Autor Wątek: Kolekcja modułów do Fallout 3 PL w dawnym, dobrym duchu (wątek informacyjny)  (Przeczytany 158121 razy)

smyczy

  • Plutonowy
  • *
  • Wiadomości: 40
Odp: Kolekcja modułów do Fallout 3 PL w dawnym, dobrym duchu (wątek informacyjny)
« Odpowiedź #160 dnia: 02 Kwietnia 2015, 10:22:44 »
Hej

Wersja GOTY angielska stimowa ze spolszczeniem z neta, które działa idealnie. Odnośnie zapasów z Ziemi to po rozpoczęciu dodatku nie można wrócić, a sejwa nie chciało mi się odpalać bo jak zaczynałem odczuwać brak suplementów to byłem już w połowie :). Obrazki mi nie przeszkadzają, flar i tak nie używam ;), tak że paczka modów ogólnie na plus.

Dodatek zacząłem na 2lvl i skończyłem na 4, troszkę męczył brak możliwości hakowania, napraw i w ogóle wszystkiego na co pozwalają staty, ale dezintegrator obcych jest tak imba, że wszystko szło na strzała lub 2 (tak samo jak ja), czyli dobre mikro, przyzwyczajenia z fps'ów (przez brak możliwości strzelania w vats) i pocisnąłem ufoków :P  (bardzo pomógł panceż tesli przez sporą ochronę energetyczną). Teraz wybieram się do Anchorage i tak się zastanawiam, ze będzie ten sam problem z żarciem, wodą i spaniem, no ale i to ogarniemy :).

Pozdro
Smk

szczypiorofix

  • St. chorąży sztab.
  • *
  • Wiadomości: 308
  • To jest kura, panie generale!
Odp: Kolekcja modułów do Fallout 3 PL w dawnym, dobrym duchu (wątek informacyjny)
« Odpowiedź #161 dnia: 02 Kwietnia 2015, 11:03:37 »
Anchorage to bardzo krótki dodatek więc powinno pójść jeszcze łatwiej, nawet bez żarcia, picia i spania.
PS. masz samozaparcie :P
"Spoglądajcie często na swoje liczniki Geigera, dzieciaki. Tik-tik-tik, tak-tak-tak oznacza, że musicie stamtąd jak najszybciej spierdalać, a potem wziąć trochę Antyradu na wszelki wypadek." - Three Dog

smyczy

  • Plutonowy
  • *
  • Wiadomości: 40
Odp: Kolekcja modułów do Fallout 3 PL w dawnym, dobrym duchu (wątek informacyjny)
« Odpowiedź #162 dnia: 02 Kwietnia 2015, 20:14:14 »
No i dupa, Anchorage strasznie crashuje, wywala co chwila + sporo dziur w teksturach jak już się uda załadować save'a :/ trzeba chyba odpuścić.

Aurelinus

  • Moderator
  • *
  • Wiadomości: 625
    • Mój miniblog tematyczny
Odp: Kolekcja modułów do Fallout 3 PL w dawnym, dobrym duchu (wątek informacyjny)
« Odpowiedź #163 dnia: 18 Sierpnia 2015, 03:39:17 »
Moduł do Anchorage jest wadliwy - niestety jeśli dostaliście tam jakieś bugi to nie ma wyjścia - trzeba moduł na czas przejścia odinstalować. Można go potem przywrócić bezkarnie po przejściu (wiem, że na pewno i często zwiesza się finałowy quest) więc przynajmniej zdobyczny bagaż dostosuje się do całego modułu (swoją drogą - jakie znajdźki można wynieść z symulacji...?).

Braki ikonek lub tekstur mogą się zdarzyć, - najczęściej oznacza to, że oryginał jej wcale nie miał, albo konkretny plik uszkodził się przy rozpakowywaniu, niestety, zdarza się.

Problem balansu F3 polega na tym, że ta gra nie ma tak rozbudowanej mechaniki jak FNV, więc z przymusu poziom wyzwania jest korygowany niezbyt eleganckimi zagrywkami, bo tak naprawdę nie ma wyjścia i sam początek najlepiej przechodzić ze snajperka lub sztucerem by mieć szansę szybko pozbyć się niemilców headshotami. Broń gładkolufowa w obu grach jest potraktowana dość żałośnie (w starych falloutach było z tym jeszcze gorzej, konia z rzędem kto chadzał z obrzynem lub strzelbą). Tym nie mniej tutaj od biedy można się nią posiłkować, a w FNV bardzo fajnie postrzelać (w wersji z modułem oczywiście ;))

Fenix

  • St. kapral
  • *
  • Wiadomości: 32
Odp: Kolekcja modułów do Fallout 3 PL w dawnym, dobrym duchu (wątek informacyjny)
« Odpowiedź #164 dnia: 26 Listopada 2015, 20:23:08 »
Mile widziane jakies porady, bo moze robie cos nie tak, bo po ponad 10h gry mam wrazenie, ze ta paczka mocno psuje balans i ekonomie gry. Po tych 10h uzbieralem 270 kapsli. Nie stac mnie nawet na naprawy, nie mowiac juz zeby _cokolwiek_ kupic w sklepie, wyleczyc sie, czy wynajac pokoj. Po tylu godzinach nadal mam 2 poziom. Za bicie ma chyba 10pkt doswiadczenia, zwiedzilem spory obszar mapy i nie daje rady w zadntm aspekcie gry z powodu nie rozwinietych umiejetnosci (retoryka, otwieranie zamnkow, naprawa, wszystko). Pomocy. :)
« Ostatnia zmiana: 28 Listopada 2015, 11:27:08 wysłana przez Fenix »

Fenix

  • St. kapral
  • *
  • Wiadomości: 32
Odp: Kolekcja modułów do Fallout 3 PL w dawnym, dobrym duchu (wątek informacyjny)
« Odpowiedź #165 dnia: 28 Listopada 2015, 11:27:21 »
up.

Sajok

  • Chorąży
  • *
  • Wiadomości: 140
Kolekcja modułów do Fallout 3 PL w dawnym, dobrym duchu (wątek informacyjny)
« Odpowiedź #166 dnia: 28 Listopada 2015, 13:56:10 »
Wszystko robisz pewnie ok. Po prostu Aurelinus wysoko postawił poprzeczkę tym modem ;) Mimo, iż mod daje dużo naprawdę fajnych zmian i nowych możliwości ja go sobie odpuściłem właśnie ze względu na zbyt wolny - żeby nie powiedzieć wręcz frustrujący subiektywnie - rozwój postaci (i do tego jeszcze: bubbleheady dają nie 10 a 5 do umiejętności a przedwojenne książki sprzedajemy za bodajże 25 a nie 100 kapsli). Jeżeli troszkę ogarniasz GECKA zmień sobie bazowy przyrost doświadczenia na nieco mniejszy - szybciej będziesz nabijał levele (wtedy tego jeszcze nie potrafiłem zrobić). Na marginesie przyznaję racę Aurelinusowi, iż w oryginale levele rzeczywiście nieco za szybko przyrastały.

Fenix

  • St. kapral
  • *
  • Wiadomości: 32
Odp: Kolekcja modułów do Fallout 3 PL w dawnym, dobrym duchu (wątek informacyjny)
« Odpowiedź #167 dnia: 28 Listopada 2015, 14:37:42 »
No ta poprzeczka wydaje si ebyc absurdalnie wysoko umieszczona. Po wyjsciu z krypty awansuje sie na 2lvl. Do 3lvl potrzeba 1200pkt doswiadczenia, a obecnie mam chyba ponad 200 zabitych i 690pkt doswiadczenia. Co do ksiazek, to wszystkei maja wartosc ustawiona na zero. Chyba ze masz na mysli te uczace umiejernosci. Tego edytora do Fallouta nie widzialem na oczy,

Sajok

  • Chorąży
  • *
  • Wiadomości: 140
Kolekcja modułów do Fallout 3 PL w dawnym, dobrym duchu (wątek informacyjny)
« Odpowiedź #168 dnia: 28 Listopada 2015, 15:07:52 »
W Bibliotece Arlington skryba bractwa skupuje przedwojenne książki. Chodziło mi o to, że w oryginale płaci bodajże 100 kapsli za sztukę zaś mod obniża tą cenę do 25. Dawno grałem z tym modem i już dokładnie wszystkiego nie pamiętam, ale faktycznie kojarzę że właśnie tak to było z tym doświadczeniem. Ja chyba osiągnąłem w końcu po ciężkich bojach ten 3 level, ale jak krótko po tym znalazłem figurkę i zobaczyłem, że i tu obniżono bonusy to po prostu wymiękłem. Szkoda, że nie znasz edytora, bo wystarczy zmienić jedną bazową wartość (są dwie zmienne) i problem wolnego przyrostu doświadczenia by zniknął. Wydaje mi się, że oryginalnie było 200 (ja mam u siebie chyba 300) a mod ustawia na 500, a wartość ta dodaje się "do siebie" z każdym osiągniętym levelem  :rzwg: Tak to jakoś działa, musiałbym zerknąć go GECKA żeby Ci to dokładnie "rozrysować". 

Fenix

  • St. kapral
  • *
  • Wiadomości: 32
Odp: Kolekcja modułów do Fallout 3 PL w dawnym, dobrym duchu (wątek informacyjny)
« Odpowiedź #169 dnia: 28 Listopada 2015, 15:29:48 »
Poza tym jezeli chodzi o kwestie zdobywania doswiadczenia, to wszystko jest jak w oryginale? Exp za zabicie itp? Moglbys mi zrobic mod z ta modyfikacja? W edytorze do Morrowinda pamietam, ze zapisywalo konkretna zmiane wartosci w edytorze, a edytor w Falloucie dziala chyba tak samo, wiec wystarczy zmienic wartosc tej funcji i zapisac plik do esp.

Te skupowane ksiazki maja swoje tytuly? Czy to te, ktorych zalega wszedzie amsa, a sa opisane jak podnoszczona duza ksiazka itp?

Sajok

  • Chorąży
  • *
  • Wiadomości: 140
Kolekcja modułów do Fallout 3 PL w dawnym, dobrym duchu (wątek informacyjny)
« Odpowiedź #170 dnia: 28 Listopada 2015, 15:46:17 »
Czyli trochę wiesz jak to działa. Jeżeli nie chcesz sam tego zmieniać spróbuj wrzucić tego minimoda na koniec kolejki modów po uprzednim skopiowaniu go do katalogu DATA. Zmienia tę wartość bazową o której Ci pisałem powyżej (na moją czyli 300, oryginał to 200) i daj znać czy pomogło. Powinieneś teraz szybciej levelować. Daj znać czy podziałało, bo z tym nigdy nie wiadomo  ;) Jeżeli zechcesz sam zrobić sobie takiego minimoda to - w skrócie - po odpaleniu gecka znajdziesz ją w gameplay/setting/ixpbase i zapisać jako nowy mod. Jeżeli będziesz chciał wartość oryginalną to też daj znać.

EDIT: Uff, wysłane.... Teraz reszta. Te książki to konkretnie "przedwojenne książki", kilka ich znajdziesz w samej bibliotece, wyglądają inaczej niż reszta, takie mniej zniszczone. A z doświadczeniem za potwory to wydaje mi się, że tu Aurelinus nic nie zmieniał a jest to jedynie zależne od poziomu trudności. W każdym razie to też da się samemu ustawić na tej samej zasadzie jak doświadczenie. Ja tego nie robiłem.
« Ostatnia zmiana: 28 Listopada 2015, 15:52:19 wysłana przez Sajok »

Fenix

  • St. kapral
  • *
  • Wiadomości: 32
Odp: Kolekcja modułów do Fallout 3 PL w dawnym, dobrym duchu (wątek informacyjny)
« Odpowiedź #171 dnia: 28 Listopada 2015, 16:12:24 »
Cytuj
spróbuj wrzucić tego minimoda

Jakiego? Nic nie widze. Wlasnie zainstalowalem GECKa i staram sie go odpalic, ale wywala blad caly czas. Zainstalwoalem go w innym katalogu niz gra i skopiowalem biblioteki, to chyba nie jest wina isnatalcji w odzielnym katalogu?

Sajok

  • Chorąży
  • *
  • Wiadomości: 140
Kolekcja modułów do Fallout 3 PL w dawnym, dobrym duchu (wątek informacyjny)
« Odpowiedź #172 dnia: 28 Listopada 2015, 16:21:40 »
Załącznik z mojego poprzedniego posta - rozpakuj go. Ja mam gecka zainstalowanego w katalogu F3 i działa. Może musiałbyś zmienić gdzieś ścieżkę w ustawieniach samego gecka albo po prostu zainstaluj go do katalogu F3. Jeżeli ten mój modzik zadziała to nie musisz mieć gecka do jego uruchomienia, chyba że chcesz jednak sam coś "majstrować".

Fenix

  • St. kapral
  • *
  • Wiadomości: 32
Odp: Kolekcja modułów do Fallout 3 PL w dawnym, dobrym duchu (wątek informacyjny)
« Odpowiedź #173 dnia: 28 Listopada 2015, 16:37:45 »
Chyba slepy jestem, bo nie widze tego zalacznika. Zainstalowalem GECKa w katalogu gry i dziala. Okazuje sie, ze wartosc ixpbase mam tez na 300. Tak, czy i naczej, dzieki. Chybab mam wyjasnienie wolnego awansowania. Okazalo sie, ze gram od poczatku na easy. :) Zaraz sprawdze jak sie gra po zmianie poziomu trudnosci.

Sajok

  • Chorąży
  • *
  • Wiadomości: 140
Kolekcja modułów do Fallout 3 PL w dawnym, dobrym duchu (wątek informacyjny)
« Odpowiedź #174 dnia: 28 Listopada 2015, 16:52:01 »
Ja go widzę, dziwne :blk Nieważne, teraz sam sobie już zmienisz. Pamiętaj tylko, żeby sprawdzić wartość ixpbase kiedy masz aktywny plugin z modem Aurelinusa w gecku, bo on to modyfikuje (!!!) a nie od razu po uruchomieniu gecka. W każdym razie oryginalne wartości zmiennych odpowiedzialnych za levele to: ixpbase=200 oraz ixpbumpbase=100. Zresztą jak teraz filtrowałem sobie w settings to widzę, że zmienne, o których wspomniałeś, odpowiedzialne za doświadczenie przyznawane za zabicie potworów też zaczynają się od "ixp"



EDIT: Tu masz jeszcze wyjaśnienie jak działają zmienne
iXPBase 200 The base number of XP between levels.
iXPBumpBase 150 The number of XP between levels increases by this amount each level.
« Ostatnia zmiana: 28 Listopada 2015, 17:07:42 wysłana przez Sajok »

Fenix

  • St. kapral
  • *
  • Wiadomości: 32
Odp: Kolekcja modułów do Fallout 3 PL w dawnym, dobrym duchu (wątek informacyjny)
« Odpowiedź #175 dnia: 28 Listopada 2015, 19:02:20 »
Mysle, ze zmiana poziomu trudnosci wystarczy. Troche zle przy tworzeniu postaci umiejetnosci rozdalem i srednio idzie, ale nie spodziewalem sie, ze przez kilakanscie godzin 1 lvl nie nabije. A z cenami to normalne, czy tez zasluga moda, ktory miesza w ekonomii? W sensie, ze ceny z kosmosu w stosunku do ilosci znajdywanych kapsli?

ps: najwiecej doswiadczenia jest za zabijanie, czy za wykonywanie zadan?

Sajok

  • Chorąży
  • *
  • Wiadomości: 140
Kolekcja modułów do Fallout 3 PL w dawnym, dobrym duchu (wątek informacyjny)
« Odpowiedź #176 dnia: 28 Listopada 2015, 21:35:51 »
Dawno grałem z tym modem, więc nie pamiętam dokładnie jak to z cenami, ale może tak być jak podejrzewasz. Na pewno jak podniesiesz handel to się ceny zmniejszą tyle że przy takim tempie zdobywania leveli to szkoda wydawać cenne punkty na handel... Zresztą tak jak było w przypadku tych przedwojennych książek (a to pamiętam dokładnie) przy innych rzeczach też może mod zmniejszać nagrody np. przy pojemnikach z krwią, złomie i bombach cukrowych (ale tego nie jestem pewien). Jeżeli przyda ci się snajperka (choćby na sprzedaż) a mod tego nie zmienił to mały spoiler: z tyłu za Megatoną jest ukryty schowek w jednym z głazów. Więcej doświadczenia dostaje się za zadania, tyle że oponentów jest więcej i często się ich likwiduje.

Fenix

  • St. kapral
  • *
  • Wiadomości: 32
Odp: Kolekcja modułów do Fallout 3 PL w dawnym, dobrym duchu (wątek informacyjny)
« Odpowiedź #177 dnia: 28 Listopada 2015, 21:50:09 »
iXPBumpBase bylo ustawione na 600, a za zabicie Mrowki-wojownika na ktorego idzie z 20 naboi na najwyzszym poziomie trudnosci dostawalem 2 punkty doswiadczenia. Taka wartosc ustawiona na samym poczatku to jes tmasakra.

Sajok

  • Chorąży
  • *
  • Wiadomości: 140
Kolekcja modułów do Fallout 3 PL w dawnym, dobrym duchu (wątek informacyjny)
« Odpowiedź #178 dnia: 28 Listopada 2015, 22:28:54 »
A widzisz, w takim razie mój błąd - to nie ixpbase było zmienione tylko ixpbumpbase, sorki za pomyłkę :rzwg: W oryginale jest tak jak Ci wyżej podałem 100 i 200. Jeżeli za zabicie mrówki jest 2 pkt. doświadczenia to w takim razie na 87,5% też to mod jednak zmienia, bo zdaje mi się, że w normalnej wersji jest więcej. Zresztą jak sobie uruchomisz gecka bez wczytywania modu to wtedy sprawdzisz w settingu jak to jest ustawione oryginalnie. Jak pisałem wyżej mod jest na prawdę fajny tylko za bardzo utrudniono właśnie te elementy o których piszemy - taka jest moje subiektywna oczywiście ocena. Na marginesie chociażby kwestia własnej chaty w Megatonie - normalnie możesz ją zdobyć już przy pierwszej wizycie zaś grając z modem trzeba się nieźle natrudzić zanim rozbroi tą bombę a cały szrot trza taszczyć ze sobą...  ;) No, ale kto co lubi...

Fenix

  • St. kapral
  • *
  • Wiadomości: 32
Odp: Kolekcja modułów do Fallout 3 PL w dawnym, dobrym duchu (wątek informacyjny)
« Odpowiedź #179 dnia: 29 Listopada 2015, 00:26:25 »
Akurat motyw z mieszkaniem w Megatron jest dobry. Ogolnie zalozenia sa sobre jezeli ktos gral wczesniej Fallouta i wie gdzie isc.