Do czego zmierzam wyjaśnia pierwsze zdanie. Napisałem, że słabo znam się na broniach więc zmierzałem właśnie do tego żeby się czegoś dowiedzieć, za to Ty słabo znasz sie chyba na samochodach i silnikach...
Mniejsza, jeśli popisałem się głupotą to uznaj mnie za idiote, nie dbam o to, ale Ty popisałeś się z lekka ignorancją.
Dobrze napisałeś, tłumiki stosuje się albo do wytłumienia hałasu, w tym wypadku te najlepsze są wstanie usunąć nie więcej niż ok. 30% ogólnego "huku", albo zmniejszenia rozbłysku "ognia" z lufy, są także takie zintegrowane, ale ich skuteczność w kwestii hałasu jest wówczas dużo niższa. Wynika z tego jasno, że pojęcie cichego wystrzału jak w przypadku filmów to oczywiście bajka.
Specjalną amunicję (w większości poddźwiękową) stosuje się w celu dodatkowego obniżenia hałasu, ale to nadal jest głośno, a sama amunicja tego typu traci wiele na donośności i sile strzału. Większość tłumików pozwala jednak stosować amunicję normalną, jedyny skutek to szybsze zużycie tłumika i oczywiście wyższy poziom głośności. Nie pamiętam, czy dobrze przytoczę to, co kiedyś czytałem na ten temat, ale z użyciem amunicji poddźwiekowej tłumiki wytrzymują ok. 1000 strzałów, z normalną góra 1/3 tego.
Bardzo dobry artykuł na ten temat znajdziesz w Wikipedii.
W modpacku tłumiki działają na zasadzie zmniejszenia głośności od "loud" do "normal". Chyba tylko ten pistolet ze zintegrowanym tłumikiem 22" ma poziom głośności "low", niezbyt to realistyczne (tzn. ten pistolet), ale w końcu to tylko gra, a chciałem, by ten model czymś się rzeczywiście wyróżniał. W oryginalnej grze made in Obsidian, tłumiki przechodziły od poziomu głośności loud lub normal do low/silent (sic!). Nie mam pojęcia skąd wzięto wogóle założenie, że jakakolwiek broń palna kwalifikuje się do takiego podziału, wystrzał to wystrzał, bez względu na kaliber broni. Ale to fallout, tutaj broń laserowa wydaje dźwięki jak naciągana sprężyna
i chyba to zapożyczenie z plumkających blasterów ze Star Wars, bo innego wytłumaczenia nie znajduję. Sprawne cewki ani emiter światła laserowego nie wydają dźwięków jakie można tu i tam usłyszeć, gdyby tak było praca przy nożu laserowym wymagałaby dźwiękoszczelnych słuchawek. inna sprawa to broń plazmowa, która prawdopodobnie może całkiem poważnie hałasować, bo sam proces wytwarzania plazmy jest czymś w rodzaju "gotowania", a stygnący strumień czy "strzał" plazmy też zapewne do najcichszych nie należy (przypuszczalnie syczy dość nieznośnie). Pojęcie temperatury w odniesieniu do plazmy jest nieadekwatne tak wprost, chodzi bardziej o to, że plazma się w pewien sposób rozładowuje w powietrzu czy przy kontakcie ze źródłami z których może dyfundować jony wytwarzając przy tym mnóstwo energii. W każdym razie pokazywana w grze dezintegracja bronią plazmową czy laserową to kolejna bajka, laser może ewentualnie poparzyć/spalić część ciała, z którą się kontaktuje, przy bardzo silnym natężeniu może ewentualnie rozciąć tkanki, a plazma ewidentnie będzie "parzyć" w sposób zbliżony do reakcji chemicznej kwasu lub zasady.