Autor Wątek: Pytanie o Modding  (Przeczytany 47277 razy)

Sason

  • Sierżant
  • *
  • Wiadomości: 69
Pytanie o Modding
« dnia: 03 Maja 2011, 15:39:44 »
Witam, chciałem zapytać, jakich programów używacie (lub polecacie używać) do tworzenia modeli (NIF). Chodzi mi np. o wygląd broni czy zbroi, przedmiotów i pomieszczeń. Mam nadzieję, że jesteście w stanie mi pomóc... A przy okazji, da się skądś pobrać gotowe modele?

P.S. Jak to możliwe, że gdy otwieram okno jakiejś broni, tam gdzie jest model, mam podaną lokalizację pliku NIF, ale gdy próbuję zrobić nowy przedmiot o takim wyglądzie nie istnieje taki plik, po prostu nie ma takiej ścieżki. Sprawdzałem poza GECKIEM, w folderze z grą, ale te pliki nie istnieją, ścieżka teoretycznie jest błędna... Nie wiem co o tym myśleć.

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.

Shael

  • St. sierżant sztab.
  • *
  • Wiadomości: 137
Odp: Pytanie o Modding
« Odpowiedź #1 dnia: 03 Maja 2011, 17:37:58 »
Blender najlepszy i darmowy! :)

Sason

  • Sierżant
  • *
  • Wiadomości: 69
Odp: Pytanie o Modding
« Odpowiedź #2 dnia: 03 Maja 2011, 18:04:22 »
Ale Blender nie ma Nif...
Czy się mylę?? Jeżeli się mylę, to jest może jakiś poradnik, turtorial albo coś w tym stylu?

Aurelinus

  • Moderator
  • *
  • Wiadomości: 625
    • Mój miniblog tematyczny
Odp: Pytanie o Modding
« Odpowiedź #3 dnia: 03 Maja 2011, 20:33:14 »
Jak to możliwe, że gdy otwieram okno jakiejś broni, tam gdzie jest model, mam podaną lokalizację pliku NIF, ale gdy próbuję zrobić nowy przedmiot o takim wyglądzie nie istnieje taki plik, po prostu nie ma takiej ścieżki. Sprawdzałem poza GECKIEM, w folderze z grą, ale te pliki nie istnieją, ścieżka teoretycznie jest błędna... Nie wiem co o tym myśleć.
Do operowania plikami NIF słuzy NifScope. Blender i 3dmax maja wtyczki do obsługi tych plików bezpośrednio. Tutoriale, programy, wtyczki itp. znajdziesz przez tę stronę:

http://niftools.sourceforge.net/wiki/NifTools

Sason

  • Sierżant
  • *
  • Wiadomości: 69
Odp: Pytanie o Modding
« Odpowiedź #4 dnia: 03 Maja 2011, 20:41:12 »
Dzięki wielkie...

Sason

  • Sierżant
  • *
  • Wiadomości: 69
Odp: Pytanie o Modding
« Odpowiedź #5 dnia: 03 Maja 2011, 21:13:19 »
To głupie, ale mógłbyś mi tak chociaż ogólnie powiedziec jak zrobić nowy, lub zmienić istniejący model w NifScopie lub Blenderze?? Sorry, ale jakoś nie mogę tego ogarniać, a angielskie turtoriale nie wiele mi dają bez wiedzy ogólnej (Nie wszystko rozumiem :/)

Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc ;)

Aurelinus

  • Moderator
  • *
  • Wiadomości: 625
    • Mój miniblog tematyczny
Odp: Pytanie o Modding
« Odpowiedź #6 dnia: 03 Maja 2011, 21:17:33 »
Włącz może wyszukiwarkę i poszukaj na polskich stronach, np. związanych z Oblivionem/TES. To nie jest temat na 3 zdania, ani nawet na 10, tylko długa, zawiła historia dochodzenia metodą prób i błędów. Nie wpsominając o tym, że masz w przeglądarce tłumacza.

Sason

  • Sierżant
  • *
  • Wiadomości: 69
Odp: Pytanie o Modding
« Odpowiedź #7 dnia: 03 Maja 2011, 21:21:56 »
Z tłumaczem jest kiepsko, ale ok, popróbuję jakoś... Ale lepiej w NifSkopie czy w Blenderze? I tak na marginesie jaki program obsługuje pliki dss (ikony w falloucie)?

P.S. Czy w GECKU jest możliwość edycji fabuły i mapy?
« Ostatnia zmiana: 03 Maja 2011, 21:24:17 wysłana przez Sason »

Aurelinus

  • Moderator
  • *
  • Wiadomości: 625
    • Mój miniblog tematyczny
Odp: Pytanie o Modding
« Odpowiedź #8 dnia: 04 Maja 2011, 11:25:57 »
Ale lepiej w NifSkopie czy w Blenderze?
NifScope to program natywny dla modeli, słuzy generalnie tylko do obróbki danych stworzonych w blenderze/3dmax. Ustawienie poprawne wszystkich parametrów z poziomu wtyczki do ww. programów jest niemal niewykonal;ne, stąd postprodukcyjnie używa sie NifScope. Sam Nifscope nie ma możliwości operowania trójprzestrzenią (tak naprawdę ma, ale to udręka).

I tak na marginesie jaki program obsługuje pliki dss (ikony w falloucie)?
DDS to rozszerzenie obsługujące mapy bitowe wielowarstwowe wraz z tzw. mappingiem, krótko mówiąc - tekstura owijana wokół modelu (lub kilka) wspomagane bezpośrednio przez DX, (stąd nazwa - Direct Draw Surface). Bardzo podobne do TGA, Wtyczkę do Adobe Photoshopa znajdziesz na stronie nVidii (tylko 32-bit), oprócz tego obsługuje je też GIMP i też przez wtyczkę.

Czy w GECKU jest możliwość edycji fabuły i mapy?
To chyba oczywiste, choc struktura questów jest dla osób nieobeznanych nieco zawiła. Na quest składa się fizycznie kilka plików - pilk questu, który służy tylko do zbierania "w kupę" innych plików i robi za rodzaj przewodnika, a w zależności od stopnia skoplikowania dochodza pliki dialogów, skrypty, przedmioty, postaci itp.

Sason

  • Sierżant
  • *
  • Wiadomości: 69
Odp: Pytanie o Modding
« Odpowiedź #9 dnia: 04 Maja 2011, 18:13:28 »
Dzięki, myślę, że spróbuję się kiedyś pobawić ;) Może nawet coś z tego wyjdzie... W końcu każdy musi jakoś zacząć nie ;)
Jeszcze raz bardzo dziękuję.

P.S. Gratuluję modpacka do Fo3 ;) Do NV też zobaczę ;)

Aurelinus

  • Moderator
  • *
  • Wiadomości: 625
    • Mój miniblog tematyczny
Odp: Pytanie o Modding
« Odpowiedź #10 dnia: 04 Maja 2011, 18:56:31 »
W końcu każdy musi jakoś zacząć nie
I nie ma na to innej metody niż próby i błędy. Po pierwsze uczy cierpliwości, a tym samym eliminuje słomiany ogień, po drugie budowa strukturalna gry jest na tyle skomplikowana, że żaden pojedynczy wykład nie spełni swojej roli. Trzeba żmudnie odkrywać samemu każdy aspekt. Mnie zajęło to pół roku i nadal się uczę.

Sason

  • Sierżant
  • *
  • Wiadomości: 69
Odp: Pytanie o Modding
« Odpowiedź #11 dnia: 04 Maja 2011, 19:09:30 »
Popróbuje, może mnie wciągnie... Najgorsze jest to, że nie wiem od czego zacząć (trzeba mieć w ogóle pomysł na mody), no i nie bardzo wiem co za co odpowiada... np. za co odpowiadają skrypty, a za co nie i kiedy są potrzebne, ale może  końcu to odkryję...

P.S. Sorry, ale mógłbyś mi pomóc, bo nie wiem o co chodzi... Wgrałem niby tego twojego modpacka,  tym że kiedy próbuję włączyć JAKIEGOKOLWIEK moda, lub go wyłączyć w oknie DATA FILES, wyskakuje mi "Program przestaje działać" Wiesz może jak to naprawić?? Gra, bez włączania żadnych modów zwyczajnie się odpala i działa...

EDIT:
1.sze - którego modpacka?
2.gie - która gra - F3 czy FNV, a co za tym idzie z DLC czy bez?
3.cie - przejdź do odpowiedniego wątku
« Ostatnia zmiana: 04 Maja 2011, 19:21:32 wysłana przez Aurelinus »

Aurelinus

  • Moderator
  • *
  • Wiadomości: 625
    • Mój miniblog tematyczny
Odp: Pytanie o Modding
« Odpowiedź #12 dnia: 04 Maja 2011, 19:36:43 »
Popróbuje, może mnie wciągnie... Najgorsze jest to, że nie wiem od czego zacząć (trzeba mieć w ogóle pomysł na mody), no i nie bardzo wiem co za co odpowiada... np. za co odpowiadają skrypty, a za co nie i kiedy są potrzebne, ale może  końcu to odkryję...
Nie opanujesz wszystkiego naraz, brak odpowiedniej znajomości angielskiego to też poważna wada. Z pewnością kiepskim pomysłem jest startowanie od poważnych zadań. Na początek otwórz GECKa i obejrzyj pliki z bronią oraz poszukaj tych, które do nich się odwołują i odwrotnie - do których one się odwołują (np. explosions, projectiles, effects). Potem możesz popatrzeć na pliki postaci, itp. ale nic ci to rzeczywiście nie da jesli nie masz konkretnego planu do czego ci ta wiedza potrzebna. Tym nie mniej bez znajomosci struktury plików nic nie zrobisz i tu najlepsze są tutoriale na wikii, a bez podejrzenia pracy innych metodą "jak oni to zrobili" nie ruszysz, chyba, że wiesz na tyle dużo (np. z innych gier) by ruszyc od razu w bój.

Jagoda

  • St. plutonowy
  • *
  • Wiadomości: 55
Odp: Pytanie o Modding
« Odpowiedź #13 dnia: 02 Stycznia 2012, 13:05:33 »
Witam.

Moje pytanie, może wydać się wam dość trywialne, aczkolwiek z braku czasu nie było mi dane dowiedzieć się czegoś więcej odnośnie komplikacji modów Aurelinusa. A wiec do rzeczy. Zakupiłam Fallout 3 New Vegas przez Steam, a to oznacza, że posiadam wersję angielską. I tutaj mam pytanie - Czy ta komplikacja będzie działała z moją angielskojęzyczną wersją gry?
Pozdrawiam.

« Ostatnia zmiana: 02 Stycznia 2012, 13:14:36 wysłana przez Jagoda »

Aurelinus

  • Moderator
  • *
  • Wiadomości: 625
    • Mój miniblog tematyczny
Odp: Pytanie o Modding
« Odpowiedź #14 dnia: 04 Stycznia 2012, 12:18:19 »
Tak, a na dodatek jeśli zainstalujesz wraz z plikiem Fallout_lang.esm to ci ją w całości spolonizuje :ncz. Jeśli nie - będziesz miała spolonizowane tylko elementy zawarte w module.

legendsofAmon

  • Sierżant
  • *
  • Wiadomości: 71
Odp: Pytanie o Modding
« Odpowiedź #15 dnia: 04 Kwietnia 2015, 06:59:51 »
trudno tworzy się mody do gry ?:) , uważam ze gra ma wiele braki i chciałbym stworzyć w G.E.C.K mod który naprawia te braku w grze fallout new vegas

Sajok

  • Chorąży
  • *
  • Wiadomości: 140
Odp: Pytanie o Modding
« Odpowiedź #16 dnia: 04 Kwietnia 2015, 11:18:33 »
Postaram Ci odpowiedzieć jak laik laikowi  ;) Jeżeli chcesz zrobić "prawdziwego" moda to nie jest to (chyba) łatwe i pewnie dość czasochłonne. Jeżeli chcesz natomiast tylko "poprawić" to co już jest wystarczy, że masz ciut analityczny umysł i jest to w zasadzie dość banalne. Ja zmodyfikowałem sobie i F3 i FNV wedle swoich upodobań. GECK jest dość przyjaznym edytorem w szczególności jeżeli chce się dokonywać drobnych poprawek. W zasadzie przeglądając strukturę edytora oraz najlepiej jakieś mini mody jesteś w stanie sam rozpracować jego działanie. Część zmian stworzyłem sam (np. pełna modyfikacja systemu craftingu, zmiana doświadczenia, drobne zmiany w cechach przedmiotów) a część to zmodyfikowane (i spolszczone) przeze mnie takie mini mody ściągnięte z nexusa (np. dodane figurki przy jednoczesnym ograniczeniu implantów w klinice). Jeżeli chodzi Ci zatem o drobne zmiany to proponowałbym Ci rzut oka na jakiś poradnik do GECKA a potem ściągnij sobie jakiegoś malutkiego mini moda zmieniającego ten element, który chciałbyś sam zmienić i spróbuj zmodyfikować i spolszczyć go sobie "po swojemu" w edytorze.

szczypiorofix

  • St. chorąży sztab.
  • *
  • Wiadomości: 308
  • To jest kura, panie generale!
Odp: Pytanie o Modding
« Odpowiedź #17 dnia: 04 Kwietnia 2015, 21:35:59 »
Jeśli mogę wtrącić - owszem GECK jest dosyć przyjaznym edytorem i do podstawowych modyfikacji w zupełności wystarczy. Mi najwięcej czasu zeszło się na odkrywanie nowych funkcji i możliwości tego edytora no i na korygowanie błędów. Potem jest już trochę z górki aż do czasu, gdy odkryjesz coś nowego. Samo dodawanie nowych postaci czy przedmiotów to prościzna i sugerowałbym zacząć od tego. Sama stojąca i tylko gadająca postać na początek wystarczy. Potem proponuje bawienie się w AI Package (pomocne będą tu Guard, Follow i Sandbox, dla postaci podążającej za graczem), oczywiście plus proste skrypty do tego (bez tego niestety ani rusz więc podstawowa znajomość C++ jest niestety wymagana). Wszystko jest do ogarnięcia więc stopniowo polecam zagłębiać się tajniki i tricki tego programu. Sam także zaczynałem od prostego Followersa, który tylko szedł albo czekał. Obecnie mój towarzysz potrafi jeść, spać, podążać w różnych odległościach za postacią, walczyć wytrwale lub zwiewać z pola walki kiedy trzeba, używać stimpaków i innych używek w walce w zależności od tego jak mu to podyktuję, zmienia obrania, bronie itp. Wszystko to jest kwestią (w moim przypadku) stopniowego zagłębiania się w GECKa co niestety pochłania sporo czasu ale daje mnóstwo satysfakcji. Jest u mnie jeszcze całą masa spraw do poznania i ogarnięcia ale w razie pytań - mogę pomóc, w miarę moich możliwości ;) .
PS. oczywiście podglądanie innych modów jest jak najbardziej wskazane :D
« Ostatnia zmiana: 04 Kwietnia 2015, 22:18:21 wysłana przez szczypiorofix »
"Spoglądajcie często na swoje liczniki Geigera, dzieciaki. Tik-tik-tik, tak-tak-tak oznacza, że musicie stamtąd jak najszybciej spierdalać, a potem wziąć trochę Antyradu na wszelki wypadek." - Three Dog

legendsofAmon

  • Sierżant
  • *
  • Wiadomości: 71
Odp: Pytanie o Modding
« Odpowiedź #18 dnia: 06 Kwietnia 2015, 09:46:21 »
jak ktoś umie modyfikować , to proszę aby ktoś zrobił zbroja husarska do gry fallout new vegas jako armor do ubrania :)  jeszcze prośba aby dodał handlarza który handluje robotami tak jak w fallout 3 był .
« Ostatnia zmiana: 06 Kwietnia 2015, 09:52:00 wysłana przez legendsofAmon »

Rezro

  • St. chorąży sztab.
  • *
  • Wiadomości: 4080
  • Why you people care so much where your souls are?
Odp: Pytanie o Modding
« Odpowiedź #19 dnia: 06 Kwietnia 2015, 10:04:30 »
A ja proszę o Enterprise i Gwiazdę Śmierci, oraz nie składanie bezsensownych próśb.