Trzynasty Schron - Postapokalipsa i Fallout
Grudzień 17, 2018, 15:54:33 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: Czy wiesz że... na Trzynastym Schronie wciąż działa system ankiet. Oddaj głos w aktualnej ankiecie
 
   Strona główna   Pomoc Kalendarz Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Przygodówka w bardzo starym stylu  (Przeczytany 2790 razy)
Adam
St. sierżant
*
Wiadomości: 473


WWW
« : Wrzesień 22, 2013, 21:07:19 »

Od jakiegoś czasu tworzę sobie po godzinach grę. Na początku miało to być idealne cRPG, ze schematyczną grafiką, ale ogromnymi możliwościami. I projekt szedł sobie powoli do przodu, aż nie odezwał się głos rozsądku, który kazał mi odłożyć porwanie się z motyką na słońce, zanim nie zrobię choć jednej, prostszej gry. I tak, praktycznie skończona baza silnika cRPG leży sobie i czeka na swoją kolej, podczas gdy ja zająłem się prostą w założeniach przygodówką. I znów rzucane mi są kłody pod nogi! Nie dość że padł mi komputer i nie mogłem nad grą pracować, kiedy akurat miałem czas, to Sam Lantinga wypiął się na wszystkich korzystających z jego biblioteki i w międzyczasie wypuścił SDL2, która to biblioteka za nic ma kompatybilność wsteczną i żeby nie być zacofanym, musiałbym przerobić kod mojej gry, żeby działał z nowym SDLem. Nie ukrywam, to robota głupiego, na myśl o której zbiera mi się na mdłości - nie jest to trudne, ale wiąże się ze zmienianiem w dziesiątkach miejsc nazw funkcji i typów. Postanowiłem więc zuploadować to, co mam i pokazać szerszej publice, a obserwując reakcję podjąć decyzję, czy projekt kontynuować. Żeby była jasność - to moja zabawka i nie robię tego po to, żeby prosić o pomoc albo uwielbienie. Po prostu - gdyby była choć jedna osoba zainteresowana grą, dałoby mi to motywację do dalszej pracy. Co nie znaczy, że jeśli będzie zainteresowanie gra się ukaże, ani że jeśli go nie będzie, rzucę ją w cholerę - jak już mówiłem, to moja zabawka i ja zadecyduję, co z nią zrobię. Teraz chcę tylko pokazać, przy czym się namęczyłem i wysłuchać kilku luźnych uwag. Paczkę ściągnąć można stąd, a zawiera praktycznie gotowy silnik (wymaga kilku poprawek, ale w gruncie rzeczy działa już jak tego chciałem) i pierwszą maleńką lokację.

Czym jest sama gra? Przygodówką utrzymaną w stylu bardzo starym, opowiadającą o losach pewnego schronu przeciwatomowego. To miał być horror, ale nie oszukuję się - nie uda mi się przestraszyć gracza tymi środkami, jakie mam, więc stawiam na wywołanie uczucia niepokoju. Klimat ma być psychodeliczny, opierać się na tym, że ludzka percepcja jest bardzo podatna na manipulacje i czasem nie wiadomo co jest prawdziwe, a co nie. Dużą rolę miałoby odgrywać zdrowie psychiczne postaci gracza oraz środki psychoaktywne jakie zażywa - w zależności od jego stanu psychicznego i podjętych decyzji, otoczenie i jego reakcje na poczynania gracza mają się zmieniać. Co do części technicznej - wiem, że gra jest brzydka. Nie jestem grafikiem, robię co mogę, ale mistrzem painta też nie jestem. Inną sprawą jest perspektywa - coś z nią nie tak w przypadku wielkich, prostopadłościennych obiektów jak szafki w przedstawionym demie, ale nie bardzo wiem, co miałbym z tym zrobić. Chodzi o to, że szafka ma zajmować całe pole, a w istocie jest tylko płaskim obrazkiem. Pewnie, mógłbym to wszystko zrobić używając prawdziwego 3d - byłoby to nawet łatwiejsze dla mnie, nie musiałbym marnować kilku tygodni na pisanie programu rysującego obrazki w pseudo3d i dużo mniej wymagające dla komputera - openGL ma akcelerację sprzętową, a mój program z oczywistych względów nie, więc wszystko liczy procesor. Ale słowo się rzekło - gra ma nawiązywać do klasyki i wyglądać trochę jak stare dungeoncrawlery i przygodówki, a one prawdziwego 3D nie miały. Nie miały też płynnego poruszania się i obrotów, więc ich też nie będzie, mimo iż od strony programu to nie problem.
Ostatnia sprawa - konsola. Wiem, że na razie momentami wkleja zbyt duże ilości tekstu i trzeba ją scrollować, żeby przeczytać cały blok - miałem to naprawić przez kazanie jej wypisywać po literce, jak na maszynie do pisania, ale kiedy się tym zajmowałem, komputer trafił szlag. Dostałem go dopiero niedawno, a resztę historii już znacie. I ze względu na ultra ubogą treść gry obsługuje na razie tylko dwa polecenia:
obejrzyj - możecie obejrzeć szafki i stolik, oraz tego faceta, który stoi obok stolika, a na imię ma Alfred.
Możecie też porozmawiać z Alfredem - odbywa się to przez czytanie jego kwestii i wybieranie odpowiedniej odpowiedzi poprzez wpisywanie w konsolę cyfr.

I jeszcze raz link, jakby ktoś przeoczył
Zapisane
Rezro
St. chorąży
*
Wiadomości: 3922


Why you people care so much where your souls are?


« Odpowiedz #1 : Wrzesień 22, 2013, 22:00:44 »

Dwie sprawy: Musisz to pakować RAR'em? RAR jest spoko, ale dla małych plików lepiej się sprawdza ZIP, który jest domyślnie obsługiwany przez Windę. No a po drugie, naprawdę nie było lepszego hosta? Dla tak małego pliku nie chciałbym pobierać jakiegoś managera z browser hijacker'em.

Nie chcę być odebrany jako czepialski, ale to takie drobne acz upierdliwe drobnostki.
Zapisane
Adam
St. sierżant
*
Wiadomości: 473


WWW
« Odpowiedz #2 : Wrzesień 22, 2013, 22:40:45 »

Cytuj
Dla tak małego pliku nie chciałbym pobierać jakiegoś managera z browser hijacker'em.
Nie trzeba tego robić - jak otwiera się strona, trzeba kliknąć na "schron.rar", a nie zjeżdżać w dół. W tej kwestii faktycznie speedyshare jest mylące.

Cytuj
Musisz to pakować RAR'em?
Nie muszę, ale już spakowałem. Nie przyszło mi do głowy, że ktoś może nie mieć programów do rozpakowywania (z rarem poradzi sobie chyba każdy, niekoniecznie sam winrar).
Zapisane
Glassius
St. chorąży
*
Wiadomości: 1188


Pozwólcie nam zostać Waszymi przyjaciółmi.


« Odpowiedz #3 : Wrzesień 23, 2013, 14:24:39 »

Ciekawa rzecz, chętnie zagram.

Nie wiem z jakiego środowiska programistycznego korzystasz (ja jestem zaznajomiony z CodeBlockiem), ale widzę, że program kompiluje Ci się jako aplikacja konsolowa, choć ta konsola w tle nie daje żadnych komunikatów. Można zrobić z tym dwie rzeczy: wykorzystać, albo spróbować usunąć.

Konsola widoczna w tle (a nadal dostępna dla wszystkim miejsc w Twoim kodzie dzięki bibliotece <iostream>) mogłaby wyrzucać komunikaty: początek gry, koniec gry, kolejne pomieszczenie. Jakieś bardzo schematyczne, proste treści, które zwiększyłyby odczucie uczestniczenia w innym świecie. Może jakieś kawały przy wchodzeniu do pomieszczeń?

Albo usunąć. W Codeblocku wyglądałoby to tak: Project->Properties->Build Target->Type. Zmienić console application na GUI application
Zapisane

Skipper: You're from the future! Tell me, does the earth become the post-apocalyptic wasteland, terrorized by the roguing bands of the radioactive mutants?
Kowalski: Eee, no
Skipper: Oh...
Adam
St. sierżant
*
Wiadomości: 473


WWW
« Odpowiedz #4 : Wrzesień 23, 2013, 14:49:57 »

Szczerze mówiąc... nie używam żadnego środowiska. Hardkorowo piszę w SublimeText, a potem kompiluję MinGW. Konsola na razie jest przydatna do debugowania zwłaszcza, bo mogę sobie tam różne rzeczy wypisać żeby wiedzieć, jak stoją zmienne (iostream jest bardzo wygodny), co z nią zrobię potem - jeszcze się zastanowię. Może faktycznie wyświetlać informację, a mogę ją wywalić jako że mam w grze drugą.

Bawiłem się już trochę tym nowym SDLem... Z jednej strony ma dużo fajnych funkcji, a z drugiej - ktoś w ogóle przemyślał konstrukcję tej biblioteki? Z jednej strony zrywa z powierzchniami - hurra, mamy sprzętowy renderer i tekstury - a z drugiej połowę rzeczy i tak trzeba nadal robić na powierzchniach! I zajmuje 5MB więcej w RAMie, albo ja coś źle kompiluję, ale cóż, cena nowości.
Zapisane
Rezro
St. chorąży
*
Wiadomości: 3922


Why you people care so much where your souls are?


« Odpowiedz #5 : Wrzesień 23, 2013, 23:46:50 »

Cytuj
Musisz to pakować RAR'em?
Nie muszę, ale już spakowałem. Nie przyszło mi do głowy, że ktoś może nie mieć programów do rozpakowywania (z rarem poradzi sobie chyba każdy, niekoniecznie sam winrar).

Dla mnie to nie problem, ale to taka rada na przyszłość. ZiP'a rozpakowuje sam Windows i dlatego lepiej z niego korzystać domyślnie, a RAR'a lepiej zostawić na dzielenie plików. To tyle.
Zapisane
Adam
St. sierżant
*
Wiadomości: 473


WWW
« Odpowiedz #6 : Wrzesień 24, 2013, 22:10:45 »

Przerobiłem już grę z użyciem nowego SDLa. Działa jakieś dwa razy szybciej, ale za cenę tego, że w RAMie zajmuje 36MB. To jakaś chora liczba biorąc pod uwagę, że cały folder z grą ma 21MB, więc nie wiem co ona do tego RAMu pakuje - albo coś spieprzyłem, albo SDL2 niezbyt dobre obchodzi się z pamięcią operacyjną.

Cytuj
Dla mnie to nie problem
Więc to nie jest problem. Jeśli komuś nie chce się ściągnąć zajmującego kilka MB programu, to gry też mu się nie będzie chciało. Humble Bundle nie bawi się w wyrozumiałość, ja też nie zamierzam  Jednosobowe Ramię Zbrojne 13S
Zapisane
Adam
St. sierżant
*
Wiadomości: 473


WWW
« Odpowiedz #7 : Grudzień 23, 2013, 02:58:54 »


Dodałem kilka istotnych rzeczy i kolejną postać do porozmawiania. Można już zmusić grę do wypisania, co znajduje się przed postacią poleceniem rozejrzyj się dookoła. Rozwijanie tej gry jest cholernie frustrujące, zwłaszcza od kiedy poznałem dobrodziejstwa Unity. I przepisałbym to już dawno na Unity, gdyby nie fakt, że chcę, żeby ta gra wyglądała jak wygląda, a na Unity, z prawdziwą obsługą 3d byłoby o to trudno. Teraz albo będę rzeźbił w gównie dalej tworząc w swoim upośledzonym edytorze, albo przepiszę grę na Unity, albo w ogóle ją wyrzucę. Jeśli kogoś ciekawi jak mogłaby się rozwinąć, dajcie znać - jeśli będę wiedział, że ktoś na to czeka, łatwiej będzie mi się zmusić do zaczęcia wszystkiego od nowa albo brnięcia w c++ do oporu.

Ze znanych bugów - na razie imię Oli się nie odmienia i żeby z nią porozmawiać, trzeba wpisać porozmawiaj ola, a nie "porozmawiaj z olą".

Link do ściągnięcia
Zapisane
Adam
St. sierżant
*
Wiadomości: 473


WWW
« Odpowiedz #8 : Kwiecień 29, 2014, 23:09:26 »

Kolejna wersja. Tym razem aktualizacja jest całkiem duża i gra przestała być tylko ciekawostką. Udostępniłem sporą część pierwszego segmentu gry, a mianowicie pierwszą zagadkę i wszystkie obiekty potrzebne do jej rozwiązania.

Na razie głównym zadaniem jest właśnie wydostać się z pierwszego segmentu. Po przejściu w pokazane na obrazku poniżej zdjęcie nie ma nic do roboty, ale żeby tego dokonać trzeba spokojnie spędzić kilkanaście minut na mam nadzieje przyjemnej i klimatycznej rozgrywce.
[img=http://i.imgur.com/Ua48cSo.png][/img]

Zagadka jest prosta, bo sam jestem przeciwnikiem absurdalnych problemów w przygodówkach i wolę jeśli skupiają się na ukazywaniu świata czy opowiadaniu fabuły niż na wymyślaniu coraz bardziej idiotycznych puzzli.

Nie potrwa to długo, a wszelki odzew może mi bardzo pomóc w tworzeniu. Wesprzyjcie więc rodzimą grę niezależną i wypróbujcie.

Link do ściągnięcia

Aha, komenda, dzięki której gra wypisuje, co znajduje się na polu bezpośrednio przed bohaterem (wszystkie elementy z pola, z którym gracz może wchodzić w interakcję) to rozejrzyj się dookoła. Przydatne zwłaszcza kiedy gracz widzi przed sobą postać i nie wie, jakiej komendy użyć, żeby zwrócić się do niej po imieniu.

ps: znacznik img coś nie działa, nie mam pojęcia dlaczego, być może coś się popsuło w forum. Jeśli to moja głupota, to oświećcie mnie, co wpisałem źle, że zamiast obrazka pojawia się kod.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 29, 2014, 23:12:04 wysłane przez Adam » Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kanał RSS Trzynastego Schronu Trzynasty Schron na Twitterze Trzynasty Schron na Facebooku Trzynasty Schron na Tumblr Trzynasty Schron na Instagramie Postapokalipsa bez ograniczeń! Radia Trzynastego Schronu na TubaFM Trzynasty Schron na YouTube
Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2011, Simple Machines Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!