Trzynasty Schron - Postapokalipsa i Fallout
Grudzień 12, 2019, 01:07:52 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: Czy wiesz że... na Trzynastym Schronie wciąż działa system ankiet. Oddaj głos w aktualnej ankiecie
 
   Strona główna   Pomoc Kalendarz Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Gra a'la Pokemon  (Przeczytany 6449 razy)
Glassius
St. chorąży
*
Wiadomości: 1188


Pozwólcie nam zostać Waszymi przyjaciółmi.


« : Kwiecień 26, 2012, 10:58:54 »

Na uczelni zmuszają nas do pisania projektów programów orientowanych obiektowo. Koledzy sterują robotem poprzez głos, inni robią warcaby przez Bluetootha na komórkę, a ja z kolegą będziemy robić grę a'la "Pokemon na gameboya". Najważniejsze w naszym przypadku jest opracowanie mechanizmów działania, zatem potrzebowalibyśmy... Fabuły.

Wiem że na tym forum roi się od niespełnionych scenarzystów, zatem ogłaszam konkurs na projekt. Tematyka prawie dowolna (uprasza się oszczędzać z przekleństwami, fekaliami, seksem i martwymi dziećmi). Gra ma być prosta, większość widzianych obiektów na ekranie będzie statycznych, poza postaciami.

Najlepiej, aby świat gry zamknął się w dość małym obszarze (przewidujemy wnętrza budynków), możliwe dodatkowe lokacje (mi to się widzi mała wioska). Jak ktoś bardzo chce, to może również wspomóc nas graficznie (moja siostra już się zgłosiła, ale jak usłyszała wymagania, to się obraziła), ale nałożymy na niego ścisłe ograniczenia.

Decyzję o wyborze projektu podejmę (podejmiemy) zupełnie arbitralnie. Jak się nie postaracie, sami coś wymyślimy. Mamy jakoś czas do połowy czerwca, a przed połową maja na pewno silnik nie będzie na tyle gotowy, aby cokolwiek implementować.

Powodzenia.
Zapisane

Skipper: You're from the future! Tell me, does the earth become the post-apocalyptic wasteland, terrorized by the roguing bands of the radioactive mutants?
Kowalski: Eee, no
Skipper: Oh...
pucka
Schronowa wisienka
Mł. chorąży - Redaktor
*
Wiadomości: 138



« Odpowiedz #1 : Kwiecień 26, 2012, 21:53:05 »

Jeśli chodzi o gry w pomieszczeniach na małą skale "terenową" podsyłam inspiracje

"Lone Survivor"
http://tvgry.pl/?ID=2315


Legend of Grimrock
http://tvgry.pl/?ID=2356
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 26, 2012, 21:58:31 wysłane przez pucka » Zapisane

Jestem WISIENKĄ na biodegradowalnym torcie Trzynastego Schronu
Adam
St. sierżant
*
Wiadomości: 479


WWW
« Odpowiedz #2 : Kwiecień 27, 2012, 10:11:35 »

Ale chodzi o zbieractwo członków drużyny i "złap je wszystkie" czy generalnie o mechanikę jRPG? Przewidujecie system walki i rozwoju postaci? I czy udostępnicie skończony projekt?  Zwyrol Mam niezwykłą ochotę na zrobienie czegoś jRPGopodobnego, ale brak chęci do bawienia się z kodem skutecznie mnie odstrasza, ale gdybym miał silnik, z chęcią spróbowałbym swoich sił Wink
Co do fabuły projektu - jak się dowiem czy ma być walka i zbieranie stworków, spróbuję coś wymyślić Wink
Zapisane
Rezro
St. chorąży
*
Wiadomości: 4053


Why you people care so much where your souls are?


« Odpowiedz #3 : Kwiecień 27, 2012, 11:11:51 »

Ludzie.. z całej masy rzeczy o których nie powiedział (np. w jakiej formie mają być przekazane prace), to akurat wyraźnie powiedział że ma to być gra Pokomonopodobna. To dość specyficzny podgatunek jRPG'a jakby ktoś nie wiedział.. to historia w stylu: jakiś gracz w jakąś grę chodzi po mieście i lokalnych wsiach wyzywając na pojedynek innych graczy i starając się dojść do ligi, a walczy za pomocą kilku wybranych do treningu "wojowników" z setki innych wojowników "złap je wszystkie", bla bla bla Pokemon.. choć oczywiście da się rozbudować ten mechanizm też o poważniejsze klimaty (i zapewne o pomysły tego typu Glssiusowi chodzi). Ja oprócz podanego wyżej ogólnego sznytu mogę od razu podać z dwa pomysły jak dało by to rozegrać, choć w scenarzystę nie zamierzam się bawić..
Zapisane
Glassius
St. chorąży
*
Wiadomości: 1188


Pozwólcie nam zostać Waszymi przyjaciółmi.


« Odpowiedz #4 : Kwiecień 27, 2012, 21:49:04 »

Cóż, pokemonowość ma polegać na trybie widoku. Nie fpp, nie izometryczny, ale pseudorzut z góry. Widoczny obszar składa się z obiektów ustawionych w kolumnach i rzędach.

I bardzo bym chciał, aby było mało walk. Znaczy, uciekanie może i tak, ale dodawanie jakiegoś sensownego mechanizmu walki, zwłaszcza że my mamy napisać silnik po prostu. Dziękuję za inspiracje (Rezro, podrzuć swoje pomysły).

Wszystko da się zrobić, a jak, przykładowo, zbieranie członków drużyny będzie fajnie przedstawione (albo Ci członkowie będą nietuzinkowi), to kto wie?

Projekt ma być na uczelnię, ale chyba będę mógł ją wam udostępnić. Z całym kodem, i możliwie bogatymi komentarzami (dokumentacja projektu jest ważna dla profesora). Postaram się to zrobić również tak, aby łatwo to było modować w dowolny sposób. Docelowo będziemy pisać to w Qt Creatorze (darmowy od Nokii), ale nie wiemy jeszcze, jakie biblioteki graficzne najlepiej w naszym przypadku zastosować.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 27, 2012, 21:55:46 wysłane przez Glassius » Zapisane

Skipper: You're from the future! Tell me, does the earth become the post-apocalyptic wasteland, terrorized by the roguing bands of the radioactive mutants?
Kowalski: Eee, no
Skipper: Oh...
Rezro
St. chorąży
*
Wiadomości: 4053


Why you people care so much where your souls are?


« Odpowiedz #5 : Kwiecień 27, 2012, 22:20:56 »

Eee... to ci po prostu chodziło o Izometryczne 2D w stylu GBA? A może GB.. strasznie nieprecyzyjne te założenia... Pomysły mogę zarzucić, ale musiałbym mieć konkretne dane: jaki sprzęt, jaki gatunek? To ma być po postu burza mózgów, czy oczekujesz kompletnego scenariusza? Naprawdę nic w tej chwili nie wiem...
Zapisane
Adam
St. sierżant
*
Wiadomości: 479


WWW
« Odpowiedz #6 : Kwiecień 27, 2012, 22:57:10 »

Chodzi mu o to:


2 pomysły na szybko:
1. Cyberpunk, jesteś w więzieniu, musisz z niego uciec. Możesz zaimplementować prosty system hakowania komputerów, dialogów, przekupowania strażników i tak dalej. Walk nie musi być wcale.
2. Komediowe fantasy. Jesteś wioskowym głupkiem, któremu powierzone zostało pokonanie Nieskończonego Lasu i zabicie smoka. Las okazuje się niewielkim labiryntem, zaś smok już nie żyje - umarł z głodu, bo nie znalazł dziewic do pożarcia czy coś w tym stylu.

Chyba, że chodzi ci o coś bardziej rozbudowanego niż gierka na 20 minut tylko po to, żeby pokazać możliwości silnika, to wtedy pomyślę Wink
Zapisane
Glassius
St. chorąży
*
Wiadomości: 1188


Pozwólcie nam zostać Waszymi przyjaciółmi.


« Odpowiedz #7 : Maj 04, 2012, 01:36:39 »

jaki sprzęt, jaki gatunek?
Gatunek dowolny, choć liczę na postapo Wink. Sprzęt praktycznie też, bo będzie łazić i pod Linuxa, i pod Windowsa (ch-ka środowiska programistycznego to zapewnia), komórek nie przewidujemy. Grafika będzie 2D, rozdzielczość dość mała, aby i na netbookach łaziło.

To ma być po postu burza mózgów, czy oczekujesz kompletnego scenariusza? Naprawdę nic w tej chwili nie wiem...
A co ja mam powiedzieć Cheesy Burza mózgów dobra rzecz, a kompletny scenariusz też niczego sobie by był. Chociaż scenariuszy się odrobinę obawiam, czuję kreatywność ludzi tutaj Hyhyhy

Jak na razie to walczę z bibliotekami OpenGL (może się przerzucimy na SDL) aby wyświetlać proste rzeczy. Później będzie zabawa.
« Ostatnia zmiana: Maj 04, 2012, 01:40:28 wysłane przez Glassius » Zapisane

Skipper: You're from the future! Tell me, does the earth become the post-apocalyptic wasteland, terrorized by the roguing bands of the radioactive mutants?
Kowalski: Eee, no
Skipper: Oh...
Glassius
St. chorąży
*
Wiadomości: 1188


Pozwólcie nam zostać Waszymi przyjaciółmi.


« Odpowiedz #8 : Lipiec 04, 2012, 11:03:17 »

Pewien koleś proponuje scenarzystom samorealizację przy komiksie, a ja nadal potrzebuję pomocy przy grze.

Przez inne zajęcia na uczelni robiłem ją w tempie godzina na 2 tygodnie, mimo wszystko udało mi się cosik napisać. Silnik jest prawie gotowy (dodać więcej obiektów innych niż widoczna pszczoła, jak obiekty statyczne z kolizjami, więcej teł i podłoży, menusy i dialogi). Piszę ja w bibliotece SDL, napisano w niej Hopkinsa FBI, Angry Birds, a nawet Neverwinter Nights, bardzo przyjemna sprawa.

Nadal poszukuję jakiegoś pomysłu. Na razie będę rozwijał ten projekt z pszczółką. Aktualna wersja do pobrania stąd, coby pokazać, że jednak coś się dzieje Wink
Zapisane

Skipper: You're from the future! Tell me, does the earth become the post-apocalyptic wasteland, terrorized by the roguing bands of the radioactive mutants?
Kowalski: Eee, no
Skipper: Oh...
Glassius
St. chorąży
*
Wiadomości: 1188


Pozwólcie nam zostać Waszymi przyjaciółmi.


« Odpowiedz #9 : Wrzesień 10, 2012, 02:36:55 »

Gra gotowa, można ściągnąć z kodem stąd. Do pobrania w 2 paczkach RAR plik "Gather some honey". Nic wielkiego, a roboty że huhu...
Zapisane

Skipper: You're from the future! Tell me, does the earth become the post-apocalyptic wasteland, terrorized by the roguing bands of the radioactive mutants?
Kowalski: Eee, no
Skipper: Oh...
Wrathu
Gen. dywizji - Redaktor
*
Wiadomości: 989



WWW
« Odpowiedz #10 : Wrzesień 10, 2012, 13:04:46 »

Jak ktoś się weźmie za robienie gry opartej na opowiadaniach z "13", to byłoby fajnie...  Smiley
Zapisane

W facebook: https://www.facebook.com/Wrathu
W Soundcloud: https://soundcloud.com/wrathu
W Bandcamp: http://wrathu.bandcamp.com/
W YouTube: www.youtube.pl/Wrathu
Last FM użytkownik: http://www.lastfm.pl/user/Wrathu
Email: wrathu(małpa)trzynasty-schron.net
Glassius
St. chorąży
*
Wiadomości: 1188


Pozwólcie nam zostać Waszymi przyjaciółmi.


« Odpowiedz #11 : Wrzesień 10, 2012, 13:28:45 »

Na czym?
Zapisane

Skipper: You're from the future! Tell me, does the earth become the post-apocalyptic wasteland, terrorized by the roguing bands of the radioactive mutants?
Kowalski: Eee, no
Skipper: Oh...
Adam
St. sierżant
*
Wiadomości: 479


WWW
« Odpowiedz #12 : Wrzesień 11, 2012, 11:23:16 »

http://trzynasty-schron.net/ie_tworczosc_trzynastka.htm

Dajcie mi człowieka a znajdę na niego paragraf. Dajcie mi grafikę i silnik a zrobię grę Wink Jeśli dostatecznie satysfakcjonująca jest wariacja na temat Visual Novel to wystarczy mi sama grafika  Tongue
Zapisane
Wrathu
Gen. dywizji - Redaktor
*
Wiadomości: 989



WWW
« Odpowiedz #13 : Wrzesień 11, 2012, 13:10:15 »

Może na RPG Makerze? Od dawna mi to chodzi po głowie. Kiedyś już gdzieś o tym wspominaliśmy chyba, ale nie pamiętam, gdzie.
Zapisane

W facebook: https://www.facebook.com/Wrathu
W Soundcloud: https://soundcloud.com/wrathu
W Bandcamp: http://wrathu.bandcamp.com/
W YouTube: www.youtube.pl/Wrathu
Last FM użytkownik: http://www.lastfm.pl/user/Wrathu
Email: wrathu(małpa)trzynasty-schron.net
Adam
St. sierżant
*
Wiadomości: 479


WWW
« Odpowiedz #14 : Wrzesień 11, 2012, 15:58:48 »

RPG Maker kosztuje 90$, a jeśli chcemy być legalni i zgodni z prawem, trzeba kupić  Tongue Poza tym do RPG Makera trzeba mieć talent do robienia map  Zieeeeeeeeeeeeew!
Zapisane
Glassius
St. chorąży
*
Wiadomości: 1188


Pozwólcie nam zostać Waszymi przyjaciółmi.


« Odpowiedz #15 : Wrzesień 11, 2012, 22:40:49 »

Pszczołę zrobiłem praktycznie na odwal się, 3 za to jest. Ale mogę też podjąć się czegoś bardziej karkołomnego, tyle że to będzie trwało. SDL jest na licencji GNU LGPL w wersji 2, zatem mogę pisać na niej co chcę tak długo, jak linkuję dynamicznie (jak ktoś ściągnął pszczołę, to w folderze jest parę plików .dll, to właśnie z nimi linkuję dynamicznie).

Tylko trzeba by podać wyraźnie jakie mają być wymagania projektowe. No i, trzaby później jakichś artystów, bo katować kogoś swoimi rysunkami nie zamierzam.

Wymyślcie coś prostego na 3 levele, do 10 postaci, to wam zrobię rzut izometryczny i gadające głowy w czasie rzeczywistym. Wink
Zapisane

Skipper: You're from the future! Tell me, does the earth become the post-apocalyptic wasteland, terrorized by the roguing bands of the radioactive mutants?
Kowalski: Eee, no
Skipper: Oh...
Adam
St. sierżant
*
Wiadomości: 479


WWW
« Odpowiedz #16 : Wrzesień 22, 2012, 20:22:18 »

Cytuj
Tylko trzeba by podać wyraźnie jakie mają być wymagania projektowe. No i, trzaby później jakichś artystów, bo katować kogoś swoimi rysunkami nie zamierzam.
Z tym jest zawsze największy problem. Mam miliony pomysłów (nawet już rozpisanych w konspektach), których nigdy nie zrealizuję bez grafików  Cheesy

Cytuj
Wymyślcie coś prostego na 3 levele, do 10 postaci, to wam zrobię rzut izometryczny i gadające głowy w czasie rzeczywistym.
Nawet się nie podejmuję, bo wiem, że wyjdzie na wierzch moja overambicja w tworzeniu gier i nigdy nie powstanie coś prostego. A przynajmniej na tyle prostego, żeby jedna osoba mogła konkretnie ogarnąć silnik w sensownym czasie.

Dla mnie zawsze problemem są kwestie audiowizualne, bo do nich kompletnie nie mam talentów. Chciałem się zabrać za VN, bo pisanie mi akurat w miarę wychodzi, ale tu znów potrzeba tej grafiki i jakichś dźwięków w tle. Ostatnio nawet jestem zdesperowany do tego stopnia, że planuję grę w samym tekście z opcjonalnymi ascii-artami, ale bez kreatywnego silnika też nic ponad VN bez obrazków z tego nie wyjdzie.

Ale na krótko można by zrobić adaptację jednego czy innego liczącego sobie kilka stron opowiadania ze zbiorów Wink
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kanał RSS Trzynastego Schronu Trzynasty Schron na Twitterze Trzynasty Schron na Facebooku Trzynasty Schron na Tumblr Trzynasty Schron na Instagramie Postapokalipsa bez ograniczeń! Radia Trzynastego Schronu na TubaFM Trzynasty Schron na YouTube
Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2011, Simple Machines Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!