Trzynasty Schron - Postapokalipsa i Fallout
Wrzesień 21, 2019, 01:18:06 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: Czy wiesz że... na Trzynastym Schronie wciąż działa system ankiet. Oddaj głos w aktualnej ankiecie
 
   Strona główna   Pomoc Kalendarz Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 2 3 [4]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Forumowa sesja RPG  (Przeczytany 18052 razy)
Rezro
St. chorąży
*
Wiadomości: 4028


Why you people care so much where your souls are?


« Odpowiedz #60 : Czerwiec 26, 2019, 11:49:24 »

Pytasz się o to w temacie sprzed pół dekady?
Zapisane
Gekon
Sierżant
*
Wiadomości: 7


« Odpowiedz #61 : Czerwiec 26, 2019, 21:24:04 »

Tak, bo moze ktoś teraz byłby chętny?
Zapisane

Człowiek rozumie drugiego, kiedy przychodzi na to odpowiedni czas, a nie dlatego, że ten drugi chce być rozumiany
Rezro
St. chorąży
*
Wiadomości: 4028


Why you people care so much where your souls are?


« Odpowiedz #62 : Czerwiec 27, 2019, 08:59:51 »

A jest to jakaś propozycja czy to tylko kolejne gdybanie?
Zapisane
Adam
St. sierżant
*
Wiadomości: 479


WWW
« Odpowiedz #63 : Czerwiec 27, 2019, 19:46:35 »

Świat: wymyślany na bieżąco postapokaliptyczny rozpierdol albo zombie.

Mechanika:

Cytuj
Mechanika - najłatwiej użyć przymiotników i zdać się na rozsądek MG. Postać bardzo silna powali słabą. Postać bardzo szybka prawdopodobnie (może tutaj, przy bliskich wartościach jakiś element losowości) prześcignie szybką. Tak samo można otagować umiejętności. Dodamy jakieś neuroshime-style sztuczki (umiem strzelać z dwóch rewolwerów jednocześnie, położyć motocykl w trakcie jazdy czy latać na rzęsach, patrzcie jaki jestem super!) i całkiem ciekawa postać gotowa. Z rozwojem w PBFach średnio wychodzi, ale w RPG generalnie rozwój jest zazwyczaj powolny, więc nic nie szkodzi zrobić już przeciętne postacie. Ewentualnie jeśli gra utrzyma się na tyle długo, by opłacało się wprowadzić rozwój, MG pozwoli przerzucić umiejętność o poziom w górę (z "przeciętny" na "dobry" na przykład).

lub to samo, tylko że zamiast ingerencji MG w każdą akcję, niech poziom danej cechy przekłada się na liczbę punktów, które gracze mają do rozdysponowania na wszystkie swoje akcje w obrębie, powiedzmy, jednego dnia (np.: charyzma średnia daje 5 punktów, dzięki czemu gracz może bez pytania mistrza gry opisać, jak przegaduje 5 postaci/postacie o łącznym poziomie trudności 5).

Znajdą się chętni, to można grać.
Zapisane
Gekon
Sierżant
*
Wiadomości: 7


« Odpowiedz #64 : Czerwiec 27, 2019, 22:09:24 »

Propozycja Smiley
Zapisane

Człowiek rozumie drugiego, kiedy przychodzi na to odpowiedni czas, a nie dlatego, że ten drugi chce być rozumiany
Rezro
St. chorąży
*
Wiadomości: 4028


Why you people care so much where your souls are?


« Odpowiedz #65 : Czerwiec 27, 2019, 23:57:07 »

Z doświadczenia mogę od razu powiedzieć że podstawowym błędem przy RPG jest mylenie tegoż z taktyką. Do role-play'a nie trzeba tak naprawdę nic poza odrobiną wyobraźni. Olać statystyki i olać rozwój! W takie pierdoły można się bawić jak ktoś hardcore'owo wymiata w piwnicy. Zrobić po prostu ogólny opis postaci, spis podstawowych umiejętności i przedmiotów, no i na tym koniec (a reszta to wola boska). Nie jedna już gra, a w szczególności PBF padł od kombinowania. Zaś jeśli ktoś ma obawy co do balansu to przypominam że w RPG czegoś takiego nie ma. Tu wola GM'a na co ten pozwoli i co mu się uwodzi. Ja osobiście stosuję trik z balansem losu. Tj. przepakowanym postaciom ten nie sprzyja (no chyba że ustalono co innego).
Zapisane
Gekon
Sierżant
*
Wiadomości: 7


« Odpowiedz #66 : Czerwiec 28, 2019, 17:26:13 »

Statystki jak statystyki. Wykorzystać mechanikę Neuroshimy do stworzenia postaci a jak testować cokolwiek to system opisowy jaki był w pierwszej edycji Dzikich Pól. Jednak najwięcej radochy jest z gry, a nie turlanie kostkami.
Zapisane

Człowiek rozumie drugiego, kiedy przychodzi na to odpowiedni czas, a nie dlatego, że ten drugi chce być rozumiany
Strony: 1 2 3 [4]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kanał RSS Trzynastego Schronu Trzynasty Schron na Twitterze Trzynasty Schron na Facebooku Trzynasty Schron na Tumblr Trzynasty Schron na Instagramie Postapokalipsa bez ograniczeń! Radia Trzynastego Schronu na TubaFM Trzynasty Schron na YouTube
Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2011, Simple Machines Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!