Autor Wątek: Kolekcja modułów do Fallout 3 PL w dawnym, dobrym duchu (wątek informacyjny)  (Przeczytany 157682 razy)

Aurelinus

  • Moderator
  • *
  • Wiadomości: 625
    • Mój miniblog tematyczny
Odp: Kolekcja modułów do polskiej wersji Fallout 3 w dawnym, dobrym duchu
« Odpowiedź #60 dnia: 15 Czerwca 2009, 00:50:15 »
1. Kiedy można się spodziewać wersji 2.8 lub 3.0?
2. Zmieniałeś wielkość skilla Explosives potrzebnego do rozbrojenia bomby w Megatonie, czy nadal jest 35?
3. Może warto dodać modyfikację (nie wiem czy się da), pozwalającą wybierać opcje dialogowe z klawiatury (za pomocą numerów) tak jak to było m.in. w F1 i F2. Myślę że nie tylko mi ułatwiłoby to grę.

1. 2-3 tygodnie, wersja 3.00
2. Chyba nie, nie pamiętam.
3. Nie ma jak; silnik Fallout 3 umie sporo, ale nie wszystko.

tabjohn

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 5
Odp: Kolekcja modułów do polskiej wersji Fallout 3 w dawnym, dobrym duchu
« Odpowiedź #61 dnia: 15 Czerwca 2009, 01:23:57 »
2. chyba jednak zmieniałeś, bo przy wartości 41 nie da się rozbroić.
3. oczywiście nie chodzi mi o wpisywanie tekstu, tylko o wybór opcji dialogowej poprzez naciśnięcie odpowiedniej cyfry z klawiatury.

Aurelinus

  • Moderator
  • *
  • Wiadomości: 625
    • Mój miniblog tematyczny
Odp: Kolekcja modułów do polskiej wersji Fallout 3 w dawnym, dobrym duchu
« Odpowiedź #62 dnia: 15 Czerwca 2009, 15:54:34 »
2. chyba jednak zmieniałeś, bo przy wartości 41 nie da się rozbroić.
3. oczywiście nie chodzi mi o wpisywanie tekstu, tylko o wybór opcji dialogowej poprzez naciśnięcie odpowiedniej cyfry z klawiatury.
2. Nie pamiętam, ale chyba trzeba też mieć ok. 20-25 w Nauce.
3. Powtarzam (zrozumiałem o co chodzi): Nie ma jak.

Inculubum

  • St. chorąży sztab.
  • *
  • Wiadomości: 233
Odp: Kolekcja modułów do polskiej wersji Fallout 3 w dawnym, dobrym duchu
« Odpowiedź #63 dnia: 15 Czerwca 2009, 20:57:57 »
Czy mod(uł) jest kompatybilny z FIOP( http://www.fallout3nexus.com/downloads/file.php?id=4968 ) i WMK ( http://www.fallout3nexus.com/downloads/file.php?id=3388 ) lub też korzysta z zawartych w nich plików i nie nie potrzeby wybierania pomiędzy nimi?

Aurelinus

  • Moderator
  • *
  • Wiadomości: 625
    • Mój miniblog tematyczny
Odp: Kolekcja modułów do polskiej wersji Fallout 3 w dawnym, dobrym duchu
« Odpowiedź #64 dnia: 15 Czerwca 2009, 23:08:27 »
Czy mod(uł) jest kompatybilny z FIOP( http://www.fallout3nexus.com/downloads/file.php?id=4968 ) i WMK ( http://www.fallout3nexus.com/downloads/file.php?id=3388 ) lub też korzysta z zawartych w nich plików i nie nie potrzeby wybierania pomiędzy nimi?
Obydwa nie sa do niczego potrzebne. W module jest zawarty element dotyczący rozbudowy (i demontażu również) broni w dużo większym zakresie niż w WMK (tylko vaniliowa broń), a bronie z WMK są niekompatybilne z modułem, tzn. za cienkie. FioP wogóle do niczego sie nie przyda.
Przypominam, że wszelkie moduły dodajecie na własną odpowiedzialność, nie pomogę w razie problemów; moduł jest tak pomyslany, by nic do niego nie dodawać, bo po co? Chyba, że ktoś lubi textury w dużej rozdzielczości i nietypowe modele pancerzy.

Inculubum

  • St. chorąży sztab.
  • *
  • Wiadomości: 233
Odp: Kolekcja modułów do polskiej wersji Fallout 3 w dawnym, dobrym duchu
« Odpowiedź #65 dnia: 16 Czerwca 2009, 10:42:21 »
Zaznaczam, że doceniam twoje zaangażowanie i pracę jaką wkładasz w tworzenie tego add-onu.  :)

1. Czy perk "Kanibalizm" może zastąpić potrzebę zjedzenia innego pożywienia co jakiś czas?
2. Przeczytałem opis na tawernie dwa razy (przynajmniej sekcję modelów broni) i nie znalazłem MP-40 i MP-44. Za pewne ten pierwszy pojawił się, ale chciałbym ewentualnie zasugerować użycie następujących prac:http://www.fallout3nexus.com/downloads/file.php?id=6114 http://www.fallout3nexus.com/downloads/file.php?id=6141
« Ostatnia zmiana: 16 Czerwca 2009, 10:55:28 wysłana przez Inculubum »

Aurelinus

  • Moderator
  • *
  • Wiadomości: 625
    • Mój miniblog tematyczny
Odp: Kolekcja modułów do polskiej wersji Fallout 3 w dawnym, dobrym duchu
« Odpowiedź #66 dnia: 16 Czerwca 2009, 10:55:53 »
MP40 jest, StG nie, i nie wiem, czy będzie, bo wymagałby dodania nowej amunicji 7,92 mm, a aktualnie w wersji 3 jest ponad 150 modeli broni, chyba wystyknie. Nowa broń ma sens, o ile coś wnosi i różni się parametrami od pozostałych. StG44 ma w zasadzie te same, co G3.

Inculubum

  • St. chorąży sztab.
  • *
  • Wiadomości: 233
Odp: Kolekcja modułów do polskiej wersji Fallout 3 w dawnym, dobrym duchu
« Odpowiedź #67 dnia: 20 Czerwca 2009, 11:47:28 »
Podzielę się swoimi pierwszymi wrażeniami po dotarciu do Megaton. Świetna robota Aurelinus, co prawda skupię się na "złych stronach", ale za długo byłoby wymieniać te "dobre"  ;)

  • kiedy zobaczyłem dorosłą Moirę, miałem ochotę skrócić jej cierpienia z powodu jej mangowych włosów
  • szkoda, że nie było w żadnym opisie wzmianki o tym, że zostały wprowadzone nagie modele/skiny kobiet. zostawiłem siostrzeńca przy grze, żeby pozabijał sobie raiderów. gdy wróciłem, zastałem go siekającego nożem martwe, nagie ciało kobiety w springvale school...
  • amunicja jest zbyt ciężka, szczególnie ta niskiego kalibru. Czy nie dałoby się przesunąć jej masy z części dziesiętnych do setnych? Bo na dobrą sprawę mając jedynie cztery magazynki amunicji pistoletowej, byłem ciągle przeciążony
  • znajdowanie amunicji - wymagałoby to pracy nad skryptami powiązanymi z perkiem fortune finder, aby w jakimś stopniu zwiększyć znajdywanie przez nas amunicji, którą zazwyczaj używamy
  • początkowe perki za pewne mają balansować postać, ale na dobrą sprawę, żadnego z nich bym nie wybrał. brakuje mi w opisach dokładniejszych statystyk które są zmieniane. problem rozwiązałaby nowa instrukcja, podobna do tej jaką dostaliśmy w pudełku z grą, która wyraźnie opisywała co zyskujemy, co tracimy lub do jakiego innego perka blokuje nam dostęp.
  • pomysł z 'zerujacym' się sumieniem bardzo mi się podoba, ale mam nadzieję, że działa w obie strony i zła postać, nie dopuszczająca się przez jakiś czas zbrodni, stanie się neutralna.
  • plecak to jak najbardziej trafiony pomysł  :)
______________

1. Czy można kupić koc/śpiwór, który umożliwiałby spanie poza domem ze skryptem przewidującym losowe spotkanie z bestiami lub innym przeciwnikiem? (widziałem taki mod na nexusie, wystarczyłoby przetłumaczyć opis i umieścić go w ofercie sprzedawców)
2. Mod "Owned" pozwala na m.in. spanie w Common roomach w Rivet City i Megaton. Przydałoby się coś takiego, ponieważ dość późno zdobywamy możliwość zamieszkania w Tennpeny i Megaton.

Morbid

  • Porucznik - Redaktor
  • *
  • Wiadomości: 410
Odp: Kolekcja modułów do polskiej wersji Fallout 3 w dawnym, dobrym duchu
« Odpowiedź #68 dnia: 20 Czerwca 2009, 16:50:34 »
Przecież Fallout 3 to gra dla ludzi dorosłych, więc naturalne jest to że mod też jest adresowany do dorosłych odbiorców.

Aurelinus

  • Moderator
  • *
  • Wiadomości: 625
    • Mój miniblog tematyczny
Odp: Kolekcja modułów do polskiej wersji Fallout 3 w dawnym, dobrym duchu
« Odpowiedź #69 dnia: 20 Czerwca 2009, 17:39:23 »
szkoda, że nie było w żadnym opisie wzmianki o tym, że zostały wprowadzone nagie modele/skiny kobiet.
Jest to opisane  w readme, lub w opisie zmian przy aktualizacji. Body replacer jest zastosowany w celu kompatybilności z róznymi strojami, bez niego miałbyś biust wystający przez Power Armora itp. W nowej wersji rozwiązałem to inaczej, ale wersja 2.07 jest jaka jest i raczej już nie będę jej poprawiał.
amunicja jest zbyt ciężka, szczególnie ta niskiego kalibru. Czy nie dałoby się przesunąć jej masy z części dziesiętnych do setnych? Bo na dobrą sprawę mając jedynie cztery magazynki amunicji pistoletowej, byłem ciągle przeciążony.
Nie zmienię tego, amunicja poprawnie resetuje sie po zmianie lokacji/wczytaniu gry. Waga jest zbliżona do rzeczywistej.
znajdowanie amunicji - wymagałoby to pracy nad skryptami powiązanymi z perkiem fortune finder, aby w jakimś stopniu zwiększyć znajdywanie przez nas amunicji, którą zazwyczaj używamy.
Ale jest to powiązane. nie ma nad czym pracować. Amunicje mozna poza tym nabyc bez problemów w sklepikach i u Wygnańców.
początkowe perki za pewne mają balansować postać, ale na dobrą sprawę, żadnego z nich bym nie wybrał. brakuje mi w opisach dokładniejszych statystyk które są zmieniane. problem rozwiązałaby nowa instrukcja.
Ale przecież identyczne miałeś w Fallout/2. Doszedł tylko Klaustrofob i Szczur Tunelowy. Role perka "Zdolniacha" przejęły figurki.
Czy można kupić koc/śpiwór, który umożliwiałby spanie poza domem ze skryptem przewidującym losowe spotkanie z bestiami lub innym przeciwnikiem? (widziałem taki mod na nexusie, wystarczyłoby przetłumaczyć opis i umieścić go w ofercie sprzedawców).
Losowe najazdy w nim nie działają, ale mam go na oku, tyle, że osobiście nie widzę specjalnego sensu (gdyby działał skrypt to tak), jest tyle wyr dookoła, chocby w Springvale School.
Mod "Owned" pozwala na m.in. spanie w Common roomach w Rivet City i Megaton. Przydałoby się coś takiego, ponieważ dość późno zdobywamy możliwość zamieszkania w Tennpeny i Megaton.
Jestem przeciwnego zdania. Mod jest za dużym ułatwiaczem i i logicznie gryzie się z zerowaniem karmy (tak, działa w obie strony).
« Ostatnia zmiana: 20 Czerwca 2009, 17:42:13 wysłana przez Aurelinus »

Aurelinus

  • Moderator
  • *
  • Wiadomości: 625
    • Mój miniblog tematyczny
Odp: Kolekcja modułów do polskiej wersji Fallout 3 w dawnym, dobrym duchu
« Odpowiedź #70 dnia: 20 Czerwca 2009, 17:43:02 »
Przy okazji: Moduł uzyskał własną nazwę - na razie roboczo "Valkiria Echo Projekt"

tabjohn

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 5
Odp: Kolekcja modułów do polskiej wersji Fallout 3 w dawnym, dobrym duchu
« Odpowiedź #71 dnia: 20 Czerwca 2009, 19:31:12 »
Jest możliwość "zwolnienia czasu". Aktualnie jedna minuta w grze to chyba jedna realna sekunda. Wg mnie jest to za szybko: zrobię kilka rund po sklepach w mieście i od razu noc. Da się coś takiego zrobić?

Aurelinus

  • Moderator
  • *
  • Wiadomości: 625
    • Mój miniblog tematyczny
Odp: Kolekcja modułów do polskiej wersji Fallout 3 w dawnym, dobrym duchu
« Odpowiedź #72 dnia: 20 Czerwca 2009, 21:13:18 »
Jest taki moduł, ale trzeba by go przetestować by dobrać odpowiedni okres do sposobu gry. Przeciąganie x2 to za dużo, powinno być ok. 20% więcej niż jest.

tabjohn

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 5
Odp: Kolekcja modułów do polskiej wersji Fallout 3 w dawnym, dobrym duchu
« Odpowiedź #73 dnia: 20 Czerwca 2009, 21:17:29 »
Ja proponuje dać x2-3, wg mnie 1min w grze na sekundę do zdecydowanie za mało.

Aurelinus

  • Moderator
  • *
  • Wiadomości: 625
    • Mój miniblog tematyczny
Odp: Kolekcja modułów do polskiej wersji Fallout 3 w dawnym, dobrym duchu
« Odpowiedź #74 dnia: 20 Czerwca 2009, 22:16:18 »
Ja proponuje dać x2-3, wg mnie 1min w grze na sekundę do zdecydowanie za mało.
Tyle, że to nie jest taki przelicznik - ok. 35-45 minut gry to 1 dzień. Powinna być mniej więcej 1 godzina.

Satan

  • Zbanowany
  • *
  • Wiadomości: 986
Odp: Kolekcja modułów do polskiej wersji Fallout 3 w dawnym, dobrym duchu
« Odpowiedź #75 dnia: 20 Czerwca 2009, 22:22:21 »
Wg. mnie to wciąż zbyt szybko - 5 minut i noc powinno być.
Użytkownik został zbanowany.

Ulyssaeir

  • Kapitan - Redaktor
  • *
  • Wiadomości: 729
  • The Catalyst
Odp: Kolekcja modułów do polskiej wersji Fallout 3 w dawnym, dobrym duchu
« Odpowiedź #76 dnia: 20 Czerwca 2009, 23:08:20 »
Aurelius, w necie są poradniki jak to zrobić samodzielnie, przed formatem zrobiłem to w kilka sekund, to ze zmianą tempa upływu czasu. Jak ci zależy to ci dam znać, bo podejrzewam, że wiem gdzie to znajde.

Na początku ta opcja działała tylko z poziomu konsoli ale potem ktoś wpadł na to jak ustawić  ją również w którymś z ".ini. Więc nawet jak się nie da bezpośrednio dodać do moda, to można dodać plik *.txt z krótkim opisem jak to zrobić i podkreślać gdzie się da, że to krok który należałoby zrobić.

PS. z mojego doświadczenia wynika, że coś z przedziału 2,5x - 3x wolniejszy upływ czasu sprawdza się w rozgrywce, ale za cholerę nie pamietam jak zmieniało się wartośc tego parametru.
« Ostatnia zmiana: 20 Czerwca 2009, 23:10:33 wysłana przez Ulyssaeir »

Inculubum

  • St. chorąży sztab.
  • *
  • Wiadomości: 233
Odp: Kolekcja modułów do polskiej wersji Fallout 3 w dawnym, dobrym duchu
« Odpowiedź #77 dnia: 21 Czerwca 2009, 10:21:49 »
Chwytliwa nazwa, ale powalczmy o czystość języka. Kompilacja powstała do polskiej wersji gry, więc może odpowiedniejszy byłby polski tytuł?

Wycofuję się z owned, bo zauważyłem, że można w większym stopniu, niż pamiętam, znaleźć wolne łóżko.

1.Molotov dziwnie działa. Jeżeli rzucimy dwa w to samo miejsce to nastąpi kumulacja i wybuch (po jednym w ogóle takiego nie ma) obejmuje ok. 3,5 obszaru niż normalnie, a dodatkowo otrzymujemy ok 25 radów. Rozumiem, że to pozostałość po skryptach nuka-grenade, ale zgodzicie się, że to nieprawidłowe działanie.

2.Maczeta ma model i tekstury katany?

3.Widziałem sporo modeli JaySuS'a w modzie, ale dopiero ten pack innego autora, mnie zaciekawił. Pewnie już dużo jest broni białej, ale śmieciowa szabla, katana, młot i nóż zasługują na większą uwagę ze względu na wykonanie i klimat. http://www.fallout3nexus.com/downloads/file.php?id=3907

4. Pozbyłem się już efektów przemęczenia, głodu i pragnienia. Jestem w pełni zdrowy, nie mam żadnych radów i nie mam pojęcia dlaczego mam obniżone statystyki do big guns?


Aurelinus

  • Moderator
  • *
  • Wiadomości: 625
    • Mój miniblog tematyczny
Odp: Kolekcja modułów do polskiej wersji Fallout 3 w dawnym, dobrym duchu
« Odpowiedź #78 dnia: 21 Czerwca 2009, 14:46:32 »
1. Molotov dziwnie działa. Jeżeli rzucimy dwa w to samo miejsce to nastąpi kumulacja i wybuch (po jednym w ogóle takiego nie ma) obejmuje ok. 3,5 obszaru niż normalnie, a dodatkowo otrzymujemy ok 25 radów. Rozumiem, że to pozostałość po skryptach nuka-grenade, ale zgodzicie się, że to nieprawidłowe działanie.
2. Maczeta ma model i tekstury katany?
4. Pozbyłem się już efektów przemęczenia, głodu i pragnienia. Jestem w pełni zdrowy, nie mam żadnych radów i nie mam pojęcia dlaczego mam obniżone statystyki do big guns?
1. Molotov nie jest rewelacyjny - wiem. Szukam lepszego.
2. To chyba błąd, który miałem usunąc i zapomniałem ostatnio. Bywa.
4. Sprawdź w zakładce pod F1, jakie masz "obciążenia", jeśli żadne to znaczy, że tak ma być. Broń ciężka jest zależna od END jeśli mnie pamięć nie myli (co za bzdura tak przy okazji, powinna byc siła połączona z AGL).

Inculubum

  • St. chorąży sztab.
  • *
  • Wiadomości: 233
Odp: Kolekcja modułów do polskiej wersji Fallout 3 w dawnym, dobrym duchu
« Odpowiedź #79 dnia: 23 Czerwca 2009, 08:47:41 »
1.Czy (Lekkie) Karabiny Maszynowe jak M60 i M249 SAW są traktowane jako big guns czy jako small guns?

2.Aurelinus, błagam, zwiększ ilość otrzymywanych XP za Behemota...
98 min p. piechotnych, 20 min kapslowych, 7 strzałow z grubasa i do tego wyzerowałem poziom posiadania największych kalibrów jakich miałem i dostałem 15 XP  ::) . Behemot ma chyba z 5k zdrowia, a nagroda za powalenie go to TYLKO 15 XP.
« Ostatnia zmiana: 23 Czerwca 2009, 08:58:49 wysłana przez Inculubum »