Trzynasty Schron - Postapokalipsa i Fallout
Sierpień 24, 2019, 06:35:03 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: Czy wiesz że... na Trzynastym Schronie wciąż działa system ankiet. Oddaj głos w aktualnej ankiecie
 
   Strona główna   Pomoc Kalendarz Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Taktyka.  (Przeczytany 4467 razy)
Szakal119
Sierżant
*
Wiadomości: 390



« : Luty 25, 2013, 21:55:27 »

Dobra, bo mnie to zaczyna lekko irytować. Gram w trybie turowym indywidualnym. Kiedy atakuje wrogów z ukrycia i zaczyna się walka oni odpowiadają ogniem, nawet pomimo tego, że ich tura jeszcze nie nastąpiła! Później czekają na swoja kolej, ale pierwszą serie puszczają za darmo gdy tylko mnie dostrzegą. Jestem na etapie walki z supermutkami i zaczyna to być kłopotliwe, ponieważ pierwsza seria z ckm-ów i wyrzutni rakiet może zmasakrować moja drużynę Angry . Jak tego uniknąć?

I jeszcze jedno. Kiedy znajdę jakieś bronie energetyczne? Szkolę w nich główną postać, a nie znalazłem jeszcze nawet głupiego pistoletu laserowego.
Zapisane
toga5
Knight of Ni
*
Wiadomości: 836


идиот pиот


« Odpowiedz #1 : Luty 25, 2013, 23:36:39 »

O ile tryb turowy to nie "żelazne" założenie, to pamiętam, że na mutanty dobrze się sprawdzała snajperka i odbieganie/unikanie walki na niewielki dystans. Ewentualnie rażenie snajperką/FN Fall z dużej odległości z ustawionym autofire. Ten sposób sprawdzał się również dobrze później z robotami. Możesz spróbować również pokazać się zza winkla, potem schować się za nim i włączyć turę, podczas gdy mutki zmarnują wolny strzał.
Rozwiązaniem problemu z drużyną jest pozostawienie ich wszystkich w bunkrze  Hyhyhy

Jeżeli chodzi o bronie energetyczne to ogólnie dostępne są od bunkra Delta - misja Junction City i Reaversi /chyba/. W "okolicach" mutków też chyba można było coś słabszego znaleźć.
Zapisane
Jerzy
Major - Redaktor
*
Wiadomości: 1502


Nie możesz być lisem, lwem też nie, bądź jeżem


« Odpowiedz #2 : Luty 26, 2013, 14:37:46 »

Potraktuj tę pierwszą, powitalną serię jako wartę i nie będziesz miał kłopotów ze spójnością systemu. Uniknąć się tego nie da, chyba że rozwalisz ich pierwszą serią. Z tego względu nie należy rozpoczynać walki granatami i rakietami (dają przeciwnikom czas na reakcję nawet jeśli za chwilę zginą), chyba że pozostajesz niewidoczny.
Zapisane

Historia uczy nas tylko tego, że jeszcze nigdy, nikt się z niej niczego nie nauczył.
Coś się kończy, coś się zaczyna- apokalipsa jest wokół.
Szakal119
Sierżant
*
Wiadomości: 390



« Odpowiedz #3 : Luty 26, 2013, 16:02:46 »

Cytuj
Potraktuj tę pierwszą, powitalną serię jako wartę i nie będziesz miał kłopotów ze spójnością systemu.

?
Dobrze, a teraz przetłumacz to na język polski  Tongue .

Chodzi mi o to, że jak podkradnę się do przeciwnika i strzelę w niego np. z kałacha żeby rozpocząć tryb walki, to wróg zawsze odpowie ogniem. A jeśli w trakcie walki zobaczy mnie nowy wróg, który np. stał za jakąś przeszkodą to też ma darmowy strzał.

Cytuj
Rozwiązaniem problemu z drużyną jest pozostawienie ich wszystkich w bunkrze

Ale kto by wtedy w trakcie misji dźwigał łupy Tongue? Po za tym moja główna postać w pojedynkę sobie nie poradzi z mutkami.
Zapisane
Jerzy
Major - Redaktor
*
Wiadomości: 1502


Nie możesz być lisem, lwem też nie, bądź jeżem


« Odpowiedz #4 : Luty 26, 2013, 17:29:36 »

Cytuj
Potraktuj tę pierwszą, powitalną serię jako wartę i nie będziesz miał kłopotów ze spójnością systemu.

?
Dobrze, a teraz przetłumacz to na język polski  Tongue .

Chodzi mi o to, że jak podkradnę się do przeciwnika i strzelę w niego np. z kałacha żeby rozpocząć tryb walki, to wróg zawsze odpowie ogniem. A jeśli w trakcie walki zobaczy mnie nowy wróg, który np. stał za jakąś przeszkodą to też ma darmowy strzał.
Każdej postaci możesz ustawić sposób zachowania - od agresywnego, po pasywny. Jeśli nie chcesz z jakiegoś powodu wykonać żadnej akcji daną postacią (a ma ona wszystkie punkty akcji), to możesz kliknąć wartę (ustalając prawym przyciskiem myszy wymaganą szansę na oddanie celnego strzału -1%, 33%, 66%, 95%). Jeśli przeciwnik pojawi się w polu widzenia i szansa będzie odpowiednio wysoka, to postać odda strzał lub serię poza kolejnością.
Widać przeciwnicy są agresywnie usposobieni  Tongue
Zapisane

Historia uczy nas tylko tego, że jeszcze nigdy, nikt się z niej niczego nie nauczył.
Coś się kończy, coś się zaczyna- apokalipsa jest wokół.
Szakal119
Sierżant
*
Wiadomości: 390



« Odpowiedz #5 : Luty 27, 2013, 16:48:42 »

Cytuj
Widać przeciwnicy są agresywnie usposobieni

Mają ustawiony agresywny tryb strażniczy i to jest chore, bo zawsze zdążą wyprzedzić włączenie się trybu walki. Nawet jeśli sam mam ustawiony tryb agresywny to i tak wrogowie odpowiedzą ogniem. Najgorzej jest podczas pacyfikowania pomieszczeń, które mają tylko jedno, dwa wejścia.
Próbowałem ustawiać drużynę za rogiem i ściągać tam wrogów pojedynczą postacią, ale to nie działa. Gdy tylko postać zniknie wrogom z oczu, to stoją w miejscu, albo podbiegną tylko kawałek. A jak znów im się pokaże to bach, kolejna darmowa seria.
Zapisane
Chris
Plutonowy
*
Wiadomości: 122



WWW
« Odpowiedz #6 : Luty 27, 2013, 21:15:29 »

Uprzedzam, że grałem bardzo, bardzo dawno temu, ale może wszystko rozbija się o statystykę "Inicjatywa"? Wróg mający jej więcej, ma pierwszeństwo w walce.
Zapisane
Jerzy
Major - Redaktor
*
Wiadomości: 1502


Nie możesz być lisem, lwem też nie, bądź jeżem


« Odpowiedz #7 : Luty 27, 2013, 22:22:26 »

Przy czyszczeniu pomieszczeń masz zasadniczo dwie możliwości. 1. Skradający się szturmowiec - SAW, Browning  Smiley , w sumie HK Caws z dobrze dobraną amunicją też daje rady - przeciwnik nie zdąży odpowiedzieć (poważne rany też obniżają możliwości). 2. Prowokacja granatami w pobliżu przeciwnika, zwykle pod nogi (rażą obszarowo) by wyszedł wprost pod lufę szturmowca. Dobrze jest przeprowadzić rozpoznanie, nie trzeba sie narażać na strzał, zwiadowca z wysoką percepcją nieźle "czuje" nawet przez ściany (pojawiają się ciemnozielone postacie), trzeba jednak podejść naprawdę blisko. Inicjatywa się liczy ale skradanie bardziej, zwykle dopiero seria ujawnia skradającego. I do tego należy dążyć, mamy pierwszeństwo strzału. Dlatego zwykle grałem dobrze (a przynajmniej nieźle) skradającym sie szturmowcem. No i nie należy zapominać o Psycho (i innych używkach), ono akurat działa na tyle długo, że starczy czasem na całą misję. 
Zapisane

Historia uczy nas tylko tego, że jeszcze nigdy, nikt się z niej niczego nie nauczył.
Coś się kończy, coś się zaczyna- apokalipsa jest wokół.
Squonk
Schronowy Inżynier
Gen. broni - Redaktor
*
Wiadomości: 8804


Wytyczając kierunek - Emanacja azymutem!


WWW
« Odpowiedz #8 : Kwiecień 28, 2013, 09:40:58 »

@Szakal119
A jaka to misja jest, w której tak "obskakujesz wpierdol"?  Zwyrol

Walcząc z supermutkami zapomnij o kontaktowej wymianie ognia. Jedna seria z jego RKM/CKM jakie taki jeden z drugim dzierży rozwali Tobie żołnierza, zanim zdążysz coś zrobić. A taktyka w sumie jest prosta:

1) Supermutki na otwartym terenie za ukryciem:
Przygważdżasz ich do ziemi snajperkami, potem wysyłasz jednego lub dwóch żołnierzy ze strzelbami automatycznymi. Jedna seria z bliska z takiej broni, z odpowiednią amunicją (mutki w pancerzu/gołe) powali największego twardziela.

2) Supermutki na otwartym terenie kręcące się jak smrody po gaciach:
Wysyłasz zwiadowcę-sapera bym im pod nogami trochę "skarbów" zakopał i będzie wiele radości Zamiast kiełbachy o...bszamaj ogóra!

3) Supermutki w pomieszczeniach:
Znów się przyda strzelba i myk serią!  Łykasz... Kulki z farbą jak karmny gąsior!

Do tego mając już misję z nimi, warto też mieć w swoim oddziale kogoś z perkiem Orientacja (Awareness), by obczaić czy wróg ma zwykłą pałkę czy mocarnego Browninga M2.
Zapisane

Możemy dojść od sukcesu do upadku, od marzeń do urny z prochami. Możemy spaść z czerwonego blasku rakiet, do 'bracie, czy mógłbyś mnie poratować'.
Szakal119
Sierżant
*
Wiadomości: 390



« Odpowiedz #9 : Czerwiec 07, 2013, 22:03:08 »

Squonk, minęło już sporo czasu, ale Ci odpiszę Smiley. To była misja w której bronimy kościół pełen ghuli.
Zapisane
Jerzy
Major - Redaktor
*
Wiadomości: 1502


Nie możesz być lisem, lwem też nie, bądź jeżem


« Odpowiedz #10 : Czerwiec 07, 2013, 23:56:06 »

Ta misja dopiero bez tur jest frustrująca  Smiley szczególnie początek.
Zapisane

Historia uczy nas tylko tego, że jeszcze nigdy, nikt się z niej niczego nie nauczył.
Coś się kończy, coś się zaczyna- apokalipsa jest wokół.
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kanał RSS Trzynastego Schronu Trzynasty Schron na Twitterze Trzynasty Schron na Facebooku Trzynasty Schron na Tumblr Trzynasty Schron na Instagramie Postapokalipsa bez ograniczeń! Radia Trzynastego Schronu na TubaFM Trzynasty Schron na YouTube
Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2011, Simple Machines Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!