Autor Wątek: Projekt FT2  (Przeczytany 7181 razy)

klapy4

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 5
Projekt FT2
« dnia: 30 Lipca 2010, 18:18:58 »
Witam wszystkich fanów FT. Już jakiś czas temu wpadłem na pomysł żeby stworzyć Fallouta Tacticsa 2 skoro Interplay tego nie zrobił. Wiem że jest już pewnie pełno jakichś modów głównie przerabiających FT na zwykłego Fallouta, ale to jest bez sensu bo w systemie Tacticsa przede wszystkim nie można prowadzić normalnych konwersacji. Ja chciałbym stworzyć coś co można było by nazywać FT2. Pewnie większość z was miała do czynienia z modem do FT "Awaken". Jeśli się nie mylę to został on stworzony programem "FT Tools", który się instaluje w FT po wgraniu patcha 1.27. To skoro jakaś grupa potrafiła zmienić w ogóle tryb gry żeby się grało tylko jedną postacią, to czemu miało by się nie udać stworzyć nowych misji, a co za tym idzie zupełnie zmienić fabułę gry, przez co stworzyć FT2. Już bym się tym dawno zajął tylko potrzebuję do tego ludzi. Kogoś kto by tworzył mapy, kogoś kto by potrafił zmienić grafiki w grze żeby pozmieniać postacie na nowe, itp. Ogólnie to jest masa roboty więc jest potrzebnych parę ludzi. Liczę na to że znajdą się jacyś chętni co znają się na programowaniu. Muszę się przyznać że obsługa "FT Tools" mi nie idzie bo słabo znam angielski. Ja mogę się zając wymyśleniem fabuły (mam nadzieje dobrej) tworzeniem dialogów i podkładaniem do nich głosów. Niestety na programowaniu się nie znam. Umiem trochę pogrzebać w plikach ale to za mało. Chętni niech piszą bo mam nadzieje że będzie was dużo.

Rezro

  • St. chorąży sztab.
  • *
  • Wiadomości: 4080
  • Why you people care so much where your souls are?
Odp: Projekt FT2
« Odpowiedź #1 dnia: 30 Lipca 2010, 18:50:55 »
Niestety cię rozczaruję! Z tysiącami podobnych inicjatyw mieliśmy do czynienia na pęczki, a większość z nich to była jedynie starta czasu organizowana przez kolesi o miernych umiejętnościach i słabej motywacji, za to z przerostem ego i ambicji, myślących że ktoś za nich odwali całość pracy gdy oni jedynie "wyżyją się" wymyślając fabułę i dialogi (co nie jest wcale takie łatwe i czym zresztą powinni zajmować się Scenarzyści, a nie Lead Designerzy). Nie dziękuję kolejnym takim typom i puki inicjator jakiegoś projektu nie okażę swojej determinacji i zorganizowania oferując własnoręcznie wykonany szkielet takiego przedsięwzięcia, to radzę od takich projektów-idei trzymać się z daleka dla jego własnego dobra.

PS: Jeśli ktoś się moim tekstem zniechęci, to tym lepiej teraz niż gdy projekt będzie w toku.

klapy4

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 5
Odp: Projekt FT2
« Odpowiedź #2 dnia: 30 Lipca 2010, 19:05:22 »
Niestety cię rozczaruję! Z tysiącami podobnych inicjatyw mieliśmy do czynienia na pęczki, a większość z nich to była jedynie starta czasu organizowana przez kolesi o miernych umiejętnościach i słabej motywacji, za to z przerostem ego i ambicji, myślących że ktoś za nich odwali całość pracy gdy oni jedynie "wyżyją się" wymyślając fabułę i dialogi (co nie jest wcale takie łatwe i czym zresztą powinni zajmować się Scenarzyści, a nie Lead Designerzy). Nie dziękuję kolejnym takim typom i puki inicjator jakiegoś projektu nie okażę swojej determinacji i zorganizowania oferując własnoręcznie wykonany szkielet takiego przedsięwzięcia, to radzę od takich projektów-idei trzymać się z daleka dla jego własnego dobra.

PS: Jeśli ktoś się moim tekstem zniechęci, to tym lepiej teraz niż gdy projekt będzie w toku.


Dzięki za szczerą wypowiedź. Na pewno jest dużo racji w tym co mówisz. Ale jeżeli znajdzie się ktoś kto ma trochę wolnego czasu i nie ma z nim co zrobić to przecież może spróbować. Zdaję sobie sprawę z tego że nawet wymyślanie fabuły i dialogi to też nie jest łatwa sprawa. Z pewnością sam bym się tym nie zajął. Ty pewnie brałeś udział nie w jednym takim projekcie, który skończył się na gadaniu skoro jesteś taki anty. Ja jednak uważam że spróbować można.

Rextor

  • St. chorąży sztab.
  • *
  • Wiadomości: 256
  • Mr Fallout Tactics
    • Strona Poświęcona Grze Fallout Tactics
Odp: Projekt FT2
« Odpowiedź #3 dnia: 30 Lipca 2010, 19:47:50 »
Da się prowadzić dialogi co ekipa AR udowodni w swoim kolejnym projekcie :-[.

Squonk

  • Schronowy Inżynier
  • Gen. armii - Redaktor
  • *
  • Wiadomości: 8804
  • Wytyczając kierunek - Emanacja azymutem!
    • Trzynasty Schron
Odp: Projekt FT2
« Odpowiedź #4 dnia: 30 Lipca 2010, 23:53:15 »
@klapy4
Zagadaj z Rextorem jakoś, np. poprzez PMkę. On i jego ekipa mają na koncie ukończony projekt związany z rozbudową Tictacsa, więc może i przyda im się ktoś z wizją do nowych >>> http://aol-ft.prv.pl/AR/CO/index.html

Natomiast jeśli grałeś w Awakena to masz świadomość ile pracy on wymagał. A zobacz, że drugi megamod od ekipy, która przygotowała Awakena - czyli Darkfall - ugrzązł parę lat temu na poziomie dema. I nie zanosi się na zmianę w kierunku jego ukończenia. Bo nie ma już czegoś takiego jak dawna scena Fallouta, bo ludzie którzy ją tworzyli mają ją w dupie/skapcanieli/wolą bawić się w ril/nie mają czasu na bzdury gdy trzeba zarobić na chleb, bo 1001 powodów, które sprawią, że dziś szkoda tracić czasu na robienie profesjonalnej roboty za friko.

Darkfall - chwila prawdy

Dlatego lepiej jakbyś dołączył do jakiejś ekipy, która moduje Tictacsa i ma jakieś doświadczenia na tym polu. Zaś zapaleńców nie przyciągniesz samymi chęciami, za to biznes planem i opcją porządnego sfinansowania tego. Dasz radę z tym?  ;) Lepiej realnie podejść do sprawy i zacząć od czegoś małego. Będzie mniej rozczarowań a pożytek większy.
« Ostatnia zmiana: 31 Lipca 2010, 00:07:29 wysłana przez Squonk »
Możemy dojść od sukcesu do upadku, od marzeń do urny z prochami. Możemy spaść z czerwonego blasku rakiet, do 'bracie, czy mógłbyś mnie poratować'.

klapy4

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 5
Odp: Projekt FT2
« Odpowiedź #5 dnia: 31 Lipca 2010, 10:49:44 »
No cóż, pewnie macie racje  :/ Może faktycznie przyłącze się do jakiejś grupy. Dzięki za odpowiedzi. Zamykam temat.

jarekfall

  • St. kapral
  • *
  • Wiadomości: 8
    • Jarekfall's Site
Odp: Projekt FT2
« Odpowiedź #6 dnia: 31 Lipca 2010, 14:01:52 »
Da się prowadzić dialogi co ekipa AR udowodni w swoim kolejnym projekcie :-[.

Skoro  mowa o systemie dialogowym to zdradzę, że pracuję nad systemem identycznym jak w klasycznych Falloutach, czyli interfejs graficzny z możliwością wyboru odpowiedzi, dynamicznym tworzeniem listy odpowiedzi poprzez skrypty i oczywiście odczyt rodzaju wybranej odpowiedzi poprzez skrypty.

Jest bardzo dużo do zrobienia. Na dzień dzisiejszy mogę powiedzieć, że możliwość realizacji tego projektu szacuję na jakieś 80%, w tym wykonywanie operacji graficznych na 100%.

Z powodu obowiązków życiowych czas realizacji projektu to ponad pół roku.
jarekfall

Rextor

  • St. chorąży sztab.
  • *
  • Wiadomości: 256
  • Mr Fallout Tactics
    • Strona Poświęcona Grze Fallout Tactics
Odp: Projekt FT2
« Odpowiedź #7 dnia: 01 Sierpnia 2010, 11:32:28 »
ooo to świetna informacja :D. A tak co do innych projektów. Na shamo wyszła inicjatywa dosyć komiczna wg mnie, ludzie chcą prepay robić za link do grywalnej wersji tego co zostało zrobione z Darkfallem, tudzież poczekanie, aż będzie doprowadzona do stanu grywalnego jako tako i uiszczenie opłaty za link. To są dopiero fani :-\.

Jerzy

  • Major - Redaktor
  • *
  • Wiadomości: 1568
  • Nie możesz być lisem, lwem też nie, bądź jeżem
Odp: Projekt FT2
« Odpowiedź #8 dnia: 01 Sierpnia 2010, 11:46:18 »
Znowu magiczne 80%, to źle wróży.
Z drugiej strony, konkretny moduł- to jednak wróży lepiej.
Nie jestem przesądny. Powodzenia.
Historia uczy nas tylko tego, że jeszcze nigdy, nikt się z niej niczego nie nauczył.
Coś się kończy, coś się zaczyna- apokalipsa jest wokół.

Squonk

  • Schronowy Inżynier
  • Gen. armii - Redaktor
  • *
  • Wiadomości: 8804
  • Wytyczając kierunek - Emanacja azymutem!
    • Trzynasty Schron
Odp: Projekt FT2
« Odpowiedź #9 dnia: 01 Sierpnia 2010, 14:43:32 »
a shamo wyszła inicjatywa dosyć komiczna wg mnie, ludzie chcą prepay robić za link do grywalnej wersji tego co zostało zrobione z Darkfallem, tudzież poczekanie, aż będzie doprowadzona do stanu grywalnego jako tako i uiszczenie opłaty za link. To są dopiero fani :-\.
To już nie jest komiczne, a hmm... lekko żałosne. Bo i czas nie ten (czemu dopiero teraz?), a i miejsce nie bardzo (wiarygodność Shamo po ujawnianiu tajnych tablic jest zerowa), a i sam pomysł jest lekko z dupska wziety. Bo przecież oba projekty są fanowskimi modyfikacjami non-profit komercyjnych produktów, więc na co i za co miała by iść ta kasa? No i wątpię czy DargH ma jeszcze do tego serce, choć kto go tam wie  ;)
Możemy dojść od sukcesu do upadku, od marzeń do urny z prochami. Możemy spaść z czerwonego blasku rakiet, do 'bracie, czy mógłbyś mnie poratować'.

Rextor

  • St. chorąży sztab.
  • *
  • Wiadomości: 256
  • Mr Fallout Tactics
    • Strona Poświęcona Grze Fallout Tactics
Odp: Projekt FT2
« Odpowiedź #10 dnia: 01 Sierpnia 2010, 14:58:00 »
Ostatnie Słowa DargHa na shamo:

Cytuj
Witam po miliardzie lat!
Sprawa ma się tak, że zawirowania życiowe (klasyk) odciągnęły mnie od kompa i rzeczy nie przynoszących profitów wink.gif

Ostatnio (dosłownie na dniach) wróciłem do rozrywki komputerowej i zamierzam wydać DF w nieco okrojonej wersji. Lepiej tak niż wcale, bo niestety nie ma szans na realizacje ambitnych założeń sprzed dwóch (?) lat.

Postaram się dawać jakieś newsy już po "długim" weekendzie.

Pacjent słaby ale rokuje nadzieje wink.gif

PS> POZDRAWIAM WSZYSTKICH ODWIEDZAJĄCYCH PACJENTA!

To był sierpień rok temu, od września ubiegłego roku DargH nie pojawił się na shamo, a tam dosyć pokaźna tablica o Darkfall'u jest. Ale to w sumie bardziej grzebanie w śmietniku niż aspiracje na coś większego. Dali sobie siana, przepili dysk z projektem przy pokerze z cyganami i teraz zwodzą ludzi :P.

Squonk

  • Schronowy Inżynier
  • Gen. armii - Redaktor
  • *
  • Wiadomości: 8804
  • Wytyczając kierunek - Emanacja azymutem!
    • Trzynasty Schron
Odp: Projekt FT2
« Odpowiedź #11 dnia: 01 Sierpnia 2010, 15:20:03 »
Na pewno nakręcili film (http://www.youtube.com/user/Darghov) luźno oparty o to co miało dziać się w Darkfallu.
Możemy dojść od sukcesu do upadku, od marzeń do urny z prochami. Możemy spaść z czerwonego blasku rakiet, do 'bracie, czy mógłbyś mnie poratować'.