Trzynasty Schron - Postapokalipsa i Fallout
Maj 20, 2019, 04:38:25 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: Czy wiesz że... na Trzynastym Schronie wciąż działa system ankiet. Oddaj głos w aktualnej ankiecie
 
   Strona główna   Pomoc Kalendarz Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Sonic the Hedgehog - Fabuła  (Przeczytany 6095 razy)
Rezro
St. chorąży
*
Wiadomości: 3983


Why you people care so much where your souls are?


« : Kwiecień 24, 2012, 15:40:55 »

Od tak wrzucam tu rozpiskę fabuły klasycznej części serii Sonic, jaką zrobiłem kiedyś na innej stornie:

Jak na razie jestem uprzedzony do Amerykańskiej linii fabularnej (może się to kiedyś zmieni, ale na razie się nie zapowiada).. jednak wzięło mnie na próbę ogarnięcia fabuły serii gier (Japońska linia fabularna). Oto moja kompilacja z niemałą pomocą wiki i youtuba (jeśli o jakiejś wczesnej grze nie piszę to albo o niej nie słyszałem, albo uznałem ją za nieistotną.. jest niestety całkiem sporo tych "dziwnych" części):

- Sonic the Hedgehog z 1991'go - Klasyka.. Genialny szalony Doktor Ivo Robotnik (znany jako Eggman) porywa zwierzęta w celu przerobienia je na zasilanie dla jego robotów, których celem jest znalezienie super-potężnych szmaragdów chaosu. Na jego drodze staje antropomorficzny jeż Sonic i kopie mu zadek.. to w zasadzie tyle można powiedzieć o fabule tej gry.. no poza tym że jej akcja dzieje się na South Island (w oryginalnej Japońskiej linii fabularnej akcja od początku dzieje się na Ziemi).

- Sonic the Hedgehog CD - Kolejna klasyka, bez jednak większego związku z fabułą serii: Co jakiś tam czas nad jeziorem Never pojawia się satelita znany jako Little Planet. Na owym obiekcie znajdują się potężne kamienie czasu (które Eggman standardowo próbuje zdobyć) i w ogóle anomalie czasowe są tam normalne. Szalony doktor więzi obiekt za pomocą wielkiego łańcucha i zaczyna standardowo siać na nim spustoszenie, zaś naprzeciw niemu staje standardowo jeż Sonic. To co istotne to jest to że przez serie przetaczają się postacie, które formalnie pojawią się w historii później.. parę razy widzimy w tle Teilsa, ale wisienką na trocie jest Amy Rose i jej porywacz Metal Sonic (co ciekawe Eggman jest dopiero w fazie opracowywania jego prototypu lub były to jego prototypowe kopie, a jego geneza jest mocno niejasna.. prawdopodobnie został przeniesiony w czasie z przyszłości). Ostatecznie Eggman przegrywa, Little Planet ponownie znika, Metal Sonic jest zniszczony (a właściwie poważnie uszkodzony), zaś Sonic ratuje Amy Rose która staje się już na stałe częścią świata Sonica (ale jakoś znika z widoku na długi czas).

- Sonic the Hedgehog 2 (8-bit) - Ośmiobitowa wersja drugiej części ma odmienną fabułę od wersji na Genesisa... sprowadza się to tylko do tego Sonic udaje się na West Side Island (pewnie zwiał od Amy  ) gdzie poznaje Teils'a.. niestety jego nowy przyjaciel zostaje porwany przez Eggmana i trzeba go ratować (Teils nie jest grywalną postacią), Sonikowi przyjdzie też zmierzyć się z nowym pokręconym wynalazkiem Eggmana Silver Sonikiem (właściwie to Mecha Sonikiem, bo to kolejne wersje rozwojowe prowadzące do Metal Sonika i pierwotnie nie miały one rozróżnienia) .

- Sonic the Hedgehog 2 - Kolejna regularna część Sonica oferuje to co najlepsze.. nowa fala robotów Eggmana buduje jego nową superbroń DeathEgg (parodia gwiazdy śmierci). Sonic i Teils wyruszają mu na przeciw by ostatecznie zezłomować kolejny model Silver Sonica i słynnego Death Egg Robot.. na koniec stacja bojowa Egmana spada na ziemię. W tej części miał premierę siódmy Szmaragd, a więc i Super Sonik.

- Sonic the Hedgehog 3 & Knuckles - Dwie gry połączone w jedną większą całość (którą powinny być od początku).. to moment w którym fabuła na dobre zagościła w serii. Trzecia część to ez pośrednia kontynuacja dwójki.. Death Egg spadło na latającą wyspę znaną jako Angel Island. Eggmanowi udaje się wmówić lokalnemu strażnikowi Knucklesowi to że Sonic chce okraść pilnowany przez niego Master Emerald, więc ten zastawia na Sonika pułapkę i zabiera mu szmaragdy, a więc im moc. Rozpoczyna się więc epicka walka Sonika i Teilsa, z Knucklesem (choć przez większość gry po prostu uprzykrza on nam życie), który kończy się tym w końcu pojedynkiem i porażką strażnika.. wychodzą też na jaw intencje Eggmana próbującego ponieść Death Egg (i to dwa razy) i który to w tym celu kradnie Master Emerald. Ekipa rusza więc w pogoń i zależnie od tego jaką postać prowadzimy kończy się to walką Knuklesa z Super Mecha Sonikiem o Master Emerald, lub walką Sonika z wpierw Mecha Sonikiem (walka i zniszczenie tegoż przez Knuklesa formalnie ma miejsce później), a potem kilka pojedynków z Eggmanem (w tym Great Eggman Robo i Egg Bomberem, oraz trochę innego złomu bo to długa i wielostopowa walka).

- Sonic the Hedgehog 4 (Episode 1/2+ Metal) - A teraz spora odmiana gdyż mamy do czynienia z świeżym tytułem, którego akcja rozgrywa się w zamierzchłej przeszłości Sonika. Zasadniczo: Po zwycięstwie ekipy Sonika w bitwie na Death Egg bohaterowie się rozdzielają szukać nowych przygód na własna rękę, zaś Egman jest w defensywie i sięga po stare sztuczki (Episode 1 to taki recap). Znacznie ciekawiej jest jednak w Episode 2, w którym ponownie pojawia się Little Planet i Metal Sonic naprawiony przez Eggmana wraca do gry.. ponadto Metal nim wyruszy na ostateczną rozprawę z Sonikiem odzyskuje z podziemi jakąś tajemniczą energię. Ostatecznie to jednak Sonik zwycięża wszystkie walki z Metalem, a także kolejną konfrontację z Eggmanem na Death Egg mk. II którą to zbudował na bazie Little Planet.

- Knuckles Chaotix - Kolejny spin-off jednak o dość sporym znaczeniu dla fabuły serii. Zasadniczo po wskrzeszeniu Metal Sonika z głębi oceanu wyłania się tajemnicza wyspa, która szybko budzi zainteresowanie nikogo innego jak Eggmana. Na wyspie znajdują się tajemnicze artefakty znane jako Pierścienie Chaosu, posiadające moc analogiczną do Szmaragdów Chaosu, tyle że są jednorazowego użytku. Wyspą interesuje się także pewna grupa poszukiwaczy przygód znana jako Team Chaotix i to w zasadzie ich pierwszy występ, po którym na stałe dołączają do świata gry. Ekipa w składzie: Vector, Espio, Charmy, oraz Mighty (ten z SegaSonick'a) wpada w pułapkę Eggmana i zostaje uwięziona w dziwnej maszynie. Na szczęście pojawia się Knuckles i ratuje sytuacje. W grze ponadto mamy do czynienia z pierwszą w historii zdradą wśród robotów Eggmana, w postaci Heavy'ego i Bomb'a (grywalne postacie). Ostatecznie jednak Eggman jak zawsze przegrywa, a jego potężny wzmocniony przez Pierścień Chaosu Metal Sonik znany jako Kai, zostaje zniszczony (pierwsza w historii przemiana Metala). Tak więc choc pewnie mało kto o tej grze słyszał, to miała ona niemały wpływ na świat Sonika.

Ciemne wieki Sonika... niestety SEGA nie poradziła sobie z rewolucją na rynku konsol i od 1996'ego do czasu nadejścia Sonic Adventure w świecie Sonika panowała zapaść.. fabuła z Sonic the Fighters z Death Egg II (poważnie?) i jakieś dziwne postaci jak Metal Knuckles (nie mylić z Mecha Knucklesem), Fang the Sniper, Bark the Polarbear, czy Bean the Dynamite pozwolę sobie zignorować tym bardziej że na poważnie nigdy nie znaleźli się oni w kontumacjach i istnieją w świecie gry co najwyżej jako pomniejsi lokalni bandyci.
« Ostatnia zmiana: Maj 02, 2012, 08:11:31 wysłane przez Rezro » Zapisane
Rezro
St. chorąży
*
Wiadomości: 3983


Why you people care so much where your souls are?


« Odpowiedz #1 : Kwiecień 27, 2012, 18:58:27 »

Kolejna część fabuły po powrocie serii do formy (głownie w postaci gier 3D):


- Sonic Advence - Czas na nową erę Sonika i nie mówię tu o 3D.. wydarzenia to standardowa zrzynka z Sonika 2 (tyle że zakończona walką z EggBomberem w zakończeniu specjalnym), niemniej akcja gry formalnie dzieje się już jakiś czas po wydarzeniach z serii klasycznej. Najciekawszą rzeczą w grze jest fakt że mamy do wyboru aż cztery grywalne postacie z Amy Rose włącznie, a poza tym mamy też okazję skasować Mecha Knuckles'a.

- Sonic Advence 2 - Czas rozwalić kolejną stację kosmiczną Egmana.. mało ciekawe? Nie do końca. Tym razem szalony naukowiec porywa także kilku przyjaciół Sonika i nasz dzielny jeż musi ich ratować, no a ponadto do ekipy dołącza nowa postać a mianowicie Cream the Rabbit, warz z jej zaprzyjaźniony Chao o imieniu Cheese, a także do menażerii świata Sonika dołącza jej matka Vanilla. Po tej akcji jednak obie znikają na jakiś czas z pierwszoplanowej fabuły gry.

- Sonic Adventure - Pierwszy Sonic w pełnym 3D, rewolucja w stylistyczno-koncepcyjna i spore kontrowersje co do nowego modelu rozgrywki z dużym naciskiem na fabułę. Tak więc w skrócie (bo do omówienia wszystkiego potrzebny byłby osobny post): Dawno, dawno temu żyło sobie plemię Kolczatek (przodków Knucklesa). Ich wódz Pachacamac (postać historyczna) postanowił zagarnąć dla plemienia Master Emerald będący w posiadaniu Chao. Jego córka Tikal zaprzyjaźniona z Chao i ich potężnym strażnikiem Chaosem, sprzeciwiła się temu ale jej ojciec nie ustępuje i dochodzi do tragedii. Rozwścieczony Chaos wpadł w szał i Tikal jest zmuszona uwięzić go w głównym Szmaragdzie, sama stając się też jego częścią. Wiele lat później Chaos wydostaje się z kryształu, zaś rządny władzy Doktor Eggman manipuluje nim oferując mu w zamian za współpracę Szafiry Chaosu.. po długiej walce Eggman przegrywa i traci kontrolę nad Chaosem, a ten przybiera w końcu swoją ostateczną postać siejąc zniszczenie. Jednak sprawę jak zwykle ratuje Super Sonik. W grze maja swój debiut Big the Cat (aczkolwiek jest tam praktycznie zbędny), a także słynna seria E-100 w której najważniejsze są dwa roboty: E-100 Zero/Alfa który wpierw porywa, a potem ginie z ręki Amy, a także E-102 Gamma będący jako zdrajca grywalną postacią (na koniec jednak ginie). Ciekawostka: W reedycji tej gry znanej jako DX, dodano Cream jako postać tła by zachować spójność z Sonic Advence 2.

- Sonic Adventure 2 - Historia w tej grze jest taka że na wiele lat przed rozpoczęciem akcji całej serii, niejaki Profesor Gerald Robotnik (dziadek Eggmana) postanowił stworzyć ostateczną formę życia. Dzięki licznym kontraktom z wojskiem przez lata prowadził eksperymenty w spokoju, jednak z powodu kilku wypadków (np. z Biolizardem) wojsko nakazało mu zamknąć projekt, a gdy ten odmówił G.U.N. (Guardian Units of Nations, czyli po prostu wojsko) zamknęło projekt siłą.. niestety w trakcie tego wydarzenia ginie córka Geralda, Maria Robotnik. Zrozpaczony naukowiec wariuje i kończy swoje życie w celi planując zemstę. Po latach jego wnuk Ivo Robotnik czyli Eggman napada na bazę wojskową na Prison Island w celu dostania się do ukrytej starej bazy swojego dziadka w której znajduje zahibernowanego Shadowa. Szczytowe osiągnięcie projektu Shadow łączy swoje siły z Eggmanem, w celu uruchomienia działa orbitalnego na zamkniętej stacji kosmicznej ARK (Death Egg znowu, really? Przynajmniej tu to ma sens..) gdzie prowadzono badania nad projektem do czego potrzebne są im Szafiry Chaosu. Do ekipy Eggmana dołącza też Rouge the Bat, złodziejka klejnotów i zakonspirowana agentka G.U.N. w jednym. Po uwolnieniu się Shadowa wojsko niefortunnie myli Sonika z czarnym jeżem i zamyka niebieskiego jeża w pace.. na szczęście przyjaciele ratują mu tyłek i ruszają za próbującym przejąć władzę nad światem Eggmanem. Żadne z nich (poza Shadowem) nie zdaje sobie spawy że Eclipse Canon (bo tak się nazywa owo działo) ma zaprogramowany system wymuszonego zniszczenia ziemi, co ma stanowić ostateczna zemstę szalonego profesora. Ostatecznie jednak po uruchomieniu całego systemu, Shadow nagle zdaje sobie sprawę ze jego pani Maria miała inne intencje i wszyscy razem łącznie z Eggmanem (ten chce władzy nie zagłady) ratują świat przed zniszczeniem.. Shadow ostatecznie się poświęca by uratować planetę.

- Sonic Heroes - Tym razem mniej fabuły, ale za to gra drużynami. Sonic Team to standardowy zestaw Sonic, Teils, knuckles. Rose Team to zbiór najbardziej irytujących postaci w serii czyli Amy, Cream i Big. Team Dark to Rouge, nowy robot zdrajca Omega i powracający z zaświatów Shadow. Na koniec mamy zaś powrót znanych z wcześniej Team Chaotix czyli ekipa działający teraz jako agencja detektywistyczna wynajęta przez tajemniczego zleceniodawcę: Vector, Espio i Charmy. Fabuła jest z początku dość standardowa, a więc Eggman za pomocą swojej floty próbuje podbić świat.. jednak dość szybko da się zauważyć że coś nie gra.. ostatecznie dowiadujemy się że Metal Sonik się zbuntował i zamknął Eggmana w kanciapie, no i że to jajogłowy jest tajemniczym zleceniodawcą Tema Chaotix. Ta gra jest pierwszym od dawna porządnym wykorzystaniem i wzbogaceniem postaci Metala, który tym razem jest czymś więcej niż robotem Eggmana (Metal uważa się za prawdziwego Sonika i ma teraz szereg zdolności, w tym zdolność do zmiany kształtu). Poboczny wątek dotyczy Shadowa uwolnionego z kapsuły w laboratoriom Eggmana (bronionego przez Omegę) przez Rouge. Dość szybko jednak wychodzi na jaw że istnieją zarówno zmechanizowane kopie Shadowa, a więc pojawiają się wątpliwości co do jego prawdziwej natury.

- Shadow the Hedgehog - Najmroczniejsza i najbardziej kontrowersyjna gra tym razem o czarnym jeżu. Czy kontrowersje wokół niej są uzasadnione? W większości nie, jednak twórcy wyraźnie z nią przegięli i popsuli klimat serii na jakiś czas, zmieniając go z Chibi na nie wiadomo co... Ale do rzeczy: Przed wieloma laty Profesor Gerald Robotnik odkrył prawdę o pojawiającej się co pięćdziesiąt lat komecie mroku będącej w rzeczywistości statkiem obcych. Wiedząc że ludzkość nie ma szans z potworem o niecnych planach wobec niej, podjął decyzję o stworzeniu istoty ostatecznej która była by w stanie się z nim zmierzyć.. po wielu eksperymentach z Gizoidem, DNA Chaosa, innymi mutantami jak BioLizard. W końcu Profesor podjął ostateczną decyzję polegającą na pójście na współpracę z owym wrogiem Black Doomem i w zamian za obietnicę przekazania mu szmaragdów chaosu pozyskał od niego jego własne DNA (Doom był pewny że to on będzie miał ostateczną władze nad wynikiem badań profesora i chętnie poszedł na współpracę). Mając już wszystkie elementy układanki profesor połączył to DNA z DNA najpotężniejszej istoty na ziemi czyli jeżem (oczywiście nie tym małym, tylko tym gadającym typem). Owocem tego mariażu był Shadow który choć okrutny, był równocześnie honorowym i mądrym osobnikiem... niestety G.U.N. (rząd) uważając badania profesora za niebezpieczne zamknął projekt, próbując unicestwić jego wynik badań.. na szczęście nieskutecznie. Po wydarzeniach z pokonaniem Biolizarda Shadow ocalał, ale zostaje odratowany przez Eggmana, a gdy ten odkrywa że Shadow stracił pamięć jajogłowy próbuje manipulować nim wmawiając mu że jest jego wiernym androidem (po to spreparował ten cyrk z kopiami).. no ale wtedy przeszkodził mu w tym Metal ze swoim buntem. W trakcie już gry dochodzi do inwazji sługusów Black Dooma na ziemię, a Shadow szukając prawdy o swojej przeszłości musi sprzymierzyć się jedną z trzech grup starających się o jego pomoc w inwazji/powstrzymaniu inwazji obcych na ziemi.. kanoniczne zakończenie sugeruje że Shadow w bardzo umiarkowany sposób idzie na współpracę z Black Doomem, uważając że celem jego stworzenia było zaprowadzenie porządku na ziemi który Doom mu obiecuje. Jednak po przyniesieniu Doomowi obiecanych szmaragdów ten wyjawia swój prawdziwy cel jakim jest proste użycie ludzkości jako źródła energii. Nie na ten układ pisał się Shadow, ale Doom paraliżuje całą ekipę jaka się tam pojawiła za pomocą specjalnego gazu i próbuje przejąć kontrolę nad umysłem Shadowa.. jednak profesor dobrze przemyślał sprawę i okazuje się że Shadow ostatecznie opiera się próbom kontroli, Doom zostaje pokonany, a kometa ciemności zniszczona za pomocą Eklipse Canon umieszczonego specjalnie w tym celu na ARC'e przez profesora. Dowódca G.U.N. od początku uprzedzony do Shadowa ostatecznie przekonuje się do niego (pewien poboczny wątek) i na koniec wszyscy są szczęśliwi.

End! CDN
Zapisane
Rezro
St. chorąży
*
Wiadomości: 3983


Why you people care so much where your souls are?


« Odpowiedz #2 : Kwiecień 29, 2012, 20:59:11 »

I jedziemy dalej.. aczkolwiek bez Sonic Rivals co do którego kanoniczności są poważne wątpliwości.

- Sonic Battle - Kiepska gra, która jednak w wniosła w świat gry zupełnie nowy wątek.. dawno, dawno temu, tajemnicza starożytna rasa stworzyła broń, masowej destrukcji jaką jest Gizoid. Po latach w zapomnieniu profesor Gerald Robotnik odnalazł tego robota i złożył do kupy, ale w związku z problemami z rządem był zmuszony oddać go do wojskowego depozytu. Po latach jego wnuk Ivo Robotnik na powrót odnajduje i składa do kupy tego robota, ale gdy w trakcie jego testowania traci szmaragd chaosu wścieka się i wyrzuca go na złom. Odnajduje go Sonik i wraz z ekipą próbuje zrobić z niego swojego robota nazywając Emeryl.. Eggman na powrót próbuje zniszczyć świat za pomocą Death Egg (ARC'ki?), a wspierający Sonika Emeryl zostaje przejęty i przeprogramowany. Niestety uruchamia się sekretny program Gizoida którego prawdziwym zadaniem było zniszczenie świata za pomocą energii Szmaragdów Chaosu.. ostatecznie jednak Emeryl zostaje zniszczony w walce.

- Sonic Advance 3 - Eggman znowu rozrabia (niby rozbija świat na części, ale to chyba nie jest kanoniczne) i co najważniejsze ma nowego sidekicka Gemeryla.. który jest niczym innym jak przebudowanym Emerylem. Ostatecznie zostaje pokonany,traci kontrolę nad Gemerylem który znowu próbuje zniszczyć świat, a po walce trafia na powrót w ręce ekipy Sonicka stając się po przebudowie dobrym robotem pod opieką Cream.. tyle.

- Sonic the Hedgehog (2006) - To będzie trudne z powodu podroży w czasie: Dziesięć lat temu w królestwie Soleanna doszło do fatalnej katastrofy związanej z pracami nad energią w projekcie Solaris.. wszyscy zginęli oprócz młodej księżniczki Elise którą ratują z opresji pochodzący z przyszłości Silver i Shadow, zamykając obie części uwolnionego Solarisa. Mephiles the Dark (umysł) zostaje uwięziony w specjalnym berle, a Iblis (wieczny ogień, jego siła) w księżniczce. Wiele lat później Sonik rataje księżniczkę przed Eggmanem pragnącym mocy Iblisa, ale ta ostatecznie zarówno jajogłowy jak i ona giną w wypadku EggCariera (mniej więcej w tym samym czasie Rouge i Shadow wykradają berło od Eggmana, ale przypadkiem uwalniają Mephilesa który przyjmuje wygląd Shadowa). Iblis zostaje uwolniony a świat zniszczony.. w dalekiej przyszłości (200 lat później) Mephiles manipuluje Shadowem i Blaze by ci wyeliminowali Sonika z przeszłości (rzekomą przyczynę całego zła) i srebrny jeż rusza w przeszłość. Tu rozpoczyna się gra: Silver próbuje nieskutecznie wyeliminować Sonika nie świadomie ułatwiając Eggmanowi porywanie księżniczki (a więc i przybliżając katastrofę). Na szczęście Eggman w pewnym momencie wysyła Sonika z ekipą w przyszłość.. na szczęście gdyż tam spotykają Shadowa i Rouge wysłanych także w przyszłość przez Mephiliesa, podsłuchują także rozmowę tegoż z Silverem i Blaze przed ich cofnięcie się w przeszłość i już wiedzą co roić dalej. Z pomocą Shadowa Sonic cofa się w przeszłość i kontynuuje ratowanie księżniczki, a gdy to się nie udaje z pomocą Silvera już zorientowanego w sprawie cofa się na EggCarrier tuż przed katastrofą i ratuje księżniczkę odsuwając katastrofę w czasie. Po rozdzieleniu się z ekipą Sonika, Shadow pozostaje w przyszłości by zmierzyć się z Mephilesem.. dowiaduje się od niego że ludzie po katastrofie zamknęli go w komorze, ale ten fakt wydaje się Shadowa nie przejmować zaś po otrzymaniu wsparcia od Omegi (Rouge poleca mu w przeszłości poczekać na ten dzień i przekazać mu szmaragd) Mephiles zostaje pokonany i wszyscy znowu trafiają w teraźniejszość (łącznie z Omegą). Shadow wiedząc już co robić odnajduje Silvera i pokazuje mu prawdę o przeszłości przy okazji ją zmieniając taj jak było to opisane na początku.. tj. Mephiles i Iblis zostają uwięzieni. Obaj wracają do teraźniejszości (Shadow postanawia nic nie zmieniać bo już wie co będzie) i Shadow rusza do ostatecznej walki z swoim cieniem. Mephiles zdradza że to Omega była tym kto uwięzi Shadowa w przyszłości na polecenie ludzi, ale Shadow się z tym godzi.. Mephiles zostaje pokonany, ale nie daje się uwięzić. Shadwow więc ściąga swoje pierścienie ograniczające, ujawniając swoją prawdziwą moc. Po rozmieleniu się z Shadowem, Silver wyrusza w teraźniejszość by pomóc Sonikowi ocalić Elise. Po wszystkim Silver i Blaze wracają do swoich czasów by ostatecznie pokonać Iblisa w swoim czasie (linia czasu nie ulega zmianie), a Blaze poświęca się by uwięzić Iblisa w innym wymiarze. Jednak te wszystkie starania okazują się iść na marne.. Mephiles zabija Sonika, co uwalnia Iblisa z Elise. Co gorsza łączy się on z nim doprowadzając do zapaści czasu.. cała ekipa (minus Blaze która wtedy była w innym wymiarze czasu) trafia do strefy miedzy wymiarowej, Elise za pomocą Szmaragdów wskrzesza Sonika (WTF?) i cała trójka jeży pokonuje Solarisa w epickiej walce.. cała gra kończy się tym że Elise i Sonik cofają się na sam początek zakłócenia czasu spowodowanego przez Solarisa i unicestwiają go zanim ta cała linia czasu zdąży powstać.. mówiąc wprost to wszystko nigdy się nie wydarzyło. End.

- Sonic Rush - Dr. Eggman i jego alter ego z innego wymiaru, postanawiają podjąć współpracę i przełamują barierę wymiarów. Dr. Eggman kradnie Sol Emeraldy i przenosi je do swojego świata, gdy w tym czasie Eggman Nega nieskutecznie próbuje zdobyć Szmaragdy Chaosu. Za Eggmanem rusza w pościg Blaze, księżniczka z innego o pirokinetycznych zdolnościach. Ścieżki obu bohaterów Blaze (prowadzonej przez Cream) i Sonika zaczynają coraz bardziej się przeplatać, a początkowo nieufna kocica zaczyna stopniowo ufać ekipie jeża, po to by ostatecznie wspólnym wysiłkiem pokonać zjednoczone siły obu złoczyńców. Na koniec Blaze i Nega powracają do swojego świata..

- Sonic Rush Adventure - Sonic i Teils wpadają w tajemniczy wir naprawionym w końcu Tornado-1 i lądują jako rozbitkowie na tajemniczej wyspie. Ratuje ich Marine the Raccoon, uważająca się za żeglarza niedojrzała emocjonalnie dziewczynka z którą są zmuszeni współpracować by wyjaśnić sytuację. W pewnym momencie bohaterowie poznają przyczynę swoich problemów jaką jest robot pirat Captain Whisker (i jego asystent robot wyścigowiec Johny), przy okazji spotykają też Blaze poszukującą skradzionego przez piratów berła. Po tym jak okazuje się że Sonic i Teils wylądowali w innym wymiarze, nawiązują współpracę z Blaze i ruszają w pogoń za piratami (odwiedzając między innymi Sky Babilon.. opuszczoną siedzibę starożytnej cywilizacji). W końcu dopadają ich w ich siedzibie i pokonują ich odzyskując berło. Jakiś czas po całej sprawie (to że w tym świecie są szmaragdy Chaosu nie jest przypadkiem) okazuje się że odpowiedzialnymi za kradzież byli nie kto inni jak Eggmani. Dwaj jajogłowi łączą siły by zapanować nad światem i znowu ulegają połączonej sile Sonica i Blaze. Po wszystkim Teils zna już sekret podróży między wymiarami i buduje statek do tego celu przeznaczony wracając tam skąd przybyli żegnając się z Marine i Blaze.

- Sonic Riders - Eggman ma nowy plan polegający na przejęciu technologii starożytnej cywilizacji Balilonian, do tego potrzebuje współpracy i formalnych potomków, czyli Bablion Rouge. Ta ekipa składająca się z gorącokrwistego, sepleniącego cwaniaka Jet the Hawk'a będącego dowódcą grupy, ich pani inżynier Wave the Swallow i mięśniaka Storm the Albatros'a zostaje przez niego wynajęta do zdobycia Szmaragdów Chaosu, a by łatwiej było je zdobyć zorganizowany zostaje turniej w którym bierze udział też ekipa Sonika. Ostatecznie dzięki oszustwu Wave to Jet wygrywa konkurs i dzięki kluczowi do latającego miasta Babilon Garden podnosi z pisaków to starożytne miasto. Jednak Eggman ma swoje plany, zabiera klucz i rozpoczyna się wyścig po skarb. Po ostatecznym pokonaniu Strażnika Babilonu (dżin) i Eggmana tym skarbem okazuje się być latający dywan będący prototypem desek używanych w grze.. Eggman jest wściekły z powodu tej straty czasu, a Babilon Rouge pozostaje godną ekipą konkurentów Sonika.

- Sonic Riders: Zero Gravity - Jet z ekipą kierując się rodową legendą, odnajduje dawno ukryty przez swój lud element "Ark of the Cosmos". Niefortunnie Dr. Eggman użył drugiego takiego elementu jako rdzenia swojego komputera, który wariuje i powoduje bunt maszyn, oraz skutkuje przywołaniem z kosmosu pozostałych trzech elementów urządzenia. Rozpoczyna się się wyścig o to kto pierwszy zdobędzie wszystkie komponenty. Ostatecznie ujawniane są wszystkie elementy historii o pochodzeniu Babilonian (którzy są kosmitami), ale to maszyny przejmują wszystkie pierścienie składając napęd Babilon Garden do kupy.. sęk w tym że starożytni Babilonianie nie bez powodu rozłączyli napęd swojego statku przed awaryjnym lądowaniem na ziemi, gdyż jego nadużycie powoduje powstanie czarnej dziury. Ekipa Sonika i Babilon Rouge wspólnymi siłami pokonują zbuntowany komputer Eggmana i odzyskują elementu napędu.

- Sonic Free Riders - Tym razem tylko zapychacz.. kolejny turniej tym razem z dwiema nowymi drożynami (Rose i Dark) i zwieńczony ujawnieniem się Eggmana próbującego zbierać dane o ExtrimeGear, oraz faktu że Matel Sonik znowu samowolnie próbuje pokonać niebieskiego jeża.
Zapisane
Rezro
St. chorąży
*
Wiadomości: 3983


Why you people care so much where your souls are?


« Odpowiedz #3 : Maj 01, 2012, 13:47:10 »

I na koniec:

- Sonic and the Secret Ring i Sonic and the Black Knight - Dwie poboczne gry, z historiami umieszczonymi w świecie baśni tysiąca i jednej nocy (gdzie Sonik wraz z Dżinem Pierścienia zmierzy się z złym Dżinem z Lampy), oraz w świecie legend Arturiańskich gdzie Sonik musi odzyskać legendarny Excalibur.. tak od siebie dodam że to zapewne jakieś pokręcone Babiloniańskie programy treningowe.

- Sonic Unleashed - W wierzeniach Japończyków wnętrze ziemi to potężna istota złożona z energii życiowej będącej też źródłem życia na ziemi.. podobnie też jest i w świecie Sonika tyle że tam Gaia bo tak nazywa się ta istota, jest w wewnętrznym konflikcie między życiem a śmiercią i co kilka milionów lat oba wcielenia jej osoby staczają epicką walkę która jak dotychczas kończyła się zawsze zwycięstwem życia nad śmiercią. Do nastania kolejnej takiej bitwy powinno upłynąć jeszcze mnóstwo czasu, jednak tym razem jest inaczej.. Dr. Eggman ma plan wykorzystania demonicznych siły mrocznej strony Gai do własnych celów i wciąga Sonika w pułapkę by zasilić szmaragdami chaosu urządzenie do tego przeznaczone. Dark Gaia się budzi rozrywając płaszcz ziemi na kilka lewitujących fragmentów, ale nie mając energii na podtrzymanie się rozpada się na tysiące pomniejszych demonów które każdej nocy prześladują ludzkość. Sonik (po raz kolejny) spada z orbity i po twardym lądowaniu, odkrywa że każdej nocy zamienia się w potwora.. straszliwego Warehog'a którego moc jednak jest w stanie kontrolować. Łączy więc siły z Chipem.. śmiesznym małym stworkiem o którego utratę pamięci Sonik się obwinia (myśli że spadł mu na głowę, choć w rzeczywistości jest inaczej). Po uwolnieniu profesora Pickle'a znanego znawcę zagadnienia z rąk Eggmana, Sonik wyrusza w misję oczyszczenia szmaragdów chaosu w rozrzuconych po świecie świątyniach przy okazji przywracając kolejne części ziemi na swoje miejsce. Pod sam koniec Chip odzyskuje pamięć zdając sobie sprawę że nie jest nikim innym jak Light Gaią, jednak przez doktora Eggmana i jego eksperymenty (po walce z Eggdragonem) Sonik i Light Gaia są zmuszeni do walki z odwiecznym przeciwnikiem (okazuje się że klątwa jaką opięty został Sonik, wynikała z zaklęcia w nim fragmentu Dark Gai i przez Eggmana wrócił on na miejsce usuwając klątwę z Sonika, ale i kompletując bestię). Chip przywołuje wszystkie wszystkie świątynie przybierając swoją ostateczną postać Gaia Colossusa i z Sonikiem pokonują kompletną już Dark Gaię. Po zwycięskiej walce wszystko wraca do normy, poza tym że Chip jest na powrót zmuszony powrócić do swojej pierwotnej postaci we wnętrzu ziemi.

- Sonic Colors - Dr. Eggman porywa z innego wymiaru miniaturowe planety należące do rasy Wisp i zamienia je w jeden wielki park rozrywki. Sonic i Teils jak zawsze niezawodnie, dostają się do stacji kosmicznej jajowatego i zaczynają siać zniszczenie. Eggman planuje wykorzystać moce kosmitów do zbudowania broni kontrolującej umysły, ale jak zawsze odnosi porażkę.

- Sonic Generations - To podróż sentymentalna jednak mająca swoje miejsce w świecie gry.. otóż w dniu urodzin Sonika straszliwy Time Eater (Mephiles?) postanowił namieszać tworząc paradoks czasowy.. Sonik z przyszłości i Sonik z przeszłości wraz z ekipą (+ Teils z przeszłości) musza go powstrzymać przemierzając różne okresy z historii Sonika i pokonując starych wrogów w tym połączone siły Eggmanów z przeszłości i teraźniejszości (jedna z najlepszych części).
« Ostatnia zmiana: Maj 01, 2012, 13:50:41 wysłane przez Rezro » Zapisane
Rezro
St. chorąży
*
Wiadomości: 3983


Why you people care so much where your souls are?


« Odpowiedz #4 : Maj 04, 2012, 15:30:51 »

Ok, myślę że na zakończenie warto omówić alternatywne linie fabularne względem tej z gier:

Seria Sonic nie miała równych początków i jednolitej polityki fabularnej, stąd u zarania tej serii powstało kilka nie do końca kompatybilnych założeń fabularnych. Na dodatek na ten sam okres przypada boom na Sonika i w związku z tym większość z tych założeń doczekała się w mniejszym lub większym stopniu realizacji (wystarczy że powiem że w pewnym okresie leciały w TV dwie zupełnie różne stylistyczne serie). Tak czy siak, zazwyczaj wyróżnia się dwie główne linie: Amerykańską (serie TV, większość komiksów, oraz Amerykańskie wersje instrukcji do gier), oraz Japońską obejmującą właściwą linię gier. Jednak klasyfikacja ta jest dość powierzchowna...

Zasadniczo już przy premierze pierwszej części miały miejsce pewne nieporozumienia.. chcąc lepiej dostosować markę do standardów Amerykańskich zaproponowano szereg kuriozalnych założeń fabularnych jak to że Sonic ma być liderem kapeli Rockowej, czy ma mieć ludzką dziewczynę.. na szczęście Amerykański wydawca szybko zablokował wszystkie te pomysły i Amerykańska wersja fabuły była jeszcze bardziej szczątkowa niż oryginalna. Na dodatek po premierze pierwszej części gry doszło do podziału w ekipie twórców serii i większość z ojców marki wyjechało do USA założyć nową firmę.. w tym czasie dwie części gry powstawały de facto równolegle, ale to ekipa z USA ukończyła grę jako pierwsza i opublikowała ją jako jako drugą część gry przy okazji prezentując nową postać "Teils'a". Premiera drugiej gry (Sonic CD) robionej przez zespół z Japonii miała miejsce rok później, ale stylistycznie bliżej jej było do części pierwszej stąd fani szybko umiejscowili ją fabularnie pomiędzy częścią pierwszą, a drugą (choć Sonic Team przez długi czas.. o ile nie wciąż.. nie uznawał jej jako części swojego dorobku). Na domiar złego w tym okresie będącym szczytem popularności marki w USA wystartowały dwa zupełnie różne stylistycznie seriale produkcji Amerykańskiej w których w mniejszym bądź większym stopniu powracały odrzucone uprzednio pomysły (niestety).

- Pierwszym z nich był "Adventures of Sonic the Hedgehog" słynący (a w zasadzie niesławny) z wyjątkowo zrytego slapstikowego humoru który ponoć przerastał nawet wyobraźnie dzieci.. pozwolę sobie więc szczegóły fabuły pominąć milczeniem. Najgorszym spadkiem tego serialu była Amerykańska wersja Dr. Egg.. znaczy się Robotnika w charakterystycznym kombinezonie z czarnymi detalami i wyjątkowo nieprzyjemnym charakterem (dzisiaj klasyfikuje się go jako Eggman Nega).

- Kolejnym serialem który wystartował nieco później, choć obie serie leciały przez jakiś czas równolegle był "Sonic the Hadgehog" znany wśród fanów jako SatAN (dlatego że leciał w Sobotnie poranki). Własnie ten serial jest najważniejszą częścią dorobku Amerykańskiego nurtu Sonika i choć sam serial ma tylko 26 odcinków to jest po dziś dzień kontynuowany w Komiksach jako równoległa marka. Serial ten prezentuje nowe zupełnie odmienne od Japońskiego wyobrażenie o świecie Sonika, jako dystopii w której rebelia znana jako "Freedom Fighters" walczy ze złym dyktatorem Dr. Robotnikiem (Nega) który zamienia niepokornych w bezwolne maszyny (za pomocą robotyzacji nie występującej w oryginalnej linii w której zwierzęta służyły jedynie jako źródło energii).. trzeba przyznać ze ten charakterystyczny mroczny klimat ma swój urok. W tej serii dziewczyną Sonika jest księżniczka Sally (wiewiórka) stojąca na czele ruchu oporu.

Knuckles został zaprezentowany dopiero w trzeciej części gry wydanej już po wystartowaniu obu serii i się chyba w nich nie znalazł.. w zasadzie wtedy powoli obie linie fabularne zaczynają się rozchodzić (choć czasem dochodzi do przemieszczania się pomysłów między nimi.. np. Chilidogi).

- Co ciekawe w okresie upadku serii w czasie przechodzenia z 2D na 3D miał emisję Japoński dwuodcinkowy OVA z zupełnie inną nową interpretacją fabuły.. która na szczęście się nie przyjęła, choć zaletą tej serii jest prawdziwy Eggman (a nie ten idiota) i naprawdę niezłą akcja z Metal Sonikiem.. naprawdę zastanawia mnie skąd się wzięło to wydłużenie linii fabularnej Sonic CD?

- Ostatecznie tuż po premierze Sonic Adveture i ostatecznym ustanowieniu właściwej linii interpretacyjnej świata Sonika (choć z czase i tu niestety nie obyło się bez zgrzytów.. a pro po serii Rush i Rivals, no i kilku innych dziwactw). Miało miejsce jeszcze jedno jedno ostatni tchnienie animowanej linii Amerykańskiej, w postaci serii Sonic Underground. Będącej nową ale bazującą mocno na dorobku SatAM linią fabularną, w której małoletni Sonic okazuje się być księciem z obalonej dynastii stojącej teraz na czele rebelii. Który to po odkryciu swojej prawdziwej tożsamości, wraz z bratem Manic'kiem i siostra Sonią musza walczyć o przetrwanie i odnaleźć swoją stojąca na czele rebelii matkę.. na dodatek mamy jeszcze jakąś przepowiednię, laserowe gitary i ogólnie musical.. nie dziwota że seria ta nie zdobyła poparcia wśród fanów z żadnej ze stron, bo poza lektorką podkładającą głos Królowej Aleenie nie ma nic sensownego do zaoferowania.

Zaś parę lat później miała miejsce premiera Sonic X, czyli Japońskiej luźnej interpretacji marki. I o ile sezon 1 jest beznadziejny pod każdym względem, to później jest nieco lepiej.. Amerykańska animacja jest tu mimo wszystko lepsza, ale tu przynajmniej mamy kanoniczne postaci zamiast armii jakichś insektów, zwierzaków i mutantów, z grubym oblechem na czele.

Dodam jeszcze tylko że na pewnych etapach miały miejsce bezsensowne próby połączenia obu uniwersów (stąd np. Nega), ale na szczęście poza innym wymiarem o którym nic nie wiadomo (poza tym że ma fajną księżniczkę) i spekulacji czy aby świat SatAM lub inny na nim wzorowany nie jest przyszłością Sonika.. pozostaje to tylko spekulacją i pewnym zbędnym zamieszaniem.

Podsumuję to tylko stwierdzeniem że marka Sonik to niezły bajzel.. ale mimo to ją lubię.
Zapisane
Rezro
St. chorąży
*
Wiadomości: 3983


Why you people care so much where your souls are?


« Odpowiedz #5 : Październik 08, 2012, 12:12:07 »

Drobne uzupełnienie tematu.. przeniesione z innej strony:

Dobra. Opisałem w swoim czasie poszczególne gry z serii i jaki to jest bajzel.. to czego nie opisałem (chyba, bo nie chce mi się sprawdzać) to faktu dlaczego jest taki bajzel (o czym dowiedziałem się zresztą niedawno)? Osobna sprawa którą równocześnie pragnę się zająć to fakt że od dłuższego czasu marzy mi się remake fabuły z ery klasycznej, która to budzi taki sentyment ale o której tak naprawdę niewiele nie wiadomo.. opisze tu swoją prywatną (niekanoniczną) wersję wydarzeń w oparciu o materiały jakie udało mi się w swoim czasie znaleźć. Ale na początek krótka historia produkcji gier i dlaczego wybrałem taką kolejność a nie inną:

Sonic the Hedgehog zadebiutował w 91'szym i był dziełem nie tyle osobnego studia co wydziału technologicznego Japońskiej odnogi SEGA (gra miała w założeniu wyciskać wszytko z Genesis, a więc pokazywać moc "Blast Procesing" bzdury). Po sukcesie gry jej twórcy zdecydowali się opuścić spółkę matkę i założyć własną firmę w USA (tak to ten zespół jest tym zespołem nie ten drugi). Co prawda Sonic Team nie dysponował prawem do postaci, ale twórcy założyli że wydawca ulegnie i nie będzie robił problemu, niemniej przez jakiś czas Sonic 2 był de facto równolegle produkowany przez dwa zespoły.

Amerykański wydział SEGA zgodził się na współpracę, ale pojawiły się tarcia co do stylu gry.. wydawca przygotował wyjątkowo tandetne backstory (Sonic gwiazda rocka, z ludzką dziewczyną.. blach) które dzięki bogu nie zostało zaakceptowane przez producenta (ostatecznie zostało po modyfikacji zrealizowane w animacji i wpisane w Amerykańską wersję instrukcji gry), ale w skutek kompromisu uległa zmianie stylistyka gry na tą jaką znamy dziś. Drugi zespół w tym czasie przygotował własne backstory (równie tandetne z latającymi wyspami i innymi bzdurami.. możemy poznać je z OVA) i był już w trakcie produkcji gdy okazało się że wydawca wypuścił już drugą część gry.. mamy więc trzy skrajnie różne uniwersa.

Ostatecznie jednak zdecydowano się wydać i tą drugą grę pod nazwą Sonic CD, która jednak nie została przez dłuższy czas uznana przez prawdziwy Sonic Team.. od tego czasu zespół Japoński wykonywał już tylko peryferia serii i dziwne spin-off'y na rynek Japoński, przy czym współpraca między zespołami powoli zaczęła się zaciskać i dziś mamy już dwa pełnoprawne studia. Tu warto nadmienić że z powodu popularności Sonic CD obecnie jest on częścią kanonu co muszę uwzględnić w zestawieniu.

No i nastały ciemne wieki.. przy czym nie będę do końca twierdził że to źle bo było realne ryzyko przestawienia serii na Amerykańską linię fabularną (w związku z popularnością serialu), do czego jednak ostatecznie nie doszło z powodu problemów z przejściem Sonic'a do 3D (alleluja, bo choć szanuje to linię to nie chcę jej w grach.. ew. akceptuję ją jako odległą przyszłość i trzymać je z dala od gier).

Tak więc gdy znamy sytuację zadajmy sobie podstawowe pytanie: Gdzie umieścić Sonic CD? Jak wiemy kontynuacja tego motywu ma miejsce w części czwartej gry, co automatycznie zmiesza prawdopodobieństwo że miały one miejsce po części trzeciej bo jak wiadomo trzeba było czekać na ponowne pojawienie się little planet.. tak niby mamy to powtórzenie akcji z drugiej gry w pierwszej połowie czwartego Sonika i jest ono niby kanoniczne.. ale jak dla mnie to głupie i uważam że najlepiej połączyć ją z wydarzeniami z części drugiej co ma najwięcej sensu.

Wydarzenia pomiędzy częścią 2, a 3 nie wchodzą w grę bo stanowią one raczej jeden ciąg. W grę wchodzi więc okres pomiędzy pierwszą a drugą częścią, co ma na dodatek sens z innego powodu (o czym później). Jest tu jednak mały problem z camo Teilsa lecącego Tornado.. tak wiem że to było wepchnięte na siłę by zachować "ciągłość" bo grę wydano po Sonic 2, ale obecnie rodzi problemy.. bo skoro Sonic poznał Teilsa jeszcze przed Sonic CD, a więc i Sonic 2 to oznacza to że prawdopodobnie Silver Sonic nie istniał gdy Sonic poznał Teilsa (jeśli założymy że pochodzi od Metala, co jest dość oczywiste jeśli Sonic CD nie dzieje się po Sonic 3). Mam jednak pomysł jak to obejść.. ale o tym jak napisze już własną wersję tamtych wydarzeń wkrótce (z góry mówię tu że pominę wydarzenia z Handheldów i dziwne spin-off'y bo to w gruncie rzeczy powtórki nie wnoszące wiele do fabuły, albo rzeczy totalnie bez sensu w związku z trudnym dzieciństwem serii).

CDN
Zapisane
Rezro
St. chorąży
*
Wiadomości: 3983


Why you people care so much where your souls are?


« Odpowiedz #6 : Październik 08, 2012, 14:04:38 »

No dobra, no to jedziemy z moją własna interpretacją fabuły z klasycznej ery Sonck'a (wybaczcie że pisze w drugim poście, ale chciałem zmniejszyć efekt ściany tekstu):

W innym świecie, na innej Ziemi.. tak podobnej ale i tak różnej od naszego świata. Przed wiekami rozbił się statek obcej rasy znanej później pod mianem Babilonian. Ich technologia rozproszyła się po świecie i została przez lata zapomniana, a przedstawiciele tej rasy awanturników i utalentowanych archeologów z czasem zasymilowali się z lokalną społecznością przyjmując postać Antropomorficznych zwierząt.

Wiele wieków później młody i utalentowany Dr. Iwo Robotnik zwany Eggmanem.. właściciel potężnej Robotnik Industrie's i spadkobierca geniuszu swojego dziadka Geralda Robotnika wyruszył na poszukania starożytnych artefaktów dzięki którym będzie mógł spełnić swoje odwieczne marzenie.. władzę nad światem oczywiście! Nie mając jednak jeszcze doświadczenia w tego typu pracy wszedł w spółkę z doświadczonym archeologiem i awanturnikiem wywodzącym się z Babiloniańskiej rasy niejakim Sonick'iem. Razem odszyfrowali starożytne zapiski dotyczące legendarnych Szmaragdów Chaosu i ich lokalizacji, które zgodnie z tym co mówiła legenda są źródłem niewyobrażalnej mocy. Eggman zlekceważył jednak swojego współpracownika który luzackim stylem przysłaniał swój samotniczy charakter i bystry umysł, pozostawiając go bez zapłaty i znikając nagle by zgarnąć nagle by samemu zgarnąć nagrodę. Młody geniusz nie docenił jednak wywodzącego się z tamtejszego odpowiednika Australii przeciwnika, który ruszył za nim w pogoń na miejsce ukrycia szmaragdów.. niezamieszkaną wyspę South Island.

Po dotarciu na miejsce Doktor nie czekał i szybko wcielił swój plan poszukiwania Szmaragdów za pomocą robotów zasilanych za pomocą energii istot żywych.. jednej z technologii obniżającej koszta opracowanej przez Eggmana, oraz rozpoczął budowę swojej nowej fortecy. Jajogłowy jednak nie przewidział uporu Niebieskiego Jeża który dzięki swojemu wrodzonemu talentowi odnalazł wszystkie szmaragdy przed nim.. doszło jednak do dziwnej reakcji. Zebrane razem kamienie uaktywniły się i uszyły w nieznane, a obaj przeciwnicy ruszyli w pogoń za nimi.

Eggman dzięki swojej technologii był jednak pierwszy! Szybko dotarł na West Side Island i w okolicy Cristal Lake ujrzał coś niebywałego! Z odmętów przeszłości wyłonił się potężny obcy statek o kształcie kuli nazwany przez niego z tego powodu Little Planet. Doktor spenetrował jego odmęty i znajdujące się na nim ogrody botaniczne odkrywając przy tym coś niezwykłego.. starożytnego robota którego szybko zaczął studiować i przystosował do konfrontacji z Sonikiem nadając mu nawet jego wygląd.

W końcu na wyspę swoim Tornado dotarł i Sonic kierując się m. in. wzmiankami o starożytnej cywilizacji jaka rzekomo kiedyś tu mieszkała. Wyspa była dotychczas zamieszkana przez nieliczną populację Babilonian, ale gdy Sonik przybył na miejsce coś już wisiało w powietrzu. Od dopiero co spotkanego dzieciaka.. niejakiego Milesa "Tailsa" Prowera, dowiedział się o pojawieniu się Little Planet, oraz ataku tajemniczego robota na lokalną populację który zaczął porywać i zabijać miejscowych.. w tym rodziców Żółtego Kitsune. Obaj polecieli Tornado w stronę okrętu i Sonik powiedział młodemu by pozostał przy samolocie, gdy on sam wyruszy do jego wnętrza by dowiedzieć się co się tam stało.

Na miejscu dochodzi do kolejnej konfrontacji Sonika i Eggmana, oraz pokonania tajemniczego niebieskiego Robota w wyścigu.. w skutek czego Metal zostaje rozbity poprzez uderzenie w ścianę. Sonik ratuje też tajemniczą dziewczynę z tego dziwnego opanowanego przez zaburzenia czasu (albo technologię holograficzną) miejsca, która przedstawia mu się jako Amy Rose, zaś Little Planet ponownie udaje się w nieznane. Dziewczyna zostaje odstawiona w bezpieczne miejsce, zaś obaj przeciwnicy kontynuują jednak swoją walkę o odzyskanie rozrzuconych po wyspie szmaragdów przyciągniętych tu uprzednio przez Little Planet. Sonic wyrusza w parze z dzieciakiem, który pokazuje że ma łeb na karku, a Eggman przy okazji postanawia jednak zrobić użytek z właśnie co zdobytej technologii i odbudować Metala, oraz Little Planet w nowej megalomańskiej wersji tworząc setki robotów i karząc im zbudować potworność znaną jako Death Egg!

Po straszliwej walce grupie Sonika udaje się uszkodzić konstrukcję Doktora która spada na ziemię, zaś walka przenosi się na pobliską tajemniczą latającą wyspę znaną jako Angel Island. Jajogłowy wykazuje ponownie inicjatywę oszukując lokalnego strażnika, w skutek czego dochodzi do konfrontacji jego i Sonika. Sprytny manewr pozbawia ponownie szmaragdów Niebieskiego Jeża, oraz nabytych wraz z nimi mocy. Z czasem jednak Sonik i jego kompan odzyskują ponownie szmaragdy, a strażnik znany jako Knuckles przechodzi na ich stronę po tym jak zdaje sobie sprawę że go oszukano.. po tym jak Eggman kradnie chroniony przez niego Główny Szmaragd. Ostatecznie jednak wszystko kończy się dobrze.. oszalała kopia Matala zostaje zniszczona (ponownie) zaś Death Egg już na stałe znika w obłoku ognia.

Pokonany Doktor przez krótki czas ukrywa się w swojej dawnej fortecy na South Island planując dokończyć jeden ze swoich planów który jeszcze nie zakończył się porażką. Gdy Little Planet ponowie się materializuje zgodnie z przewidywaniami Eggman odzyskuje z niego szczątki Metala i odbudowuje go by ponownie zmierzył się z dającym mu się we znaki niebieskim Jeżem. W tym czasie nasz złoczyńca realizuje swój ostateczny cel ponownie przejmując i przebudowując statek obcych.. i na tym się kończy ta część historii.

Ah.. jakbym chciał zobaczyć to w jednej zgrabnej grze.. no dobra pomarzyć sobie można.
Zapisane
Rezro
St. chorąży
*
Wiadomości: 3983


Why you people care so much where your souls are?


« Odpowiedz #7 : Luty 02, 2015, 01:55:51 »

Mała dygresja warta wspomnienia: Otóż tek jak Mighty no.9 ma kontynuować spuściznę Megamana, tak natrafiłem na ciekawego kolna gier z serii Sonic.

A mianowicie "Freedom Planet"

W tytule tym ufundowanym na Kickstarterze widać wyraźną miłość do starych platformówek, tak więc nie mam innej opcji jak ją polecić.
Zapisane
Adam
St. sierżant
*
Wiadomości: 478


WWW
« Odpowiedz #8 : Luty 02, 2015, 12:29:02 »

Za jakieś 10 dolarów mniej to bym nawet kupił Wink
Ja z kolei w kategorii klasycznych platfrmówek mogę polecić Volgarr the Viking, co prawda nie jest inspirowana sonikopodobnymi tworami a raczej ghost'n'goblins, ale gra się bardzo fajnie, o ile nie rzuci się klawiaturą o ścianę po setnej śmierci Cheesy
Zapisane
Rezro
St. chorąży
*
Wiadomości: 3983


Why you people care so much where your souls are?


« Odpowiedz #9 : Sierpień 19, 2018, 23:15:56 »

Jako że przypadkiem odkopałem temat, to warto przypomnieć że po zakończeniu kontraktu z Archim Amerykańska linia czasowa niejako stała się oficjalnie częścią kanonu Sonica (np. Sonic Forces), a w końcu świat Blaze i miejsce z którego pochodzą Babylonianie to nie inna planeta, a Mobius de facto będąca Ziemną w przyszłości (przypomina że podróże w czasie są w serii standardem niemalże od początku). Żeby jeszcze tylko potrafiono zrobić z tego użytek, no od Last World Sonic Team de facto jest dysfunkcyjny z zadaniami oddelegowanymi do zewnętrznych producentów (Sonic Boom). Czyli wszystko leży i kwiczy poza grą Sonic Mania wykonanej jak na ironię przez zewnętrzne studio. I to mimo że serial Sonic Boom jest niezły.
Szczerze to z trwogą myślę o nadchodzącej adaptacji filmowej bo zapowiada się padaka A kuku!
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kanał RSS Trzynastego Schronu Trzynasty Schron na Twitterze Trzynasty Schron na Facebooku Trzynasty Schron na Tumblr Trzynasty Schron na Instagramie Postapokalipsa bez ograniczeń! Radia Trzynastego Schronu na TubaFM Trzynasty Schron na YouTube
Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2011, Simple Machines Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!