Trzynasty Schron - Postapokalipsa i Fallout
Czerwiec 16, 2019, 10:31:46 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: Czy wiesz że... na Trzynastym Schronie wciąż działa system ankiet. Oddaj głos w aktualnej ankiecie
 
   Strona główna   Pomoc Kalendarz Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2] 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: FEV  (Przeczytany 15096 razy)
Rezro
St. chorąży
*
Wiadomości: 3996


Why you people care so much where your souls are?


« Odpowiedz #20 : Czerwiec 12, 2010, 10:04:58 »

To chyba wyjaśnia wszystko ale mogą być inne sugestie nie chcemy filozofować tylko poznać odpowiedź o której oczywiście nie pomyśleli twórcy .Mogliby "prosto z mostu" a nie jakieś czyste FEV i zmutowane FEV.To co napisałeś jest najsensowniejszym wyjaśnieniem ale czym do cholery się różni czysty FEV od "zmutowanego Huh?

Gdyby było wszystko oczywiste to Fallout byłby tylko kolejnym Bethshitem, ale do rzeczy: "Zmutowany" FEV (Przypominam że z założenia nie do końca wiadomo jak z tym jest) tworzy tylko proste mutacje o charakterze przeważnie negatywnym (np. Ghule, Radskorpiony, Braminy, itd), zaś "Czysty" FEV zaś powoduje daleko posunięte mutacje których efektem są Supermutanci, itd.

Trzeba jeszcze wziac pod uwage to jak dzialal wirus na czlowieka z pewna dawka napromieniowania i "czystych" (np. tych z krypt) - chyba nawet sam Mistrz sie nad tym rozwodzil, a z tego co pamietam takie info mozna bylo zdobyc od Porucznika i Harolda.

Jest to jedna z teorii, niemniej biorąc pod uwagę szaleństwo Mistrza i niepowadzenie jego dzieła wcale niekoniecznie słuszna. Jednak osobiście uważam że skrajne różnice w efekcie końcowym raczej służą przeciwko niej... nie jest wszak powiedziane że nieudane mutacje w kadzi (bodajże 9/10 prób jeśli mnie pamięć nie myli) tworzyły Ghule, a raczej powodowały zgon, lub trwałą niesprawność... Harold to inna bajka, on tylko wyglądał jak Ghul lecz był w istocie jedną z nietypowych mutacji takich jak mistrz.
Zapisane
Jelcyn
Kapral
*
Wiadomości: 27



« Odpowiedz #21 : Czerwiec 12, 2010, 10:35:19 »

zacznijmy od tego, dlaczego uważasz, że mutacje radoskorpionów są negatywne? od wersji ,,naturalnej'' są większe, silniejsze i mogą polować w grupach na duże zwierzęta, takie jak ludzie czy braminy. Czyli dla danego gatunku to jest jak najbardziej +. Druga sprawa, w kadziach powstawały albo mutanci albo trupy, ghule powstawały w naturalny sposób pod wpływem promieniowania, na przykład harold który podróżował po pustkowiach i zasłabł, albo w krypcie, która miała uszkodzone wrota. Można o tym przeczytać w biblii fallouta i chyba nawet prezydent w falloucie2 coś o tym wspomina. Pod nekropolis znajduje się wspomniana krypta, z której zabierasz hydroprocesor.
Zapisane

wiko
St. kapral
*
Wiadomości: 54



« Odpowiedz #22 : Czerwiec 12, 2010, 12:34:12 »

Nie no od razu mi powiedzcie czy jest na to jednoznaczna odpowiedź czy będziemy się kłócić ?   Kilo wpierdolu Bo ja mam tak że gdy poszukuję odpowiedzi na temat czegoś w danej grze to dopóki się nie dowiem o co chodzi nie chce mi się grać w tę grę (taka jakby blokada).Towarzysze DAJCIE GRAĆ !!!
Zapisane

I'm a potato!
Veron
Gen. broni - Redaktor
*
Wiadomości: 1601


Gdy słucham, co mówisz, słyszę kim jesteś


WWW
« Odpowiedz #23 : Czerwiec 12, 2010, 14:01:59 »

@Jelcyn: Harold nie jest ghulem, co podkresla nawet Chris w Biblii, w ktorejs z poczatkowych czesci - poczytaj dokladniej. Pisze on tam, ze Harold jest wyjatkowy, byl poddany na dzialanie wirusa, ale w dosc ograniczonym stopniu, wiec nie mozna go rozpatrywac w tych kategoriach. Poza tym nie zaslabl na pustyni, a w Mariposie, o czym sam wspomina w rozmowie. Studiowalem to zagadnienie dosc wnikliwie, przygotowujac sie do pisania "Ekspedycji" Smiley

@wiko: Graj, nie przejmuj sie, to info nie jest az tak istotne w samej rozgrywce Wink
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 12, 2010, 14:12:20 wysłane przez Veron » Zapisane

Projekt '13'

Polskie uniwersum postapokaliptyczne!
nie wiem
Leseferyzm schronowy!
Gen. brygady - Redaktor
*
Wiadomości: 4777


Sejmik szlachecki musi być, a nie porządek!


WWW
« Odpowiedz #24 : Czerwiec 12, 2010, 14:12:07 »

A poza tym jego mózg wypełniony jest Marią, przez co coś mu kiełkuje na kopule  Kiss
Zapisane

Oto człowiek stał się taki jak My (...)

***

Leseferyzm i konsultacja podstawą działania zdrowego systemu schronowego!
wiko
St. kapral
*
Wiadomości: 54



« Odpowiedz #25 : Czerwiec 12, 2010, 16:17:43 »

Przyjmijmy że nigdy takiej informacji o FEV nie było i radskorpiony są z promieniowania supermutanty z FEV i FEV jest tylko w kadziach bo i tak wogóle nigdzie w grze nie pisze że FEV jest w atmosferze , sami twórcy nie wiedzą o co z tym chodzi. Afro
Zapisane

I'm a potato!
Rezro
St. chorąży
*
Wiadomości: 3996


Why you people care so much where your souls are?


« Odpowiedz #26 : Czerwiec 12, 2010, 18:01:56 »

zacznijmy od tego, dlaczego uważasz, że mutacje radoskorpionów są negatywne? od wersji ,,naturalnej'' są większe, silniejsze i mogą polować w grupach na duże zwierzęta, takie jak ludzie czy braminy. Czyli dla danego gatunku to jest jak najbardziej +.

Nie stwierdziłem że wszystkie mutacje mają charakter negatywny, niemniej w większości przypadków mutacje pod wpływem FEV nie kończyły się dobrze, a wyjątki potwierdzają tylko regułę.

Druga sprawa, w kadziach powstawały albo mutanci albo trupy.

Uściślijmy: Supermutanci, albo trupy. Reszta mutantów powstała w inny sposób.

ghule powstawały w naturalny sposób pod wpływem promieniowania

Tak się powszechnie sądzi, ale był tu i dodatkowy czynnik w postaci FEV, o którego istnieniu nie każdy wszak ma pojęcie... samo promieniowanie nie prowadzi zresztą do tego typu mutacji nawet w uniwersum Fallout'a.

na przykład harold który podróżował po pustkowiach i zasłabł, albo w krypcie, która miała uszkodzone wrota. Można o tym przeczytać w biblii fallouta i chyba nawet prezydent w falloucie2 coś o tym wspomina. Pod nekropolis znajduje się wspomniana krypta, z której zabierasz hydroprocesor.

Veron wyjaśnił już ta kwestię, więc tylko uściślę że awarią wrót V12 tłumaczy się występowanie w Nekropolis dużej ilości ghuli, ale w rzeczywistości to tylko przyczyna pośrednia która jedynie ułatwiła infekcje tamtejszych ludzi chmurą FEV powstałą w wyniku zniszczenia West Tek (Glow/Blask). Zauważ że wszędzie tam było wielu zwykłych ludzi nie pochodzących nawet z krypt, tak więc nie można powiedzieć że sama awaria wrót była tu główną przyczyną.

Nie no od razu mi powiedzcie czy jest na to jednoznaczna odpowiedź czy będziemy się kłócić ? Bo ja mam tak że gdy poszukuję odpowiedzi na temat czegoś w danej grze to dopóki się nie dowiem o co chodzi nie chce mi się grać w tę grę (taka jakby blokada).Towarzysze DAJCIE GRAĆ !!!

Uzyskałeś już odpowiedź: Fabuła gry zakłada że wiadomo tak naprawdę jak do tego doszło i przedstawia kilka teorii:
- Ludową: Mutanty powstały w wyniku promieniowania.
- Sensowną: FEV zmutował i to jest przyczyną różnic między zwykłymi mutantami, a super mutantami.
- Mistrza: Przyczyną nieudanych mutacji jest niedostateczna "czystość" obiektów podawanych mutacji.
- Enklawa: Wszyscy na lądzie są mutantami.

Przyjmijmy że nigdy takiej informacji o FEV nie było i radskorpiony są z promieniowania supermutanty z FEV i FEV jest tylko w kadziach bo i tak wogóle nigdzie w grze nie pisze że FEV jest w atmosferze , sami twórcy nie wiedzą o co z tym chodzi.

Nie zgodzę się z tobą, ponieważ nawet jeśli radskorpiony i ghule powstały w wyniku promieniowania (co jest nonsensem nawet w Fallout) to nie tłumaczy ono innych znacznie bardziej zmutowanych, a nie pochodzących z badań mistrza mutantów. Zaś FEV faktycznie nie jest w atmosferze, ale przez jakiś czas po zniszczeniu West Tek było inaczej i stąd tyle mutacji wszelkiej maści.

Edit:
Czytałem teraz w wiki fallouta że ghule tworzy dawka promieniowania i FEV  a gdy czytałem o Haroldzie samo siebie zaprzeczało bo było napisane że ghule są wytworem napromieniowania a Harold FEV (jak powinien każdy ghul) a Harold nie był w kadzi tylko "na powierzchni" WTF

Informacje w opisie Ghuli są poprawne. Zaś jeśli chodzi o Harold'a to został zakażony niewielką ilością FEV znajdując się w bliskim sąsiedztwie kadzi, a nie w wyniku znużenia jak reszta supermutantów... stąd wygląda on jak Ghul, jednak Ghulem zdecydowanie nie jest.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 12, 2010, 18:38:54 wysłane przez Rezro » Zapisane
wiko
St. kapral
*
Wiadomości: 54



« Odpowiedz #27 : Czerwiec 12, 2010, 18:13:58 »

Czytałem teraz w wiki fallouta że ghule tworzy dawka promieniowania i FEV  a gdy czytałem o Haroldzie samo siebie zaprzeczało bo było napisane że ghule są wytworem napromieniowania a Harold FEV (jak powinien każdy ghul) a Harold nie był w kadzi tylko "na powierzchni" WTF
Zapisane

I'm a potato!
Rextor
Sierżant
*
Wiadomości: 256


Mr Fallout Tactics


WWW
« Odpowiedz #28 : Czerwiec 12, 2010, 19:01:23 »

Na dobrą sprawę Harold stracił przytomność i żadne źródło nie tłumaczy co się z nim działo kiedy film mu się urwał Wink.
Zapisane

Jelcyn
Kapral
*
Wiadomości: 27



« Odpowiedz #29 : Czerwiec 12, 2010, 19:59:13 »

...tylko sam mowi, że jak się obudził to wyglądał tak jak wyglądał. Potem zaczął hodować drzewko, zamieszkał w Gecko a swojemu koledze Leniemu pozwolił się szwendać z tym upośledzonym dzikusem w niebieskiej piżamie, który mówił, że idzie świat ratować.
@rezo: sam to napisałeś: ,,"Zmutowany" FEV (Przypominam że z założenia nie do końca wiadomo jak z tym jest) tworzy tylko proste mutacje o charakterze przeważnie negatywnym (np. Ghule, Radskorpiony, Braminy, itd)'' Mutacje ghuli też nie powiedziałbym, ze są negatywne, dłużej żyją, są odporni na promieniowanie i niektóre toksyczne substancje. Tylko Dziwnie wyglądają i śmierdzą. Moim zdaniem czysty FEV jest bardziej niebezpieczny dla żyjących gatunków, gdyż po mniej, czy bardziej pożądanych mutacjach obiekt staje się bezpłodny, tak jak super mutanci. Jednak tu jest pewna nieścisłość, szpony śmierci. One też zostały sztucznie wyhodowane za pomocą FEV a jednak są zdolne do rozrodu.
Zapisane

wiko
St. kapral
*
Wiadomości: 54



« Odpowiedz #30 : Czerwiec 12, 2010, 20:38:59 »

Dzięki rezro wszystko bym zrozumiał ale dopiero jak Ty to złożyłeś do kupy to zrozumiałem.  Żółtek Właśnie kwestia szponów śmierci na wiki piszę że Enklawa schwytała "zwykłe" szpony śmierci a potem poddała je działaniu FEV (by były inteligentne) a przecież one wcześniej "zapoznali się" z FEV  Godzillowa pauka.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 12, 2010, 20:47:50 wysłane przez wiko » Zapisane

I'm a potato!
Veron
Gen. broni - Redaktor
*
Wiadomości: 1601


Gdy słucham, co mówisz, słyszę kim jesteś


WWW
« Odpowiedz #31 : Czerwiec 12, 2010, 23:22:58 »

Na dobrą sprawę Harold stracił przytomność i żadne źródło nie tłumaczy co się z nim działo kiedy film mu się urwał Wink.

Ale ważne jest, że zasłabł w Mariposie na ostatnim poziomie pośród kadzi z płynnym FEV.
Zapisane

Projekt '13'

Polskie uniwersum postapokaliptyczne!
Rezro
St. chorąży
*
Wiadomości: 3996


Why you people care so much where your souls are?


« Odpowiedz #32 : Czerwiec 13, 2010, 09:37:11 »

@rezo: sam to napisałeś: ,,"Zmutowany" FEV (Przypominam że z założenia nie do końca wiadomo jak z tym jest) tworzy tylko proste mutacje o charakterze przeważnie negatywnym (np. Ghule, Radskorpiony, Braminy, itd)'' Mutacje ghuli też nie powiedziałbym, ze są negatywne, dłużej żyją, są odporni na promieniowanie i niektóre toksyczne substancje. Tylko Dziwnie wyglądają i śmierdzą.

Ależ ja nie przeczę że wśród mutacji trafiają się także i takie pozytywne, niemniej te kilka bonusów wiąże się z poważnymi skutkami negatywnymi i jak dla mnie bardzo powierzchownie oceniasz te skutki... to nie jest tylko tak że mutanty tylko "Dziwnie wyglądają i śmierdzą".

Moim zdaniem czysty FEV jest bardziej niebezpieczny dla żyjących gatunków, gdyż po mniej, czy bardziej pożądanych mutacjach obiekt staje się bezpłodny, tak jak super mutanci.

Jak najbardziej się z tobą zgodzę że czysty FEV jest znacznie bardziej niebezpieczny, ale potencjalna bezpłodność to tylko jedno z wielu zagrożeń przezeń powodowanych (choć kluczowe dla planów mistrza).

Jednak tu jest pewna nieścisłość, szpony śmierci. One też zostały sztucznie wyhodowane za pomocą FEV a jednak są zdolne do rozrodu.

Szpony nie zostały wcale sztucznie wyhodowane, a pochodzą od kameleonów rogatych dotkniętych FEV w trakcie zniszczenia West Tek. To do czego nawiązujesz to gadające szpony z Fo2 które były jednym z eksperymentów z FEV enklawy (ale to zupełnie inna bajka).
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 13, 2010, 11:45:08 wysłane przez Rezro » Zapisane
Rextor
Sierżant
*
Wiadomości: 256


Mr Fallout Tactics


WWW
« Odpowiedz #33 : Czerwiec 13, 2010, 10:46:16 »

Kwestia super mutantów jak i wielu innych rzeczy i tak jest bardzo nieścisła. Z jednej strony super mutanci powstawali tylko z kadzi w Mariposie. Z drugiej jednak strony - tak jak w przypadku Harolda - to mutacji dochodziło nie przez zanurzenie w FEV ale przez to, że po prostu przebywano w bazie i wystawiano się w jakiś sposób na jego działanie. Tak jak to było z drugą generacją super mutantów, która powstała z personelu enklawy pracującego przy zbieraniu danych o FEV. Po prostu druga mniej udana generacja była jeszcze głupsza Tongue .... ech ... i wszystko przez to, że amerykanie chcieli mieć zabezpieczenie przed chińskimi atakami biologicznymi Co jeeee?

Jak ktoś wcześniej wspomniał Chris A. sam robi zamieszanie, z jednej strony mówi, że FEV po wybuchu w the Glow dostało się do powietrza gdzie zmutowało przez promieniowanie, z drugiej strony Porucznik mutantów mówi, że przez powietrze nie może dojść do mutacji. Na szczęście Avellone sam się przyznał później do błędu i powiedział że większość mutacji w świecie Fallouta powstało przez promieniowanie. Chris T. za do mówił o tym, że jeśli ktoś wystawiony na bardzo duże promieniowanie został wpuszczony do kadzi z FEV powstają ghule, kiedy wpuszcza się ludzi z średnią dawką promieniowania powstają głupie super mutanty, a kiedy zanurzy się kogoś bardzo mało napromieniowanego to powstają inteligentne super mutanty. W Nekropolis oczywiście nikt ich w FEV nie maczał , a sugerowane jest po prostu, że FEV przyśpiesza ten proces przemiany. Póki są zagadki universum Fallouta jest ciekawe Tongue.


« Ostatnia zmiana: Czerwiec 13, 2010, 10:58:00 wysłane przez Rextor » Zapisane

wiko
St. kapral
*
Wiadomości: 54



« Odpowiedz #34 : Czerwiec 13, 2010, 11:44:39 »

Czyli Rezro nie ma racji ?
Zapisane

I'm a potato!
Rextor
Sierżant
*
Wiadomości: 256


Mr Fallout Tactics


WWW
« Odpowiedz #35 : Czerwiec 13, 2010, 12:02:58 »

Raczej rację ma prawie każdy kto bierze udział w dyskusji i sensownie mówi. Sam fakt, iż ludzie od Fallouta nie wiedzą jak jest sprawia, że możemy sobie dyskutować i dyskutować. Póki każdy ma jakieś wyobrażenie o grze i jej świecie to siedzi w danym klimacie. Nie rozumiem czemu przed rozpoczęciem gry postanowiłeś najpierw zapoznać się że wszystkimi takimi duperelami. Zabrałeś sobie frajdę odkrywania tego wszystkiego samemu Wink. Kiedy ja pierwszy raz odpaliłem Fallouta to od razu go wyłączyłem bo mnie tryb turowy odstraszył. Po drugim podejściu jak wczułem się w klimat i wszystko w grze było dla mnie nowością zaraz mi się lepiej grało. Ja bym założył taką dyskusję jak już to po przejściu gry  Grin.
Zapisane

Rezro
St. chorąży
*
Wiadomości: 3996


Why you people care so much where your souls are?


« Odpowiedz #36 : Czerwiec 13, 2010, 12:04:34 »

Czyli Rezro nie ma racji ?

Ja bym powiedział że nie należy się zbytnio sugerować wypowiedziami twórców, którzy po latach nie zawsze dobrze pamiętali szczegóły użyte w grze (tym bardziej że sporo z nich to nie oni opracowywali, lecz ktoś inny z zespołu) i nierzadko zaprzeczają sobie, o czym mówi zresztą Rextor (no i od czego wszak są fani szperający w grze Wink).

Pomijając zamierzone sprzeczności użyte w grze (omówione przeze mnie wcześniej), przypomnę że wspomniałem już że FEV rozniósł się w postaci chóry po wybuchu w West Tek, co wyjaśnia chyba sprawę zakażeń gdyż faktycznie prawdą jest też to że sam w sobie nie jest on zdolny do roznoszenia się w powietrzu jak np. grypa (zakażenia w sąsiedztwie zbiorników wynikają zapewne z kropel wirusa rozlanych w około nich), ot co!
Zapisane
wiko
St. kapral
*
Wiadomości: 54



« Odpowiedz #37 : Czerwiec 13, 2010, 12:09:42 »

rextor: przeszłem fallouta 1 i 3 z wszystkimi dodatkami a f2 no cóż większość gry za sobą (Baza Wojskowa "zwykła") Od samego początku twórcy gadają wymyślone historie z fabułą. Godzillowa pauka
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 13, 2010, 12:14:23 wysłane przez wiko » Zapisane

I'm a potato!
Rezro
St. chorąży
*
Wiadomości: 3996


Why you people care so much where your souls are?


« Odpowiedz #38 : Czerwiec 13, 2010, 14:07:57 »

rextor: przeszłem fallouta 1 i 3 z wszystkimi dodatkami a f2 no cóż większość gry za sobą (Baza Wojskowa "zwykła") Od samego początku twórcy gadają wymyślone historie z fabułą. Godzillowa pauka

Mógłbyś bardziej sprecyzować co masz na myśli? Bo jak dla mnie fakty przedstawione w oryginalnym kanionie trzymają się jak najbardziej kupy.

PS: Od razu zaznaczę że Fb3 to bękart niemający prawa nazywać się kontynuacją Fallout i lepiej byś nie sugerował się czymkolwiek z tej gry.
Zapisane
wiko
St. kapral
*
Wiadomości: 54



« Odpowiedz #39 : Czerwiec 13, 2010, 14:37:44 »

Po prostu zapytał się czy przeszłem grę więc mówię którą grę a nie w której znalazłem informacje (jeśli o to ci chodzi). Huh?
Zapisane

I'm a potato!
Strony: 1 [2] 3   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kanał RSS Trzynastego Schronu Trzynasty Schron na Twitterze Trzynasty Schron na Facebooku Trzynasty Schron na Tumblr Trzynasty Schron na Instagramie Postapokalipsa bez ograniczeń! Radia Trzynastego Schronu na TubaFM Trzynasty Schron na YouTube
Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2011, Simple Machines Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!