Trzynasty Schron - Postapokalipsa i Fallout
Czerwiec 26, 2019, 14:07:30 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: Czy wiesz że... na Trzynastym Schronie wciąż działa system ankiet. Oddaj głos w aktualnej ankiecie
 
   Strona główna   Pomoc Kalendarz Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2] 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Problemy, Dyskusja oraz Uwagi odnośnie G.E.C.K.A  (Przeczytany 23420 razy)
pawelx
Plutonowy
*
Wiadomości: 117



« Odpowiedz #20 : Luty 28, 2009, 20:45:23 »

Odinstaluj i zainstaluj ponownie F3. Jeśli to nie pomoże chyba będziesz musiał Windowsa na nowo zainstalować. Wygląda że jakiś program usuną te pliki z Windowsa.   
Zapisane
demo
Szeregowy
*
Wiadomości: 3


« Odpowiedz #21 : Marzec 14, 2009, 13:28:32 »

Siema. mam problem z G.E.C.K iem.
Kiedy zpisuję mody i włączam Fallout Launcher i patrzę w listę modów do uruchomienia to ich po prostu nie ma!

Zapisuję mody w folderze data.
Zapisane
Satan
Zbanowany
*
Wiadomości: 986


« Odpowiedz #22 : Marzec 14, 2009, 14:18:16 »

Wrzuć swój mod na jakiś uploader i nam daj - bo z podanych przez ciebei informacji trudno jest stwierdzić. Smiley
Zapisane

Użytkownik został zbanowany.
Holden
Major
*
Wiadomości: 1572



« Odpowiedz #23 : Marzec 14, 2009, 16:50:42 »

Poscalałem ze sobą kilka porozrzucanych po różnych tablicach wątków o Gecku więc jeżeli odkryjecie że wasz topic zniknął to pewnie jest tutaj.

poscalałem piszemy razem, mimo że nie ma takiego słowa (przynajmniej w słowniku ff) - n.w. ^^

oj prosisz się  Tongue

a wcale że nie ^^
« Ostatnia zmiana: Marzec 14, 2009, 23:37:53 wysłane przez nie wiem » Zapisane
demo
Szeregowy
*
Wiadomości: 3


« Odpowiedz #24 : Marzec 14, 2009, 17:26:31 »

no w tym właśnie problem. Gdy zapiszę w folderze data to go tam nie ma! A gdy patrzę w bieżących elementach to jest ale jak klikam na niego to mi wyskakuje okienko szukania i go nie znajduje.
Zapisane
Satan
Zbanowany
*
Wiadomości: 986


« Odpowiedz #25 : Marzec 14, 2009, 17:38:01 »

Demo - wyślij go mi, sprawdzę go i powiem w czym rzecz, bo trudno coś wywnioskować z twoich wypowiedzi.
Zapisane

Użytkownik został zbanowany.
demo
Szeregowy
*
Wiadomości: 3


« Odpowiedz #26 : Marzec 14, 2009, 17:42:42 »

no przecież mówię że gdy go zapiszę w folderze data TO GO NIE MA jakby go nigdy nie było
Zapisane
Satan
Zbanowany
*
Wiadomości: 986


« Odpowiedz #27 : Marzec 14, 2009, 18:15:33 »

Aaa, sorry, mój błąd. Nie zrozumiałem.

Geck czasami szwankuje. Zobacz czy nie ma tego moda w folderze z programem albo w Moich Dokumentach.
Zapisane

Użytkownik został zbanowany.
Aurelinus
Moderator
*
Wiadomości: 584



WWW
« Odpowiedz #28 : Marzec 14, 2009, 22:30:38 »

Obecna wersja GECKA sprawia problemy z tworzeniem pliku esp. Ściągnij byle jaki mod i za pomocą FOMM wyczyść go (lub stwórz nowy) i taką skorupę użyj do tworzenia modyfikacji. Poza tym FOMM i FO3Edit to oprócz GECKa podstawa moddingu.
Zapisane
MachoMen
Szeregowy
*
Wiadomości: 2


« Odpowiedz #29 : Marzec 26, 2009, 19:00:53 »

Witam mam problem odnośnie gecka i czy ktoś może mi pomóc to znaczy napisać jakiś poradnik.
Z góry thx
Zapisane
Satan
Zbanowany
*
Wiadomości: 986


« Odpowiedz #30 : Marzec 26, 2009, 21:45:09 »

Na stronie F3 od Bethdesty znajdziesz videotutorial "My first vault". Co do tutoriali po polsku: narazie neistety nie ma, ale pewnie za 5-6 lat znajdzie się na 13S (tak było z F2) Tongue
Zapisane

Użytkownik został zbanowany.
nie wiem
Leseferyzm schronowy!
Gen. brygady - Redaktor
*
Wiadomości: 4777


Sejmik szlachecki musi być, a nie porządek!


WWW
« Odpowiedz #31 : Marzec 26, 2009, 22:02:22 »

Satan - jeśli masz kapkę czasu, to przetłumacz Smiley
Zapisane

Oto człowiek stał się taki jak My (...)

***

Leseferyzm i konsultacja podstawą działania zdrowego systemu schronowego!
Satan
Zbanowany
*
Wiadomości: 986


« Odpowiedz #32 : Marzec 26, 2009, 22:15:24 »

Hmm... kusząca oferta Smiley tylko ostatnio z tymi kapkami czasu u mnie słąbo. Poczekam do ferii świątecznych Tongue
Zapisane

Użytkownik został zbanowany.
Aurelinus
Moderator
*
Wiadomości: 584



WWW
« Odpowiedz #33 : Marzec 26, 2009, 22:35:44 »

Są tutoriale po polsku a do tego 0 (zero) modułów made in PL. Jak już mówiłem - ktoś chce bawić się GECK, a nie potrafi sobie poradzić z angielskim - niewiele (dobrego) z tego wyniknie. Raczej.
Zapisane
sasha
Szeregowy
*
Wiadomości: 3



« Odpowiedz #34 : Kwiecień 06, 2009, 17:57:34 »

Mam taki problem:
Zawsze gdy zapisuję w GECKu moda, po wczytaniu znika mi połowa obiektów. Co ciekawe zazwyczaj znikają jakby kategoriami np. raz wszystkie światła i np "miejsca siedzące", drugim razem wszystkie obiekty, oprócz świateł, a za trzecim razem wszystkie postacie. Raz chyba zniknęło mi wszystko Roll Eyes
Reinstalowałem GECKa chyba z 10 razy i nie pomogło. To naprawdę zniechęca Roll Eyes
Czy ktoś wie o co chodzi i jak to naprawić ?
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 06, 2009, 18:00:58 wysłane przez sasha » Zapisane
Aurelinus
Moderator
*
Wiadomości: 584



WWW
« Odpowiedz #35 : Kwiecień 06, 2009, 18:18:39 »

Prototyp modułu zapisujesz z GECKa czy korzystasz z innego tzn. pliku ESP. Radziłbym pożyczyć taki prototyp z innego modułu i oczyścić go lub stworzyć w programie FOMM i w nim zapisywać. Poza tym, ten plik przy otwarciu Gecka musisz zaznaczyć jako aktywny, bo w innym wypadku zmiany właśnie się nie zapisują prawidłowo i lądują albo w innym liku albo ulatują w powietrze.
Zapisane
sasha
Szeregowy
*
Wiadomości: 3



« Odpowiedz #36 : Kwiecień 06, 2009, 18:36:25 »

Wszystko robiłem w GECKu. Zaczynałem sobie wczytując ten główny plik Fallout3.esm a potem go edytowałem tzn. dodawałem tam nową lokację urządzałem ją itd. potem zapisywałem jako Coś.esp
Chyba zaznaczałem jako aktywny, ale nie jestem pewny Sad Ściągam właśnie ten FOMM to zobaczę czy pomoże, rozumiem że to działa jak normalny edytor. W każdym razie dzięki za pomoc  Smiley

EDIT:
dobra nie do końca łapię jak edytować w tym FOMMie Tongue
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 06, 2009, 18:41:15 wysłane przez sasha » Zapisane
Aurelinus
Moderator
*
Wiadomości: 584



WWW
« Odpowiedz #37 : Kwiecień 06, 2009, 21:19:18 »

Wszystko robiłem w GECKu. Zaczynałem sobie wczytując ten główny plik Fallout3.esm a potem go edytowałem tzn. dodawałem tam nową lokację urządzałem ją itd. potem zapisywałem jako Coś.esp

EDIT:
dobra nie do końca łapię jak edytować w tym FOMMie Tongue

Dobra, kaszanisz na maxa Wink:
1. Stwórz w FOMMie nowy, czysty plik ESP o dowolnej nazwie, np. o nazwie modułu który zamierzasz użyć. Zapisz.
2. Przenieś go do katalogu data/ o ile powstał w innym miejscu.
3. Otwórz Geck i w oknie pluginów zaznacz plik master tzn. Fallout3.ESM, jeśli masz wersję PL zaznacz również plik pluginu Fallout3_PL.ESP.
Najedź teraz na swój moduł i kliknij "set as active".
4. Kliknij OK i poczekaj na załadowamie zawartości.
5. Po otwarciu, na pasku okna, w lewym górnym rogu pojawi się nazwa twojego modułu, co oznacza, że możesz pracować. Wszystkie zmiany będą teraz zapisywane w twoim module. Procedura obowiązuje każdorazowo, bo w pliku EMS nie wolno nic zapisywać ani nie da się nawet w większości wypadków (w każdym razie dla pewności, że go nie ruszyłeś zreinstaluj grę). Nie wolno też zapisywać nic w pluginie polonizującym. Ew. rozprowadzanie polega na dzieleniu się tylko plikiem twojego modułu i ew. katalogów innych plików np. tekstur, meshy itp.

PS. Plik esp tworzony w GECKu najczęściej nie działa prawidłowo, nie próbuj w nim zapisywać.
Zapisane
sasha
Szeregowy
*
Wiadomości: 3



« Odpowiedz #38 : Kwiecień 06, 2009, 23:56:07 »

no dobra wszystko jasne tylko w jednej rzeczy coś mi się nie zgadza Tongue

Cytat: Aurelinus
Wszystkie zmiany będą teraz zapisywane w twoim module.
(...)
PS. Plik esp tworzony w GECKu najczęściej nie działa prawidłowo, nie próbuj w nim zapisywać.

hmm... Jak mam nie zapisywać w GECKu, skoro na dłuższą metę to w nim się edytuje? ;p

iii... czyli mam rozumieć że FOMMa się używa tylko do tworzenia nowego moda ? ;p
Zapisane
Aurelinus
Moderator
*
Wiadomości: 584



WWW
« Odpowiedz #39 : Kwiecień 07, 2009, 02:41:40 »

hmm... Jak mam nie zapisywać w GECKu, skoro na dłuższą metę to w nim się edytuje? ;p

iii... czyli mam rozumieć że FOMMa się używa tylko do tworzenia nowego moda ?
Ech, człowieku, masz w nim tylko nie tworzyć pluginu - stwórz czysty plugin w FOMM. Potem edytuj i zapisuj już normalnie, ale z włączonym tym pluginem jako aktywnym, bo inaczej twoje zmiany lecą w kosmos.

FOMM przydaje się do pomocy w wielu sprawach, szybko złapiesz, że niektóre rzeczy robi się w nim szybciej niż w GECKu. To samo dotyczy programu FO3edit, który też powinieneś sobie przytulić.
Zapisane
Strony: 1 [2] 3   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kanał RSS Trzynastego Schronu Trzynasty Schron na Twitterze Trzynasty Schron na Facebooku Trzynasty Schron na Tumblr Trzynasty Schron na Instagramie Postapokalipsa bez ograniczeń! Radia Trzynastego Schronu na TubaFM Trzynasty Schron na YouTube
Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2011, Simple Machines Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!