Trzynasty Schron - Postapokalipsa i Fallout
Sierpień 23, 2019, 13:31:16 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: Czy wiesz że... na Trzynastym Schronie wciąż działa system ankiet. Oddaj głos w aktualnej ankiecie
 
   Strona główna   Pomoc Kalendarz Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Fallout Tactics Pytania  (Przeczytany 5672 razy)
Zukolec
Kapral
*
Wiadomości: 28



« : Sierpień 27, 2010, 15:28:52 »

Mam kilka pytań odnośnie FT.
#1. Jaki warunek trzeba spełnić aby uruchomić misję dodatkową Springfield?
#2. Podczas edytowania niektórych misji zauważyłem pewną dziwną rzecz. A mianowicie w miejscach gdzie leżą trupy(dla przykładu zniszczone przez reaversów roboty w misji Newton). Czy ktoś może mi powiedzieć poco twórcy umieścili w jednym miejscu po kilkadziesiąt tych ,,trupów,,(widać na poniższych screenach)
http://a.imageshack.us/img839/7219/001lw.jpg  (widać jeden)
http://a.imageshack.us/img831/4006/002pa.jpg  (zaznaczamy ,,jeden''...)
http://a.imageshack.us/img121/7045/003br.jpg   (i nie ma jednego tylko sporo więcej(60))
http://a.imageshack.us/img831/6169/004zi.jpg   (po rozstawieniu robocików widać ile ich jest)
A więc poco ich tam tyle i czy mogę je wy***ać (bo mi kompa zamula)?
#3. dorwałem słodziutkie grafiki drzew z Lionheart'a i chciałbym je wstawić do FT. Jest to plik *.mdl16
i tu jest problem. Czy ktoś mi może polecić program albo inne cuś gdzie bym mógł sobie odczytać taki plik?
#4. Robię coś w rodzaju moda utrudniającego grę dodającego nowe przedmioty, nowych przeciwników itp.
Edytuje pliki: txt, ent, mis, cam, stworzyłem nowe pliki zar i korzystam z plików til, spr ściągniętych z neta.
Zrobiłem nowe przedmioty urozmaiciłem misję, encountery, worldmapę itp...
Przy testowaniu urozmaiconej kampanii podróżuje po worldmapie  i po którejś z kolei misji nagle wyskakuje błąd wystąpił błąd z aplikacją Bos.exe i koniec nie wiem co jest nie tak próbowałem naprawić co się dało ale tylko opóźniłem ten błąd (pojawia się po późniejszych misjach) jeżeli ktoś ma jakiś pomysł niech piszę (jak naprawie błąd to
udostępnię moda, bo już prawię skończony).
#5. Czy ktoś mógłby mi podać link do programu którym bym mógł sobie przerabiać na przykład gify na pliki til (podłogi ściany itp...)
mam już ,,tile to gif converter'' ale chciałbym mieć możliwość odwrotnego konwertowania (gif/bmp to til).
« Ostatnia zmiana: Sierpień 27, 2010, 15:35:53 wysłane przez Zukolec » Zapisane
jarekfall
St. kapral
*
Wiadomości: 8



WWW
« Odpowiedz #1 : Sierpień 27, 2010, 17:31:37 »

1. Wystarczy upewnić się, że w pliku konfiguracyjnym bos.cfg jest następujący wpis:
{misc.bonusMission} = {true}

2. Rzeczywiście, twórcy gry porządnie spowolnili tym grę. Możesz usunąć te 60 robotów bez żadnych obaw, jak chcesz postaw tam tylko jednego.

4. Błąd ten dotyczy sytuacji, gdy odkryliśmy na mapie świata wszystkie specjalne lokacje. Pojawia się, gdy najedziesz na jeden z kwadratów, któremu została przypisana właściwość mówiąca o tym, że ten kwadrat generuje specjalne spotkania. Jest to błąd programistów gry. Jeżeli zaimportowałeś własny plik tekstowy z danymi konfiguracyjnymi kampanii w edytorze kampanii i nie ustawiłeś w nim żadnego specjalnego spotkania a na mapie są ustawione kwadraty generujące te spotkania to może powodować to błąd. Jedynym sposobem na uniknięcie błędu jest umieszczenie dużej liczby specjalnych lokacji i ostrzeżenie gracza, by nie starał się odszukać wszystkich N spotkań specjalnych a jedynie N-1.

5. Ad. GIF
Programy generujące GIF-y zazwyczaj nie zachowują danych o przezroczystości kolorów a jedynie trwale mieszają przezroczyste kolory (piksele) z ustalonym przy konwersji kolorem tła. Programy tworzące GIF-y, które zachowują dane o przezroczystości kolorów należą do rzadkości i nie są mi znane. Stąd nie istnieje (nie jest mi znany) żaden konwerter GIF-ów z przezroczystością do bitmap lub plików PNG z przezroczystością a co dopiero bezpośrednio do plików TIL. Zresztą plik TIL ma bardziej złożoną strukturę, może przechowywać sekwencje obrazów oraz zawiera dane o typie, przeznaczeniu i właściwości danego kafla.

Ad. BMP
Warunkiem koniecznym dla wykonania konwersji jest posiadanie bitmapy 32 bitowej (zawiera informacje o przezroczystości kolorów). Pojedynczy plik BMP przechowuje pojedyncze obrazy, stąd nie ma żadnych konwerterów BMP do TIL. Jest konwerter o nazwie "Redviewer", który importuje pliki 32 bitowe w formacie PNG jako pojedyncze obrazy (pliki PNG nie przechowują animacji). Stąd aby z niego skorzystać musisz skorzystać z drugiego programu, który dokona konwersji BMP na PNG. Możesz użyć następujących programów: GIMP w wersji od 2.6.6 lub Photoshop. Inne programy nie są mi znane.
Zapisane

jarekfall
Zukolec
Kapral
*
Wiadomości: 28



« Odpowiedz #2 : Sierpień 29, 2010, 21:02:04 »

Bardzo ci dziękuje Jarekfall, masz u mnie browca. ; ]
Moje wątpliwości zostały rozwiane ale mam jeszcze kilka pomniejszych pytań.
1. Dziesiątki robotów zostały usunięte ale dalej męczy mnie myśl:
wiem, że ta gra robiona była w pośpiechu ale poco tyle tego?
2. w pliku campaign.txt w folderze tables zmieniłem wpis:
"campaigns/missions/special/missionZ17.mis;mission_name_Z17;20;true;true",
na
"campaigns/missions/special/missionZ17.mis;mission_name_Z17;20;true;false",
gdzie ostatnie ,,true'' jest odpowiedzialne za jednokrotne pojawienie się.
Czy wielokrotnie pojawiający się encounter rozwiąże sprawę błędu?
EDIT:
3. w moim modzie z wilków braminów ze szponów itp... będzie można zedrzeć skóry zerwać rogi itp...
tylko, że jest problem a mianowicie nie wypada wszystko co ma wypadać w misjach encounterach jest w porządku
ale jeżeli spotykam wilka na pustkowiach to tylko czasami wypada z niego skóra gdzie w misjach wypada wszystko co ma wypaść.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 31, 2010, 19:39:07 wysłane przez Zukolec » Zapisane
jarekfall
St. kapral
*
Wiadomości: 8



WWW
« Odpowiedz #3 : Wrzesień 01, 2010, 00:25:55 »

Ad 1.
Te 60 robotów podnośników i 67 robotów czołgowych nie są encjami aktorów a jedynie encjami typu "Scenary" co w mniejszym stopniu obciąża grę. Nałożenie na siebie wielu encji może nastąpić po pojedynczym wciśnięciu kombinacji klawiszy Ctrl+V i przytrzymaniu tych klawiszy, może komuś zdrętwiały palce, albo ktoś zagadał się z kimś i zapomniał puścić klawisze Hyhyhy. Dodatkowo edytor nie wyświetla ścieżki do plików tych encji, co oznacza, że zostały one usunięte z katalogu a w takim przypadku może jedna z funkcji edytora powiela nieistniejące encje. Może to już wiesz, że gdy ładujesz mapę w edytorze map, za każdym razem edytor aktualizuje wszystkie encje znajdujące się na mapie z plików encji znajdujących się w katalogu "entities", o ile istnieją.

Ad 2.
Nie, to nie rozwiąże problemu, gdyż parametr ten zdaje się być ignorowany przez grę. Po dziesiątkach, albo setkach prób udało mi się znaleźć satysfakcjonujące rozwiązanie tego problemu. Postanowiłem utworzyć oddzielny wątek, żeby każdy mógł łatwiej odnaleźć rozwiązanie tego błędu. Oto odnośnik: http://trzynasty-schron.net/forum/index.php?topic=3528.0

Ad 3.
Załóżmy, że masz np. tego typu definicje w sekcji "forces" w pliku campaign.txt:

{ "GiantRat01_Easy;critter;2;4;true;Z",   
  "entities/Actors/Critters/giantrat_01.ent;4;10",
},
{ "GiantRat02_Medium;critter;3;4;true;Z",   
  "entities/Actors/Critters/giantrat_02.ent;5;10",
},

Przyczyn może być wiele, ale zacznijmy od kilku:
1. Upewnij się, że zaimportowałeś te definicje do pliku kampanii, np. bos.cam
Teraz zakładam, że umieściłeś te skóry i rogi w plikach encji aktorów oraz że określiłeś stałą liczbę tych przedmiotów, czyli że nie korzystałeś z pola "Non Lootable Count" w pliku encji aktora w sekcji "Inventory".

2. Upewnij się, że umieściłeś te przedmioty w każdej encji aktora, tu: giantrat_01.ent i giantrat_02.ent

3. Upewnij się, czy umieszczone w encjach aktora encje przedmiotów aktualnie istnieją w plikach typu ent. Na przykład, zmieniłeś im nazwy a w inwentarzu aktora widnieją inne nazwy plików encji.

To tyle, na razie. Jeżeli to nie pomoże podaj więcej szczegółów dotyczących tego jak zrealizowałeś wypadanie przedmiotów, bo równie dobrze mogłeś posłużyć się triggerami albo polem "Non Lootable Count", albo jeszcze czymś innym.
Zapisane

jarekfall
Zukolec
Kapral
*
Wiadomości: 28



« Odpowiedz #4 : Październik 24, 2013, 11:28:24 »

Witam! Po dłuższej nieobecności na kochanej trzynastce, wracam i na start mam nowe pytania.
Zacznijmy od tego, że wróciłem do tworzenia moda w FoT (tym razem na poważnie) i po skończeniu zamierzam go opublikować gdzieś na forum.
#1. W modzie korzystam ze ''spritów'' znalezionych w necie i zapożyczonych z innych modyfikacji ponadto edytuje produkt microforte objęty prawami autorskimi. Czy to może mieć konsekwencje prawne i w ogóle jak to wygląda?

#2. Chciałbym dodać zupełnie nowy pancerz do gry, z nowym plikiem spr dla postaci. Jak go dodać do ft by moja postać mogła go zakładać i spr zwykłego człowieka zmieniał się np w power armor mk3. Nie chcę podmieniać starszych spritów na nowe. Jak tego dokonać?

#3. Po dodaniu do core/tables/campaign.txt, nowych losowych spotkań (patrolów bractwa i nowych potworów) pozostałe czyli bandyci, cywile, ghoule itd. przestają się pojawiać. Czy koniecznością będzie dodawanie wszystkiego na nowo czy może zrobiłem coś nie tak albo czegoś nie zrobiłem?
Proszę o odpowiedź.
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kanał RSS Trzynastego Schronu Trzynasty Schron na Twitterze Trzynasty Schron na Facebooku Trzynasty Schron na Tumblr Trzynasty Schron na Instagramie Postapokalipsa bez ograniczeń! Radia Trzynastego Schronu na TubaFM Trzynasty Schron na YouTube
Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2011, Simple Machines Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!