Autor Wątek: Problemy, Dyskusja oraz Uwagi odnośnie G.E.C.K.A  (Przeczytany 29720 razy)

pawelx

  • Plutonowy
  • *
  • Wiadomości: 117
Odp: Problemy, Dyskusja oraz Uwagi odnośnie G.E.C.K.A
« Odpowiedź #20 dnia: 28 Luty 2009, 19:45:23 »
Odinstaluj i zainstaluj ponownie F3. Jeśli to nie pomoże chyba będziesz musiał Windowsa na nowo zainstalować. Wygląda że jakiś program usuną te pliki z Windowsa.   

demo

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 3
Odp: Problemy, Dyskusja oraz Uwagi odnośnie G.E.C.K.A
« Odpowiedź #21 dnia: 14 Marzec 2009, 12:28:32 »
Siema. mam problem z G.E.C.K iem.
Kiedy zpisuję mody i włączam Fallout Launcher i patrzę w listę modów do uruchomienia to ich po prostu nie ma!

Zapisuję mody w folderze data.

Satan

  • Zbanowany
  • *
  • Wiadomości: 986
Odp: Problemy, Dyskusja oraz Uwagi odnośnie G.E.C.K.A
« Odpowiedź #22 dnia: 14 Marzec 2009, 13:18:16 »
Wrzuć swój mod na jakiś uploader i nam daj - bo z podanych przez ciebei informacji trudno jest stwierdzić. :)
Użytkownik został zbanowany.

Holden

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1572
Odp: Problemy, Dyskusja oraz Uwagi odnośnie G.E.C.K.A
« Odpowiedź #23 dnia: 14 Marzec 2009, 15:50:42 »
Poscalałem ze sobą kilka porozrzucanych po różnych tablicach wątków o Gecku więc jeżeli odkryjecie że wasz topic zniknął to pewnie jest tutaj.

poscalałem piszemy razem, mimo że nie ma takiego słowa (przynajmniej w słowniku ff) - n.w. ^^

oj prosisz się  :P

a wcale że nie ^^
« Ostatnia zmiana: 14 Marzec 2009, 22:37:53 wysłana przez nie wiem »

demo

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 3
Odp: Problemy, Dyskusja oraz Uwagi odnośnie G.E.C.K.A
« Odpowiedź #24 dnia: 14 Marzec 2009, 16:26:31 »
no w tym właśnie problem. Gdy zapiszę w folderze data to go tam nie ma! A gdy patrzę w bieżących elementach to jest ale jak klikam na niego to mi wyskakuje okienko szukania i go nie znajduje.

Satan

  • Zbanowany
  • *
  • Wiadomości: 986
Odp: Problemy, Dyskusja oraz Uwagi odnośnie G.E.C.K.A
« Odpowiedź #25 dnia: 14 Marzec 2009, 16:38:01 »
Demo - wyślij go mi, sprawdzę go i powiem w czym rzecz, bo trudno coś wywnioskować z twoich wypowiedzi.
Użytkownik został zbanowany.

demo

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 3
Odp: Problemy, Dyskusja oraz Uwagi odnośnie G.E.C.K.A
« Odpowiedź #26 dnia: 14 Marzec 2009, 16:42:42 »
no przecież mówię że gdy go zapiszę w folderze data TO GO NIE MA jakby go nigdy nie było

Satan

  • Zbanowany
  • *
  • Wiadomości: 986
Odp: Problemy, Dyskusja oraz Uwagi odnośnie G.E.C.K.A
« Odpowiedź #27 dnia: 14 Marzec 2009, 17:15:33 »
Aaa, sorry, mój błąd. Nie zrozumiałem.

Geck czasami szwankuje. Zobacz czy nie ma tego moda w folderze z programem albo w Moich Dokumentach.
Użytkownik został zbanowany.

Aurelinus

  • Moderator
  • *
  • Wiadomości: 625
    • Mój miniblog tematyczny
Odp: Problemy, Dyskusja oraz Uwagi odnośnie G.E.C.K.A
« Odpowiedź #28 dnia: 14 Marzec 2009, 21:30:38 »
Obecna wersja GECKA sprawia problemy z tworzeniem pliku esp. Ściągnij byle jaki mod i za pomocą FOMM wyczyść go (lub stwórz nowy) i taką skorupę użyj do tworzenia modyfikacji. Poza tym FOMM i FO3Edit to oprócz GECKa podstawa moddingu.

MachoMen

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 2
Pomoc z G.E.C.K.
« Odpowiedź #29 dnia: 26 Marzec 2009, 18:00:53 »
Witam mam problem odnośnie gecka i czy ktoś może mi pomóc to znaczy napisać jakiś poradnik.
Z góry thx

Satan

  • Zbanowany
  • *
  • Wiadomości: 986
Odp: Problemy, Dyskusja oraz Uwagi odnośnie G.E.C.K.A
« Odpowiedź #30 dnia: 26 Marzec 2009, 20:45:09 »
Na stronie F3 od Bethdesty znajdziesz videotutorial "My first vault". Co do tutoriali po polsku: narazie neistety nie ma, ale pewnie za 5-6 lat znajdzie się na 13S (tak było z F2) :P
Użytkownik został zbanowany.

nie wiem

  • Leseferyzm schronowy!
  • Gen. brygady - Redaktor
  • *
  • Wiadomości: 4777
  • Sejmik szlachecki musi być, a nie porządek!
    • Trzynasty Schron
Odp: Problemy, Dyskusja oraz Uwagi odnośnie G.E.C.K.A
« Odpowiedź #31 dnia: 26 Marzec 2009, 21:02:22 »
Satan - jeśli masz kapkę czasu, to przetłumacz :)
Oto człowiek stał się taki jak My (...)

***

Leseferyzm i konsultacja podstawą działania zdrowego systemu schronowego!

Satan

  • Zbanowany
  • *
  • Wiadomości: 986
Odp: Problemy, Dyskusja oraz Uwagi odnośnie G.E.C.K.A
« Odpowiedź #32 dnia: 26 Marzec 2009, 21:15:24 »
Hmm... kusząca oferta :) tylko ostatnio z tymi kapkami czasu u mnie słąbo. Poczekam do ferii świątecznych :P
Użytkownik został zbanowany.

Aurelinus

  • Moderator
  • *
  • Wiadomości: 625
    • Mój miniblog tematyczny
Odp: Problemy, Dyskusja oraz Uwagi odnośnie G.E.C.K.A
« Odpowiedź #33 dnia: 26 Marzec 2009, 21:35:44 »
Są tutoriale po polsku a do tego 0 (zero) modułów made in PL. Jak już mówiłem - ktoś chce bawić się GECK, a nie potrafi sobie poradzić z angielskim - niewiele (dobrego) z tego wyniknie. Raczej.

sasha

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 3
Odp: Problemy, Dyskusja oraz Uwagi odnośnie G.E.C.K.A
« Odpowiedź #34 dnia: 06 Kwiecień 2009, 17:57:34 »
Mam taki problem:
Zawsze gdy zapisuję w GECKu moda, po wczytaniu znika mi połowa obiektów. Co ciekawe zazwyczaj znikają jakby kategoriami np. raz wszystkie światła i np "miejsca siedzące", drugim razem wszystkie obiekty, oprócz świateł, a za trzecim razem wszystkie postacie. Raz chyba zniknęło mi wszystko :/
Reinstalowałem GECKa chyba z 10 razy i nie pomogło. To naprawdę zniechęca :/
Czy ktoś wie o co chodzi i jak to naprawić ?
« Ostatnia zmiana: 06 Kwiecień 2009, 18:00:58 wysłana przez sasha »

Aurelinus

  • Moderator
  • *
  • Wiadomości: 625
    • Mój miniblog tematyczny
Odp: Problemy, Dyskusja oraz Uwagi odnośnie G.E.C.K.A
« Odpowiedź #35 dnia: 06 Kwiecień 2009, 18:18:39 »
Prototyp modułu zapisujesz z GECKa czy korzystasz z innego tzn. pliku ESP. Radziłbym pożyczyć taki prototyp z innego modułu i oczyścić go lub stworzyć w programie FOMM i w nim zapisywać. Poza tym, ten plik przy otwarciu Gecka musisz zaznaczyć jako aktywny, bo w innym wypadku zmiany właśnie się nie zapisują prawidłowo i lądują albo w innym liku albo ulatują w powietrze.

sasha

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 3
Odp: Problemy, Dyskusja oraz Uwagi odnośnie G.E.C.K.A
« Odpowiedź #36 dnia: 06 Kwiecień 2009, 18:36:25 »
Wszystko robiłem w GECKu. Zaczynałem sobie wczytując ten główny plik Fallout3.esm a potem go edytowałem tzn. dodawałem tam nową lokację urządzałem ją itd. potem zapisywałem jako Coś.esp
Chyba zaznaczałem jako aktywny, ale nie jestem pewny :( Ściągam właśnie ten FOMM to zobaczę czy pomoże, rozumiem że to działa jak normalny edytor. W każdym razie dzięki za pomoc  :)

EDIT:
dobra nie do końca łapię jak edytować w tym FOMMie :P
« Ostatnia zmiana: 06 Kwiecień 2009, 18:41:15 wysłana przez sasha »

Aurelinus

  • Moderator
  • *
  • Wiadomości: 625
    • Mój miniblog tematyczny
Odp: Problemy, Dyskusja oraz Uwagi odnośnie G.E.C.K.A
« Odpowiedź #37 dnia: 06 Kwiecień 2009, 21:19:18 »
Wszystko robiłem w GECKu. Zaczynałem sobie wczytując ten główny plik Fallout3.esm a potem go edytowałem tzn. dodawałem tam nową lokację urządzałem ją itd. potem zapisywałem jako Coś.esp

EDIT:
dobra nie do końca łapię jak edytować w tym FOMMie :P

Dobra, kaszanisz na maxa ;):
1. Stwórz w FOMMie nowy, czysty plik ESP o dowolnej nazwie, np. o nazwie modułu który zamierzasz użyć. Zapisz.
2. Przenieś go do katalogu data/ o ile powstał w innym miejscu.
3. Otwórz Geck i w oknie pluginów zaznacz plik master tzn. Fallout3.ESM, jeśli masz wersję PL zaznacz również plik pluginu Fallout3_PL.ESP.
Najedź teraz na swój moduł i kliknij "set as active".
4. Kliknij OK i poczekaj na załadowamie zawartości.
5. Po otwarciu, na pasku okna, w lewym górnym rogu pojawi się nazwa twojego modułu, co oznacza, że możesz pracować. Wszystkie zmiany będą teraz zapisywane w twoim module. Procedura obowiązuje każdorazowo, bo w pliku EMS nie wolno nic zapisywać ani nie da się nawet w większości wypadków (w każdym razie dla pewności, że go nie ruszyłeś zreinstaluj grę). Nie wolno też zapisywać nic w pluginie polonizującym. Ew. rozprowadzanie polega na dzieleniu się tylko plikiem twojego modułu i ew. katalogów innych plików np. tekstur, meshy itp.

PS. Plik esp tworzony w GECKu najczęściej nie działa prawidłowo, nie próbuj w nim zapisywać.

sasha

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 3
Odp: Problemy, Dyskusja oraz Uwagi odnośnie G.E.C.K.A
« Odpowiedź #38 dnia: 06 Kwiecień 2009, 23:56:07 »
no dobra wszystko jasne tylko w jednej rzeczy coś mi się nie zgadza :P

Cytat: Aurelinus
Wszystkie zmiany będą teraz zapisywane w twoim module.
(...)
PS. Plik esp tworzony w GECKu najczęściej nie działa prawidłowo, nie próbuj w nim zapisywać.

hmm... Jak mam nie zapisywać w GECKu, skoro na dłuższą metę to w nim się edytuje? ;p

iii... czyli mam rozumieć że FOMMa się używa tylko do tworzenia nowego moda ? ;p

Aurelinus

  • Moderator
  • *
  • Wiadomości: 625
    • Mój miniblog tematyczny
Odp: Problemy, Dyskusja oraz Uwagi odnośnie G.E.C.K.A
« Odpowiedź #39 dnia: 07 Kwiecień 2009, 02:41:40 »
hmm... Jak mam nie zapisywać w GECKu, skoro na dłuższą metę to w nim się edytuje? ;p

iii... czyli mam rozumieć że FOMMa się używa tylko do tworzenia nowego moda ?
Ech, człowieku, masz w nim tylko nie tworzyć pluginu - stwórz czysty plugin w FOMM. Potem edytuj i zapisuj już normalnie, ale z włączonym tym pluginem jako aktywnym, bo inaczej twoje zmiany lecą w kosmos.

FOMM przydaje się do pomocy w wielu sprawach, szybko złapiesz, że niektóre rzeczy robi się w nim szybciej niż w GECKu. To samo dotyczy programu FO3edit, który też powinieneś sobie przytulić.