Autor Wątek: Zależności fabularne w Falloutach  (Przeczytany 28061 razy)

Sason

  • Sierżant
  • *
  • Wiadomości: 69
Zależności fabularne w Falloutach
« dnia: 29 Marca 2011, 16:34:47 »
Witam, mam pytanie... Jak wyglądają zależności fabularne w falloutach?? Tzn. czy one się łączą? A jeśli tak to jak? Wszystkie, 1 i2 oraz 3 i nv 1,2,3 a nv to osobna historia?? Chodzi mi głównie o to, że fallouty 1 i 2 nie są do końca w moim stylu technicznie, a co gorsza nie za dobrze działają :/ tną się często trzeba "kolorować" cały ekran... Ponadto chciałbym zapytać jaką broń preferujecie (np. walka wręcz, broń biała, palna, energetyczna, ciężka) i jakie są wasze ulubione frakcje ;)

kryspin013

  • St. chorąży sztab.
  • *
  • Wiadomości: 412
Odp: Zależności fabularne w Falloutach
« Odpowiedź #1 dnia: 29 Marca 2011, 16:49:21 »
Z broni to tylko broń energetyczna i może być walka wręcz. Ogólnie lubię bractwo stali i uczniów apokalipsy (NV i FO1).  Nowe Vegas i 3 podobają mi się ale nie tak bardzo jak FO2. Według mnie F:NV i 3 to zło :D bo nie odzwierciedlają w pełni uniwersum klasycznych Falloutów  :'(

Edit:
F:NV zawiera mnóstwo nawiązań do FO2 i FO1 dlatego poleciłbym ci zagrać chociaż w FO2. Będziesz miał coś takiego: "Hej, gdzieś już o tym słyszałem/gdzieś to widziałem" :)
« Ostatnia zmiana: 29 Marca 2011, 17:08:52 wysłana przez kryspin013 »

Sason

  • Sierżant
  • *
  • Wiadomości: 69
Odp: Zależności fabularne w Falloutach
« Odpowiedź #2 dnia: 29 Marca 2011, 16:53:15 »
Czyli jak?? Warto grać 2 3 i nv bez innych?? Czy w takim razie nie ma co zaczynać NV bez 2?? I jak się do tego ma 3??

kryspin013

  • St. chorąży sztab.
  • *
  • Wiadomości: 412
Odp: Zależności fabularne w Falloutach
« Odpowiedź #3 dnia: 29 Marca 2011, 17:07:18 »
Po prostu zagraj w 2 i 3. Jak chcesz to możesz zagrać w 1. Jest chyba trudniejsza od 2 bo ma więcej błędów ;) i limit czasowy ale wynagradza to najlepsze zakończenie jakie widziałem ;]
A Fallout Tactics, jak nie przypadły ci do gustu pierwsze części to nie graj. Ogólnie zawiera kilka elementów, które nie pasują do świata Fallouta.

Ale to moje zdanie ;] lepiej poczekaj na odpowiedź ludzi, którzy już dosyć długo w tym siedzą.

Sason

  • Sierżant
  • *
  • Wiadomości: 69
Odp: Zależności fabularne w Falloutach
« Odpowiedź #4 dnia: 29 Marca 2011, 17:11:03 »
Ok, poczekam na opinie... Ale mówisz że 1 jest warta uwagi?? Bo cienko u mnie działa, najgorsze jest to, że właściwie co chwile musze myszką cały ekran przejeżdżać, bo sie czarny robi i trzeba go odsłonić, i czasem się tnie...

A tak przy okazji... Dużo czasu zajmuje przejście 1??
« Ostatnia zmiana: 29 Marca 2011, 17:12:50 wysłana przez Sason »

kryspin013

  • St. chorąży sztab.
  • *
  • Wiadomości: 412
Odp: Zależności fabularne w Falloutach
« Odpowiedź #5 dnia: 29 Marca 2011, 17:19:48 »
To jest RPG... Ktoś na YT robił speedrun i przeszedł w 7 minut :D
Jak dla mnie gra jest warta uwagi. I nie powiem ci w ile przeszedłem bo nie pamiętam  :/
Ja w ogóle jakiś dziwny błąd miałem i po wypełnieniu jakiegoś zadania i przejściu na inną mapę niektórzy NPC ginęli i gratis powstawał jeszcze jakiś glitch graficzny  :D

A tak ogólnie to jak szybko przejdziesz grę zależy od postaci i od tego czy będziesz zajmował się głównym wątkiem czy też zadaniami pobocznymi.

Ogólnie jaki masz system bo nie spotkałem się jeszcze z takim błędem w Falloucie? I używasz jakiś patchy/modów?
« Ostatnia zmiana: 29 Marca 2011, 17:24:21 wysłana przez kryspin013 »

Holden

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1572
Odp: Zależności fabularne w Falloutach
« Odpowiedź #6 dnia: 29 Marca 2011, 17:37:52 »
Cytuj
Z broni to tylko broń energetyczna i może być walka wręcz.

potraktuje to jako dowcip xD

Generalnie to z każdym rodzajem broni można bezstresowo przejść gre - palną, ciężką czy energetyczną. Na walce wręcz czy broni białej się nie znam, więc nie będę się wypowiadał :P

Cytuj
Witam, mam pytanie... Jak wyglądają zależności fabularne w falloutach?? Tzn. czy one się łączą? A jeśli tak to jak? Wszystkie, 1 i2 oraz 3 i nv 1,2,3 a nv to osobna historia?? Chodzi mi głównie o to, że fallouty 1 i 2 nie są do końca w moim stylu technicznie, a co gorsza nie za dobrze działają Roll Eyes tną się często trzeba "kolorować" cały ekran... Ponadto chciałbym zapytać jaką broń preferujecie (np. walka wręcz, broń biała, palna, energetyczna, ciężka) i jakie są wasze ulubione frakcje Wink

Jedynka i dwójka są ze sobą połączone w dosyć luźny sposób. Trójka jest wyrwana z kontekstu i w zasadzie nie ma nic wspólnego z poprzednimi częściami. New Vegas natomiast zawiera sporo odniesień do dwójki, jednak można w nią spokojnie grać bez przechodzenia żadnej z poprzednich części.

kryspin013

  • St. chorąży sztab.
  • *
  • Wiadomości: 412
Odp: Zależności fabularne w Falloutach
« Odpowiedź #7 dnia: 29 Marca 2011, 18:10:20 »
Cytuj
Z broni to tylko broń energetyczna i może być walka wręcz.

potraktuje to jako dowcip xD

Wiesz nie zauważyłem tego :D
« Ostatnia zmiana: 29 Marca 2011, 18:13:14 wysłana przez kryspin013 »

Sason

  • Sierżant
  • *
  • Wiadomości: 69
Odp: Zależności fabularne w Falloutach
« Odpowiedź #8 dnia: 29 Marca 2011, 18:43:03 »
System to windows 7 64 bitowy, a modów nie używam... Dzięki wszystkim za pomoc! Chyba się zdecyduję i spróbuję przejść każdego, z tym że w 1 z powodu błędów raczej oprę się głównie na głównym wątku ;) A w następnych zobaczy się ;)
A w NV orientuje się ktoś jakie znaczenie ma ostateczny wybór "sprzymierzeńca"?? Bo raz doszedłem do tego wyboru, ale wnerwiała mnie niewiedza o klimacie :/ Chodzi mi o RNK, Legion, Housa czy Pana TAK... Nie wiem bowiem kogo wybrać xD, ale zaczne od nowa, bo postać spaliłem troszke zresztą jakiś błąd mi sie zobił...
« Ostatnia zmiana: 29 Marca 2011, 18:45:18 wysłana przez Sason »

kryspin013

  • St. chorąży sztab.
  • *
  • Wiadomości: 412
Odp: Zależności fabularne w Falloutach
« Odpowiedź #9 dnia: 29 Marca 2011, 18:53:31 »
Ja też miałem z tym problem i przez pomagałem na końcu wszystkim oprócz legionu...

Fallout 1 ma dużo błędów ale ja grałem prawdopodobnie na nie spatchowanej wersji. Zwykle błędy ograniczają się do tego, że musisz z kimś pogadać a nie masz odpowiedniej opcji dialogowej. To występuje także w F:NV. Ogólnie przeszedłem kilka razy FO1 i błędy raz występowały a raz nie :/

kryspin013

  • St. chorąży sztab.
  • *
  • Wiadomości: 412
Odp: Zależności fabularne w Falloutach
« Odpowiedź #10 dnia: 29 Marca 2011, 19:22:29 »
Trochę o Falloutach: http://trzynasty-schron.net/forum/index.php?topic=4383.0

Edit:

Dobra przesłuchałem podcastu i muszę powiedzieć, że jest świetny. Świetnie odpisali to o czym gra opowiada. Fakt autorzy wypominają błędy w grze ale przyznają się do tego że gra "(...)była po prostu zaje..." :)
« Ostatnia zmiana: 29 Marca 2011, 20:27:51 wysłana przez kryspin013 »

Rezro

  • St. chorąży sztab.
  • *
  • Wiadomości: 4080
  • Why you people care so much where your souls are?
Odp: Zależności fabularne w Falloutach
« Odpowiedź #11 dnia: 29 Marca 2011, 20:01:32 »
Witam, mam pytanie... Jak wyglądają zależności fabularne w falloutach?? Tzn. czy one się łączą? A jeśli tak to jak? Wszystkie, 1 i2 oraz 3 i nv 1,2,3 a nv to osobna historia??

- Fo2 to kontynuacja Fo1 i razem tworzą tzw. kanon (niektórym Fo2 się nie podoba, ale to inna historia).
- Fo:NV to spin off serii który w jakimś stopniu nawiązującym do kanonu i do jako takiego nic do niego nie mam, bo mimo wszystko to przyzwoita gra. Pojawia się w nim mnóstwo aluzji do poprzednika i niewiele nawiązań do... tego czegoś :fj choć oczywiście nie należy uważać że wiernie przedstawia ona to uniwersum (mimo wszystko polecam).
- Poza NV mamy jeszcze dwa stare spin off'y: FT i Fo:BoS, ale to tylko taka ciekawostka która nie musisz sobie zawracać głowy bo z kanonem to wiele wspólnego one nie mają (chyba że lubisz gry taktyczne wtedy możesz zerknąć na FT).
- Fo3 to nie jest żadna kontynuacja tylko kupa g... pograć można, ale fabularnie to z kanonem ma tyle wspólnego co PiP-Boy z Vault Boy'em.

Ponadto chciałbym zapytać jaką broń preferujecie (np. walka wręcz, broń biała, palna, energetyczna, ciężka) i jakie są wasze ulubione frakcje ;)

Snajperka i cięty język :hyh... opcjonalnie (w Fo2) walka wręcz jako wsparcie. W Fo1 lubię jeszcze latać z "Turbo Plasma Rifle" (dobra broń z genialnym efektem śmierci) ale w Fo2 już to się nie sprawdza.

Według mnie F:NV i 3 to zło :D bo nie odzwierciedlają w pełni uniwersum klasycznych Falloutów  :'(

Święte słowa... choć Fo:NV przynajmniej "kontynuacji" nie udaje, więc nie nazwał bym go złem.

Czyli jak?? Warto grać 2 3 i nv bez innych?? Czy w takim razie nie ma co zaczynać NV bez 2?? I jak się do tego ma 3??

Jak najbardziej można grać w NV bez znajomości Fo1/Fo2... choć jak się zna poprzedniczki jest po prostu fajniej (wszystkie trzy polecam). Za to Fo3 nie tykał bym nawet kijem... no chyba że chodzi ci tylko o strzelanie do mutków.

Po prostu zagraj w 2 i 3. Jak chcesz to możesz zagrać w 1. Jest chyba trudniejsza od 2 bo ma więcej błędów ;) i limit czasowy ale wynagradza to najlepsze zakończenie jakie widziałem ;]

Ja tam polecał bym bardziej zaczęcie od Fo1 (czy ja wiem czy trudniejsze? ...na pewno ma lepszy klimat) i dopiero później uzupełnić o Fo2... a jak nie przypadnie do gustu to Fo:NV jest w sam raz...

A Fallout Tactics, jak nie przypadły ci do gustu pierwsze części to nie graj. Ogólnie zawiera kilka elementów, które nie pasują do świata Fallouta.

Tylko kilka :blk To dobra gra taktyczna, ale z uniwersum Fallout'a to ma ona tyle wspólnego co Fo3.

Ok, poczekam na opinie... Ale mówisz że 1 jest warta uwagi??

Zdecydowanie!

A tak przy okazji... Dużo czasu zajmuje przejście 1??

Fo1 jest zdecydowanie krótsza od Fo2... choć wiele zależy od tego jak grasz... mi przejście jej w "100%" zajęło jeden dzień.

Generalnie to z każdym rodzajem broni można bezstresowo przejść gre - palną, ciężką czy energetyczną. Na walce wręcz czy broni białej się nie znam, więc nie będę się wypowiadał :P

To jest piękno tej gry... walką wręcz i białą też, ale wymaga to odpowiedniej taktyki (dotyczy to każdej rodziny broni).

A w NV orientuje się ktoś jakie znaczenie ma ostateczny wybór "sprzymierzeńca"?? Bo raz doszedłem do tego wyboru, ale wnerwiała mnie niewiedza o klimacie :/ Chodzi mi o RNK, Legion, Housa czy Pana TAK... Nie wiem bowiem kogo wybrać xD, ale zaczne od nowa, bo postać spaliłem troszke zresztą jakiś błąd mi sie zobił...

Dla Nowego Vegas duże... dla świata? Niekoniecznie. Zasadniczo to wybór między: rządami twardej ręki, oświecona monarchią, lokalną niepodległością, a skorumpowaną demokracją (zmieniłem kolejność by nie sugerować)... żaden z tych wyborów nie jest do końca dobry, ani do końca zły (musisz pomyśleć co wybrać sam). Zasadniczo z całego kwartetu jedynie NCR (NRK) pochodzi z poprzednich gier... ale nie jest to już te same NCR co wcześniej (czas robi swoje)... poza tym mamy jeszcze starych znajomych z BoS i ocalonych z Enklawy jako nie związany z głównym wątkiem dodatek.

PS: Na błędy na nowszym sprzęcie z tego co wiem są specjalne patche... ale je ich nie miałem więc nie mogę ci pomóc.
« Ostatnia zmiana: 29 Marca 2011, 20:11:53 wysłana przez Rezro »

Sason

  • Sierżant
  • *
  • Wiadomości: 69
Odp: Zależności fabularne w Falloutach
« Odpowiedź #12 dnia: 29 Marca 2011, 20:22:45 »
Dzięki wielkie... Z tą kolejnością chyba się domyślam, ale chyba spróbuje zacząć od fo1... A co do broni to sie zobaczy ;)

kryspin013

  • St. chorąży sztab.
  • *
  • Wiadomości: 412
Odp: Zależności fabularne w Falloutach
« Odpowiedź #13 dnia: 29 Marca 2011, 20:29:57 »
Ja uwielbiam bronie energetyczne (jak już pisałem) chociaż we wszystkich falloutach zawsze mam niesamowity problem z ich znalezieniem. Tylko w New Vegas znalazłem Pistolet Laserowy i Karabin Samoładujący na początku ale dopiero jak zagrałem drugi raz wybierając broń palną :/

Rezro

  • St. chorąży sztab.
  • *
  • Wiadomości: 4080
  • Why you people care so much where your souls are?
Odp: Zależności fabularne w Falloutach
« Odpowiedź #14 dnia: 29 Marca 2011, 20:51:16 »
A co do broni to sie zobaczy ;)

Zasadniczo broń dobiera się sama zależnie od taktyki... palną polecam początkującym (dostępna od początku), a także ekspertom umiejącym wykorzystać jej potencjał do końca gry. Później przerzucamy się na Energetyczną (Mocna i dość precyzyjna), lub na Ciężką (obrażenia obszarowe... nie polecam w Fo1). Walkę wręcz lub bronią białą polecam nieco bardziej doświadczonym graczom.

Ja uwielbiam bronie energetyczne (jak już pisałem) chociaż we wszystkich falloutach zawsze mam niesamowity problem z ich znalezieniem. Tylko w New Vegas znalazłem Pistolet Laserowy i Karabin Samoładujący na początku ale dopiero jak zagrałem drugi raz wybierając broń palną :/

W Fo1/2 broń energetyczna jest słabo pod tym względem wyważona... choć ma słabe modele, to są one dostępne dopiero od połowy gry gdy już są nieprzydatne (w gruncie rzeczy jest to logiczne). W NV skuteczność broni energetycznej została powiązana z Science Boy'em (gdy palna jest powiązana ze Zręcznością) i stanowi jego uzupełnienie (co niweluje negatywne odczucia związane ze zbyt wczesną jej obecnością, a nawet uzasadnia egzystencje jej słabszych modeli).

Grosswick

  • St. chorąży sztab.
  • *
  • Wiadomości: 432
  • Jestem betonem i jestem z tego dumny!
Odp: Zależności fabularne w Falloutach
« Odpowiedź #15 dnia: 29 Marca 2011, 21:52:25 »
Na 'czarniejący ekran' miałem taki trik, że wystarczy otworzyć okno postaci, i po problemie. No.. tyle że trzeba za każdym razem powtarzać, ale to lepsze niż 'pędzlowanie' kursorem po ekranie, c'nie?  :zwr
gadulec: 5765578
"Człowiek człowiekowi wilkiem, a Zombie Zombie Zombie"

kryspin013

  • St. chorąży sztab.
  • *
  • Wiadomości: 412
Odp: Zależności fabularne w Falloutach
« Odpowiedź #16 dnia: 29 Marca 2011, 22:04:10 »
I tak lepszy czarny ekran niż "tęczowe kwiatki" czy jak to ktoś nazwał...

Sason

  • Sierżant
  • *
  • Wiadomości: 69
Odp: Zależności fabularne w Falloutach
« Odpowiedź #17 dnia: 29 Marca 2011, 22:47:19 »
xD dzięki za pomoc z tym ekwipunkiem sprawdze hehe... A broń wiem, że każda jest dobra... Właściwie używam najlepszej jaką znajdę niezależnie od jej typu xD (chodzi mi głównie o obrażenia, szybkość celność itp.), ale raczej wole energetyczną xD Ma fajne efekty i jest "inna"...

Szakal119

  • St. chorąży sztab.
  • *
  • Wiadomości: 392
Odp: Zależności fabularne w Falloutach
« Odpowiedź #18 dnia: 30 Marca 2011, 13:42:35 »
W NV skuteczność broni energetycznej została powiązana z Science Boy'em i stanowi jego uzupełnienie (co niweluje negatywne odczucia związane ze zbyt wczesną jej obecnością, a nawet uzasadnia egzystencje jej słabszych modeli).

Nie rozumiem. Niby jaki wpływ mają nauki ścisłe (bo chyba o to Ci chodzi?) na broń energetyczną ??? ?

Rezro

  • St. chorąży sztab.
  • *
  • Wiadomości: 4080
  • Why you people care so much where your souls are?
Odp: Zależności fabularne w Falloutach
« Odpowiedź #19 dnia: 30 Marca 2011, 15:04:36 »
Nie rozumiem. Niby jaki wpływ mają nauki ścisłe (bo chyba o to Ci chodzi?) na broń energetyczną ??? ?

Science Boy to nie tylko "nauki ścisłe"... a z tego co pamiętam to w NV inteligencja wpływa w jakiś sposób na "broń energetyczną"...