Autor Wątek: Co może być źle?  (Przeczytany 6221 razy)

cycuboss

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 4
Co może być źle?
« dnia: 14 Czerwca 2010, 23:06:11 »
Witam (1 post)

No to tak: chciałbym sobie znów zagrać w F3, ale grałem już bez modów, więc teraz postanowiłem zagrać z.
Problem polega na tym, że powybierałem kilka modów (większość to nowa broń) no ale gra co chwilę mi crash'uje więc dam wam tu listę modów i jakby co to napiszecie które się gryzą czy coś. (poukładane tak jak w Fallout Mod Menager)

PolishArmyBeret.esp
Fallout3.esm
Fallout3Tactics Wasteland.esp
Fallout3Tactics Weapons.esp
FreePlayAfterMQ_V05.esp
Announcer.esp
BlackWolf Backpack.esp
BlackWolf Backpack - Vendor Script Replenish.esp
BlackWolf Backpack - Blank's Container Patch.esp
Classic Fallout Weapons BETA.esp
Fallout3_PL.esp           <---dla wyjaśnienia mam orginalną angielską wersje (z netu pobrałem pełne napisy [dialogi + napisy])
WeaponModKits.esp
Akira - Simple Silenced SMG.esp

Gra spatchowana do 1.7PL
Wywala mnie po jakiś 10-20min grania (np. zabijałem bandytów zaraz po wczytaniu to wszystko śmigało a po jakiś 20min jak wszedłem do V.A.T.S to bluescreena miałem, albo po 20min grania wchodzę do megatony i fallout3.exe)

Z góry dzięki za odp.
« Ostatnia zmiana: 15 Czerwca 2010, 13:01:15 wysłana przez cycuboss »

Aurelinus

  • Moderator
  • *
  • Wiadomości: 625
    • Mój miniblog tematyczny
Odp: Co może być źle?
« Odpowiedź #1 dnia: 15 Czerwca 2010, 15:31:11 »
Jeśli odpalasz grę przez Mod Managera, to kolejność masz do dupy. Najwyżej muszą być pliki ESM, niżej pliki ESP. Np. u ciebie plik PolishArmyBeret.esp najprawdopodobniej jest przyczyną zwiech.

Nie mam pojęcia które z nich sie gryzą (pytaj autorów, czytaj readme), ale pewne jest jak w banku, że każdy moduł z bronią, który nie korzysta z xCaliber będzie nakładał dane z innym takim modułem, jeśli są tam zastępowane jedne rzeczy drugimi, a są. Moduł "Free Play after MQ" jest na pewno zwalony, a Weapon Mod Kits będzie działał nie w pełni.

To nie jest nahalność, ale sugerowałbym zajrzeć do tego tematu, zamiast walczyć z wiatrakami:

http://trzynasty-schron.net/forum/index.php?topic=492.100

Jeśli jednak wolisz eksperymenty, powinno być tak:

Fallout3.esm
Fallout3_PL.esp

PolishArmyBeret.esp
Fallout3Tactics Wasteland.esp
Fallout3Tactics Weapons.esp
Announcer.esp
BlackWolf Backpack.esp
BlackWolf Backpack - Vendor Script Replenish.esp
BlackWolf Backpack - Blank's Container Patch.esp
Classic Fallout Weapons BETA.esp
WeaponModKits.esp
Akira - Simple Silenced SMG.esp
FreePlayAfterMQ_V05.esp

cycuboss

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 4
Odp: Co może być źle?
« Odpowiedź #2 dnia: 15 Czerwca 2010, 15:54:39 »
Ok poczytam i po testuje, a co do modu CALIBR to też go pobrałem, ale myślałem, że to przez niego wywala więc go nie używam, czy jest opcja, by naprawić to tym właśnie modem (napisane przed przeczytaniem plików readme, i całego tematu z linku)
A pliki z tego COLIBR to:

CALIBR.esm
CALIBRxMerchant.esp
xCALIBR.esm
xCALIBRmunitions.esp
xCALIBRmunitions_FOSEnhancements.esp

Aurelinus

  • Moderator
  • *
  • Wiadomości: 625
    • Mój miniblog tematyczny
Odp: Co może być źle?
« Odpowiedź #3 dnia: 16 Czerwca 2010, 08:14:55 »
Nie wiem co wnoszą poszczególne pliki ESP, ale musisz na pewno używać plików CALIBR.esm i xCALIBR.esm, reszta jest opcjonalna. Plik xCALIBRmunitions_FOSEnhancements.esp ruszy tylko na wersji angielskiej z FOSE.

Tym nie mniej to pliki modulów muszą oryginalnie być dostosowane do xCaliber, samo wrzucenie xCaliber do "data" nic nie da.

cycuboss

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 4
Odp: Co może być źle?
« Odpowiedź #4 dnia: 16 Czerwca 2010, 18:52:19 »
Echhh chyba dam sobie z tym spokój, nie wywala tak często ale zaczynając grę od nowa poziom trudności, z po podmienianymi brońmi jest stanowczo przegięty ;p W modzie "Classic Fallout Weapons BETA" bodajże jest broń "HK CAWS", którą miał "Cannibal Warrior" (szczerze powiedziawszy nie wiem z jakiego moda jest ten przeciwnik), broń ta ma obrażeń około 265 i szybkość strzelania też o wiele większa od innych strzelb. A ja w zbroi z krypty w jakimś starym kasku z pistoletem 10mm (obr. 6) nie mam za dużych szans. Więc chyba zagram bez modów na bronie dojdę do jakiegoś sensownego poziomu i dopiero wtedy włączę.

A tak apropo tego tematu z linku, który podałeś: jak się pobierze tę paczkę modów to jest opcja, żeby wybrać jakich modów używać, a jakich nie? bo niby przeszedłem F3, ale nie jestem takim pro-graczem (chyba, że doradzał byś mi granie z tymi "utrudnieniami" jak mniej expa czy potrzeba jedzenia i picia, tylko czy sobie poradzę będąc raczej średnio-zaawansowanym graczem)

Byłbym bardzo wdzięczny za odpowiedz, i poradę.
P.S Właśnie załatwiłem sobie od kumpla polską wersje, lepiej będzie na angielskiej z spolszczeniem czy polskiej?
« Ostatnia zmiana: 16 Czerwca 2010, 20:10:03 wysłana przez cycuboss »

Marcosan

  • St. plutonowy
  • *
  • Wiadomości: 62
Odp: Co może być źle?
« Odpowiedź #5 dnia: 16 Czerwca 2010, 20:56:32 »
cycuboss po co sobie utrudniać ściągnij sobie mod Aurelinusa i po kłopocie potem dodaj sobie co nie które mody albo i nie dzieło Aurelinusa i tak jest doskonałe albo prawie doskonałe(czekam na wersję 3.0).

Aurelinus

  • Moderator
  • *
  • Wiadomości: 625
    • Mój miniblog tematyczny
Odp: Co może być źle?
« Odpowiedź #6 dnia: 17 Czerwca 2010, 08:18:42 »
broń ta ma obrażeń około 265 i szybkość strzelania też o wiele większa od innych strzelb. A ja w zbroi z krypty w jakimś starym kasku z pistoletem 10mm (obr. 6) nie mam za dużych szans.
To tylko błąd gry - w rzeczywistości tę wartość należy podzielić na 9 = ok. 30 (podawana wartośc to DPS/strzały na sekundę, tak naprawdę CAWS zadaje jednym strzałem chyba 25 pkt. Błąd pochodzi z obliczenia serii, której nie przewidziano dla strzelb.
A tak apropo tego tematu z linku, który podałeś: jak się pobierze tę paczkę modów to jest opcja, żeby wybrać jakich modów używać, a jakich nie?
Nie przewidziałem żadnych wyborów - wszystko albo nic.
bo niby przeszedłem F3, ale nie jestem takim pro-graczem (chyba, że doradzał byś mi granie z tymi "utrudnieniami" jak mniej expa czy potrzeba jedzenia i picia, tylko czy sobie poradzę będąc raczej średnio-zaawansowanym graczem)
Powiem tak: lekko nie jest, ale bez przesady. Poza tym zasiadając do Fallouta, który by to nie był, nie powinieneś oczekiwać radosnej rozwałki, to nie FPS. W cRPG honor nie doznaje ujmy gdy odpuścisz sobie atakowanie wszystkiego, co się rusza. Mod jest nastawiony na eksplorację, nie na mordowanie.

lepiej będzie na angielskiej z spolszczeniem czy polskiej?
To zalezy od modów, które chcesz dodać. W przypadku kolekcji rekomendowana angielska z polskimi napisami.

cycuboss

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 4
Odp: Co może być źle?
« Odpowiedź #7 dnia: 17 Czerwca 2010, 11:09:37 »
Okej myśle, że nie będzie dużego zamieszania, jeśli napisze jeszcze kilka pytań tutaj (wiem, że jest odpowiedni temat do pytań, ale myślę, że lepiej byłoby ten temat wyczerpać niż teraz się przenosić) mam 3 pytania:
1. Napisałeś "wszystko albo nic", ale muzyka jest w innym folderze, a ta z tego modułu wydaje mi się trochę za bardzo "psychodeliczna" nie lubię gier typu surrvival horror czy innych podobnych, więc ta muzyka mi troszkę nie pasuje, jest opcja po prostu nie wrzucić folderu music, żeby gra dalej normalnie działała?
2. Napisałeś "W przypadku kolekcji rekomendowana angielska z polskimi napisami" a to znaczy, że na pełnej polskiej można będzie grać, ale będą błędy wyskakiwać, czy niektóre mody całkowicie przestaną działać?
3. W opisie modułu nie widziałem, by zostały dodane jakieś potworki nowe, więc nadal np. w SuperDupermarkecie są normalni bandyci, a przed marketem będzie jakiś random-event z podstawki, czy może być coś innego? (ja np. raz z jakimś modem miałem bitwę pomiędzy super-mutantami a najemnikami kompani szpona bodajże)

Wielkie dzięki za zaangażowanie się, oraz próbę pomocy mojej skromnej osobie.  :hyh

Aurelinus

  • Moderator
  • *
  • Wiadomości: 625
    • Mój miniblog tematyczny
Odp: Co może być źle?
« Odpowiedź #8 dnia: 17 Czerwca 2010, 11:33:54 »
1. Napisałeś "wszystko albo nic", ale muzyka jest w innym folderze, a ta z tego modułu wydaje mi się trochę za bardzo "psychodeliczna" nie lubię gier typu surrvival horror czy innych podobnych, więc ta muzyka mi troszkę nie pasuje, jest opcja po prostu nie wrzucić folderu music, żeby gra dalej normalnie działała?
2. Napisałeś "W przypadku kolekcji rekomendowana angielska z polskimi napisami" a to znaczy, że na pełnej polskiej można będzie grać, ale będą błędy wyskakiwać, czy niektóre mody całkowicie przestaną działać?
3. W opisie modułu nie widziałem, by zostały dodane jakieś potworki nowe, więc nadal np. w SuperDupermarkecie są normalni bandyci, a przed marketem będzie jakiś random-event z podstawki, czy może być coś innego? (ja np. raz z jakimś modem miałem bitwę pomiędzy super-mutantami a najemnikami kompani szpona bodajże)
1. To jest oryginalna muzyka z Fallout 1 i 2. Świętość niemal dla wielbicieli serii. Tak, możesz jej nie wrzucać po prostu, ale to kiepski pomysł, szybko zmienisz zdanie, gdy pograsz korzystając z tych plików.
2. Nie, niektórzy NPC będą mówić niektóre (i z rzadka) kwestie po angielsku i tyle. Nie wiem co masz na myśli mówiąc "niektóre mody", ale jeśli chcesz doinstalować jakikolwiek z twojej listy powyżej, to od razu mówię: moduł nie jest przeznaczony do współpracy z innymi modułami bo nie ma takiej potrzeby. Rozwalisz grę i tyle. Mody z Nexusa maja to do siebie, że regularnie zapluskwiają grę śmieciami (i konfliktują między sobą), więc conajwyżej szybko się wkurzysz i będziesz uważał, że to wina mojego modułu, a to nie prawda.
3. W obecnej wersji random encountery nie są ruszone, poza tym jestem przeciwnikiem niepotrzebnego "uatrakcyjniania" na siłę rzeczy dobrych. Moduł nie zamienia gry w deszcz wrogów spadających z nieba.