Link do newsa!-=-=-=-=-
Drugi dzień cyklu przygotowanego przez IGN przyniósł trochę nowych informacji dotyczących umiejętności naszej postaci oraz profitów w trzeciej odsłonie Fallouta. Szeroki wachlarz umiejętności, jaki oferowały dwie poprzednie części daje bardzo duże możliwości specjalizacji naszej postaci w różnych kierunkach. Ale nawet mimo sporej swobody w kreacji naszego bohatera nie każda umiejętność była tak przydatna jak inne - retoryka czy chociażby sztuka przetrwania. Jeśli w jakichś aspektach Fallout 3 może pobić sukces swoich poprzedników, to powinien zacząć właśnie od tego elementu. Zapraszam więc do zapoznania się z kilkoma przetłumaczonymi wycinkami artykułu i naturalnie – obejrzenia krótkiego filmu.
„Ale w sercu każdego dobrego RPGa leżą mechanizmy tworzenia potężnej, niepowtarzalnej postaci i w tym miejscu Fallout jest przykładem jasnym niczym blask wybuchu nuklearnego"
„Zaraz po opuszczeniu Krypty awansowałem na wyższy poziom doświadczenia, który to awans pozwolił mi na zainwestowanie otrzymanych punktów umiejętności w rozwój obsługi ręcznej broni palnej, walki wręcz oraz leczenia. Tak jak w większości głębokich przygód istnieje kilka kluczowych umiejętności, które czynią życie łatwiejszym, zwłaszcza w początkowej fazie rozgrywki. Dopiero kilka poziomów później w pełni doceniłem zalety rozwijania nauk ścisłych, skradania i obchodzenia się z materiałami wybuchowymi. Poziom złożoności i szczegółowości pustkowia Bethesdy daje gwarancje, że każda umiejętność okaże się pomocna w przynajmniej kilku różnych sytuacjach, bardzo zauważalnie wpływając na sposób prowadzenia rozgrywki."
„Mówiąc krótko, im bardziej rozwinąłem umiejętność obchodzenia się z materiałami wybuchowymi, tym więcej ich używałem i to na różne kilka sposoby. Właśnie to tanowi o silę gier RPG.”
„Weźmy na przykład profit „Child at Hart” który (…) udostępnia unikalne opcje dialogowe gdy rozmawiamy z dziećmi.”
„Do kolejnych profitów dostęp otrzymujemy nie tylko poprzez rozwijanie naszych umiejętności, otrzymujemy je również w postaci nagród za niektóre dobre lub złe uczynki, oraz za ukończenie wybranych, zwykle dłuższych zadań."
„W grze znajduje się dużo więcej profitów niż te, o których wspomnieliśmy w tym artykule – włącznie z paroma zabójczymi profitami o których wiemy, ale zwyczajnie nie możemy o nich wspomnieć. „
Link do filmikuProfity ukazane w artykule:
Solar Powered – w promieniach słońca nasza postać otrzymuje 2 punkty siły i powoli regeneruje utracone HP.
Lawbringer – Z każdego złoczyńcy pokonanego w walce możemy zabrać kciuk, który możemy sprzedać za trochę kapsli oraz punkty karmy osobie, której tożsamość jest ujawniona w chwili gdy wybieramy ten profit.
Concentrated Fire – z tym profitem twoje szanse na trafienie przeciwnika w systemie VATS zwiększają się stopniowo z każdym kolejnym strzałem w tą część ciał przeciwnika.
Mysterious Stranger – zyskałeś osobistego anioła stróża… uzbrojonego w .44 Magnum. Z tym profitem Tajemniczy Wędrowiec pokaże się od czasu do czasu w trybie VATS by podać pomocną dłoń, ze śmiertelną skutecznością
Animal Friend – pierwszy poziom tego profitu sprawia, że dzikie zwierzęta nie zaatakują cie. Drugi poziom sprawi, że wręcz przyjdą ci z pomocą w walce, choć nigdy przeciwko innemu zwierzęciu. Ten profit oddziałuje na psy, niedźwiedzie, kretoszczury i brahminy..
Gunslinger – korzystając z pistoletu (albo podobnej broni jednoręcznej) twoja celność w trybie VATS jest znacząco zwiększona.
Comprehension – z tym profitem uzyskujesz jeden dodatkowy punkt umiejętności za każdym razem, gdy czytasz książkę podnoszącą poziom twoich umiejętności.
Uwaga! - nazwy profitów nie zostały przetłumaczone by unikać ewentualnych nieścisłości względem polskojęzycznej wersji gry.