Autor Wątek: Dyskusja oraz pomoc do modułu Aurelinusa  (Przeczytany 169823 razy)

Delvis

  • St. kapral
  • *
  • Wiadomości: 30
Dyskusja oraz pomoc do modułu Aurelinusa
« dnia: 08 Lutego 2009, 21:39:31 »
Temat dla wszystkich którzy mają pytania/problemy z modułem oraz do dyskusji.

Cytuj
Witam

Mam problem po wgraniu moda mozliwosc noszenia ciezarow spadla ale ciezar jaki mam w ekwipunku to ponad 1k.
« Ostatnia zmiana: 13 Marca 2009, 11:56:36 wysłana przez Holden »

Holden

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1572
Odp: Kolekcja modułów do polskiej wersji Fallout 3 w dawnym, dobrym duchu
« Odpowiedź #1 dnia: 08 Lutego 2009, 21:56:52 »
Temat dla wszystkich którzy mają pytania/problemy z modułem.

Temat został lekko zmoderowany, jeżeli niechcący usunąłem coś ważnego to przepraszam i proszę o ponowne napisanie ;p
« Ostatnia zmiana: 09 Lutego 2009, 00:39:40 wysłana przez Holden »

Aurelinus

  • Moderator
  • *
  • Wiadomości: 625
    • Mój miniblog tematyczny
Odp: Kolekcja modułów do polskiej wersji Fallout 3 w dawnym, dobrym duchu
« Odpowiedź #2 dnia: 09 Lutego 2009, 00:03:41 »
Mam problem po wgraniu moda mozliwosc noszenia ciezarow spadla ale ciezar jaki mam w ekwipunku to ponad 1k.

W oryginalnym Fallout 1/2 już byś nie mógł się ruszać. Dopuszczalny ciężar jest odpowiedni do stopnia trudności gry. Wyrzuć/sprzedaj niepotrzebne śmieci. Cel modułu jest taki byś zastanowił się co w danym momencie może ci się przydać, wybrał sobie najlepszy dostępny pancerz do poziomu , na którym jesteś i planował. Jeśli potrzebujesz w ekwipunku 10 karabinów, 30 pancerzy bandytów, kupy złomu, sensorów i 2000 szt. amunicji, to taki jest skutek. Poza tym, możesz dokupić plecak, zainwestować w siłę, albo po prostu mieć jeden karabin, jeden pistolet i kilka granatów. Reszta zostaje w domku. Możesz tez przyłączyć zawsze kogoś do drużyny, będzie miał zajęcie...

Delvis

  • St. kapral
  • *
  • Wiadomości: 30
po wyrzuceniu wszyskiego z ekwipunku mam 43 punkty sily wykozystane nawet nie wiem na co to chyba sam pipboy tyle wazy;)

kuroliszek

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 1
Mam kilka pytań:) Zainstalowałem gre, później patcha 1.35PL i następnie wgrałem moda. Przy strzelaniu z widoku 3-osoby moje strzały padają troche w lewo. Przy przejściu na widoku 1-osoby, strzały padają lepiej(tzn. dokładniej). Czy tak ma być?? Czy cel poprawi się wraz ze wzrostem np. broni palnej?? I kolejne pytanko:) Wcześniej jak wgrywałem paczke o wysokiej rozdzielczości to pojawiały się opisy broni i innych przedmiotów po angielsku. Czy jak wgram tą paczke która jest zamieszona to będzie ona czysto do wersji polskiej?? Teraz z innej beczki! Poza tym maczka mod-ów jest super. Gre już raz przeszedłem, ale po tym jak zobaczyłem tą paczke ze zmianami, aż zachciało się grać. Szacunek:)! P.S. proszę o odpowiedź...

pawelx

  • St. sierżant sztab.
  • *
  • Wiadomości: 117
po wyrzuceniu wszyskiego z ekwipunku mam 43 punkty sily wykozystane nawet nie wiem na co to chyba sam pipboy tyle wazy;)

w moim przypadku ciężar przeczytanej  książki lub zjedzonego jedzenia pozostawał.

Aurelinus

  • Moderator
  • *
  • Wiadomości: 625
    • Mój miniblog tematyczny
Wagę ma amunicja, leki, kapsle, w zasadzie wszystko (figurki, niektóre przedmioty questowe, które są w osobnej zakładce i nie da się ich wyrzucić).
Jeśli rzeczywiście macie taki efekt, pomimo kompletnie pustego ekwipunku, zawsze można sprawdzić, czy to samo macie zaczynając grę od nowa. Czasem (naprawdę rzadko) trzeba reinstalować z powodu smieci pozostałych po innych modułach, które mogą wywołać konflikt. Moduł zawiera kilkanaście zmienionych plików silnika, więc w pewnych sytuacjach granie od bieżącego sejwa przechodząc z czystej gry na moduł, może cos pokiełbasić (choć nie powinno, szybciej, gdy wcześniej były inne mody).

Niejasność tego problemu polega na tym, że jedyne co zrobiłem, to obniżyłem bazową wagę z 60 do 40.

umberto0077

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 3
U mnie występuje brak tekstur w obrzynie i coś czego nie umiem nazwać, by brzmiało nieśmiesznie :D Mianowicie jest to wydobywanie się łuny światła z głowy syna szeryfa Megatony - Lucasa Simmsa :)


http://img155.imageshack.us/img155/3659/screenshot4fk3.jpg
brak tekstur

http://img155.imageshack.us/img155/2190/screenshot0kx3.jpg
czacha dymi :P

Aurelinus

  • Moderator
  • *
  • Wiadomości: 625
    • Mój miniblog tematyczny
U mnie występuje brak tekstur w obrzynie i coś czego nie umiem nazwać, by brzmiało nieśmiesznie :D Mianowicie jest to wydobywanie się łuny światła z głowy syna szeryfa Megatony - Lucasa Simmsa

Obrzyn ma textury -zapomniałeś napisać, że efekt występuje tylko w pewnych pozycjach broni. Nic z tym nie zrobię, poza usunięciem textury HD i przywróceniem oryginalnej.

Co do Simmsa: nie mam pojęcia jakim cudem ma na głowie efekt flary - chodzi z nim czy tak ma jak siedzi?

Poza tym, nawet jeśli wyszło tak przypadkiem, to sposób komentarza trąci agresją; a nie powinieneś zakładać, że złośliwie wprowadzam w dodatku jakiekolwiek anomalie i jeśli bawi cię wyżywanie się na kimś nie do końca winnym - nie graj, nie ma obowiązku.
Błędy się zdarzają, stoi za tym kilkaset godzin mojej pracy, a ja jestem dostępny niemal non-stop i usuwam każdy napotkany błąd z pieczołowitością mrówki, jeśli jestem w stanie. Casual z głową Hardena jest dla mnie całkowitą nowością.

Zgłaszając błędy należy podawać chociaż minimum informacji o wersji modułu, czy gracie od nowa, jakie inne mody dodaliście (jeśli wogóle, jest to absolutnie niewskazane i wręcz wymaga konsultacji)
« Ostatnia zmiana: 10 Lutego 2009, 18:51:28 wysłana przez Aurelinus »

umberto0077

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 3
Na starcie - mam do Ciebie wielki szacunek za podjęcie się takiej pracy jakiej wymaga stworzenie tej kompilacji modów. Teraz pytanie - gdzie mój komentarz trąci agresją? Gdzie napisałem, że złośliwie wrzuciłeś te anomalie, bo nie widzę żebym coś takiego napisał. Nie wysnówaj pochopnych wniosów. Z góry thx, pokój.

Głowa Hardena świeciła gdy chodził po swoim mieszkaniu, gdy usiadł i siedział. Czy było tak przy rozmowie? Nie wiem, nie pomyślałem żeby sprawdzić.

Wersja MODa - Mod_Collection_Fallout3_PL_v2.04
Gram z modem od początku.
Brak dodanych innych modułów.

Aurelinus

  • Moderator
  • *
  • Wiadomości: 625
    • Mój miniblog tematyczny
Nie wysnuwaj pochopnych wniosów.
Wystarczyło wkleić screena bez zjadliwego komentarza o śmieszności, bo dla mnie to nie jest śmieszne i potrafi rozwalić po tylu godzinach pracy... :'(

Do tematu: Powinieneś kontrolnie sprawdzić czy tak masz zawsze, czy to tylko przypadek - wyjdź jeszcze raz z krypty (tylko wyjdź, jest od tego specjalny sejw) i pomaszeruj od razu do Hardena (zrób sobie backup sejwów albo w tym czasie nie zapisuj). Bardzo by mi to pomogło. Upewnij się, że moduł działa tzn. dopisz go do pliku INI zgodnie z instrukcją.

Aurelinus

  • Moderator
  • *
  • Wiadomości: 625
    • Mój miniblog tematyczny
po wyrzuceniu wszyskiego z ekwipunku mam 43 punkty sily wykozystane nawet nie wiem na co to chyba sam pipboy tyle wazy;)
w moim przypadku ciężar przeczytanej  książki lub zjedzonego jedzenia pozostawał.
Przy pomocy kilku osób pozwoliłem sobie sprawdzić o co chodzi - częściowo macie rację, po prostu skrypt od amunicji nie resetuje się poprawnie w pewnych okolicznościach. Jeśli tak jest, powinien to zrobić po ponownym wczytaniu gry lub zmianie lokacji. Generalnie przekładając amunicję do szafek, po zamknięciu menu działa, ale w innych okolicznościach czasem zawodzi. :-\ Mimo wszystko lepiej, że jest taka waga, niż żadna. :-X

Delvis

  • St. kapral
  • *
  • Wiadomości: 30
Grajac od nowa zauwazylem, ze teraz zeby sie wyleczyc mozna uzyc tylko medx z chemi. Proponowal bym zeby jedzenie tez dawalo troche hp ewentualnie zeby stimpack dawal pare punktow zycia jak to bylo w poprzednich czesciach na stale.

Aurelinus

  • Moderator
  • *
  • Wiadomości: 625
    • Mój miniblog tematyczny
Grajac od nowa zauwazylem, ze teraz zeby sie wyleczyc mozna uzyc tylko medx z chemi. Proponowal bym zeby jedzenie tez dawalo troche hp ewentualnie zeby stimpack dawal pare punktow zycia jak to bylo w poprzednich czesciach na stale.
Nazwa Med-X to skrót od specyfiku opartego na morfinie i jest bardziej sensowny do leczenia kończyn niż stimpaki. Tak też zostało to zmienione, a ponieważ sprawdza się, nie ma takiej potrzeby. Kończyny zawsze możesz wyleczyć przez spanie, żarcie nie działało tak nawet w oryginale, a co dopiero stimpaki których funkcję w tym zakresie przejął Med-X.

Delvis

  • St. kapral
  • *
  • Wiadomości: 30
Nie wiem nie chce nikogo obrazic, ale po takiej zmianie gra staje sie bardzo trudna przynajmniej jak dla mnie.

Aurelinus

  • Moderator
  • *
  • Wiadomości: 625
    • Mój miniblog tematyczny
Nie wiem nie chce nikogo obrazic, ale po takiej zmianie gra staje sie bardzo trudna przynajmniej jak dla mnie.

Przełącz na tryb "Łatwy". Tryb normalny jest *trudny*, przynajmniej dla tych, którzy nie mieli styczności z Fallout 1/2 lub Tactics... Takie też było założenie modułu. Tym nie mniej nie martw się, ja cały czas chodzę z obitą głową, złamana nogą... Czerpię z tego wiekszą przyjemność niż koszenie 150 supermutantów za pomocą pistoletu 10 mm... Prawda jest taka, że Fallout 3 w wersji BTH to instrukcja dla ułomnych. Tylko FPSowcy mogą się tym zachwycać...

Gra jest trudniejsza, bo wymaga pomysłu, zastanowienia się, doboru sprzętu do aktualnych potrzeb. Przyzwyczajenia z wersji podstawowej tutaj zwyczajnie się nie sprawdzają.

Delvis

  • St. kapral
  • *
  • Wiadomości: 30
juz to zrobilem a f1 i f2 gralem bardzo dawno temu

Rafian

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 2
A ja mam taki problem ze nie mam tekstur w broniach nie których w zwykłym widoku :P Wszystko inne jak na razie gra tylko to jest źle. Nie wiem może coś źle zrobiłem heh, może już było napisane co trzeba zrobić i nie doczytałem. Proszę o pomoc. Pozdrawiam....
Mam zainstalowanego Fallouta 3 Pl z Patchem 1.35 PL i modem Mod Collection Fallout3 PL v2.04 do tego jeszcze Fallout 3 - High Definition Pack v1.00 i Collection Fallout3PL HQ landscape



« Ostatnia zmiana: 13 Lutego 2009, 00:18:57 wysłana przez Rafian »
AMD Athlon 64X2 Dual Core 6000+ 3,11 GHZ
2GB-Ram Dual DDR3
Geforce 9800 GT 512 DDR3
750GB

Aurelinus

  • Moderator
  • *
  • Wiadomości: 625
    • Mój miniblog tematyczny
A ja mam taki problem ze nie mam tekstur w broniach nie których w zwykłym widoku :P Wszystko inne jak na razie gra tylko to jest źle. Nie wiem może coś źle zrobiłem heh, może już było napisane co trzeba zrobić i nie doczytałem. Proszę o pomoc. Pozdrawiam....
Mam zainstalowanego Fallouta 3 Pl z Patchem 1.35 PL i modem Mod Collection Fallout3 PL v2.04 do tego jeszcze Fallout 3 - High Definition Pack v1.00 i Collection Fallout3PL HQ landscape

Będzie problem z powodu High Definition Pack. Zapewne nie zauważyłeś, że zawiera on również textury broni i osobny plik ArchiveInvalidation.txt. Jeśli nie daj boże nadpisałeś nim mój plik, to wszystko będzie się kaszanić. Prawidłowa instalacja HD Packa jest skomplikowana, bo musisz z niej usunąć wszystkie pliki, które już są w modzie (min. textur broni) albo nie pozwolić by zostały nadpisane.

Spróbuj najpierw przywrócić plik ArchiveInvalidationz modułu i sprawdź, czy jest ok., ale szanse są niewielkie... jeśli pomogło, przerzuć ten sam plik z Landscape packa (rozumiem, że to ten który jest dostepny wraz z modułem) i na tym zakończ experymenty.

Jeśli nic to nie da będzie kłopot z usunięciem HD Packa, przed tobą trochę roboty...:

1. Zabezpiecz Zapisane stany gry
2. Odinstaluj grę i usuń wszystkie śmieci z folderu Gry
3. Zainstaluj grę ponownie, patch i potem moduł
4. Ew. dorzuć Landscape pack
5. Wczytaj Zapis i sprawdź teraz czy jest ok.
HD pack ew. należy dodać na końcu i nic nie nadpisywać (czytaj dalej na czerwono)!!!

Instalowanie HD Packa i innych dużych textur packów wymaga najpierw przanalizowania zawartości i nie instalowania tych, które mogłyby zostać nadpisane. Dodane pliki trzeba ręcznie dopisać do pliku ArchiveInvalidation.txt. Skopiowanie nic nie da, bo pojawią się podwójne wpisy i może być znowu problem (choć bardzo teoretycznie nie powinien).

Mogę jeszcze ew. sprawdzić u siebie, czy wszystko ok., ale musiałbyś mi podać, które bronie mają glitch, na screenie widzę chyba berettę...
« Ostatnia zmiana: 13 Lutego 2009, 19:25:53 wysłana przez Aurelinus »

Aurelinus

  • Moderator
  • *
  • Wiadomości: 625
    • Mój miniblog tematyczny
Udostępniłem wersję 2.05, szczegóły w podwieszonym wątku głównym.

Z powodu kilku drażniących błędów w wersji 2.04 usilnie zalecam zmianę wersji grającym, dostosowałem do niej również opcjonalny pakiet textur HD (usunięto migotanie obrzyna).

Mam nadzieję, że kłopoty z przyłączaniem różnych NPCów zostały naprawione, dodatkowo pojawi się ew. info o co im chodzi.
Przy okazji znalazłem kilka drobnych konfliktów, które powodowały problemy z Gorzką.
Zlikwidowałem migotanie obrzyna, ale wymusiło to modyfikację pliku Archiveinvalidation.txt, a co za tym idzie - paczki textur HD.
« Ostatnia zmiana: 16 Lutego 2009, 22:17:40 wysłana przez Aurelinus »