Kilka razy zdarzyło mi się już pisać na łamach Schronu o
ZombieRPG tworzonym przez
DoubleBear Productions. Tym razem mam przyjemność zaprezentować
wywiad, jakiego udzielił nam założyciel studia oraz główny projektant gry,
Brian Mitsoda.
Wszystkich zainteresowanych tą produkcją zapraszam do czytania, a tym, którzy nie za bardzo orientują się, kim jest odpytywany, należy się kilka zdań wprowadzających do wywiadu:
Brian Mitsoda rozpoczął swoją karierę jako beta tester dla słynnego
Interplay Entertainment. Szybko zdobył sobie uznanie pracodawców i dostał możliwość napisania fabuły dla gry
TORN. Niestety, nie przyszło mu ukończyć tego dzieła ze względu na problemy finansowe firmy. Kolejnym stopniem jego kariery była praca dla
Troiki, dla której zajął się pisaniem dialogów do
Vampire: The Masquerade - Bloodlines. Okazało się, że był to jego jedyny do tej pory udany projekt. Troika także zbankrutowała, a z koncepcji, które przygotował później dla
Obsidian Entertainment niewiele się ostało. Produkcja pierwszej gry, nad którą pracował dla tego studia, została przerwana jeszcze zanim jakiekolwiek wieści o niej wydostały się na światło dzienne, a jego pierwotne założenia, jakie przygotował dla gry
Alpha Protocol zostały niemal całkowicie porzucone, a produkcja została przekazana w ręce innego zespołu projektantów.
Rozgoryczony tą sytuacją postanowił, że tym razem sam będzie odpowiadał za całokształt produkcji. Wspólnie z inną byłą pracownicą Obsidianu, wtedy znaną jako
Annie VanderMeer Carlson (obecnie
Annie VanderMeer Mitsoda) założyli własną firmę i zajęli się tworzeniem
ZombieRPG, "turowego RPGa, stawiającego na motywy przetrwania i ucieczki, podczas gdy podstawy cywilizacji zaczynają się rozpadać".