Autor Wątek: Gra a'la Pokemon  (Przeczytany 10033 razy)

Glassius

  • St. chorąży sztab.
  • *
  • Wiadomości: 1198
  • Pozwólcie nam zostać Waszymi przyjaciółmi.
Gra a'la Pokemon
« dnia: 26 Kwietnia 2012, 10:58:54 »
Na uczelni zmuszają nas do pisania projektów programów orientowanych obiektowo. Koledzy sterują robotem poprzez głos, inni robią warcaby przez Bluetootha na komórkę, a ja z kolegą będziemy robić grę a'la "Pokemon na gameboya". Najważniejsze w naszym przypadku jest opracowanie mechanizmów działania, zatem potrzebowalibyśmy... Fabuły.

Wiem że na tym forum roi się od niespełnionych scenarzystów, zatem ogłaszam konkurs na projekt. Tematyka prawie dowolna (uprasza się oszczędzać z przekleństwami, fekaliami, seksem i martwymi dziećmi). Gra ma być prosta, większość widzianych obiektów na ekranie będzie statycznych, poza postaciami.

Najlepiej, aby świat gry zamknął się w dość małym obszarze (przewidujemy wnętrza budynków), możliwe dodatkowe lokacje (mi to się widzi mała wioska). Jak ktoś bardzo chce, to może również wspomóc nas graficznie (moja siostra już się zgłosiła, ale jak usłyszała wymagania, to się obraziła), ale nałożymy na niego ścisłe ograniczenia.

Decyzję o wyborze projektu podejmę (podejmiemy) zupełnie arbitralnie. Jak się nie postaracie, sami coś wymyślimy. Mamy jakoś czas do połowy czerwca, a przed połową maja na pewno silnik nie będzie na tyle gotowy, aby cokolwiek implementować.

Powodzenia.
Skipper: You're from the future! Tell me, does the earth become the post-apocalyptic wasteland, terrorized by the roguing bands of the radioactive mutants?
Kowalski: Eee, no
Skipper: Oh...

pucka

  • Schronowa wisienka
  • Mł. chorąży - Redaktor
  • *
  • Wiadomości: 138
Odp: Gra a'la Pokemon
« Odpowiedź #1 dnia: 26 Kwietnia 2012, 21:53:05 »
Jeśli chodzi o gry w pomieszczeniach na małą skale "terenową" podsyłam inspiracje

"Lone Survivor"
http://tvgry.pl/?ID=2315


Legend of Grimrock
http://tvgry.pl/?ID=2356
« Ostatnia zmiana: 26 Kwietnia 2012, 21:58:31 wysłana przez pucka »
Jestem WISIENKĄ na biodegradowalnym torcie Trzynastego Schronu

Adam

  • St. chorąży sztab.
  • *
  • Wiadomości: 479
    • Szepczący w ciemności
Odp: Gra a'la Pokemon
« Odpowiedź #2 dnia: 27 Kwietnia 2012, 10:11:35 »
Ale chodzi o zbieractwo członków drużyny i "złap je wszystkie" czy generalnie o mechanikę jRPG? Przewidujecie system walki i rozwoju postaci? I czy udostępnicie skończony projekt?  :zwr Mam niezwykłą ochotę na zrobienie czegoś jRPGopodobnego, ale brak chęci do bawienia się z kodem skutecznie mnie odstrasza, ale gdybym miał silnik, z chęcią spróbowałbym swoich sił ;)
Co do fabuły projektu - jak się dowiem czy ma być walka i zbieranie stworków, spróbuję coś wymyślić ;)

Rezro

  • St. chorąży sztab.
  • *
  • Wiadomości: 4080
  • Why you people care so much where your souls are?
Odp: Gra a'la Pokemon
« Odpowiedź #3 dnia: 27 Kwietnia 2012, 11:11:51 »
Ludzie.. z całej masy rzeczy o których nie powiedział (np. w jakiej formie mają być przekazane prace), to akurat wyraźnie powiedział że ma to być gra Pokomonopodobna. To dość specyficzny podgatunek jRPG'a jakby ktoś nie wiedział.. to historia w stylu: jakiś gracz w jakąś grę chodzi po mieście i lokalnych wsiach wyzywając na pojedynek innych graczy i starając się dojść do ligi, a walczy za pomocą kilku wybranych do treningu "wojowników" z setki innych wojowników "złap je wszystkie", bla bla bla Pokemon.. choć oczywiście da się rozbudować ten mechanizm też o poważniejsze klimaty (i zapewne o pomysły tego typu Glssiusowi chodzi). Ja oprócz podanego wyżej ogólnego sznytu mogę od razu podać z dwa pomysły jak dało by to rozegrać, choć w scenarzystę nie zamierzam się bawić..

Glassius

  • St. chorąży sztab.
  • *
  • Wiadomości: 1198
  • Pozwólcie nam zostać Waszymi przyjaciółmi.
Odp: Gra a'la Pokemon
« Odpowiedź #4 dnia: 27 Kwietnia 2012, 21:49:04 »
Cóż, pokemonowość ma polegać na trybie widoku. Nie fpp, nie izometryczny, ale pseudorzut z góry. Widoczny obszar składa się z obiektów ustawionych w kolumnach i rzędach.

I bardzo bym chciał, aby było mało walk. Znaczy, uciekanie może i tak, ale dodawanie jakiegoś sensownego mechanizmu walki, zwłaszcza że my mamy napisać silnik po prostu. Dziękuję za inspiracje (Rezro, podrzuć swoje pomysły).

Wszystko da się zrobić, a jak, przykładowo, zbieranie członków drużyny będzie fajnie przedstawione (albo Ci członkowie będą nietuzinkowi), to kto wie?

Projekt ma być na uczelnię, ale chyba będę mógł ją wam udostępnić. Z całym kodem, i możliwie bogatymi komentarzami (dokumentacja projektu jest ważna dla profesora). Postaram się to zrobić również tak, aby łatwo to było modować w dowolny sposób. Docelowo będziemy pisać to w Qt Creatorze (darmowy od Nokii), ale nie wiemy jeszcze, jakie biblioteki graficzne najlepiej w naszym przypadku zastosować.
« Ostatnia zmiana: 27 Kwietnia 2012, 21:55:46 wysłana przez Glassius »
Skipper: You're from the future! Tell me, does the earth become the post-apocalyptic wasteland, terrorized by the roguing bands of the radioactive mutants?
Kowalski: Eee, no
Skipper: Oh...

Rezro

  • St. chorąży sztab.
  • *
  • Wiadomości: 4080
  • Why you people care so much where your souls are?
Odp: Gra a'la Pokemon
« Odpowiedź #5 dnia: 27 Kwietnia 2012, 22:20:56 »
Eee... to ci po prostu chodziło o Izometryczne 2D w stylu GBA? A może GB.. strasznie nieprecyzyjne te założenia... Pomysły mogę zarzucić, ale musiałbym mieć konkretne dane: jaki sprzęt, jaki gatunek? To ma być po postu burza mózgów, czy oczekujesz kompletnego scenariusza? Naprawdę nic w tej chwili nie wiem...

Adam

  • St. chorąży sztab.
  • *
  • Wiadomości: 479
    • Szepczący w ciemności
Odp: Gra a'la Pokemon
« Odpowiedź #6 dnia: 27 Kwietnia 2012, 22:57:10 »
Chodzi mu o to:


2 pomysły na szybko:
1. Cyberpunk, jesteś w więzieniu, musisz z niego uciec. Możesz zaimplementować prosty system hakowania komputerów, dialogów, przekupowania strażników i tak dalej. Walk nie musi być wcale.
2. Komediowe fantasy. Jesteś wioskowym głupkiem, któremu powierzone zostało pokonanie Nieskończonego Lasu i zabicie smoka. Las okazuje się niewielkim labiryntem, zaś smok już nie żyje - umarł z głodu, bo nie znalazł dziewic do pożarcia czy coś w tym stylu.

Chyba, że chodzi ci o coś bardziej rozbudowanego niż gierka na 20 minut tylko po to, żeby pokazać możliwości silnika, to wtedy pomyślę ;)

Glassius

  • St. chorąży sztab.
  • *
  • Wiadomości: 1198
  • Pozwólcie nam zostać Waszymi przyjaciółmi.
Odp: Gra a'la Pokemon
« Odpowiedź #7 dnia: 04 Maja 2012, 01:36:39 »
jaki sprzęt, jaki gatunek?
Gatunek dowolny, choć liczę na postapo ;). Sprzęt praktycznie też, bo będzie łazić i pod Linuxa, i pod Windowsa (ch-ka środowiska programistycznego to zapewnia), komórek nie przewidujemy. Grafika będzie 2D, rozdzielczość dość mała, aby i na netbookach łaziło.

To ma być po postu burza mózgów, czy oczekujesz kompletnego scenariusza? Naprawdę nic w tej chwili nie wiem...
A co ja mam powiedzieć :D Burza mózgów dobra rzecz, a kompletny scenariusz też niczego sobie by był. Chociaż scenariuszy się odrobinę obawiam, czuję kreatywność ludzi tutaj :hyh

Jak na razie to walczę z bibliotekami OpenGL (może się przerzucimy na SDL) aby wyświetlać proste rzeczy. Później będzie zabawa.
« Ostatnia zmiana: 04 Maja 2012, 01:40:28 wysłana przez Glassius »
Skipper: You're from the future! Tell me, does the earth become the post-apocalyptic wasteland, terrorized by the roguing bands of the radioactive mutants?
Kowalski: Eee, no
Skipper: Oh...

Glassius

  • St. chorąży sztab.
  • *
  • Wiadomości: 1198
  • Pozwólcie nam zostać Waszymi przyjaciółmi.
Odp: Gra a'la Pokemon
« Odpowiedź #8 dnia: 04 Lipca 2012, 11:03:17 »
Pewien koleś proponuje scenarzystom samorealizację przy komiksie, a ja nadal potrzebuję pomocy przy grze.

Przez inne zajęcia na uczelni robiłem ją w tempie godzina na 2 tygodnie, mimo wszystko udało mi się cosik napisać. Silnik jest prawie gotowy (dodać więcej obiektów innych niż widoczna pszczoła, jak obiekty statyczne z kolizjami, więcej teł i podłoży, menusy i dialogi). Piszę ja w bibliotece SDL, napisano w niej Hopkinsa FBI, Angry Birds, a nawet Neverwinter Nights, bardzo przyjemna sprawa.

Nadal poszukuję jakiegoś pomysłu. Na razie będę rozwijał ten projekt z pszczółką. Aktualna wersja do pobrania stąd, coby pokazać, że jednak coś się dzieje ;)
Skipper: You're from the future! Tell me, does the earth become the post-apocalyptic wasteland, terrorized by the roguing bands of the radioactive mutants?
Kowalski: Eee, no
Skipper: Oh...

Glassius

  • St. chorąży sztab.
  • *
  • Wiadomości: 1198
  • Pozwólcie nam zostać Waszymi przyjaciółmi.
Odp: Gra a'la Pokemon
« Odpowiedź #9 dnia: 10 Września 2012, 02:36:55 »
Gra gotowa, można ściągnąć z kodem stąd. Do pobrania w 2 paczkach RAR plik "Gather some honey". Nic wielkiego, a roboty że huhu...
Skipper: You're from the future! Tell me, does the earth become the post-apocalyptic wasteland, terrorized by the roguing bands of the radioactive mutants?
Kowalski: Eee, no
Skipper: Oh...

Wrathu

  • Gen. dywizji - Redaktor
  • *
  • Wiadomości: 1004
    • Wrathu Bandcamp
Odp: Gra a'la Pokemon
« Odpowiedź #10 dnia: 10 Września 2012, 13:04:46 »
Jak ktoś się weźmie za robienie gry opartej na opowiadaniach z "13", to byłoby fajnie...  :)
W facebook: https://www.facebook.com/Wrathu
W Soundcloud: https://soundcloud.com/wrathu
W Bandcamp: http://wrathu.bandcamp.com/
W YouTube: www.youtube.pl/Wrathu
Last FM użytkownik: http://www.lastfm.pl/user/Wrathu
Email: wrathu(małpa)trzynasty-schron.net

Glassius

  • St. chorąży sztab.
  • *
  • Wiadomości: 1198
  • Pozwólcie nam zostać Waszymi przyjaciółmi.
Odp: Gra a'la Pokemon
« Odpowiedź #11 dnia: 10 Września 2012, 13:28:45 »
Na czym?
Skipper: You're from the future! Tell me, does the earth become the post-apocalyptic wasteland, terrorized by the roguing bands of the radioactive mutants?
Kowalski: Eee, no
Skipper: Oh...

Adam

  • St. chorąży sztab.
  • *
  • Wiadomości: 479
    • Szepczący w ciemności
Odp: Gra a'la Pokemon
« Odpowiedź #12 dnia: 11 Września 2012, 11:23:16 »
http://trzynasty-schron.net/ie_tworczosc_trzynastka.htm

Dajcie mi człowieka a znajdę na niego paragraf. Dajcie mi grafikę i silnik a zrobię grę ;) Jeśli dostatecznie satysfakcjonująca jest wariacja na temat Visual Novel to wystarczy mi sama grafika  :P

Wrathu

  • Gen. dywizji - Redaktor
  • *
  • Wiadomości: 1004
    • Wrathu Bandcamp
Odp: Gra a'la Pokemon
« Odpowiedź #13 dnia: 11 Września 2012, 13:10:15 »
Może na RPG Makerze? Od dawna mi to chodzi po głowie. Kiedyś już gdzieś o tym wspominaliśmy chyba, ale nie pamiętam, gdzie.
W facebook: https://www.facebook.com/Wrathu
W Soundcloud: https://soundcloud.com/wrathu
W Bandcamp: http://wrathu.bandcamp.com/
W YouTube: www.youtube.pl/Wrathu
Last FM użytkownik: http://www.lastfm.pl/user/Wrathu
Email: wrathu(małpa)trzynasty-schron.net

Adam

  • St. chorąży sztab.
  • *
  • Wiadomości: 479
    • Szepczący w ciemności
Odp: Gra a'la Pokemon
« Odpowiedź #14 dnia: 11 Września 2012, 15:58:48 »
RPG Maker kosztuje 90$, a jeśli chcemy być legalni i zgodni z prawem, trzeba kupić  :P Poza tym do RPG Makera trzeba mieć talent do robienia map  :ziew:

Glassius

  • St. chorąży sztab.
  • *
  • Wiadomości: 1198
  • Pozwólcie nam zostać Waszymi przyjaciółmi.
Odp: Gra a'la Pokemon
« Odpowiedź #15 dnia: 11 Września 2012, 22:40:49 »
Pszczołę zrobiłem praktycznie na odwal się, 3 za to jest. Ale mogę też podjąć się czegoś bardziej karkołomnego, tyle że to będzie trwało. SDL jest na licencji GNU LGPL w wersji 2, zatem mogę pisać na niej co chcę tak długo, jak linkuję dynamicznie (jak ktoś ściągnął pszczołę, to w folderze jest parę plików .dll, to właśnie z nimi linkuję dynamicznie).

Tylko trzeba by podać wyraźnie jakie mają być wymagania projektowe. No i, trzaby później jakichś artystów, bo katować kogoś swoimi rysunkami nie zamierzam.

Wymyślcie coś prostego na 3 levele, do 10 postaci, to wam zrobię rzut izometryczny i gadające głowy w czasie rzeczywistym. ;)
Skipper: You're from the future! Tell me, does the earth become the post-apocalyptic wasteland, terrorized by the roguing bands of the radioactive mutants?
Kowalski: Eee, no
Skipper: Oh...

Adam

  • St. chorąży sztab.
  • *
  • Wiadomości: 479
    • Szepczący w ciemności
Odp: Gra a'la Pokemon
« Odpowiedź #16 dnia: 22 Września 2012, 20:22:18 »
Cytuj
Tylko trzeba by podać wyraźnie jakie mają być wymagania projektowe. No i, trzaby później jakichś artystów, bo katować kogoś swoimi rysunkami nie zamierzam.
Z tym jest zawsze największy problem. Mam miliony pomysłów (nawet już rozpisanych w konspektach), których nigdy nie zrealizuję bez grafików  :D

Cytuj
Wymyślcie coś prostego na 3 levele, do 10 postaci, to wam zrobię rzut izometryczny i gadające głowy w czasie rzeczywistym.
Nawet się nie podejmuję, bo wiem, że wyjdzie na wierzch moja overambicja w tworzeniu gier i nigdy nie powstanie coś prostego. A przynajmniej na tyle prostego, żeby jedna osoba mogła konkretnie ogarnąć silnik w sensownym czasie.

Dla mnie zawsze problemem są kwestie audiowizualne, bo do nich kompletnie nie mam talentów. Chciałem się zabrać za VN, bo pisanie mi akurat w miarę wychodzi, ale tu znów potrzeba tej grafiki i jakichś dźwięków w tle. Ostatnio nawet jestem zdesperowany do tego stopnia, że planuję grę w samym tekście z opcjonalnymi ascii-artami, ale bez kreatywnego silnika też nic ponad VN bez obrazków z tego nie wyjdzie.

Ale na krótko można by zrobić adaptację jednego czy innego liczącego sobie kilka stron opowiadania ze zbiorów ;)