Trzynasty Schron - Postapokalipsa i Fallout
Sierpień 19, 2019, 17:11:11 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: Czy wiesz że... na Trzynastym Schronie wciąż działa system ankiet. Oddaj głos w aktualnej ankiecie
 
   Strona główna   Pomoc Kalendarz Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 4 5 [6] 7   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Modpack dla Fallout: New Vegas (zmiany, poprawki, nowości)  (Przeczytany 53897 razy)
szczypiorofix
St. sierżant
*
Wiadomości: 308


To jest kura, panie generale!


« Odpowiedz #100 : Czerwiec 14, 2015, 00:56:29 »

@kryspin013: a myślałem, że tylko ja mam brodate kobiety w Goodsprings Wink
Zapisane

"Spoglądajcie często na swoje liczniki Geigera, dzieciaki. Tik-tik-tik, tak-tak-tak oznacza, że musicie stamtąd jak najszybciej spierdalać, a potem wziąć trochę Antyradu na wszelki wypadek." - Three Dog
kryspin013
St. sierżant
*
Wiadomości: 412



« Odpowiedz #101 : Czerwiec 14, 2015, 18:29:09 »

@Aurelinus I da się jakoś łatwo wyłączyć dodatkowe potwory takie jak tarantule?... I te kolorowe ikony na mapie w pipboyu (który swoją drogą jest monochromatyczny)? Strasznie nie pasują do klimatu

@kryspin013: a myślałem, że tylko ja mam brodate kobiety w Goodsprings Wink

A masz bugi z niektórymi animacjami broni. Np z tym samoładującym się karabinem laserowym?
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 18, 2015, 12:24:04 wysłane przez kryspin013 » Zapisane

Krówka

Wiadomości: 2


« Odpowiedz #102 : Lipiec 29, 2015, 19:25:47 »

Hej, ostatnio zainstalowałem sobie ponownie tą paczkę  (jak mniemam chyba poprawnie, zgodnie z instrukcjami zawartymi) i borykam się pewnym problemem. Nie wyświetlają mi się włosy dodane w tej paczce zamiast nich mam fioletową łysinę albo wielkie znaki zapytania. Co robić, jak żyć?
Zapisane
Aurelinus
Moderator
*
Wiadomości: 582



WWW
« Odpowiedz #103 : Sierpień 18, 2015, 03:25:52 »

Co do brodatych kobiet w Goodsprings - no cóż, postapo swoje robi Smiley. A tak naprawdę to już mi się nie chce tego poprawiać  Tongue, a sporo się naszukałem w czym problem i nie znalazłem. Musiałbym wywalić cały submoduł.

To, co opisujecie w postaci braków ikonek, tekstur włosów itp. to na 100% niepoprawnie rozpakowane pliki. Sprawdźcie, czy wszystko jest na miejscu, w szczególności ścieżki tekstur w textures/characters, textures/armors itd. i czy plik FalloutNV_ModpackPL.bsa jest w głównym katalogu (tam siedzą włosy). By gra czytała pliki BSA musicie poprawnie aktywować archiwizator plików - wszystko opisane w instrukcji. Bez archiwizatora będziecie mieli festiwal błędów w teksturach.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 18, 2015, 03:43:16 wysłane przez Aurelinus » Zapisane
Krówka

Wiadomości: 2


« Odpowiedz #104 : Wrzesień 11, 2015, 17:38:02 »

Znalazłem już swój błąd. Myślałem, że te trzy archiwa paczki głównej z dropboxa są ze sobą połączone tak, że przy wypakowaniu pierwszego wypakowane są pozostałe party przez co wypakowałem tylko 1/3 potrzebnych plików. Cheesy
Zapisane
Pavlovic
Kapral
*
Wiadomości: 36


« Odpowiedz #105 : Luty 28, 2016, 14:52:11 »

Witam. Postanowiłem powrócić do fallouta, po lekkim rozczarowaniu z falloutem 4. Zainstalowałem moduły Aurelinusa do New vegas. Kolejność - gra, ale chciałbym jakoś usunąć te paczki (caravan pack itp) które dodają tyle rzeczy na start. Budzisz sie u Mitchela i jesteś załadowany sprzętem. Jak to pochowam w skrzynkach to będzie kusiło żeby sprzedać.  Tongue Czy jeśli odznaczę w mod managerze całe DLC to wyeliminuję również znaczniki na mapie, misje i inne korzyści?
Również z racji iż uczę sie angielskiego chciałbym zostawić angielskie podpisy i dialogi. Czy to zakłóci jakkolwiek działanie czegokolwiek?
« Ostatnia zmiana: Luty 28, 2016, 14:54:16 wysłane przez Pavlovic » Zapisane
Aurelinus
Moderator
*
Wiadomości: 582



WWW
« Odpowiedz #106 : Marzec 03, 2016, 03:02:57 »

Witam. Postanowiłem powrócić do fallouta, po lekkim rozczarowaniu z falloutem 4. Zainstalowałem moduły Aurelinusa do New vegas. Kolejność - gra, ale chciałbym jakoś usunąć te paczki (caravan pack itp) które dodają tyle rzeczy na start. Budzisz sie u Mitchela i jesteś załadowany sprzętem. Jak to pochowam w skrzynkach to będzie kusiło żeby sprzedać.  Tongue Czy jeśli odznaczę w mod managerze całe DLC to wyeliminuję również znaczniki na mapie, misje i inne korzyści?
Albo w FoMMie (mogą i tak się ładować), albo odinstaluj je z poziomu Steama (pewne i bezpieczne). Problem tych paczek polega przede wszystkim na tym, że są powodem występowania błędów w czasie późniejszej gry.
Również z racji iż uczę sie angielskiego chciałbym zostawić angielskie podpisy i dialogi. Czy to zakłóci jakkolwiek działanie czegokolwiek?
Możesz teoretycznie odznaczyć plik spolszczenia w FoMM, ale część dialogów i opisów jest przetłumaczona bezpośrednio w paczce, więc i tak będziesz miał pol-ang. Nauka polega także na słuchaniu, choć akurat język angielski w grach to kiepski materiał do nauki Wink.
« Ostatnia zmiana: Marzec 03, 2016, 03:07:15 wysłane przez Aurelinus » Zapisane
Pavlovic
Kapral
*
Wiadomości: 36


« Odpowiedz #107 : Marzec 04, 2016, 00:40:22 »

Nie wiem kto z drużyny producentów wpadł w ogóle na pomysł żeby dawać tyle rzeczy na start.  nieOrdynus Problemy powodują same paczki czy przedmioty z tych paczek które używamy?
Poza tym, Aurelinusie jak i w przypadku Fallouta 3, tak i tutaj należą Ci się gratulacje za świetną robote!  Dooobre Również cieszy mnie fakt, że nawet po takim czasie nadal udzielasz wsparcia.
Zapisane
Aurelinus
Moderator
*
Wiadomości: 582



WWW
« Odpowiedz #108 : Marzec 10, 2016, 04:11:09 »

Nie wiem kto z drużyny producentów wpadł w ogóle na pomysł żeby dawać tyle rzeczy na start.  nieOrdynus Problemy powodują same paczki czy przedmioty z tych paczek które używamy?
Jedno i drugie, w sumie problem polega na tym, że tak jak pozostałe DLC przedmioty są nieskompatybilizowane z grą, tzn. nie wpływają na nie perki, nie działają na nich skrypty itp. co w sumie powoduje po jakimś czasie zapchanie pamięci i możliwość CTD. Z tym, że inne DLC dzieją się na osobnych mapach, więc reset systemowy gry (jest coś takiego) działa tylko tam, ale np. w przypadku GRA jest już różnie, teoretycznie tamte pukawki są dostosowane (częściowo), ale ich nie dostaniesz poza sklepem, więc ten reset ich nie obejmuje. tak ogólnie to ten reset polega na sprawdzeniu co gracz ma w gaciach i co gdzie pierwotnie było położone, w przypadku jakichkolwiek rozbieżności ze stanem wyjściowym przedmioty są przywracane w stan pierwotny (co można czasem zaobserwować w postaci spadających z nieba potworków itp.). Więc jeśli masz coś, czego gra nie ma na żadnej liście to zaczyna się mielenie silnika, tak właśnie jest z tymi startowymi DLC.

Poza tym, Aurelinusie jak i w przypadku Fallouta 3, tak i tutaj należą Ci się gratulacje za świetną robote!  Dooobre Również cieszy mnie fakt, że nawet po takim czasie nadal udzielasz wsparcia.
Nie ma za co/cała przyjemność po mojej stronie Smiley. A tak w ogóle, to po prostu wiem, że ludziska nadal grają i ściągają moje wytwory, więc zwyczajnie nie wypada olewać.
Zapisane
Pavlovic
Kapral
*
Wiadomości: 36


« Odpowiedz #109 : Marzec 22, 2016, 16:21:26 »

Mam jeszcze takie pytanie. Jak ma się sprawa z modyfikacjami? Marzy mi się karabin m16 lub podobny na wzór m4 z tłumikiem w fallout 3. Nie ma w schematach żadnego montażu tłumika do jakiejkolwiek broni. Jest to jakoś odblokowywane perkiem lub może tłumik można założyć bez stołu klawiszem x, jak w niezmodyfikowanej wersji fallouta?
Drugie pytanie brzmi czy można przechytrzyć system i zdjąć tłumik z Virminta? Sam karabin z tłumikiem wart jest 40-50 monet a tłumik ponad 2k u zbrojarzy. ;P
Zapisane
Aurelinus
Moderator
*
Wiadomości: 582



WWW
« Odpowiedz #110 : Marzec 22, 2016, 18:04:16 »

Mam jeszcze takie pytanie. Jak ma się sprawa z modyfikacjami? Marzy mi się karabin m16 lub podobny na wzór m4 z tłumikiem w fallout 3. Nie ma w schematach żadnego montażu tłumika do jakiejkolwiek broni. Jest to jakoś odblokowywane perkiem lub może tłumik można założyć bez stołu klawiszem x, jak w niezmodyfikowanej wersji fallouta?
Drugie pytanie brzmi czy można przechytrzyć system i zdjąć tłumik z Virminta? Sam karabin z tłumikiem wart jest 40-50 monet a tłumik ponad 2k u zbrojarzy. ;P
Nie do końca pamiętam, ale na pewno są tłumiki, podzielone na kaliber broni, można je ściągać z innych broni i da się je montować praktycznie na każdym sensownym modelu broni, jeśli ten model miał rzeczywiście taka możliwość. Z uwagi na ilość modyfikacji, która wyświetlałaby się, gdyby wszystkie były widoczne i co spowodowałoby kompletny oczopląs w menu widoczne są chyba tylko podstawowe modyfikacje dla każdego typu broni, inne uwidoczniają się gdy masz podstawowe komponenty tj. broń i np. ten tłumik. Szczegóły i co można modyfikować są opisane w readme.
Zapisane
Rezro
St. chorąży
*
Wiadomości: 4018


Why you people care so much where your souls are?


« Odpowiedz #111 : Marzec 24, 2016, 08:44:18 »

Ciekawe czy pamiętali że tłumiki wymagają specjalnej amunicji poddźwiękowej.. Terminator
Zapisane
Pavlovic
Kapral
*
Wiadomości: 36


« Odpowiedz #112 : Marzec 24, 2016, 21:04:30 »

Nie jestem specjalistą, na broni znam się słabo ale chyba nie wszystkie tłumiki mają takie wymagania? Ostrzał bezgłośny to inna bajka i tu jestem pewien że wymaga specjalnej amunicji, natomiast rola zwykłego tłumika to tylko zmniejszenie hałaśliwości i rozbłysku ognia, nie ich całkowite usunięcie.
Zapisane
Rezro
St. chorąży
*
Wiadomości: 4018


Why you people care so much where your souls are?


« Odpowiedz #113 : Marzec 24, 2016, 22:15:31 »

chyba nie wszystkie tłumiki mają takie wymagania?

Żaden tłumik nie ma takiego wymagania, ale wyciszenie strzału to co innego.

Ostrzał bezgłośny to inna bajka

Eee.. to jest bajka. Coś takiego nie istnieje.

natomiast rola zwykłego tłumika to tylko zmniejszenie hałaśliwości i rozbłysku ognia, nie ich całkowite usunięcie.

Tyle że jaki sens ma wymiana silnika na cichy gdy zostawiamy radio włączone na full?

Możesz sobie obrażać kogo chcesz w innych działach, tutaj nie ma na to zgody. Chamskie wstawki usunięte.
Aurelinus
« Ostatnia zmiana: Marzec 27, 2016, 19:31:47 wysłane przez Aurelinus » Zapisane
Pavlovic
Kapral
*
Wiadomości: 36


« Odpowiedz #114 : Marzec 24, 2016, 22:27:43 »

Do czego zmierzam wyjaśnia pierwsze zdanie. Napisałem, że słabo znam się na broniach więc zmierzałem właśnie do tego żeby się czegoś dowiedzieć, za to Ty słabo znasz sie chyba na samochodach i silnikach...
Mniejsza, jeśli popisałem się głupotą to uznaj mnie za idiote, nie dbam o to, ale Ty popisałeś się z lekka ignorancją.  Wink
Zapisane
Rezro
St. chorąży
*
Wiadomości: 4018


Why you people care so much where your souls are?


« Odpowiedz #115 : Marzec 25, 2016, 11:48:46 »

Do czego zmierzam wyjaśnia pierwsze zdanie. Napisałem, że słabo znam się na broniach więc zmierzałem właśnie do tego żeby się czegoś dowiedzieć

A ok, bo nie było to jasne. Zasadniczo to co pokazują filmy to ściema. W bliskiej odległości od strzelca zawsze usłyszysz strzał, ale wytłumianie pomaga na to by nie zlecieli się ludzie z całej okolicy. W przypadku strzału źródła hałasu są dwa: Są to gazy wylotowe broni i sam pocisk. Tłumik nie wchodzi w kontakt z pociskiem a chłodzi i rozpręża gazy wylotowe, jednak by miało to jakiś użytek należy wpierw wyciszyć pocisk który przekraczając zazwyczaj prędkość dźwięku jest źródłem znacznego hałasu. Do tego trzeba specjalnej amunicji.

za to Ty słabo znasz sie chyba na samochodach i silnikach...

By wiedzieć że nie będziemy mieć cicho jak zignorujemy jedynie część źródeł hałasu? To chyba nie ma związku ani z samochodami ani z silnikami?

Mniejsza, jeśli popisałem się głupotą to uznaj mnie za idiote, nie dbam o to, ale Ty popisałeś się z lekka ignorancją.  Wink

Nie uznałem cię za idiotę, po prostu nie wiedziałem o co ci chodzi. Nie jest ignorancją niezdolność do czytania w myślach tylko zakładanie że inni ją mają.
Zapisane
Aurelinus
Moderator
*
Wiadomości: 582



WWW
« Odpowiedz #116 : Marzec 25, 2016, 18:39:54 »

Do czego zmierzam wyjaśnia pierwsze zdanie. Napisałem, że słabo znam się na broniach więc zmierzałem właśnie do tego żeby się czegoś dowiedzieć, za to Ty słabo znasz sie chyba na samochodach i silnikach...
Mniejsza, jeśli popisałem się głupotą to uznaj mnie za idiote, nie dbam o to, ale Ty popisałeś się z lekka ignorancją.  Wink
Dobrze napisałeś, tłumiki stosuje się albo do wytłumienia hałasu, w tym wypadku te najlepsze są wstanie usunąć nie więcej niż ok. 30% ogólnego "huku", albo zmniejszenia rozbłysku "ognia" z lufy, są także takie zintegrowane, ale ich skuteczność w kwestii hałasu jest wówczas dużo niższa. Wynika z tego jasno, że pojęcie cichego wystrzału jak w przypadku filmów to oczywiście bajka.
Specjalną amunicję (w większości poddźwiękową) stosuje się w celu dodatkowego obniżenia hałasu, ale to nadal jest głośno, a sama amunicja tego typu traci wiele na donośności i sile strzału. Większość tłumików pozwala jednak stosować amunicję normalną, jedyny skutek to szybsze zużycie tłumika i oczywiście wyższy poziom głośności. Nie pamiętam, czy dobrze przytoczę to, co kiedyś czytałem na ten temat, ale z użyciem amunicji poddźwiekowej tłumiki wytrzymują ok. 1000 strzałów, z normalną góra 1/3 tego.
Bardzo dobry artykuł na ten temat znajdziesz w Wikipedii.
W modpacku tłumiki działają na zasadzie zmniejszenia głośności od "loud" do "normal". Chyba tylko ten pistolet ze zintegrowanym tłumikiem 22" ma poziom głośności "low", niezbyt to realistyczne (tzn. ten pistolet), ale w końcu to tylko gra, a chciałem, by ten model czymś się rzeczywiście wyróżniał. W oryginalnej grze made in Obsidian, tłumiki przechodziły od poziomu głośności loud lub normal do low/silent (sic!). Nie mam pojęcia skąd wzięto wogóle założenie, że jakakolwiek broń palna kwalifikuje się do takiego podziału, wystrzał to wystrzał, bez względu na kaliber broni. Ale to fallout, tutaj broń laserowa wydaje dźwięki jak naciągana sprężyna Dzidzia i chyba to zapożyczenie z plumkających blasterów ze Star Wars, bo innego wytłumaczenia nie znajduję. Sprawne cewki ani emiter światła laserowego nie wydają dźwięków jakie można tu i tam usłyszeć, gdyby tak było praca przy nożu laserowym wymagałaby dźwiękoszczelnych słuchawek. inna sprawa to broń plazmowa, która prawdopodobnie może całkiem poważnie hałasować, bo sam proces wytwarzania plazmy jest czymś w rodzaju "gotowania", a stygnący strumień czy "strzał" plazmy też zapewne do najcichszych nie należy (przypuszczalnie syczy dość nieznośnie). Pojęcie temperatury w odniesieniu do plazmy jest nieadekwatne tak wprost, chodzi bardziej o to, że plazma się w pewien sposób rozładowuje w powietrzu czy przy kontakcie ze źródłami z których może dyfundować jony wytwarzając przy tym mnóstwo energii. W każdym razie pokazywana w grze dezintegracja bronią plazmową czy laserową to kolejna bajka, laser może ewentualnie poparzyć/spalić część ciała, z którą się kontaktuje, przy bardzo silnym natężeniu może ewentualnie rozciąć tkanki, a plazma ewidentnie będzie "parzyć" w sposób zbliżony do reakcji chemicznej kwasu lub zasady.
Zapisane
Pavlovic
Kapral
*
Wiadomości: 36


« Odpowiedz #117 : Marzec 25, 2016, 19:24:59 »

Nie potrafie sobie nawet wyobrazić co by powstało gdybyś miał środki i ludzi do stworzenia swojego własnego rpg pokroju fallouta.
Czytałem swego czasu sporo o lotnicwie bojowym, próbowałem też zagłębiać się w tematy amunicji odkąd zagrałem w Fallout 3 z Twoim modem. Było tam tyle typów amunicji że szczena mi opadła, ale nie siedze w tym temacie i przyswajanie wiedzy szło bardzo opornie. A amunicja to dopiero wierzchołek góry lodowej jeśli mówimy o zbrojeniówce.
Zauważyłem też, że jest możliwość "naprawy" broni przy użyciu terpentyny w grze. O samej terpentynie coś tam poczytałem, ale to czysto chemiczne zagadnienia. To jakiś środek używany do konserwacji? Dlatego naprawę ująłem w cudzysłów bo raczej naprawić byłoby ciężko używając samego płynu.
Zapisane
Aurelinus
Moderator
*
Wiadomości: 582



WWW
« Odpowiedz #118 : Marzec 25, 2016, 21:50:57 »

Nie potrafie sobie nawet wyobrazić co by powstało gdybyś miał środki i ludzi do stworzenia swojego własnego rpg pokroju fallouta.
Nie stworzyłbym niczego podobnego do fallouta, jeśli już to do kinowej serii Resident Evil. Kocham zombiaki w postapokaliptycznym sosie Smiley i szwędactwo nieograniczone.

Zauważyłem też, że jest możliwość "naprawy" broni przy użyciu terpentyny w grze. O samej terpentynie coś tam poczytałem, ale to czysto chemiczne zagadnienia. To jakiś środek używany do konserwacji?
W rzeczywistości to smarowidło, które może jeszcze twoja babcia albo mama pamięta jako środek na przeziębienie - do smarowania na klacie Smiley. To po prostu tłuszcz/smar organicznego pochodzenia (albo sztucznie wytwarzany środek o podobnych właściwościach, jak sztuczny miód). W skrócie: tłuste i grzeje Smiley. Ale nie wiem czy efekt rozgrzewania to skutek zawartości alkoholu, czy olejków eterycznych, nie chce mi się grzebać w necie Wink.
Być może pomyliłem nazwę z tawotem, który jest rzeczywiście smarem konserwującym i izolującym, a taką rolę pełni w grze ta terpentyna. Nie wiem skąd to skojarzenie wziąłem, na pewno z tłustym Smiley. Tym nie mniej to jest przedmiot z gry, któremu najbliżej było do takiej funkcji, nie mam pojęcia skąd go wytrzaśnięto, w USA wcale nie jest to jakiś popularny środek i nigdy nie był.
« Ostatnia zmiana: Marzec 25, 2016, 22:05:12 wysłane przez Aurelinus » Zapisane
Pavlovic
Kapral
*
Wiadomości: 36


« Odpowiedz #119 : Marzec 25, 2016, 22:05:39 »

Tłuste i grzeje. To wszystko tłumaczy.  Grin
A możesz mi jeszcze powiedzieć coś o budynku kasyna "Lucky 38"? Jak rozumiem jest on nawiązaniem bądź też zamiennikiem budynku Stratosphere w oryginalnym Las Vegas? Napotkałeś może jakikolwiek mod który nadałby taki sam wygląd w grze?
Zapisane
Strony: 1 ... 4 5 [6] 7   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kanał RSS Trzynastego Schronu Trzynasty Schron na Twitterze Trzynasty Schron na Facebooku Trzynasty Schron na Tumblr Trzynasty Schron na Instagramie Postapokalipsa bez ograniczeń! Radia Trzynastego Schronu na TubaFM Trzynasty Schron na YouTube
Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2011, Simple Machines Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!