam więcej, ale to już pół roku od wydania 2.3.3 minęło chyba... ;/
Teraz odpowiem na w/w posty:
@karenz
wersja z GOG'a jest wersją angielską, natomiast spolszczenie do RP 2.3.2 jest tylko spolszczeniem do 2.3.2 (i w 95% do 2.3.3), aby wszystko było w pełni spolszczone musisz pobrać oficjalne spolszczenie do Fallout 2, czyli:
- Instalujesz Fallout 2,
- Instalujesz oficjalne spolszczenie,
- Instalujesz RP 2.3.2 lub 2.3.3
- Instalujesz spolszczenie do RP 2.3.2.
Teraz cały Fallout i 99% lub 95% RP jest przetłumaczone, ale nadal możesz nie mieć napisów - trzeba je włączyć w opcjach
@ixMarcel
Crash w takiej sytuacji wystąpić może gdy, w 2.3.2 Vortis ma np. 5 kwestii dialogowych a w 2.3.3 już np. 6 - gra odwołuję się do kwestii dialogowej której w plikach z dialogami w wersji PL nie ma co powoduje crash (instalując spolszczenie, nadpisałeś oryginalny pełny plik 2.3.3, plikiem spolszczonym który nie zawiera kwestii dialogowej) - oczywiście nie jest to Twoja wina a moja, że jeszcze nie zrobiłem tłumaczenia pod 2.3.3. Gdyby była sytuacja, że postać ta jst całkiem nowa, i w 2.3.3 pierwszy raz by się pojawia, wo spolszczenie nie zawierałoby pliku z tłumaczeniem dla tej postaci co skutkowałoby, że w grze dialog byłby po angielsku ale w pełni sprawny - podobna sytuacja była w spolszczeniu wielu autorów do 3.2, gdy dochodziło do walki z synem Tali - ten chce rzucić jakiś okrzyk bojowy na początku walki, ale nie ma go w plikach gry co powoduje crash, natomiast bez spolszczenie wszystko działa ok... niestety nie wiem czy poprawiłem ten błąd, bo przeszukując pliki gry nie pamiętam, żebym coś zmieniał w okrzykach bojowych itp. ba... nie jestem pewien, czy w RP postać ta jakkolwiek ulega zmianie - mógł to być zbieg okoliczności, błąd samej gry lub osoby co ten błąd miały, może posiadały spolszczenie całości pobrane z internetu i może nie do koca było ono ok... sam nigdy nie sprawdziłem tego bo zanim dostałem się do RNK, to zawsze coś przyciągało moją uwagę i o tym zapominałem...