Autor Wątek: Fallout 2 Restoration Project 2.1.2b  (Przeczytany 14708 razy)

Uqahs

  • Gen. brygady - Redaktor
  • *
  • Wiadomości: 1002
  • Extraterrestrial
    • Trzynasty Schron
Fallout 2 Restoration Project 2.1.2b
« dnia: 21 Września 2010, 12:00:17 »



Fallout 2, pomimo 12 lat od premiery, nadal ma się dobrze, a nawet coraz lepiej. Wszystko to sprawka niestrudzonego killapa, który właśnie pochwalił się kolejną wersją swojego moda Fallout 2 Restoration Project, oznaczoną numerkiem 2.1.2b. Tu zacytuję samego siebie:

Modyfikacja wprowadza do gry elementy, z których zrezygnowali sami twórcy. Chris Avellone, pisząc Biblię Fallouta, wspominał o wielu nieukończonych lokacjach, jak choćby EPA czy Primitive Tribe. Dzięki pracy killapa świat Fallouta został wzbogacony o kilkanaście lokacji, które gdzieś ugrzęzły w procesie tworzenia Fallouta 2. Oprócz tego mod wprowadza do gry kilku nowych NPCów, questy, przedmioty, a także naprawia masę błędów. Wersja 2.1.2b oprócz likwidacji paru bugów dodaje nową postać - łysego Wybrańca.

Aby ściągnąć modyfikację, możecie wykorzystać serwer autora. Dokładne informacje o modzie, instrukcję instalacji, wykaz zmian, a nawet solucję znajdziecie na Fallout modding wiki.

Źródło: NMA, Fallout modding wiki
« Ostatnia zmiana: 21 Września 2010, 23:37:43 wysłana przez Lily »

szmergiell

  • St. chorąży sztab.
  • *
  • Wiadomości: 466
  • [nothing important]
    • symulacja projektu
Odp: Fallout 2 Restoration Project 2.1.2b
« Odpowiedź #1 dnia: 21 Września 2010, 12:07:35 »
Jaki jest sens instalowania takiego moda, skoro zmienia on rozgrywkę zaprezentowaną przez twórców? Pytam się nie z przekory ale z zainteresowania.
Podobnie miałem, bodajże z NWN i modami na płycie dodanymi do tej gry. Kiedy wgrałem moda, dostałem tyle opcji, że odechciało mi się grać. Może trochę więcej info na temat tego, co zmienia RP?
“The difference between fiction and reality? Fiction has to make sense.”
- Tom Clancy

nie wiem

  • Leseferyzm schronowy!
  • Gen. brygady - Redaktor
  • *
  • Wiadomości: 4777
  • Sejmik szlachecki musi być, a nie porządek!
    • Trzynasty Schron
Odp: Fallout 2 Restoration Project 2.1.2b
« Odpowiedź #2 dnia: 21 Września 2010, 12:56:31 »
No dodaje lokacje EPA i Primitive Tribe (możliwośc wykonania questa z siostrą Sulika), Abbey, jakieś tam spotkania losowe, niektóe lokacje są uzupełnione o osoby, jak np. to osiedle slumsów przed Kryptopolis.

Szmergiell, to nie pierwszy Resoration Pack, tylko któraś jego wersja, a pod podanymi linkami masz dokładnie wymienione co to wnosi do gry. Więc ruszyłbyś tyłek i se przeczytał, a nie tutaj się pytasz, skoro masz podane gdzie i jak zobaczyć  :ssi

Pewnie po to instaluje się takie packi, żeby urozmaicić sobie grę, jeśli przeszło się już ileś tam razy, a chce się odkryć to, co zaplanowali twórcy Fallouta, ale tego nie ukończyli, albo nawet nie zaczęli (na temat EPA jest jakieś info w Biblii Fallouta 9 i tam Chris Avellone mówi, że właściwie to nie ma żadnych pilków dołączonych do bazy danych gry Fallout 2, które można zwyczajnie odblokować i cieszyć się nową lokacją, chociaż takie podejrzenia mieli fani; za to jest tam krótki opis tego o co miało chodzić w EPA - miało być to miejsce, w którym jakiś szaleniec przeprowadzał eksperymenty biologiczne bodajże).

Z tą wersją podobno ma wejść też lokacja okrętu podwodnego Shi, chociaż tak na dobrą sprawę to nie wiem, czy tego nie było w oryginalnym Falloucie, ale chyba nie, bo na Enklawę trzeba było płynąć Posejdonem.
Oto człowiek stał się taki jak My (...)

***

Leseferyzm i konsultacja podstawą działania zdrowego systemu schronowego!

Vegeir

  • St. chorąży sztab.
  • *
  • Wiadomości: 320
  • 42
    • POSTAPO
Odp: Fallout 2 Restoration Project 2.1.2b
« Odpowiedź #3 dnia: 21 Września 2010, 14:03:20 »
A właśnie mi się podobają takie rzeczy. Uniwersum Fallouta jest świetne i jeśli komuś naprawdę uda się zrobić fajne lokacje i dodatkowe questy itd. to ja z chęcią w nie zagram. Fallout 1 a 2jka w szczególności to wg mnie najlepsza gra w jaką kiedykolwiek przyszło mi zagrać. Mimo tylu lat, odkąd ją znam wciąż do niej wracam.


Jabłko

Grosswick

  • St. chorąży sztab.
  • *
  • Wiadomości: 432
  • Jestem betonem i jestem z tego dumny!
Odp: Fallout 2 Restoration Project 2.1.2b
« Odpowiedź #4 dnia: 21 Września 2010, 15:10:44 »
Przeszedłem restoration pack (tyle że starszą wersję zdaje się) i muszę przyznać że wiele rzeczy zostało usprawnionych.
Mamy więcej slotów na save game, możliwość gry w większej rozdzielczości, wiele lokacji zostało powiększonych, lub dodano dodatkowych NPC u których można wykonać dodatkowe zadania. Wątek z łodzią podwodną polega na tym, że trzeba ją unieszkodliwić zanim popłyniemy na enklawę, aby nie zaatakowała tankowca. Niektóre mista zostały rozbudowane (choćby cała nowa dzielnica w "Norze"). Poprawiono kilka bugów (np. można skinować fire geckosy).
Ogólnie polecam wszystkim, bo to naprawdę kawał rzetelnej moderskiej roboty, i nawet sami twórcy gry nie powstydzili by się tego rozszerzenia :)
Nie zmieniono mechaniki gry, ale po prostu dodano kilka usprawnień, które z pewnością naszą rozgrywkę umilą.
gadulec: 5765578
"Człowiek człowiekowi wilkiem, a Zombie Zombie Zombie"

Szakal119

  • St. chorąży sztab.
  • *
  • Wiadomości: 392
Odp: Fallout 2 Restoration Project 2.1.2b
« Odpowiedź #5 dnia: 21 Września 2010, 17:09:22 »
Jest polska wersja tego moda?

Uqahs

  • Gen. brygady - Redaktor
  • *
  • Wiadomości: 1002
  • Extraterrestrial
    • Trzynasty Schron
Odp: Fallout 2 Restoration Project 2.1.2b
« Odpowiedź #6 dnia: 21 Września 2010, 18:04:27 »

szmergiell

  • St. chorąży sztab.
  • *
  • Wiadomości: 466
  • [nothing important]
    • symulacja projektu
Odp: Fallout 2 Restoration Project 2.1.2b
« Odpowiedź #7 dnia: 21 Września 2010, 18:21:05 »
Z informacji na stronie, wersja 2.2 ma przywrócić polską lokalizację.
“The difference between fiction and reality? Fiction has to make sense.”
- Tom Clancy

Szakal119

  • St. chorąży sztab.
  • *
  • Wiadomości: 392
Odp: Fallout 2 Restoration Project 2.1.2b
« Odpowiedź #8 dnia: 21 Września 2010, 19:14:36 »
Spoko, na razie gram w co innego, ale jak tyko skończę wezmę się znowu za F2 :). Najpierw trzeba zainstalować RP w wersji 1.1 a potem spolszczenie do niego czy jak?

mbwrobel

  • Sierżant
  • *
  • Wiadomości: 74
Odp: Fallout 2 Restoration Project 2.1.2b
« Odpowiedź #9 dnia: 21 Września 2010, 22:31:35 »
@Szakal - tak. Tylko należy postępować dokładnie tak, jak piszą autorzy spolszczenia.

Kurtka wodna, dopiero wylazłem z Nory, byłem w Bazie Łowców Niewolników oraz Primitive Tribe i wygląda na to, że przyjdzie mi znowu po raz kolejny przechodzić przez Świątynię Prób, żeby posmakować wersji 2.2 w całej okazałości (jeśli to prawda, że będzie po polsku).

Kurcze, dla tej serii gier spod znaku opadu radioaktywnego warto kupić peceta. Wystarczy nawet egzemplarz z wystawek  :hyh.

Rextor

  • St. chorąży sztab.
  • *
  • Wiadomości: 256
  • Mr Fallout Tactics
    • Strona Poświęcona Grze Fallout Tactics
Odp: Fallout 2 Restoration Project 2.1.2b
« Odpowiedź #10 dnia: 23 Września 2010, 08:57:12 »
Nie licząc wspomnianych nowości można by również napomknąć o możliwości zmiany wyglądu naszego bohatera, czy to łysy, czy w długich włosach, masa nowych grafik, jak tak dalej pójdzie to wyjdzie z tego normalny sandbox, który nie kończy możliwości po przejściu głównego wątku gry.

A co do pytania Szmergiella z pierwszego posta: A chociażby po to, żeby sprawdzić jakby wyglądał F2 gdyby twórcy nie byli w jakiś sposób ograniczeni czasem i funduszami. I nie chodzi o jakieś fantazje, które chodziły im po głowach i na tym się kończyło. Chodzi o przywrócenie tego co było rozpoczęte, ale nie zostało dokończone z jakiegoś powodu, lub było w jakiś sposób wspomniane przez autorów. Fakt, dochodzą do tego różne usprawnienia typu sfall, mod zmieniający wygląd NPC przy zmianie pancerza czy inne takie duperelki, ale sam Killap niejednokrotnie powtarzał, że głównie chodzi o przywracanie zawartości F2, a nie dodawanie różnych modów do gry tak żeby były. Wystarczy przejrzeć któryś z np. wcześniejszych tematów o jednej z wersji RP, by zobaczyć ile osób chciało jakieś fanowskie własne mody wpakować do RP, ale ich prośby zostały odrzucone z uwagi na główną ideę projektu.

Ja się cieszę z powodu RP. Nie grałem od wersji 1.2, ale już wtedy miałem masę frajdy. F2 nie ma zbyt wielu dead endów jeśli chodzi np o questy, ale można naprawdę miło się zaskoczyć. Kwestia siostry Sulika, Dzieci w Den, tuneli pod Gecko, pokojowe rozwiązanie z Raidersami, nooo po prostu co to dużo pisać. Do ściągania ;).

dziadek

  • St. kapral
  • *
  • Wiadomości: 32
Odp: Fallout 2 Restoration Project 2.1.2b
« Odpowiedź #11 dnia: 25 Września 2010, 18:22:43 »
1. Jeśli zainstaluje tego moda na oryginalnego polskiego fallouta, to będę miał wymieszany angielski z polskim?

2. Jeszcze jedno pytanie. Chciałbym sobie pograć w angielską wersje fallouta, czy istnieje jakaś modyfikacja zmieniająca język polski na angielski?

edit

3. Tak się zastanawiałem czy istnieje modyfikacja, która uczyniłaby świat Fallouta prawdziwym survivalem? Nie mam tu na myśli sztucznych utrudnień jak zwiększone obrażenia przeciwników, ale np. Zmniejszenie dostępności broni i amunicji, leków itp. Zwiększenie przydatności skilla outdoorsman (który wg mnie powinien być najważniejszym skillem, służącym przetrwaniu na pustkowiu).

edit 2 :P
Właśnie zainstalowałem tego moda i mam mały problem. Gra co chwile wychodzi do windowsa (nie wyłącza się, tylko minimalizuje do paska). Włączam, mijają 2-3 sekundy i wypad. I tak co chwile. :/
« Ostatnia zmiana: 25 Września 2010, 20:00:42 wysłana przez dziadek »

Rextor

  • St. chorąży sztab.
  • *
  • Wiadomości: 256
  • Mr Fallout Tactics
    • Strona Poświęcona Grze Fallout Tactics
Odp: Fallout 2 Restoration Project 2.1.2b
« Odpowiedź #12 dnia: 27 Września 2010, 10:09:30 »
Z takimi pytaniami to na forum nma do autora gry, lub na odpowiednią stronę do zgłaszania błędów.

Mad Ivan

  • Sierżant
  • *
  • Wiadomości: 54
Odp: Fallout 2 Restoration Project 2.1.2b
« Odpowiedź #13 dnia: 01 Marca 2011, 13:53:59 »
Wszystkich chcących zagrać w Restoration Project 2.1.2b po polsku zapraszam tutaj:
http://trzynasty-schron.net/forum/index.php?topic=4515.0