Autor Wątek: Tydzień z Falloutem 3 – cz. 2  (Przeczytany 4666 razy)

Ulyssaeir

  • Kapitan - Redaktor
  • *
  • Wiadomości: 729
  • The Catalyst
Tydzień z Falloutem 3 – cz. 2
« dnia: 27 Września 2008, 20:13:26 »
Link do newsa!

-=-=-=-=-

Drugi dzień cyklu przygotowanego przez IGN przyniósł trochę nowych informacji dotyczących umiejętności naszej postaci oraz profitów w trzeciej odsłonie Fallouta. Szeroki wachlarz umiejętności, jaki oferowały dwie poprzednie części daje bardzo duże możliwości specjalizacji naszej postaci w różnych kierunkach. Ale nawet mimo sporej swobody w kreacji naszego bohatera nie każda umiejętność była tak przydatna jak inne - retoryka czy chociażby sztuka przetrwania. Jeśli w jakichś aspektach Fallout 3 może pobić sukces swoich poprzedników, to powinien zacząć właśnie od tego elementu. Zapraszam więc do zapoznania się z kilkoma przetłumaczonymi wycinkami artykułu i naturalnie – obejrzenia krótkiego filmu.

Cytuj
„Ale w sercu każdego dobrego RPGa leżą mechanizmy tworzenia potężnej, niepowtarzalnej postaci i w tym miejscu Fallout jest przykładem jasnym niczym blask wybuchu nuklearnego"

„Zaraz po opuszczeniu Krypty awansowałem na wyższy poziom doświadczenia, który to awans pozwolił mi na zainwestowanie otrzymanych punktów umiejętności w rozwój obsługi ręcznej broni palnej, walki wręcz oraz leczenia. Tak jak w większości głębokich przygód istnieje kilka kluczowych umiejętności, które czynią życie łatwiejszym, zwłaszcza w początkowej fazie rozgrywki. Dopiero kilka poziomów później w pełni doceniłem zalety rozwijania nauk ścisłych, skradania i obchodzenia się z materiałami wybuchowymi. Poziom złożoności i szczegółowości pustkowia Bethesdy daje gwarancje, że każda umiejętność okaże się pomocna w przynajmniej kilku różnych sytuacjach, bardzo zauważalnie wpływając na sposób prowadzenia rozgrywki."

„Mówiąc krótko, im bardziej rozwinąłem umiejętność obchodzenia się z materiałami wybuchowymi, tym więcej ich używałem i to na różne kilka sposoby. Właśnie to tanowi o silę gier RPG.”

„Weźmy na przykład profit „Child at Hart” który (…) udostępnia unikalne opcje dialogowe gdy rozmawiamy z dziećmi.”

„Do kolejnych profitów dostęp otrzymujemy nie tylko poprzez rozwijanie naszych umiejętności, otrzymujemy je również w postaci nagród za niektóre dobre lub złe uczynki, oraz za ukończenie wybranych, zwykle dłuższych zadań."

„W grze znajduje się dużo więcej profitów niż te, o których wspomnieliśmy w tym artykule – włącznie z paroma zabójczymi profitami o których wiemy, ale zwyczajnie nie możemy o nich wspomnieć. „

Link do filmiku

Profity ukazane w artykule:

Solar Powered – w promieniach słońca nasza postać otrzymuje 2 punkty siły i powoli regeneruje utracone HP.

Lawbringer – Z każdego złoczyńcy pokonanego w walce możemy zabrać kciuk, który możemy sprzedać za trochę kapsli oraz punkty karmy osobie, której tożsamość jest ujawniona w chwili gdy wybieramy ten profit.

Concentrated Fire – z tym profitem twoje szanse na trafienie przeciwnika w systemie VATS zwiększają się stopniowo z każdym kolejnym strzałem w tą część ciał przeciwnika.

Mysterious Stranger – zyskałeś osobistego anioła stróża… uzbrojonego w .44 Magnum. Z tym profitem Tajemniczy Wędrowiec pokaże się od czasu do czasu w trybie VATS by podać pomocną dłoń, ze śmiertelną skutecznością

Animal Friend – pierwszy poziom tego profitu sprawia, że dzikie zwierzęta nie zaatakują cie. Drugi poziom sprawi, że wręcz przyjdą ci z pomocą w walce, choć nigdy przeciwko innemu zwierzęciu. Ten profit oddziałuje na psy, niedźwiedzie, kretoszczury i brahminy..

Gunslinger – korzystając z pistoletu (albo podobnej broni jednoręcznej) twoja celność w trybie VATS jest znacząco zwiększona.

Comprehension – z tym profitem uzyskujesz jeden dodatkowy punkt umiejętności za każdym razem, gdy czytasz książkę podnoszącą poziom twoich umiejętności.

Uwaga! - nazwy profitów nie zostały przetłumaczone by unikać ewentualnych nieścisłości względem polskojęzycznej wersji gry.

dziadek

  • St. kapral
  • *
  • Wiadomości: 32
Odp: Tydzień z Falloutem 3 – cz. 2
« Odpowiedź #1 dnia: 27 Września 2008, 22:45:51 »
Cytuj
„Właśnie to stanowi o silę gier RPG.”

Siłę gier RPG stanowi fabuła, a nie rozwój postaci.

nie wiem

  • Leseferyzm schronowy!
  • Gen. brygady - Redaktor
  • *
  • Wiadomości: 4777
  • Sejmik szlachecki musi być, a nie porządek!
    • Trzynasty Schron
Odp: Tydzień z Falloutem 3 – cz. 2
« Odpowiedź #2 dnia: 27 Września 2008, 23:06:27 »
A na pewno nie to w jaki sposób ta postać potrafi się obchodzić z materiałami wybuchowymi xD
Oto człowiek stał się taki jak My (...)

***

Leseferyzm i konsultacja podstawą działania zdrowego systemu schronowego!

Ulyssaeir

  • Kapitan - Redaktor
  • *
  • Wiadomości: 729
  • The Catalyst
Odp: Tydzień z Falloutem 3 – cz. 2
« Odpowiedź #3 dnia: 28 Września 2008, 08:27:35 »
Właściwie fabuła powinna stanowić siłę każdej gry, ale inne gatunki mająswoje inne "silne punkty". W RPGach siłą są możliwości, pewnie to chciał powiedzieć redaktór z IGN, a może to powiedział, ale wyciągnięcie zdania z kontekstu zmieniło trochę jego sens...

nie wiem

  • Leseferyzm schronowy!
  • Gen. brygady - Redaktor
  • *
  • Wiadomości: 4777
  • Sejmik szlachecki musi być, a nie porządek!
    • Trzynasty Schron
Odp: Tydzień z Falloutem 3 – cz. 2
« Odpowiedź #4 dnia: 28 Września 2008, 12:14:45 »
Znaczy domyśliłem się, że nie o to mu chodziło :P A rozwój umiejętności z drugiej strony to nieodłączna część gier RPG, w których odgrywamy rolę. No chyba, że nie chcemy, albo nie mamy możliwości się rozwijać, ale to byłoby trochę bez sensu. Fabuła się liczy, tylko że zbyt skomplikowana odpycha graczy nastawionych na łatwą i przyjemną rozrywkę, więc podczas jej tworzenia trzeba zawsze wybrać jakiś złoty środek.
Oto człowiek stał się taki jak My (...)

***

Leseferyzm i konsultacja podstawą działania zdrowego systemu schronowego!

Deckard

  • St. kapral
  • *
  • Wiadomości: 30
Odp: Tydzień z Falloutem 3 – cz. 2
« Odpowiedź #5 dnia: 28 Września 2008, 14:25:03 »
Cytuj
zbyt skomplikowana odpycha graczy nastawionych na łatwą i przyjemną rozrywkę, więc podczas jej tworzenia trzeba zawsze wybrać jakiś złoty środek.

Nie w przypadku gier rpg, których fabuła jest podstawą. Lekka i na jeden wieczór to możne  być nawalanko strzelanka a nie rpg, a tym bardziej z rodziny fallouta... Jak mówią: Jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego, i w ten sposób konsolowcy będą mieli zbyt skomplikowaną, jak na ich gusta - grę akcji, a pecetowi maniacy rpg dostaną przeciętnego rpga bez polotu i fabularnej głębi.


nie wiem

  • Leseferyzm schronowy!
  • Gen. brygady - Redaktor
  • *
  • Wiadomości: 4777
  • Sejmik szlachecki musi być, a nie porządek!
    • Trzynasty Schron
Odp: Tydzień z Falloutem 3 – cz. 2
« Odpowiedź #6 dnia: 28 Września 2008, 20:38:47 »
Cytuj
a pecetowi maniacy rpg dostaną przeciętnego rpga bez polotu i fabularnej głębi.

Czyli takiego, jakiego pewnie większość lubi.
Oto człowiek stał się taki jak My (...)

***

Leseferyzm i konsultacja podstawą działania zdrowego systemu schronowego!