Moim zdaniem najważniejsza sjest sztuka wyboru. Na przykład jeśli stworzymy sojusz Królów z RNK to Pan House rozwala ich w zakończeniu. Jeśli wybieramy Pana Tak lub RNK Freeside stanie się przystankiem dla obywateli RNK, ale do rzeczy...
Ja wybrałem, Pana Tak, ale żeby nie było, lubię RNK gdyż widzę w nich swoistą odbudowę powojennego świata. Jednak jak wszyscy wiemy ten świat nie był doskonały podobnie jak sama Republika.
Rządy oligarchów. Kilkunastoletnie kadencje prezydentów. Korupcja.
Dlatego wolałem sobie podarować zakończenie RNK
Legion... no co tu mówić? Jest zły
A po śmierci Cezara może się stać jeszcze bardziej brutalny i prymitywny.
Pan House? Spoko, armia sekuritronów. 200 lat na karku, ogromna wiedza mogąca odbudować NV, ale za razem tyran i despota, chodź uważa RNK za klientów to i tak stara się aby powinęła im się noga
Dlatego obrałem drogę Pana Tak, kurier jako swoisty szeryf da radę
A resztę gry obrałem tak:
- Modernizujemy sekuritrony (Przecież, nie chcemy aby na ulicach zapanowały burdy)
- Niszczymy Bractwo Stali (Smutnie, ale konieczne, nawet jeśli stworzymy sojusz ich z RNK to i tak Bractwo stanie się plagą pustyni Mojave, dlatego aby nie utrudniać komunikacji po terenach NV, sprzątnąłem ich)
- Dałem ED-E Ucznią Apokalipsy (Na pewno z informacji w nim zawartych zrobią lepszy użytek od bractwa i tego co po nim zostało
)
- Wykonałem GI Blues (Dzięki temu ulice Freeside będą bezpieczniejsze dla klientów z RNK)
- Każe Veronice iść do Uczniów Apokalipsy (Kit z tym, że zostaną wybici, dziewczyna jest mądra zrobi użytek z niej)
- Arcade, wraca na Freeside (Dzięki temu powstrzymamy szerzenie się anarchii)
A teraz te pomniejsze:
1. Naprawa robota Tabithy, Rhonda. - Ot pomocni jesteśmy
2. Przekonać Raula do zostania inżynierem - Zrobi z wiedzy coś dobrego
3. Zakończyć Volare - Lubię Boomersów
4. Zabijamy Przywódców Bestii - BARDZO WAŻNE! Dzięki temu Pustynia Mojave nie będzie narażona na ataki z ich strony
5. Donieść na Graffów i Karmazynową Karawanie do RNK w zadaniu Liczbowe Niepokoje - Republika wprowadzaa regulacje handlowe, przydatne!
6. Wykonać O mój Papo - kazać im opuścić Red Rock, później połączą się z Uczniami i założą własną potęgę
7. Pomóc Supermutantom w Jackobtown - Dla Markusa wszystko
8. Zachęcać Lilly do brania połowy leku
9. Dać Rexowi mózg Gibson
10. Pomóc wyrzutkom. - Ot kilku dobrych żołnierzy
11. Eddie umiera - - BARDZO WAŻNE! Dzięki temu Pustynia Mojave nie będzie narażona na ataki z ich strony
12. Kajdaniarze z Krypty 19 dołączają do Wielkich Chanów - - BARDZO WAŻNE! Dzięki temu Pustynia Mojave nie będzie narażona na ataki z ich strony
13. Meyers zostaje szeryfem Primm - Zapanuje twardy porządek
14. Nie wydajemy Hanlona - Niech jedzie do Redding zostać senatorem pomoże Republice
15. Skończyć For, Auld Lang Syne
16. Przekonać Borne do zadość uczynienia po,,Zapominam zapomnieć o Zapominaniu”
A także kilka pomniejszych:
1. Energia z Helios Jeden rozłożona równomiernie - Gdyby Zapora przestała dawać energię mamy zabezpieczenie
2. Zabijamy Legata - Osłabi to Legion
3. Darujemy życie Generałowi - Ocieplimy stosunki z RNK
4. RNK otrzyma informacje z Krypty 22 - Aby nie zapanował głód
Tak więc wszystkie moje decyzje kierowałem ku dobru ludzi, starałem się aby w Mojave nie wybuchła anarchia i żeby ludzie mieli poczucie bezpieczeństwa. Dlatego pomagałem Ucznią Apokalipsy.