Kurde, zaczynam wymiękać z tym - chyba zaraz Danielle pójdzie po prostu do kasacji Otwieram npc. Następnie klikam pole "dialogue".
I od tego trzeba zacząć - w zakładce dialog nic nie wprowadzasz, bo służy on raczej tylko do podglądu. Dodatkowe dialogi i typy dialogów ustawiasz w zakładce "Quests". Jest chyba nawet taki Quest "random dialogues" albo coś takiego, i dla każdego miasteczka osobno nawet. I taki dialog bez konwersacji - czyli tylko z opcjami NPCa bez odpowiedzi/rozwijanych odpowiedzi przypisujesz twojemu NPCowi. Żeby go przypisać lub przypisać inny, gotowy dialog wchodzisz do dowolnego i np. w Opcji "GREETING" dopisujesz tę postać do warunków w twoim wypadku to będzie Danielle (czy jak tam masz nazwę pliku w zakładce Actors) == 1, Danielle == 0 oznacza, że ta opcja ma nigdy nie być przez nią wypowiadana.
Takie randomowe dialogi są w np. w zakładce GREETINGS i przy warunkach znajdziesz np. ONLYWOMANTYPE3 (czy coś takiego) == 1 co oznacza, że ten tekst wypowie tylko postać, która ma przypisany zestaw głosów WOMANTYPE3 ( a jak 0 lub =/= 1 to znaczy że tego ma nie używać). Konkretny zestaw głosowy (lub unikalny, jeśli masz pliki) przypisujesz w zakładce Actors (na konkretnym, wybranym "actorze" , na 1.szej stronie (to się nazywa Actor Data, skrolowany wybór w okienku, gdzieś na środku tabeli). W przypadku randoma wystarczy przypisać mu ten zestaw głosowy i odpowiedni quest dialogów by zaczął używać odzywek z niego, to też ustawia się tzn. wykonywalne questy, w zakładce Character.
http://geck.bethsoft.com/index.php?title=Category:Character i dalej w Voice Type oraz Quests, do poczytania;
http://geck.bethsoft.com/index.php?title=Category:Quests - przede wszystkim poczytaj o Conditions.
PS. Dodawanie warunku (condition) do istniejących dialogów randomowych jest niebezpieczne, bo możesz spowodować, że linijki przypisane randomom przestaną być przez nich używane, skoro dodasz warunek Danielle == 1. By tego uniknąć, trzeba dodawać warunek z kwalifikatorem "OR" a nie "AND". Problem w tym, że istniejące mogą mieć już i AND i OR i dodanie nowego spowoduje kompletny miszmasz w linijce względem tego, kto może używać go. Na szczęście kwalifikatory są czytane z góry do dołu, więc z reguły zobaczysz najpierw warunki z AND, a niżej z OR, ale nie zawsze, jeśli jest np. AND coś tam , a potem linijkę niżej OR, a potem znowu AND to sposób czytania tego jest dość skomplikowany, kłania się logika z zajęć na programowaniu (i zależy co jest w warunkach, nie ma w takich wypadkach jednego słusznego sposobu czytania ich).
Dlatego dla randoma najlepiej przypisać po prostu konkretny zestaw dźwięków i quest z nimi, i tak spreparowany, bez żadnych dopisywanych warunków powinien zadziałać.